[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:41

ja dat snap ik, ik noem dat ook niet vervelend of betweterig, maar vind het gewoon fel overkomen, ylona lijkt zich zo enorm aangevallen te voelen altijd. ze kan wel een voorbeeld nemen aan Kelly die commentaar en tips voor lief neemt en er wat mee doet zonder met hoofdletters door het topic te roepen.

en je slaat de spijker op zn kop met dat voorbeeld, juist het gebruik van ik heb ik doe ik weet ik zou, al dat ge-ik maakt het net vervelend en Ylona zegt dus dat jz dat juist de vriendelijke verwoording vindt..

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:43

Het zijn ook niet direct de schreeuwerige hoofdletters die mij net even tegen de borst stuiten :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:44

nee maar dat kwam er ook nog eens bij. jij brengt heel voorzichtig een aanmerking en dan komt er een reactie met hoofdletters terug. maar dat is dan weer mijn mening.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:50

Ja, ik snap wat je bedoelt :)
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet over begonnen was als niet eerst iemand anders (jij dus :+ ) iets had gezegd, maar misschien had ik alsnog beter m'n mond kunnen houden, het wat niet mijn intentie om iemand uit het topic weg te jagen :n
Laatst bijgewerkt door Letizia op 15-12-13 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:52

ja nou is de sfeer wel ineens even moeizaam :+ wilde ook niemand tegen de schenen trappen hoor :) (behalve misschien Geisha haha sorry Kel ze is wel prachtig!)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:59

Letizia schreef:
"Grappig" maar weer dat blijkt hoeveel mensen, hoeveel meningen, want ik zei idd als eerst dat ze met dat eerste filmpje een scup onder de bips verdiende, maar ik vind het zweep gebruikt juist op het tweede filmpje ongepast. Zweep komt zo veel venijniger aan, dan een schop onder de kont vanuit zo'n hoek als waarin het meisje stond en met daarbij dat Kelly ook nog eens achteruit deinst na haar tik. Verder schreef ik ook dat het uiteindelijk beter is om deze situatie's te voorkomen ipv te genezen :)

Ik twijfel ook niet aan jouw ervaring Ylona, maar je hebt idd af en toe een toon die soms wat betweterig over kan komen of zelfs kleinerend naar andere, om je eerdere reactie maar even zo te benoemen :) We weten allemaal dat jij veel paarden hebt en ws heb je daarom ook veel ervaring, maar daar ben je niet alleen in :) Als je het idd niet zo bedoeld, zou het wellicht een idee zijn, mits jij dit als vervelend ervaart, om proberen het op een andere manier te formuleren? Ik lees nl ook irritatie's van andere hier in het topic naar jou toe, dat kan je vast niet zo gewild hebben? :)

Hier ben ik het compleet mee eens. Ik erger me hier al een tijdje aan maar wil ook de sfeer in het topic niet verzieken. Je zinnen iets anders formuleren zal een heel hoop schelen :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:59

Ik geloof dat niemand de intentie heeft om iemand uit dit topic weg te sturen of de mond te snoeren. Juist super interessant om andere meningen te lezen en daarvoor zitten we toch ook op een discussieforum?

Maar soms typ ik wel eens wat, druk ik op voorbeeld en lees mn reactie nog eens goed over, of het toch wel op iedereen overkomt zoals ik het bedoel. Soms kan ik iets wat genuanceerder zeggen en in sommige gevallen verwijder ik gewoon wat ik heb getypt, omdat het misschien toch niet zo handig/aardig/whatever over komt dan dat ik het bedoel.

Het is en blijft nou eenmaal het internet, waarop het makkelijk is om je achter een nickname (of het nou je echte naam is of niet) te verschuilen en dingen harder/directer te zeggen dan in real life.

....
Maar nu zal ik wel een opmerking krijgen dat irl dit ook gewoon gezegd wordt ofzo :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:01

Kelly verdient zo ie zo een compliment dat ze dit zo hier wil delen en neerzetten en voor suggestie's en tips open staat.

Toevallig ken ik die stal waar ze staat vanuit school en ik vind het knap dat ze zich staande kan houden.
En ik weet zeker dat ook voor kell er een hoop druk weg valt als ze ergens staat waar ook zij zich beter op haar gemak voelt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:04

Communicatie door middel van sms whats up en ook hier kan inderdaad weleens anders opgevat worden.

Ik vind het juist goed dat dingen even uitgepraat worden en dat je soms even je ei kwijt moet.
En ik denk dat in dit topic we best een leuk clubje hebben :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:09

Barcelano schreef:
Communicatie door middel van sms whats up en ook hier kan inderdaad weleens anders opgevat worden.

Ik vind het juist goed dat dingen even uitgepraat worden en dat je soms even je ei kwijt moet.

Dat vind ik dus ook, maar uitpraten gaat natuurlijk niet als iemand weer in een meeleeshoekje gaat zitten en verder niet meer reageert ;)

Maar goed, niemand is ook verplicht om hier mee te praten. Genoeg andere meelezers in dit topic :)) Denk zomaar dat half AV-liefhebbend Nederland op bokt meeleest in dit topic :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:10

Ja Kelly ik vind het echt super stoer van je dat je dit zo neerzet hier, petje af! Ik sluit me aan bij de tips die hier zijn gegeven. Super dat jij kunt helpen Jes, het komt vast goed! :)

Ik vind eerlijkheid wel heel belangrijk, mits het netjes geformuleerd wordt, wat Letiets imo heel goed deed :) Ik sluit me ook aan bij Siel, lees ook vaak mijn eigen reactie nog even door en dan nog denk ik soms: oei, is dit wel handig? En uiteraard mag iedereen gewoon meepraten wat mij betreft!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:13

Barcelano schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens, Jessica. Soms komt het een en ander niet over zoals het bedoeld is.

Kelly verdient ook een groot compliment, omdat ze wil en durft verbeteren wat er nog mis gaat, en ook dit hier neerzet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:17

Ook van mijn kant complimenten voor Kelly :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:17

Heb net m'n eerste granaatappel geslacht, wat een rot karwei :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:18

Ik probeerde me hier niet helemaal tussen te mengen omdat ik het gevoel heb dat ik een beetje tussen de twee kampen insta omdat ik begrip voor allebei kan opbrengen, maar ik ga het toch even doen.

Aan de ene kant denk ik dat Ylona het oprecht nooit zo bedoeld heeft en alleen wilde helpen, en niet beseft heeft hoe haar opmerkingen overkwamen - en ook dat ze dat nu nog steeds niet ziet.

Als je boos of aanvallend reageert zonder heel duidelijk uit te leggen waar het hem in zit heeft dat dus geen zin want dan snapt ze nog steeds niet waar het probleem zit. Denk dus dat het zaak is om ofwel te proberen je er niet te veel aan te ergeren en te beseffen dat het niet zo bedoeld is, of heel duidelijk uit te leggen welke opmerking zo overkwam en waarom, zodat ze het kan snappen.

Aangezien dat niet gebeurde snap ik haar besluit ook wel om dan maar mee te lezen; ze wil niemand voor het hoofd stoten en weet niet hoe ze haar posts anders kan verwoorden zodat jullie er geen aanstoot aan nemen.

Denk dat dit inderdaad zo'n gevalletje is van internet-miscommunicatie.
Ik ken haar natuurlijk iets beter en snap wel precies hoe ze het bedoelt en kan het haar als het ware horen zeggen :) en dan is meteen de hele angel uit zo'n post voor mij.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:19

Letizia schreef:
Heb net m'n eerste granaatappel geslacht, wat een rot karwei :')

Weet je nou dan al wat je er mee gaat doen?
Heeft Rudolph je dat net ingefluisterd via 24Kitchen?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:23

Sieltjuh schreef:
Dat vind ik dus ook, maar uitpraten gaat natuurlijk niet als iemand weer in een meeleeshoekje gaat zitten en verder niet meer reageert ;)

Ik wil daar best even op reageren hoor :)

ik schrijf colums, ik modereer sinds 1999 (met tussenpozen) op chatrooms, ik schrijf boeken en ik adviseer tieners en jong volwassenen op een ander forum. Ik ben me er van bewust dat ik een bijna autistische, bijna wetenschappelijke, manier van reageren heb. Ik weet echter niet hoe ik dat zou moeten aanpassen, want ik zie het zelf niet.

In mijn mening deed ik het volgende: ik zag jullie reacties (tips geven en vertellen hoe jullie het aan zouden pakken). Ik geinde even over jullie strengheid en vertelde (zonder tips te geven, heel bewust) hoe ik het zou hebben aangepakt op basis van wat ik zag in het filmpje.

Voor mijn gevoel deed ik dus niets anders dan wat jullie deden (mening geven en vertellen hoe je het aan zou pakken).

Maar zoals ik zei, ik heb geen idee hoe ik zoiets kan veranderen, zeker niet als ik het niet zelf zie. Dus vandaar dat ik mij terugtrek :) No hard feelings ofzo hoor :n ik begrijp het, maar weet gewoon niet wat jullie dan zien omdat ik het zelf niet zo zie en zeer zeker ook niet zo bedoel :) Ook niet als je het uitlegt overigens, ik zie het gewoon niet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:24

_O- ik eet hem zo :')

@Eline, er is hier toch niemand boos of aanvallend geweest? Ik ben in gegaan op iets wat ze zelf zei
ShamalArabs schreef:
Zie mijn voorgaande reactie.
Ik bedoel het niet negatief hoor, zie de smileys erbij (of kom hierheen en luister even hoe ik gniffelde bij de reacties)

Willen jullie cammen met me ofzo? met geluid erbij?

want blijkbaar komen mijn reacties op papier/pc niet zo goed over ofzo -O- Wel vaker dan nu...

Niet meer, niet minder...

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:31

Mischien zit daar de oplossing? I.p.v. de zin wetenschappelijk op te schrijven (doen alsof het een feit is) het meer persoonlijk te formuleren?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:32

Ik denk dat het "geinen over onze strengheid" juist niet goed overkwam in deze precieze post Ylona. Ik denk dat deze zin:
Citaat:
wat zijn jullie gelijk streng :oo rotschoppen verkopen :')

Voornamelijk in het verkeerde keelgat schoot.
Lees het maar eens vanuit ons oogpunt, dan komt het over alsof wij veeeeel te streng zijn en jouw manier echt beter is (even in het midden gelaten welke manier het beste is, want dat is uiteraard persoonsgebonden ;) ).
Je had bijvoorbeeld ook kunnen schrijven (zonder te geinen):
Citaat:
Jullie manier van aanpakken vind ik persoonlijk wel streng, ik zou het anders doen, namelijk

Zie je het verschil in nuance? Je zegt uiteindelijk hetzelfde, zonder dat het denigrerend op iemand overkomt :)

En je kan in het meeleeshoekje kruipen, maar het zou je eigenlijk meer sieren als je juist blijft meekletsen en je het als een uitdaging aangaat om duidelijk met ons te kunnen discussiëren :) Zodat wij jou beter begrijpen.

Als je het fijn zou vinden, zouden we het ook gewoon kunnen zeggen van elkaar als we iets niet zo leuk vinden overkomen? Misschien niet altijd even gezellig, maar zorgt er wel voor dat er in het vervolg minder irritaties zijn (die er nu heel overduidelijk wel zijn) :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:33

Letizia schreef:
_O- ik eet hem zo :')

Is dat lekker dan?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:38

Ja hoor, vrij waterig, maar best te doen :j
Weet alleen niet of het slim is om hem in een keer op te eten :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:40

Naar wat smaakt het dan? Heb het echt nog nooit op :') En wat eet je er nou precies van? De zaadjes?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:41

Hmm, het heeft ze eigen smaak, dus moeilijk te omschrijven :+
Je eet de zaadjes ja :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 23:42

Maar zoetig ofzo?