[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:42

"Jullie manier van aanpakken vind ik persoonlijk wel streng, ik zou het anders doen, namelijk"

Dat is écht totaal niet wat ik bedoelde en ook totaal niet wat ik zei... Het was echt geinig bedoeld, ik stelde me een menigte voor die allemaal met een vuist in de lucht (ipv bijv. stenigen/op de brandstapel) schoppen riep :') ik dacht dat die smileys erbij dat toch wel aangaven?

en nee, ik denk serieus dat het beter is om me terug te trekken. Het is niet iets dat ik ga leren, ik scoor nu eenmaal bovengemiddeld op autisme tests en na jaren is het niet gelukt, dus ik geloof dat het alleen maar irriteert bij jullie als ik het blijf proberen en steeds opnieuw fout ga omdat ik het simpelweg niet zie.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:47

Nou dan begrijp ik nu de miscommunicatie want dat was echt totaal niet wat ik er in las :')

Irritaties zijn er om uitgesproken te worden, het is echt niet zo dat iedere reactie zo gelezen wordt, bij lange na niet :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:49

Ze zijn zoet ja Ersiel, best te doen hoor :j
En je kan het in heel veel verwerken, dat heb ik dan wel op 24 kitchen gelezen :')

Autisme kan dingen wel verklaren en ws een ander gevoel voor humor :Y)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:50

Iloontjeehh schreef:
Irritaties zijn er om uitgesproken te worden, het is echt niet zo dat iedere reactie zo gelezen wordt, bij lange na niet :)

Dat begrijp ik. Maar voor mij persoonlijk wordt het ongemakkelijk om te reageren. Dus dan liever gewoon niet :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:53

Nou, dat las ik inderdaad ook niet in, Ylona. De :oo -smiley is mijn ogen een "ow wat erg!"-smiley namelijk. :+ ( <-- ik had je persoonlijk beter begrepen als je die smiley had gebruikt :P ).

En wat Ilona zegt, nu kunnen we toch ook gewoon normaal communiceren zonder elkaar in de haren te vliegen :) Dat kan toch in het vervolg ook?

Maar als jij je liever wilt terugtrekken is dat uiteraard ook jouw keuze. Vind het wel jammer, want zo is het helemaal door niemand bedoeld :n

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:54

Letizia schreef:
Ze zijn zoet ja Ersiel, best te doen hoor :j
En je kan het in heel veel verwerken, dat heb ik dan wel op 24 kitchen gelezen :')

:')

Lekker :9
Zijn ze ook gezond eigenlijk? Denk ik ook altijd bij kaki's. Die vind ik super lekker, maar geen idee of het een gezond stuk fruit is :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:56

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:58

Super gezond zelfs :9

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:59

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:04

Ik denk dat ik dan Sharon-fruit eet, want ik heb er nog nooit een pit in gevonden :')

Maar vind ze heeeeerlijk :9

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:07

Me to :j
En makkelijker klaar te maken dan een granaatappel _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:13

_O-

Ik heb het instructie-filmpje gekeken "Hoe eet ik een granaatappel" _O-

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:22

:')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:24

Zag er best makkelijk uit hoe zij het deed :j

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:37

set_elkol schreef:
ja nou is de sfeer wel ineens even moeizaam :+ wilde ook niemand tegen de schenen trappen hoor :) (behalve misschien Geisha haha sorry Kel ze is wel prachtig!)

Hahaha :'). Jaa mooi is ze wel hihi <3
Bedankt voor al die complimenten dames!

Uitpraten is altijd beter of je nou in het meelees hoekje kruipt of niet..

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:36

Wat kunststof zadels betreft. De Wintec zadels kunnen niet worden opgevuld. De Thorowgood kunststof T4 en T8 zadels zijn met wol gevuld en kunnen net zoals andere leren zadels gewoon worden opgevuld of wol worden weggehaald. Zijn van kwaliteit prima zadels.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:45

Morge

Kelly de meeste tips zijn al wel gegeven en ga daar in mee en super dat Jes je wil helpen.
Maar kan t ook dat je meisje hengstig is? En denk dat het ook even goed is haar eventjes vakantie te geven alleen wandelen en zoveel mogelijk als kan lekker niksnutten liefste buiten maar dat is wat moeilijker las ik al daarom lekker wandelen en haar laten eten even niks ook niet teveel poetsen haar echt even al hetgeen wat ze geleerd heeft even laten verwerken.
Reem kan bij tijden ook een echte bitch zijn bv soms met haar hengstigheid en toen ze nog jonger was dat ze gewoon even vrijaf kreeg had ze dat gehad was het ook weer goed en kon ik ook gewoon verder waar we gebleven waren dus geen stappen terug maar juist met sprongen vooruit, ze nl al zo leergierig waardoor ze zichzelf teveel voorbij lopen , als je nou dichterbij woonde had ik je ook wel willen helpen en mocht ze ook wel even hier staan, maar ben blij dat Jes je ook kan helpen en ik ga ook mee met de rest van de tips dreigen en bijten is een no go, narrig zijn is best maar dan niet jou ruimte innemen dies van jou.
Succes

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:12

Phoe wat een gekibbel op de vroege ochtend :D
Af en toe komen de berichtjes inderdaad wat anders over,maar het is maar hoe je het leest.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het de beste tip vond voor geisha
Als je de dame namelijk aan een langelijn laat met poetsen en niet vast zet en ze dreigt(want dat is wat ze doet) kan je haar hoofd naar je toe trekken en gaat de kont van je af.
Ook de klap met de platte hand werkt het zelfde.
Met het bijten zou ik haar hoofd constant weg duwen met mijn vingers en nee zeggen
Kan even duren, maar nu vind ik haar hoofd gedrag al erg op kopschuw gaan lijken.
Dus sorry damens ik ben het met shamal eens :D

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:15

Oja en met het zweepje poetsen vind ik echt niks,schets bij mij een raar beeld van zweep gebruik sorry

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:03

yashilha schreef:
Phoe wat een gekibbel op de vroege ochtend :D
Af en toe komen de berichtjes inderdaad wat anders over,maar het is maar hoe je het leest.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het de beste tip vond voor geisha
Als je de dame namelijk aan een langelijn laat met poetsen en niet vast zet en ze dreigt(want dat is wat ze doet) kan je haar hoofd naar je toe trekken en gaat de kont van je af.
Ook de klap met de platte hand werkt het zelfde.
Met het bijten zou ik haar hoofd constant weg duwen met mijn vingers en nee zeggen
Kan even duren, maar nu vind ik haar hoofd gedrag al erg op kopschuw gaan lijken.
Dus sorry damens ik ben het met shamal eens :D

Dan heb je blijkbaar de andere reacties niet gelezen, want volgens mij opper ik precies het zelfde en nog wel als eerst :+

Mochten het idd hormonen zijn zoals Brenda zegt, dan zou je evt aan oestress kunnen denken, dat heeft Djuun heel veel goeds gedaan :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:10

Jeetje jeetje jeetje, wat gaan jullie hard in een weekend tijd!

Ylona, ik herken het wel. Ik heb een collega en die heeft/doet precies hetzelfde als jij. Bedoelt het heel goed, maar het komt vaak anders over op mensen dan hij bedoeld. Ik kan er wel aardig doorheen kijken, iedereen is anders!

Kelly, ik had je graag met Geisha willen helpen als je hier op stal was gekomen. Helaas red ik het niet met m'n werk en eigen 3 paarden om dan ook nog naar een andere locatie te gaan. Ik hoop dat Jes je kan helpen!
Ik vind het lastig om te geloven dat het alleen uitproberen/dominantie is wat ik zie op het filmpje. Ik zie ook veel frustratie. Ik denk dat het al zoveel beter wordt als ze lekker kan spelen met andere paarden en door die andere paarden ook af en toe flink op haar plek wordt gezet. Wij mensen kunnen dat toch niet zo effectief als paarden dat onderling kunnen.

Gisteren een fotoshoot gehad met Dos en Doortje. Alleen al met het klaarmaken zo blij met m'n meisjes. Waar ik Dos van de zomer amper mocht aanraken op haar hoofd, mocht ik haar nu flink borstelen en plukken. Doortje had ik nog nooit gepoetst, maar die vond het helemaal prima. Oortjes uitbaggeren, beentjes borstelen etc. In de paddock liet de kleine zich helaas niet zo goed zien, het was of keihard galopperen of stilstaan. Gelukkig maakte mams dat meer dan goed door de show te stelen *\o/*

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1278_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2849_o.jpg

Hmmm ik krijg de foto's niet zichtbaar, hij zegt dat ze te groot zijn :? terwijl ik het altijd zo doe... Nouja dan moeten jullie maar de linkjes aanklikken :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:19

:oo Annika! Wat ziet Dos er fantastisch uit zeg! Gaaaaf! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:28

ik zag de foto's op facebook, en echt petje af Annika voor wat je met Dos heb bereikt :j mag je heel trots op zijn.

Ik ga niet meer in op de discussie, volgens mij is alles nu wel duidelijk en is het ook al duidelijk wat mijn mening hierin is :)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:47

:+ blijkbaar niet Letiz,ben nu eenmaal moeder ook
Word ik nu verbannen :D
Annikab mooie foto's had ze gezien op FB
Wat ziet Dos er toppie uit

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:00

Goede morgen,
Niet veel gemist op 3 pagina's na die over hetzelfde gaan :')

@annika wat leuk ik ga ff je foto's bekijken
@kely heb ook respect voor je om zo'n filmpje hier te plaatsen
Ik laat me er ook niet meer over uit hoe of wat wand ik ben toch vaak te streng al moet ik zeggen dat ik kan lezen en schrijven met Asal en ook zonder geweld maar dat is niet altijd zo geweest ook wij moesten door de zure appel heen, als ik niet conequent genoeg was geweest, wil het niet eens streng noemen dan waren we nu niet zo ver gekomen