[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 13:40

Ik vind je foto's heerlijk Katja! Mooie mannetje.

Mooie foto's Tieneke.

De hele dag al bezig in de kliniek. Helaas nog geen operatie gezien. Degene die geplant stond ging niet door en voor vandaag verder niets. Hoop van de week wel wat mee te maken :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:47

set_elkol schreef:
Bonjoy schreef:
Leuke foto's van de beeb! Hoeveel topic-baby's hebben we volgend seizoen(2015) eigenlijk? :)

eeuh weet ik eigenlijk niet!
Yildiz heeft een baby in planning, Amy misschien, Kathinka weet ik niet? Jij misschien? ;)

Dat zou mooi zijn... :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:30

Kat waar zijn de veulenvliezen op die foto's??

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:53

Ik probeer het beetje te volgen maar hebben hier mega internet problemen en telefoon doet ook steeds niet . is paar weken terug in de buurt ingeslagen hebben er nog last van zijn constant stukken aan vernieuwen enz . ben alleen per sms bereikbaar echt waardeloos . Hier wordt trouwens zaterdag gescant dan weet k hoe is wat met babys voor 2015 .
En ben natuurlijk super blij dat kathka bij jess is belandt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:14

Lisa bij Ely denk ik onder Euf en bij Set achter mij en Ilya

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:22

ah zo :) Taartje en Arie zaten vanaf het nekje nog in het vlies tot mama ze bekeek

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:04

Ik denk dat hierbij ook mensenhanden in het spel waren :) en dat de merries ook al wel eerder omkeken maar dat niet op de foto's staat :D zal eens al mn foto's nagaan.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:09

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:41

Nicky, balen joh!
Katjen, ouderwetse SMS, haha!

Ik voelde me iets beter vandaag dus toch nog maar even een klein ritje gemaakt door de wijk, lekker zonder zadel.... <3

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:42

Zie ik daar de Micklem??!! :))

Dayem loopt niet goed ;( Zal ff filmpje uploaden.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:44

Haha, ja, die hebben wij ook allebei idd... Als ik zo naar buiten ga gebruik ik die altijd, past alleen niet bij mijn Westernzadel... Twijfel nog over verven...

Balen, laat maar zien...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:45

Oh ik wist gelijk van wie die geweldige oren waren <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:48

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:49

Morgen maar even de orthopeed opzoeken even horen wat hij er van vindt...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:00

Hihi, Kat, komt vast doordat je die mooie curly's van dichtbij hebt gezien... :D!

Nicky, Silver doet een beetje hetzelfde, kan bij hem dagelijks anders zijn qua lopen en waar het nou vandaan komt weet ik echt niet... Ik houd hoop voor volgende week bij Laarakker... :j...
Nu wel makkelijk dat je in een kliniek stage loopt...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:04

ben verliefd op die oortjes van Sil <3

vervelend hoor van jullie knappe schimpies!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:54

Ohh balen zeg nicky!

Baukje, ben heel benieuwd naar laarakkers.

En ahhh veulie is zo cute!!

Tieneke je hebt geweldige arabjes!!

Afbeelding
Oke, even spammen. De eerste foto die ik maak en dat ga ik het elke week doen om het bij te houden.
Mevrouw slaapt half en is nog een beetje flabbergasted.. :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:59

Wat naar dat jullie mannetjes niet rad zijn. Mysterieus ook weer.

Ben er nu eindelijk achter waar hij (grotendeels) vandaan komt bij Zaraar. Hij heeft een blokkade in z'n rug waardoor hij z'n bekken alleen naar links kan buigen, en niet naar rechts. Gevolg: RA krijgt geen ruimte en wordt door zijn natuurlijke scheefheid aangemoedigd om sowieso al buiten de massa te plaatsen en door de blokkade nog iets meer. Om de pijn/ongemakken te vermijden gooit hij z'n volle gewicht op z'n rechterschouder waardoor dat been zeer gaat doen, z'n schouders hals en schoft zeer gaan doen en hij intussen 1 been correct gebruikt en dat is LA. Nou was ik gister avond een aantal oefeningen aan het doen die ik me herinner van een renpaard wat ik destijds heb laten behandelen en gevolg: vandaag liep hij linksom al een heel stuk beter en kon RA op sommige momenten wel ondertreden.
Nou hopen dat ik hem verder kan helpen en we al een heel eind op de goede weg zijn tot we bij meneer Laarakker geweest zijn :)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:12

Kel, nog geen extreme gedragsverandering?
Lisa, fijn zeg dat het al zo snel beter gaat... Wat heb je voor oefeningen gedaan? Wanneer ga jij naar Laarakker?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:31

Leuk dat je t bij gaat houden Kelly! Ben benieuwd.

Idd ook ik benieuwd naar die oefeningen Lisa?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:53

ik ben nog altijd aan het wachten tot ze me terug bellen zodat we een afspraak kunnen bevestigen.

Vooral masseren van de rug.
Licht met de nagels langs z'n ruggengraat gaan van schoft tot zitbenen zodat hij elke wervel eerst hol maakt om z'n rug vervolgens helemaal bol te maken.
Staart tractie naar achteren zodat hij z'n kruis en lendenen zelf aantrekt bij de druk.
Staarttractie opzij waarbij hij z'n knieën op en van slot zet en z'n bekken naar opzij buigt.
Voorbenen naar voren strekken tot hij zichzelf erin ontspant en z'n schouders oprekt. Ook naar achteren strekken met de teen van z'n voet zo dicht mogelijk naar z'n achtervoet om de voorschouder en hals te strekken.
Achterbenen naar achteren strekken om de bekkenhelften te kantelen.
Achterbenen naar voren en omhoog strekken om de bilspieren en onderrug rond te maken.
Achterbenen binnendoor naar de andere kant strekken om de spieren die over de rug kruisen op te rekken.

Geloof dat ik dan zo goed als alles heb. Fysiotherapie werkte destijds zo best voor die gevoelige volbloeds. Als je maar de oefeningen juist deed en subtiel en met geduld werkte. Paarden die ik toen heb laten behandelen waren mijn later eigen Tag die gruwelijk vast zat in haar front en Flyer die zoveel pijn had in z'n rug dat zodra je hem z'n dek op deed hij de rest van de dag voornamelijk liggend door bracht. Zaar heeft het gelukkig niet zo extreem als de twee lieverds maar heeft wel symptomen van beide dieren.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:30

Balen dat jullie schimmels niet rad zijn zeg. Raven had daar ook last van de ene dag was het links de andere dag was het rechts dan weer een dag niet. Bij hem bleek het uit zijn hoefgewrichten te komen vandaar dat ik hem in beide benen heb inlaten spuiten. Links was het gewricht vocht redelijk nog wel een beetje gelei achtig maar rechts was het net water wat eruit kwam. Door dat die aan beide voorbenen soms liet zien dat die niet rad was besloten om beide te doen.
Laatst bijgewerkt door raven op 04-09-14 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:32

Fijn dat je het nu weet lisa! Klinkt hetzelfde als bij geisha. Die gaat door het vastzetten van schouder ook nog kort lopen van voor en sloffen.
Fijne oefeningen! Dat van dat opbollen en holmaken moet ik ook doen.

Nee tot nu toe geen gek gedrag baukje! Gister was ze wat liever en vandaag ben ik nog niet geweest. Van de livercomp verwacht ik niks maar wellicht die hormonecomp.. vandaag maar even los longereb, gister heeft ze vrij gehad :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:48

Spannend met je nieuwe huis, Joyce!

Superschattig filmpje van Ilya!

Ziet eruit als een lekker ritje, Baukje!

Vervelend dat er zoveel paarden met issues zijn op het moment, sterkte ermee! Wel fijn dat je oefeningen Zaraar helpen, Lisa!

Ely reageerde ook heftig op de levercompositum hoor, Kelly. Schrok me dood, ze wilde gewoon letterlijk niet meer met me meelopen. Waren alle afvalstoffen die opeens vrijkwamen pffff.

Gisteren even een bijdehand hengstje achter het behang geplakt _-:( Sinds Doortje weg is, is Euf echt 3x zo heftig geworden. Ik haalde Ely uit de wei om wat te werken in de paddock die naast de wei ligt. Voordat ik de wei uit was, was ie al 2x op Ely gesprongen. Toen ik Ely eenmaal in de paddock had, besloot hij maar om zijn staartje erop te gooien en als een dolle stier heen en weer te galopperen, waardoor Ely compleet over de zeik raakte en ook ging rennen en Euf ook over z'n toeren raakte. Op een gegeven moment ben ik maar voor Ely gesprongen, want was bang dat als ze zo door zouden gaan, er eentje door het draad heen zou gaan. Ely rustig uitgestapt aan de hand en gewacht tot beide weer compleet tot rust waren gekomen en toen Ely maar terug bij Euf gezet. Pffff kreeg het er wel even warm van. En dan te bedenken dat ik ze wel vaker uit elkaar haal en dan is er no problem :?

Maar levert wel mooie plaatjes op :D
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:10

Misschien is dat voor Geisha juist het rare gedrag omdat ze eerder juist altijd chaggie werd van stilstaan gaat ze nu heel lief zijn! :D

Bauk, lekker even gereden dus, top!

Kathink, succes met scannen, ben benieuwd!

Dayem niet in orde en Silver ook niet...hoort er wel een beetje bij denk ik met jonge paarden.
Wel altijd vervelend als je niet precies weet wat er is.
Beterschap.

Annika, ik was vorig keer al vergeten te zeggen dat Eufje er goed uitziet!
Maar deze foto is echt stoer!
Voor paarden is het natuurlijk ook lastig, van nature zouden ze niet zomaar bij elkaar weggaan en als ze dat niet zo gewend zijn heeft dat best impact.
Het zal wel wennen, alleen zul je jezelf af en toe voor een rennend paard moeten gooien. :P