[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:33

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:43

Gedaan :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:49

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:09

Wat een goed nieuws hier allemaal :D! Vette foto's en dat filmpje van lucky luke is zeker geniaal, haha!
Spannend Katja!! Welke hengst is het geworden? Ik loop wat achter soms, haha. Hoop voor jou op een Set-Kloon :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:18

Die rocky mountain toch? :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:45

Whaha, Shanna, leuke filmpjes!
De moulin rouge zijn wat euhh verwarrend :P maar de lucky luke was echt goed gedaan. :j

Amy, gelukkig niks gebeurd, wel vervelend dat ie dat soort dingen gaat doen.

De foto's van Tam op facebook krijg ik niet te zien.. -O-
Maar die van de blooper wel! :D
Hoe ben je daar weer af gekomen?

Lekker dames op vakantie naar kroatië! *\o/*
Ik moet mijn email zo nog ff bevestigen dan heb je er een stem bij.

Kat, spannend!
Slettel gaat kindjes maken!!!! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:57

Jup de Rocky Mountain :) die malle doos ging heel relaxt staan eten bij de hengstenhouder in haar paddockje en had geen oog meer voor ons. Ik heb haar dus met een gerust hart achter gelaten!

hengst:
Afbeelding

Set vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:58

Hihi Set die vind het wel prima zo, dus! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:59

ja die wilde Arabier, helemaal dol natuurlijk op onbekend terrein :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:00

Ja en showen dat ze deed! :roll:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:02

Wanneer ziet ze haar aanstaande??

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:05

Ze hebben (helaas) vanaf dit jaar geen natuurlijke dekkingen meer dus ze wordt vers geïnsemineerd. Dat heeft niet mijn voorkeur maar ik vind het ook geen ramp. Ze ziet vanuit haar paddockje waar ze nu staat (eerst even wennen op deze plek) wel de andere hengst en die hinnikte heel hard, maar ze was niet zo onder de indruk dus :D Ik weet eigenlijk niet of ze Sam wel onder ogen komt, vast wel maar niet van zo heel dichtbij als ik had gewild :Y)

haha Aleeneh, echt wel! }:0

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:13

Nou dan mag je wel een foto ophangen van de vader, hoe weet ze anders wat voor beeb te verwachten?
En helemaal geen sex, dat is waar ze zich zo op verheugd had... :')
Wel lekker dat ze zo rustig is. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:16

hahaha nou Miranda dat is precies wat mijn eigen argument voor een natuurlijke dekking is. Nu heeft ze een onbevlekte ontvangenis! Daar begrijpt ze natuurlijk niks van. Ik zal een foto in de wei hangen :j hahaha. Ik vind het heel leuk dat jullie zo meeleven *\%/* Ja heerlijk dat ze rustig was, dan ga je toch met een prettig gevoel naar huis. De trailer in was een ander verhaal, domme doos is ze dan. Eerst moeilijk doen en omhoog komen, maar uiteindelijk er zo in wandelen.

nog even een foto van het spikkelfestijn dat momenteel plaatsvind op haar vacht:

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:29

Ze had waarschijnlijk toch iets opgevangen van die k.i, daarom wilde ze niet meer mee... :P
Spikkeltjes! *\o/*

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:38

Wat een knappe hengst! Mag ik vragen waarom je niet gaat voor een volbloed arabische hengst :)? En dan als volgende vraag: hoe kom je bij een RM? De mevrouw waar ik Day van kocht destijds heeft ook een RM, maar volgens mij is dat een ruintje :j Vind het wel mooie paarden. Zijn gangenpaarden toch?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:42

Als alles goed gaat is het veulen om Set Elkol op te volgen voor eigen recreatief gebruik/hopelijk ook endurance. We kiezen hierbij dus voor een bewuste kruising. Hierbij hopen we op uithoudingsvermogen en werklust vanuit beide rassen, maar dat ik niet gekozen heb voor een volbloed is dat ik een iets 'koeler in de kop' paard wil fokken. Arabieren kunnen ook heel koel in de kop zijn maar reageren toch weer heel anders op dingen. Ik wil iets meer een nuchter paard fokken, Rocky's zijn heel stabiel wat dat betreft. Rocky Mountain paarden zijn echt heel nuchter terwijl Arabieren veel gevoeliger zijn. En ik hoop een mooie balans te vinden daar tussen. Het zijn daarnaast inderdaad gangenpaarden :) nog even een leuk voorbeeld van dat 'koele karakter': _/-\o_

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:45

Okee goed doordacht dus! Knap hoor :j Denk niet dat je zoiets snel gaat terugvinden! Hoe oud is Set nu dan? Ben heeeeeel benieuwd wat eruit gaat komen!
Ik snap wel wat je bedoeld met het koele :j Day is in principe heeeeeel chill: laat alles over zich heenkomen, op vreemd terrein echt de rustigste onder alle kwpners, maar wanneer er iets eng is, dan is het ook levensbedreigend eng :')
Soms zelfs zo erg dat ik zeg dat ik hem inruil voor een fjord :+

Hopelijk vind je in het veulen wat je zoekt!! Ben in elk geval heel benieuwd en blij voor je!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:45

Dat beest spoort gewoon niet! :D
Mijn ervaring is trouwens wel dat kruisingen met arabs niet de rustigste zijn. :')

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:47

Ik heb persoonlijk ook slechte ervaringen met het kruisen van volbloeden. De nrps-ers, haflo's en arabofriezen die bij ons op stal stonden waren allemaal enorme heethoofden, tot gevaarlijk aan toe.. Maargoed, dit is ook al eens in dit topic ter sprake gekomen en er zijn ook veel mensen met hele goede ervaringen, dus ik denk dat je het maar net moet treffen - of niet :') Ik ga in elk geval nooit meer van een volbloed af :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:49

Klopt hoor, veel kruisingen zijn heftiger. Maar ik heb het gevoel dat deze kruising gaat uitpakken zoals ik hoop, en ook een heethoofdje kan ik wel aan :)) Het is ook vooral dat Rocky's me zo aanspreken en deze kruising helemaal. Set is nu 12. Redelijk 'oud' voor een eerste veulen maar ze is gecontroleerd door een arts :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:50

Ik bedoelde niet voor de dracht, haha. Ik bedoelde meer voor een opvolger :j Zie je al een pensioen voor haar in het vizier?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:54

Oh nee dat zeker niet :D meeste mensen vragen het vanwege de dracht haha. Nou ja ze is 13 als ze bevalt, 17 a 18 tegen de tijd dat ik wat met het veulen wil (ik ben voorstander van een lange jeugd, set is ingereden met 5). En in de overbruggende periode heb ik lekker een handpaard of kan ik buitenrijden met iemand anders :D Dan heb ik een poosje twee berijdbare pony's (als alles zo gaat als ik wil natuurlijk).

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:58

Oh zo, ja dan komt het inderdaad wel goed uit! Een lange jeugd is erg belangrijk. Merk aan Daya ook dat het harde werken hem soms opbreekt (hij is bijna 6). Ik ben een hele andere trainingsmethode ingeslagen, vanwege zijn leeftijd. Hij heeft nu steeds 3 dagen vrij, minimaal, dan licht opbouwend werk met een piekbelasting (verdeeld over een aantal dagen) en dan weer 3 dagen vrij. Ik merk aan hem dat hij lekker kan ravotten in de wei en spelen met zijn maatjes :j Nu staat hij alweer een week stil in de wei, maar ik merk dan dat zijn spieren goed kunnen ontwikkelen. Hij is ook een stuk vrolijker en werklustiger als ik er nu wel op stap.

Twee berijdbare pony's werd mij wat teveel destijds :j Maar als je dit kan delen met iemand anders (een goede bijrijdster) is het des te leuker! Ik heb inmiddels mijn andere pony weggegeven aan mijn bijrijdster, want zij deed hem 7 dagen in de week en hun hadden zo'n goede klik. Wel onder bepaalde voorwaarden natuurlijk (hij moet bij mij op stal blijven, hij wordt niet doorverkocht), maar dit is een erg fijne overeenkomst :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:00

Klinkt als een goede overeenkomst inderdaad! Waarschijnlijk komt het er ook op neer dat ik ze niet allebei veel rijd, Setel rijd ik ook niet elke dag die geniet vaak lekker in de wei de hele dag. Ik denk dat alles zich vanzelf zal wijzen, ben heel benieuwd naar de toekomst! :D Misschien heb ik wel helemaal geen klik met de nakomeling, je weet het nooit :+