[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:41

Stoute Euffie veulentjes kunnen best wel eens vervelend zijn zeg maar haha. Treed Ely niet op als hij op haar springt??

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:48

Woogy schreef:
Stoute Euffie veulentjes kunnen best wel eens vervelend zijn zeg maar haha. Treed Ely niet op als hij op haar springt??

Nee, Ely is echt veel te lief voor hem. Ze laat zich bespringen, bijten en wegduwen bij de voerbak, tuttebol |o
Gelukkig doet de rest van de kudde wel aan opvoeden!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:00

haha, Pony sloeg haar zweepstaart in z'n gezicht, dan was hij wel weer even mak ;) Tara is een heel ander heerschap, die zit beide dames enorm op de kop :/

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:27

Mooie Euf! <3 Tie liet zich ook alles maar bekomen bij Nour, bij Yazahra was ze n stuk strenger. Is t t eerste veulen van Ely of is ze gewoon te lief?

Veel van de oefeningen ken ik van m'n osteo Lisa, fijne oefeningen die ik ook soms gebruik als opwarmer voor n training. Een aantal ken ik niet, dus zeker eens uit proberen, thanks! :)

Blegh, wat n boel jonge paarden die niet lekker gaan... Hoop echt dat eea uitkomst biedt!
Even voor mijn redenering, want ik snap t niet, waarom hoort dat misschien bij jonge paarden? Een jong paard is toch in de bloei en zou toch juist niets moeten mankeren?
Ik snap virusjes etc maar niet rad gaan niet?

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:30

Ik wil even melden dat ik ook niet lekker ga :+ Ben nu vandaag bij een andere arts binnen de groepspraktijk van mijn huisarts gegaan en die acht de kans bestaande dat ik lyme heb, al zegt hij ook dat de testen in België echt niet op punt staan, maar we gaan daarmee "beginnen"...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:33

Niet Tine! :oo Hoop echt dat t niet zo is...
In Duitsland schijnt er wel goed onderzoek naar gedaan te worden...
Heb meerdere mensen in mijn omgeving die t hebben en nou ja, als je n luisterend oor wil m'n PB staat open. Y;(

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:41

Ja hij zegt zelfs dat ook in Duitsland mensen soms negatief testen en toch lyme hebben. Maar hij is daar wel mee bezig en neemt me ook serieus. Mijn klachten komen ermee overeen en van de bloedarmoede kan het niet meer zo erg zijn, aangezien ik dat intussen al 5 jaar spuit... Je kan het geen restklacht noemen dat ik soms door verzuring niet kan stappen :+
Nu ja, het kan ook geen lyme zijn, maar er is iets...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:18

Jeetje nog iemand met eventueel Lyme, ik snap er niks van dat het tegenwoordig zo vaak voor komt. Of is het meer zo dat het vaker wordt herkent?

Ben toch blij dat ik nu weet wat Zaraar dwars zit en heb soort van kan helpen. Man wil ook gelijk zo z'n best doen. Gisteren linksom het eerste kwartier super netjes sporen met RA (ondertreden is even nog een stap te hoog voor hem).

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:34

Mooie schimmeloortjes! :D En wat betreft verven, er loopt hier zo'n topic over op bokt. Ik heb ook nog steeds een zwart leren halster liggen die ik turquoise wil verven...kom er maar niet aan toe!

Wat balen met Dayem en de andere guppies die niet helemaal lekker gaan.

Ik vind Geisha haar manen echt prachtig! Mooi blondje :D

Fijn dat je Zaraar zelf kan 'behandelen' Lisa! Heel interessant om te lezen!

Wat een stoer mannetje is het Annika! :D

Hopelijk heb je geen Lyme Tieneke! Aan de ene kant wel 'fijn' dat het beestje een naam heeft, dan kun je misschien gericht gaan behandelen etc.

Vanmiddag Munir weer op de foto zetten als het droog blijft! Hij groeit als kool en begint al flink stekelharig te worden. Hij is soms wel een beetje een boefje, maar mams pakt hem wel aan, haha! Naar mensen toe wel heel vrij en vriendelijk, lekker knuffelding <3
En mijn vriend en ik hebben gezinsuitbreiding! Sinds gisteren hebben we een kat, Lucky! Lucky is aangereden en bij een dierenartsenpraktijk binnengebracht. Hij bleek ook nog blind en doof te zijn. Het is een wat oudere jeweetwel-kater. Maarja, zie voor zo'n kat maar een geschikt huisje te vinden! Gelukkig heb ik mijn vriend zover gekregen, dus we hebben er een viervoetertje bij :D

Afbeelding

Afbeelding

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2d5c5f5afc

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:40

Hoe gaat het nu met Set Elkol, Katja? :)
En met jou nieuwe dame, Jessica?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:03

Euf is Ely's eerste veulen, dus het is voor haar ook nog zoeken :(:)

Ik ben net als Yildiz wel benieuwd wat dat nou is met de jonge paarden...

Beterschap, Tieneke, hoop dat het geen lyme is!

Fijn dat Zaraar weer fijn gaat!

Ben benieuwd naar nieuwe foto's van Munir, Joyce! Stekelharig, leuk! En wat heb je een mooi iets gedaan voor oude Lucky!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:19

Joyce wat een leuke kater heb je fijn dat hij een super thuis bij je krijgt.

Tieneke beterschap hoop dat het geen lyme is.

Lisa fijn dat het beter gaat met Zaraar

oh euf maakt misbruik van de onwetendheid van ely :P }>

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:54

Agh arme ely! Stoute eufie.

Joyce ik zag het al op fb. Wat een leukerd! Is ie al een beetje aan het wennen?
Mooi he dr maantjes :D

Tieneke, kl*te zeg.. hopen op het beste!!

Geisha voelt zich echt poedersuiker heb ik het idee. Ze staat heel zielig en rustig en lijkt lusteloos. Ze zat onder de wobdjes vandaag. Voornamelijk op haar hoofd boven dr oog :(
Dat is Het nadeel hier. Als een paard zich niet lekker voelt zijn ze kwetsbaarder.. weet iemand of dit normaal is bij de druppels? Het zijn toch afvalstoffen die nu loslaten dus het lijkt logisch maar ik heb zo met dr te doen nu..

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:58

Ely is ook dagen heel lusteloos geweest, weinig willen bewegen, van de levercompositum. Osteopaat zei dat dat normaal is. Misschien kan je haar tijdelijk even apart zetten?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:47

Jep, zal proberen om zijn witte buikje goed op de foto te krijgen! :D

Yusraa heeft begin deze week een gigantische show weggegeven! Een halfuur lang met de staart over haar rug, als een volleerd showpaard door het weiland. Altijd als baasje er niet is >;)

Lucky begint al goed te wennen! Gaat (Op een paar ongelukjes na) nu netjes op de kattenbak, eet en drinkt goed en is ontzettend lief!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:50

Even met een half duf hoofd hoor, is hier feestweek, vanavond laatste avond :+

Joyce hij ziet er lief uit! Vind het echt zo super dat je hem een kans geeft!!

Tiene :oo Y;( Ik duim echt heel hard voor je dat het meevalt en wat anders is. Als ik zo lees wat Maaike allemaal door moet maken....
Bizar inderdaad, je hoort het steeds meer maar dat vind ik ook met bijvoorbeeld fibro. Misschien wordt er nu gewoon steeds vaker een correcte diagnose gesteld idd.

Euf <3 hij wordt echt steeds gaver!

Blegh jonge paarden met kwaaltjes. Het hoort idd niet lijkt mij. Natuurlijk kunnen ze eens wat hebben en kan je een keer pech hebben maar je zou het idd niet verwachten met die jonkies :(:) Nas heeft ook wel eens wat maar gelukkig geen echt gekke dingen. We hebben wel steeds pech met de opbouw voor het gaan rijden :') Steeds als ze een beetje knap in de spiertjes komt gebeurt er weer wat :+ Nouja, slechter wordt ze er in elk geval niet van als het allemaal wat langer duurt dus dat scheelt. Maar stiekem begint het wel heel erg te kriebelen zo langzamerhand om weer te gaan rijden.

Lijkt me niet echt gek hoor dat ze eerst terugvalt voordat het beter kan gaan. Das volgens mij wel vaak zo, al heb ik geen directe ervaring ermee. Maar als er van alles aan het rommelen is van binnen lijkt het me logisch dat ze even duf is. Apart zetten is misschien geen gek idee idd.

Wat fijn dat Zaraar weer beter gaat!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:31

Lisa, bedankt, zal ook eens met oefeningen aan de slag gaan. Neem aan dat je die oefeningen niet "koud" mag uitvoeren? In ieder geval fijn dat het bij jou weer beter gaat...

Haha, die Euf, echt een kereltje.... Hele mooie plaatjes... <3

Tieneke, jeetje, heftig inderdaad! Mijn moeder heeft Lyme en mijn broer heeft afgelopen week ook te horen gekregen dat hij het heeft. Hij heeft nu een antibioticakuur gekregen, even afwachten of dat aanslaat en anders volgen er nog 2. Mijn moeder heeft (zij liep er echt al heel lang mee) gelijk een infuus gehad in het ziekenhuis. Lastige is gewoon dat Lyme niet te genezen is, ze kunnen er alleen maar voor zorgen dat je lichaam in staat is normaal te functioneren.

Joyce, topic inderdaad gezien, in het verleden al een keer doorgenomen, maar ook bij mij toen niet van gekomen. Wil het wel, maar durf niet, mijn Micklem was zoooo duur... ^).. Kan jouw foto niet zien op mijn werk, kijk straks thuis even... :j

Kelly, arme Geisha... Al die afvalstoffen moeten ergens heen, maar dat is natuurlijk niet leuk om mee te maken.... :(

Amy, aan het feesten *\%/* ... Haha, herkenbaar, iedere keer als we willen gaan rijden, een clinic hebben gepland, schriktraining of noem het maar op, moet ik het afzeggen... :(
Hoe gaat het verder met je?

Ik weet ook niet wat het is met de jonge paarden. Ik durf van mezelf toch wel te zeggen dat ik me enigszins verdiept heb in paarden, het houden van paarden (voer etc.), maar ergens gaat er toch iets mis... Soms spookt het weleens door mijn hoofd dat dit toch te wijten is aan te vroeg zijn begonnen (al heb ik alles altijd rustig aan opgebouwd). Ik ben wel iemand die hierdoor gaat twijfelen, bij andere stallen gaat kijken etc... Naja, het komt vast wel weer goed, maar fijn is anders.

Gaan er behalve Annika en Kat nog meer dames naar Horse Event volgende week?

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:35

Bedankt allemaal. Ik wil idd gewoon normaal functioneren. Zondag de fotoshoot met Reindert gehad en 's avonds kon ik gewoon niet meer stappen. Vrij beangstigend...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:48

Hihi 3 dagen per jaar effe helemaal los :D Och. Ga verder eigenlijk bijna niet meer uit. Ben gestopt met elke week stappen toen ik Umoyax kocht (voornamelijk om geld te besparen) en eigenlijk mis ik het ook niet hoor. Soms ga ik nog wel en 's ochtends denk ik altijd: van dat geld had ik ook dat dekje (/frontriem/teugels/etc := ) kunnen kopen en daar had ik meer plezier van gehad :') Maar de feestweek missen.......ik denk dat ze me hoogstpersoonlijk uit huis zouden komen sleuren _O-

Het rommelt verder rustig door. Begint allemaal wel los te komen de laatste tijd en merk dat ik emotioneel heel gevoelig ben. Spreek ook veel mensen nu die ik normaal nooit spreek en allemaal vragen over Umoyax natuurlijk, das best moeilijk. Praten helpt wel maar pfft, met een borrel erin ben ik al emotioneler. En natuurlijk veel muziek, gisteren draaiden ze Simply The Best en dat was moeilijk. Wilde het altijd zo graag een keer horen voor hem en dat is ons ook nog gegund geweest maar dat maakt het wel lastig om het zo ineens te horen.
Het is wel goed om iets te hebben om naar uit te kijken nu maar het blijft heel moeilijk. Hij was echt de love of my life, ook al hebben we het niet makkelijk gehad samen. Eigenlijk toen de periode van verhuizen en gezeik achter de rug was begonnen bij hem een beetje de kwaaltjes te komen en kort daarna de subtiele veranderingen in gedrag die natuurlijk steeds erger werden. Dus makkelijk was het eigenlijk nooit. Natuurlijk is er nu niet meer het zoveelste telefoontje dat hij in een hek of bak hing of dat hij weer zo knetter was met buiten zetten of naar china had gegraven van het heen en weer rennen langs het hek. Maar man wat mis ik hem.. Nas is zo'n enorme lieverd en heb haar verschrikkelijk gemist toen ze in Bovegraven stond, maar ze heeft dat vuur wat hij had gewoon niet.

Het eerste jaar zal het moeilijkst zijn. De momentjes van ''vorig jaar .... en was hij er nog''. En ik weet dat ik zo'n paard als hij nooit meer zal vinden. Dat maakt de tijd die me gegund was met hem ook weer extra waardevol. Maar bij tijd en wijle voelt het zo onmenselijk zwaar om dit verlies te moeten dragen...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:52

Op welke leeftijd ben je met hem begonnen dan trouwens? Toch niet heel gek vroeg of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ik ben zelf wel heel erg pro beginnen met 4 jaar maar ook vooral kijken naar het paard (en overigens zéker niet niks doen tot 4 jaar!). Als je gewoon rustig aan hebt gedaan zou dat toch geen probleem mogen zijn lijkt me. Maar kan me je gedachten erover goed voorstellen. Ik ben ook zo'n zenuwenlijer met dat soort dingen hoor.

Tiene :(:)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:20

Haha die Euf, wat een boef :))

Wat een dotje Joyce <3 Ik ben gek op katten :j

Spannend Kelly, wel vervelend dat ze zich nu rot voelt, maar ik hoop zo voor jullie dat dit gaat helpen :j

Feestbeest in Amy weer los :))

Kwakkelende jonge paarden :\ Vervelend zeg, je zou idd zeggen dat dit niet hoort en gek genoeg hoor ik het wel vaker. Misschien komt het door dat ze zo aan het ontwikkelen en groeien zijn en ze daardoor sneller kwaaltjes hebben? Geen idee hoor, maar ik vind Djuun nu ook sterker dan pakweg 2 jaar terug.

Beterschap Tieneke!

Geen horse event hier, net de WEG achter de rug :P

Djuun is vandaag behandeld door de osteo, had hem door die val in juni graag eerder gezien, maar organisatorisch helaas niet mogelijk. Maar op een klein plekje op d'r atlas na, heeft ze niks overgehouden aan d'r val en d'r atlas is los gemaakt. Verder was het gewoon een prima APK en kregen we echt een super compliment over hoe ze er bij staat, heerlijk om z'n bevestiging te krijgen :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:56

Misschien inderdaad toch ook een kwestie van wennen aan het werken?
Misschien een gek vergelijk, maar toen ik op mn 15e mn eerste baantje had was ik ook vaak ziek en moe etc, terwijl ik nu die 9 uurtjes per week met 3 vingers in mn neus red :+

Ik weet het ook niet hoor, maar nu je zegt dat Djuun nu zo veel sterker is dan 2 jaar geleden lijkt het me ineens wel logisch dat ze er gewoon even aan moeten wennen...

Das altijd fijn om te horen! :D Complimenten zijn sowieso gewoon leuk :P Top iig dat ze weer lekker los is :)

Ik ga lekker naar Nasje, al 3 dagen niet geweest :oo Dinsdag rotdienst qua werken, woensdag stond ik om 11 uur al in de biertent en gisteren uitgeslapen en om 1 uur naar de kortebaan dus dat werd m ook niet. Maar nu kan ik eindelijk weer :D

Heb eigenlijk helemaal geen zin om vanavond nog te gaan _O- Is apres ski, eigenlijk de leukste dag dus eenmaal daar zal ik er wel weer lol in hebben maar ik geloof toch dat ik mn wilde haren een beetje kwijt ben :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:10

eerst masseren om de doorbloeding in de spieren op gang te brengen dan stretchen en weer eindigen met masseren om zuren te laten afvoeren dan lekker werken.

Ze worden eerst zieker voor ze beter worden Kelly, hoort er dus wel bij. Kan zelfs zijn dat je hele andere kwalen krijgt zoals uitbraak van mok, enorm hoesten en snotteren. Afval stoffen moeten ergens het lichaam uit.

Wil nog niet hardop schreeuwen dat Zaraar goed gaat, maar hij lijkt soort van besef te krijgen dat hij ook anders kan bewegen en als een plank. Met een klein beetje mazzel komen ze dinsdag op stal om mijn man te behandelen, vind het dood eng haha!

We gaan zo Taartje chippen en schetsen...word ook nog wel een kluif ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:19

Grappig is dat altijd als er een knopje om gaat.
Moest zo lachen de eerste keer Umoyax met deken... Hij heeft een half uur lang heel voorzichtig staan testen wat hij nog kon bewegen met dat malle ding op zn lijf _O-

Nasje was heeeel knuffelig dus ik heb toch wel goede hoop <3 Ze was hengstig-lief maar is niet meer hengstig... Kijkt ook anders uit haar ogen op de een of andere manier. Pfft hoop zo dat het gelukt is....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:23