[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:39

Afbeelding

Afbeelding

Zadelmak geboren <3

raven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:42

Leuke foto's Marlijn. Hij is er niet echt van onder de indruk

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:24

Is dat nog maar de eerste keer? Dan is hij inderdaad lekker rustig zeg :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:32

Hij heeft een keer een bbp om gehad. Deed hij ook niets op. Het zadel heeft hij wel al vaker op gehad om te passen en zo maar nooit vast. Dekens is hij ook gewend.
Zadel was dus voor het eerst vast. Ik wilde het zadel passen met een wat dikker dekje. Dat deed hij braaf. Toen wilde ik de nieuwe singel passen zonder echt vast te maken maar die paste maar net. Dat leek mij niet handig met zo'n jong dier. Andere singel er bij en die leek iets lang maar dat was achteraf toch niet omdat het een singel was waarvan de gespen aan elkaar verbonden zijn en je ze dus kan schuiven. Toen de singel mar even vast gemaakt om te kijken of er voldoende ruimte over was. Gaf geen kick! Stukje lopen was ook geen probleem, hij ging staan grazen >;)
Toen de bak in, nog steeds geen problemen. Een rondje gelongeerd, zelfs in draf! Geen stap verkeerd <3
Beetje wiebelen aan het zadel en er een beetje op gedrukt. Hij vond het allemaal prima!
Toen gestopt. Paard was braaf dus niet verder gepest. We zijn nog geen 10 minuten bezig geweest.
Het is een apart dier. Hij kan heel erg stressen om niets om vervolgens absoluut niet te reageren op dit soort dingen.

Eigenlijk was ik wat anders van plan om met hem te doen maar dit was ook heel leuk :))

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:43

Nouja, de singel is toch wel het engste aan een zadel, lijkt mij. Hoe dan ook, fijn dat ie er niet van onder de indruk is :)

Ik heb een nieuw fototopic :):) Als jullie ook even temmen voor uitgelicht? O:) Afgelopen weekend kwamen de foto's van ons laatste toernooi online, en er zaten best wel gave platen tussen :D Ik kan in elk geval de enorme vooruitgang van dit jaar terugzien in de foto's.
Er is ook weer de vraag uit Australië gekomen of er mensen die kant op willen komen om paarden bij te rijden. Ik zou het zó graag doen, ik ga maar eens kijken of ik iets kan plannen voor volgend voorjaar/zomer. Ik zie het niet zo zitten om in die zomerhitte te gaan rijden :o

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:00

Hallo allemaal!
Ik wil me even voorstellen, ik ben Rylana en sinds een maandje eigenaar van mijn eigen arabier kruising Brego (King C) :D . Het is een 4-jarige ruin, net zadelmak nog niet ruitermak. Ik vind het geweldig om jullie verhalen en foto's te zien! Hieronder wat foto's van mijn crush <3

Edit: ik krijg de foto's wel bij het schrijven de post maar niet in de post zelf, iemand die me kan vertellen hoe het moet?
Edit: al gelukt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:51

Zo, dat is een mooi gelukte kruising :D Mooie naam ook, van Lord of the Rings :P

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:53

Ja het ook liefde op het eerste gezicht :D. Hij is inderdaad vernoemd naar het paardje uit Lord of the Rings haha, er stond al een King op stal en dat was nogal verwarrend

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:42

Sorry ik moet echt even mijn frustratie kwijt.. Ik heb op mijn stalling aangegeven dat ik mijn paard naar de slager ga doen. Nou vonden ze altijd al dat hij niets mankeert en dat wordt nu merkbaar.
Ze zetten alles op alles om mij er van te weerhouden om mijn paard naar de slager te brengen..! Hij rent nog met de andere paarden mee en zien hem totaal niet kreupel lopen! Gelukkig maar.. Want dan ben je in mijn ogen al te laat als dat aan de hand is. Hij is wel kreupel op zachte ondergrond als hij op een sukkeldrafje naar de groep toe draaft maar dat zien hun niet.
Volgens mij denken ze dat ik het leuk vind om mijn paard dood te laten maken... Ik word hier echt zoooooo verdrietig van!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:41

:(:)

Dat is niet leuk om te horen nee. Het gaat om Ed? Ze zouden als paardenmensen toch moeten weten dat je dat niet zomaar doet. Jij kent hem het beste, en heel eerlijk, ook al mankeerde hij niks, dan nog is het jouw keus. Ik ken ook een paardje dat helemaal niet kreupel is, maar toch artrose heeft in de voorknieën. Dat ik dat niet zie betekent niet dat ze dat niet heeft en er geen last van heeft. Haar eigenaren merkten het wel, en zodoende is de diagnose gesteld.

Je hebt gelijk dat je ook te laat kan zijn. Ik voel me nu nog schuldig dat ik bepaalde huisdieren misschien langer in leven heb gehouden, terwijl ze wellicht al pijn hadden :n

Geloof in jezelf, jij kent hem het best, en jij weet wat de beste keuze is. Dit doe je voor hem, niet voor jezelf, en al helemaal niet voor je stalgenoten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:50

Het gaat inderdaad om ed.
Eerder wilde hij zijn rechter voor voet niet graag geven, daar zit de overhoef. Met uitkrabben trok hij steeds zijn voet uit je handen. Dat was niet iets voor ed want hij tilde voorheen altijd zijn voeten al op als je er al naar wees.
Nu wil hij zijn linker voor voer helemaal niet geven. Dat is het teken dat hij rechts het gewicht niet wil/kan dragen. Dat is bevestigd door hoefsmeden. Hij is rechts voor ook iets kreupel op zachte grond.
Voor mij is dit HET signaal dat hij pijn heeft. De winter komt er aan, kou en artrose (mogelijk ook bevangen) zijn niet fijn. Ed is bikkel hard. Ik vertrouw op mijn gevoel. Dat heb ik altijd gedaan. Maar het dit zorgt er voor dat ik mij nòg rotter voel omdat ik deze keuze moet maken.. Ik heb ook het gevoel dat ik mij moet verantwoorden. Hoe stom is dat?
Ik blijf bij mijn besluit.. Maar het maakt het niet makkelijker..

Overigens heb ik hem vandaag precies 4 jaar..

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:31

Marlijn je kent je eigen paard het beste. Als dit al de kleine tekenen zijn dat het slechter gaat met hem neem je een wijs besluit. Hoe moeilijk het ook voor je is.
Je stalgenoten zullen het niet zien of willen het niet zien maar zij kennen Ed niet net zo goed als jij. En wat je zegt de winter komt er aan en dat is in de combi artrose en kou niet echt fijn voor hem.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:28

Dank je..

Ander vraagje.. Wil iemand die echt verstand heeft van Arabieren gangen misschien voor mij wat beelden beoordelen? Via de app kan ik filmpjes door sturen..
Ik vermoed iets neurologisch

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:06

Ik heb een aantal mensen de filmpjes laten bekijken en er zijn er een paar die het zelfde aangaven, daar zat oa ook een dierenarts bij van de kliniek Utrecht.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met een osteopathische dierenarts :o dat leek mij in dit geval het handigst.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:52

Marlijn heel veel sterkte! Wil je ff hart onder de riem steken. ❤️

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:14

Marlijn heel veel sterkte, artrose is heel pijnlijk en ik vind juist dat jij een heel goede baas bent om hem te laten gaan voor hij werkelijk echt veel pijn gaan krijgen.. :(:)
Wat braaf zo voor de eerste keer met een zadeltje op lopen! Mooie glanzende vacht en knap toetje zit er op, ik hoop dat je er veel plezier van mag beleven. Dat is Shym denk ik he? :) ik ben nieuw in dit topic dus ken er nog niet veel van gezicht.

Rylana, wat een prachtige kruising! Wat voor een is het? Leuke naam inderdaad! Dat glanzende neusje op de laatste foto is heel aandoenlijk, zou hem zo willen knuffelen :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:58

Dank jullie!

Dat is shympie inderdaad :o vandaag even langs de weg gewandeld met hem. Hij was weer braaf! Beetje angstig bij een dikke tractor maar dat geeft niet. Hij sleurt me niet mee :)F de koeien bleven netjes waar ze stonden dus ook dat hing goed, blaffende honden zijn niet eng, bankjes en prullenbakken zijn niet echt eng, vrachtwagen beetje draaien maar ook dat mag. Weer trots op mijn puppie :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:01

Hoe oud is Shympie nu? :) wat fijn dat hij het zo braaf doet!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:36

Hij is 3 jaar en bijna 3 maanden

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:49

Sterkte Marlijn, je hebt al lang gewacht met Ed en er alles aan gedaan.
Je kiest ervoor om hem niet langer te laten lijden, dat is juist mooi en geen beslissing die je zomaar eventjes hebt gemaakt.
Je hebt altijd mensen die het niet begrijpen maar als jij het maar begrijpt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 08:17

Dank je Miranda!

Jullie woorden had ik zeker weer even nodig! In mijn privé vriendenkring heb ik niet heel veel
Paardenliefhebbers. Bokt en Facebook zijn momenteel ook even de plaatsen waar ik de steun van krijg. Soms een beetje vervelend dat je niet face to face met iemand er over kan hebben en samen kan kijken maar wel prettig toch ergens je verhaal kwijt te kunnen en steun te krijgen als het even nodig is!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:32

Ja, het is toch een zware beslissing die je in je eentje moet maken.
Had ik ook wel hoor, ik heb mijn man maar die is ook geen echt paardenmens en de beslissing ligt toch bij jezelf, maar het is al zo lastig zonder dwarsliggende mensen.
Zelf had ik vooral wat aan de dierenarts.
Sterkte. :*

Hoi meiden, ik kom hier eigenlijk verder niet zoveel maar ik wilde Marlijn toch fftjes een hart onder de riem steken.
Zosja heeft een vriendin tegenwoordig dus die moet al zijn charmes er op los gooien om haar tevreden te stellen. _O-
Verder doe ik op het moment dus weinig qua paarden gebeuren maar het is wel even goed voor me om wat anders te doen, ben dus een nieuwe keuken aan het maken. :)

Dit is Zos zijn nieuwe vriendin, ze heet Ini Mini maar we noemen haar Mientje.

Afbeelding

:evaw:

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:21

Dank je wel Miranda! Lief dat je even op komt duiken voor mij :o

Lieve powny hoor! Veel plezier met haar! En succes met je keuken!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:51

Hoe zijn de hoeven van jullie paarden momenteel? Hier zijn ze allemaal bikkel hard!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shym glimt als een glimworm 8-)

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:37

[quote="Rylana, wat een prachtige kruising! Wat voor een is het? Leuke naam inderdaad! Dat glanzende neusje op de laatste foto is heel aandoenlijk, zou hem zo willen knuffelen :)[/quote]

Sterkte Marlijn, hoe is het nu met je?

Bedankt! Hij is een nrps pony gefokt met Kasanova van Klaverborch en onbekende arabieren moeder. Zijn echte naam is eigenlijk King C, maar aangezien er al een King op stal staat en de stal niet heel groot is werd het al gauw heel verwarrend haha