[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:58

Dank dat je het vraagt!
Inmiddels kan ik het aardig naast me neerleggen.
Ik ben nog niet bij ed geweest, ik denk dat deze week de chip komt..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:18

Hoi Rylana, welkom hier! Wat heb je een ontzettend leuk en knap dier, vind hem super aansprekend :D En leuke naam inderdaad, herkende hem meteen als LotR-afkomstig _O-

Marlijn, wat naar zeg hoe het nou is gelopen op stal. Vind dat je een hele knappe en dappere beslissing hebt gemaakt, hoor. Alleen maar superveel respect voor. Jammer dat zij dat niet in kunnen zien. En onthou, op je gevoel vertrouwen is bijna altijd het goede besluit, jij kent hem ook beter dan wie ook.
Ben trouwens geen expert op het gebied van gangen, maar ik wil best naar je filmpjes kijken. :)
Shym ziet er trouwens fantastisch uit <3 Glimworm inderdaad!
Hoe gaat het nu met jou?

Miranda, hoe gaat het nu bij jullie? Leuk dat je toch een nieuwe vriendin voor Zos gevonden hebt. En tof dat het nu ook lijkt te klikken.

Gisteren met Mish en Olina nog eens een buitenritje gemaakt door de Kampina. Het was al in de avond en er stond echt een dikke stormwind op, maar met rijden hadden we er gelukkig niet zo veel last van. Mish vindt het allemaal machtig mooi en interessant :D Ook niet gek, met zo'n fantastische omgeving als dat wij hebben hier <3

Oortjesfoto's!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag is ze weer door de APK gegaan. Osteopaat is langsgeweest; half jaar geleden hebben we dat ook gedaan voordat we gingen rijden met Mish, en nu we door de inrijperiode heen zijn was het tijd voor een nieuwe check-up om te zien hoe het ermee ging. Het viel me recent steeds meer op dat Mish langs haar bovenlijn maar heel schraal bleef... is nu wel duidelijk waar die spieren gebleven waren :oo Na het osteopaatbezoek is haar hele ruglijn veranderd :oo Blij dat we haar hadden laten komen, want wat een mega verschil. Gelukkig had het volgens de osteopaat niet te maken met de manier waarop ze gereden wordt; ze kon zich wel voorstellen dat het afkomstig kon zijn vanuit de nawerkingen van de darminfectie die ze vorig jaar had gehad, bijvoorbeeld. Hopelijk dus iets wat vanaf nu snel weer op kan knappen.

Dit blijft iig wel iets om toch regelmatig bij te houden bij Mish :j tips die de osteo gaf om haar toch beter te krijgen sloten gelukkig heel fijn aan op de dingen die we al doen :) dus dat komt vast helemaal goed. :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:21

Die mish..!! Wat doet ze het toch goed! Is ze altijd zo braaf of lijkt dat zo?
Dijn dat de oefeningen mooi aansluiten!

Vandaag shym weer even onder handen genomen. Achterhoeven bekapt. En wat ging dat verbazingwekkend goed! Dit keer een paar handen met brokjes ipv een kilo, netjes zijn voeten op kunnen tillen zonder steun van een muur en zo maar met zijn voeten op het bekapbokje (geen idee hoe dat ding heet)!! Massage van rug en billen, wat vind hij dat heerlijk <3 en nog een stukje wandelen. Dat was wat minder succesvol := meneer deed alsof hij een volbloed Arabier was ~~}> staart in de lucht, nek er op, neusgaten wijd, haaaaaaaast, draaien, kijkerig en plakkerig!! Maar we hebben alles overleefd :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:28

Mish heeft twee modussen :') chill, braaf en knuffelig vs. over de zeik arabierenstressmodus _O- Die laatste gaat o.a. aan in de longeercirkel, mega-onhandig, of als er ineens een grote vrachtwagen het erf op komt rijden als je net wil opstijgen voor je buitenrit.... dat soort dingen :') Verder krijgt ze ook wel eens stress, kan ze wel eens wegspringen, maar dan blijft ze er wel braaf en voorzichtig bij.

Wat superfijn dat het bekappen goed ging. Was dat nog een dingetje voor Shym? Tof dat je zo'n vooruitgang hebt kunnen boeken. Dat soort wandelingen heb je er soms ook tussen zitten, maar ook daar leren ze weer van :D komt wel goed met jullie.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:20

Ach Marlijn, wat vervelend dat je zulke reacties krijgt!
Ik snap dat nooit zo goed, alsof zo'n beslissing al niet moeilijk genoeg is om te maken. Dan heb je echt geen commentaar van buitenstaanders nodig.
Ik weet zeker dat je de juiste beslissing neemt, je hebt echt alles gedaan wat je kon voor Ed. En veel paarden zijn gewoon heel hard voor zichzelf, soms zie je bijna niks, maar heeft een paard toch veel pijn. Ik vind het juist heel knap dat je zijn pijn uit zulke kleine dingen herkent, dat getuigd juist van heel veel gevoel voor je paard.
Daarnaast vind ik tegenwoordig dat mensen een paard vaak juist veel te lang bij zich willen houden, hoeveel pijn een paard ook heeft.
Ik heb heel veel respect voor je beslissing, heel veel sterkte :(:)

En wat doet Shym het goed! Zijn nieuwe plek doet hem echt heel goed hè?
En hij glimt erover, ziet er echt top uit!
Fijn dat de hoefsmid ook zo goed ging dit keer, weet nog dat hij daar veel moeite mee had in het begin. Je bent echt geweldig bezig met hem.

Miranda, wat leuk dat Zos een vriendinnetje heeft, wat een leukerd.

Eline, wat een prachtig gebied hebben jullie daar om te rijden! Mooie oortjesfoto's.
Fijn dat de osteopaat zoveel voor haar kon betekenen. En fijn dat de oefeningen mooi aansluiten bij de dingen die jullie al doen.

Hier loopt het op paardengebied niet helemaal zoals ik graag zou willen, maar ja dat hebben we allemaal wel eens, en zal vast vanzelf weer voorbij gaan.

De dames zijn heel blij dat ze weer bij elkaar staan <3
Alleen zijn ze zo blij dat Mausi soms gewoon haar veulen vergeet :')

Afbeelding

En ook met het jonge spul samen gaat het best goed.

Afbeelding

Morgen en overmorgen er in ieder geval even lekker tussenuit, wat gezellige mensen bezoeken en hengsten kijken *\o/*
Heel veel zin in, en echt heel erg aan toe :j

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Oh ja, en daarnaast zijn onze stallen klaar, moeten alleen nog even de schuur opruimen, en wat dingen verplaatsen, zodat de kasten en andere rotzooi daar weg kunnen.
En ook moet er nog extra ondersteuning komen voor het dak, zodat de extra steunen weg kunnen.

Linkse 2 stallen.
Afbeelding

Rechtse 2 stallen.
Afbeelding

3 van de 4 stallen.
Afbeelding

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 07:41

Ik ben een stille meelezer maar kan niet laten te reageren nu.

Wauw Roma wat zijn de stallen mooi geworden! Dat is echt een enorm verschil zeg! Veel plezier met hengsten kijken en is dat huis nog doorgegaan?

@Marlijn; Wanneer wordt het lijden en wanneer leven. Als ik goed begrijp heeft hij artrose aan beide benen, dan zie je wei jg maar pijn zal hij hebben.
Ik vind het een dapper en moedig besluit dat je voordat het alleen maar lijden is kiest voor de eeuwige weides.

Fijn dat mish alles goed oppakt. Voorbereiding is het halve werk.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 03:16

Bedankt weer voor de lieve woorden!

Gisteren avond werd ik gebeld door de chipper.. Vanavond wordt de nieuwe chip gezet.. Voor veel mensen is het "maar een chip" voor mij is het het begin naar de hemel.. Het voelt zo rot..
Ik ben een beetje ziek, word wakker en gelijk begint de "denk tank" weer te draaien dus slapen zit er weer niet in..
Ik heb momenteel ook plakkers van een allergietest op mijn rug geplakt zitten waardoor ik niet mag douchen! Dat doe ik altijd heel graag als ik me zo voel maar helaas.. Nu even niet dus. Dan maar even bokken :o

(Ed zijn chip werkt niet meer dus hij moet een nieuwe chip)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:11

Die stallen zijn inderdaad prachtig, en zo ruim!

Nogmaals sterkte Marlijn, het is wel veel voorbereiding op het afscheid zo. Maakt het vast niet makkelijker, dat het zo lang duurt.
Er zijn wel veel mensen ziek ineens, zo met die weersomslag. Waar denk je allergisch voor te zijn?

Ik heb mijn lieve paardje al bijna een week niet gezien :oo |( Dit weekend was ik bij mijn ouders op bezoek, en de afgelopen 3 dagen was de stal gesloten omdat alle daken met asbest worden vervangen. Ze heeft niet eens een stal, daar hoef ik niet te komen :') Maar ik snap dat het makkelijker is om gewoon de hele boel op slot te gooien. Deze week willen ze ook de zadelkamers gaan 'uitmesten'. Gelukkig liggen al mijn spullen in mijn kast, maar het zou weleens kunnen dat die verplaatst gaat worden. Ik hoop dat ik er niet op achteruit ga, ik wil niet de trap op en af moeten met al mijn spullen :o

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:24

Gefeliciteerd, Elien! :)F
Mish doet het super, wat fijn!

Roma, prachtige stallen!
Zijn ook wel hele mooie paarden natuurlijk die erin staan. ;)

Rayna leren traplopen is ook nog een optie! :))

Heel veel sterkte Marlijn, echt poedersuiker voor je. :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:24

Kesje, bij asbest weg halen wordt er ook een stuk afgezet door de marsmannetjes, hebben wij ook gehad al vond ik het onzin.
Wordt een enorme poeha van gemaakt.

Roma, je stallen zijn inderdaad schitterend! Sorry, dat had ik nog niet laten weten.

Chip zit er in.. Maar nu moest het paspoort weer naar het stamboek omdat die bijgewerkt moet worden. Er moet iets in komen dat hij twee chips heeft :(
Hij kwam weer vrolijk DRAVEND op mij af gelopen |( had liever dat hij niet wilde draven.

Ik ben allergisch voor klimop, daar had ik de netelroos van in de zomer. Nu gaan we testen of ik meer allergieën heb want ik heb nooit allergieën gehad.

Shympie ziet er niet uit :oo vorige week dikke glans nu een halve wintervacht :n hopelijk zit hij snel in de winterharen!
Ik heb vitamine brokjes voor hem gehaald en vibra luzerne.
Wat voeren jullie?

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:05

No_No schreef:
Shympie ziet er niet uit :oo vorige week dikke glans nu een halve wintervacht :n hopelijk zit hij snel in de winterharen!
Ik heb vitamine brokjes voor hem gehaald en vibra luzerne.
Wat voeren jullie?

Ik voer momenteel qua krachtvoer havens Gastro, havens green vet, subli omega 369, en vital complete van pavo. Plus onbeperkt weide en voordroog.
Hij glimt als een spiegeltje.
Qua vitamine brok heb ik vele geprobeerd maar kom steeds op de vital complete weer terug en daar gaat hij goed op.

Asbest is altijd inderdaad een hele happening en trappen lopen met je spullen wel een hele uitdaging.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 22:44

Oke, ik heb nu een of ander Duits brokje waar ik eigenlijk alleen maar goede berichten over heb gelezen. Ben benieuwd! Ook krijgt hij lijnzaadolie, msm en magnesium hele dag weidegang en snachts onbeperkt hooi/voordroog. Volgens mij ben ik al aardig op weg naar een goede voeding maar ben ik misschien te laat met de vitamines

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 23:06

- Offtopic -
Aah, even mijn frustratie kwijt -O-

Gisteren kreeg ik onverwachts telefoon van een bedrijf, om me een (tijdelijke) baan aan te bieden (mijn vakgebied). Ze wilden dat ik vandaag langskwam voor een gesprek, maar ik zei al dat ik moest werken en niet meer op zo'n korte termijn vrij kan krijgen (dat snapte hij). Dus hij zou even overleggen en dan terugbellen, dan zou ik maandag langs kunnen komen.
Ik mag mijn telefoon niet op zak hebben tijdens het werk, dus ik zat al de hele dag in de stress dat ik het telefoontje zou missen, maar ik ben helemaal niet gebeld :( Hun kantooruren lopen maar tot 16:30, toen was ik nog aan het werk. Hun adres in Deventer is alleen een postadres, terwijl ik wel naar dat kantoor zou moeten. Het is een mobiel nummer, dus ik wilde niet zomaar bellen, maar ik kan niet zomaar maandag op de stoep staan als ik niet eens weet waar en bij wie ik moet zijn, en of ik überhaupt nog hoef te komen.

Wèèèh |( Ik weet niet of ik nou brutaal moet zijn en morgen gewoon moet bellen, of wat. Ik heb ook geen emails (dat adres zouden ze moeten hebben).
Gisteren zo blij met het telefoontje, vandaag weer in de put -O-

- Ontopic -
Meer paarden met snotterige ogen? Op stal hebben er meer paarden last van, Rayna ook. Is dat het weer, of een virusje?
Ik voer eigenlijk geen krachtvoer, omdat ze 24/7 gras en/of hooi heeft. Na het werken krijgt ze een schep pavo sportsfit, maar meer als beloning dan dagelijkse kost. Het laatste bloedonderzoek is alweer bijna 2 jaar geleden, maar toen kreeg ze hetzelfde en waren al haar waarden prima, dus het zal wel goed zijn. Ze glimt wel enorm, ondanks de beginnende wintervacht :) Van de winter misschien wel weer olie bijvoeren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:37

Ik heb je een pb gestuurd.

Hier ook prutoogje -O-

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:48

Hier hebben de paarden ook allemaal prutoogjes en snotterbellen.. Brego zit nu al helemaal in de wintervacht, hij is niet gewend om 24 uur buiten te staan. Deze winter voor het eerst, nu sinds half juli 24 uur per dag buiten. Het is echt een fluffy beertje :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:56

Hier nu twee vieze ogen. Kreeg een appje vanmorgen. Ik haal straks even zalf.

Beertjes <3 leuk! Zonder deken buiten?

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:07

Ja hier op stal staan alle paarden zonder deken buiten, worden niet geschoren dus regelen zelf hun temperatuur door de vachtvorming. Tenzij er natuurlijk paarden bij zijn die duidelijk laten merken dat ze het koud hebben, dan komt er direct een deken op want die hebben we uiteraard wel.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:19

Een stalgenootje heeft gewoon zalf voor katten en honden bij de dierenwinkel gehaald voor haar paard. Is dat aan te raden? Gisteren hadden we de eerste wintertraining, maar madam was echt niet vooruit te branden, dus ik denk toch dat ze zich niet helemaal lekker voelt. Ik heb haar nu ook maar een deken opgedaan, ondanks het mooie weer, maar moet nog iets doen aan haar traanoogjes.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:21

Hier hetzelfde als bij Brego93, eigenlijk haast nooit dekens nodig gehad op enkele keer na (veelal bij ziekte)
Traanoogjes zien er altijd zo triest uit. Mijn merrie van 22 heeft haast iedere dag traanoogjes en soms een snotje. In de zomer altijd wat meer dan nu gelukkig

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 14:22

Ik haal ook voor honden en katten.

Ik heb het overigens nog nooit zelf geprobeerd hoor. Alleen van horenzeggen zeg maar.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:54

Ik heb er ook een aantal staan met prutoogjes. En er zijn er 2 bij mij ontploft qua vacht een ijsbeer heeft nog minder vacht. De hengsten hebben bijna geen vacht, en sinds gister met een regendeken op.

Roma wat een super mooie stallen heb je gebouwd.

Marlijn wat super balen dat je paspoort nu eerst terug moest naar het stamboek.
Ik voer aan alle paarden Fibra premium en een klein beetje equiral QI. Verder onbeperkt hooi en lopen nog lekker op het land. Oh ja en sinds het weekend weer standaard in het menu winterpenen.
Geen supplementen meer sinds dit jaar.

Kesje ik zou gewoon naar het nummer bellen, is zonde om te laten lopen. Uiteindelijk heeft hij je toch gebeld of je langs wilde komen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:37

Shym zijn ogen waren vandaag weer goed *\o/* . Zalven was een ramp := maar redelijk gelukt.
Gisteren wat oefeningen met hem gedaan, ging best aardig.

Beertjes <3 foto?!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:32

Ik heb ook een zak winterpenen gekocht, supergoedkoop, 20 kilo. Maar ja...ik heb maar 1 paard om ze aan te voeren, dus ik ben ze zelf ook aan het eten :') Ik heb wortelsoep en worteltaart gemaakt Y)(^) En de caafjes hebben nu ook onbeperkt wortels :P

Die baan is dus op niks uitgelopen -O- Na eindeloos bellen kreeg ik eindelijk antwoord op de email die ik had gestuurd via hun sollicitatieadres. Ze hadden al iemand. Waarom bel je dan?!? :x Laat me dan tenminste weten dat het niet gaat gebeuren...

Gelukkig gaan de oogjes weer goed bij Shym :)
Het rijden staat bij mij nu op een laag pitje, ondanks dat het weer nog steeds goed is. Ik heb er de laatste tijd niet zo'n zin in. Maar dat maakt niet uit, Rayna vermaakt zich wel prima, die loopt toch in de wei. Gisteren heb ik heel even op een ander paard gereden. Hoe geweldig dat dier ook is, ik zit toch veeeel liever op mijn eigen pony'tje met mijn eigen heerlijke zadel <3 Altijd fijn, die bevestiging :D

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:53

Ook hier een prutoog. Gelijk maar zalf gehaald en gezalfd. Zal straks eens kijken hoe het nu is.

@Kesje; gister toevallig ook zo'n enorme zak meegenomen bij de welkoop.
Gelukkig stalgenoten die mee op voeren.
Heerlijk toch dat een ritje op een ander paard je doet beseffen wat voor geweldig paard je hebt.
Balen van die baan en manieren zijn ver te zoeken.

Vandaag naar tentenkamp geweest. Enorm veel spullen meegenomen waaronder een fijne outdoordeken, zo passen en hopen dat hij past.
Zondag een foto shoot.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:57

Hier weer een beetje leven in de brouwerij blazen..
Ik heb echt rot week.. Vorige week heb ik het paspoort van ed op kunnen halen, we hebben hem direct verhuisd naar mijn vriendin waar shym ook staat en een afspraak gemaakt om hem op te laten halen. Zondag is ed zijn grote liefde plotseling ingeslapen vanwege koliek..
Maandag heb ik 5 uur lang lekker alleen bij/met de paarden rond gehangen.. Het was mooi weer dus ik kon heerlijk de tijd nemen.. Lekker alleen.
Dinsdag was de grote dag.. Hij werd opgehaald.. Deze dag kreeg ik ook te horen dat mijn oom kanker blijkt te hebben..
Gisteren wilde ik een nieuwe deken halen voor shym maar ze hadden natuurlijk niet wat ik wilde dus maar een ander meegenomen. Hopelijk is die goed..
Vandaag de laatste adem van ed.. Het valt erg zwaar.. Maar ik weet dat ik wel moest..
Het bericht van Ls_foto haar overlijden.. Ik heb haar een keer ontmoet, een stuk samen gereden met de paarden4daagse dus ik ken haar verder niet maar volgde wel veel topics van haar.. Ik vind het vreselijk dat ze niet goed geholpen kon worden en dat dit haar laatste uitweg was.. Daarna iemand anders van bokt die uitgezaaide kanker heeft.. Bah!
Vanavond maar vroeg naar bed en al deze ellende snel achter ons laten!

Morgen ga ik een cursus cranio sacraal doen voor paarden. Ik hoop dat ik daar kan leren om paarden te laten ontspannen. Zou wel goed zijn voor shympie.
Inmiddels ben ik ook begonnen met de therapie van hem. Het gaat wisselend. De ene dag loopt hij best goed, de andere dag weer slecht. Ik heb deze week nog niet heel veel gedaan omdat ik emotioneel ook niet echt stabiel ben om hem
Nieuwe dingen aan te leren.

Gisteren had ik een zwijmelmomentje.. Shym hoorde mij en kwam van achter in de wei in galop naar voren <3 scheetje is het! Daarna kreeg ik een enorme kopstoot van hem onder mijn kin toen ik zijn halster om wilde doen >;) maar ja.. Eigen schuld, ik dacht het even op een andere manier te doen :o