Wetsernfriek schreef:en ga je nu peppy ruinen? of blijft hij hengst? hoe gaat het verder met het trainen van hem en scarlet?
Ben er nog niet verder achteraan gegaan om te ruinen. En nu het weer winter is.....doe ik het liever in het voorjaar als ie buiten kan lopen. Ook wil ik bij hem eerst nog de 5 panel test laten doen. Dat is ook nog altijd niet gebeurd. Had ik beter destijds meteen kunnen doen, toen ik mijn paarden op kleur liet testen, maar toen stond ik daar totaal nog niet bij stil.
We hebben veel moeite met hem in de rechter galop te krijgen. M. Hamerslag is er reeds bij geweest en dat was zeer zeker geen overbodige luxe. Maar met de rechter galop zijn we er echt nog niet. Dat is nu ons grote struikelblok. Voor de rest...allemaal geen probleem. Achterwaarts, zijwaarts, buigingen, heup, hals. stops, backups....dat alles gaat best met het nodige gemak, maar ja...die galop, die is toch wel mega belangrijk in de reining whaha. Beetje zonde om met minstens 12 penalties de bak uit te komen.
. Het lijkt erop dat we het nu uit zijn systeem moeten krijgen en donders dat valt nog niet mee. Zo gek veel rij ik hem nog geeneens, meestal 1 a 2 x per week, maar moet hem nu echt wel door gaan rijden ivm die galop. Zo jammer want voor de rest doet ie echt zijn best. Buiten vindt ie dingen wel eng, maar blijft behoorlijk cool eronder. Nog een maand en dan is ie pas 4 jaar, dus eigenlijk is het nog een gup.
Scarlet heb ik weer ff overgenomen van Cyann. Voor haar was het erg lastig om overtuigend genoeg over te komen bij Scarry Scarlett. Scarlet pakt alles eigenlijk super goed op. Alleen ja...soms beetje teveel adraline in haar lichaam. Ik ga daar heel cool mee om, maar dat was voor Cyann niet te doen....
Dus vandaar dat Cyann nu weer ff verder gaat met June. En je ziet haar zelfvertrouwen weer groeien. Nu kan ze weer op technisch gebied verder ipv een jong paard beleren. En dat doet haar goed.
Doordat onze hond nu 5 pups heeft, heb ik mijn werkdagen weer ff gewisseld. Hierdoor hebben we nu weer even geen les, omdat onze trainer dan niet in de buurt is. Ook zijn we afhankelijk van het weer en conditie van de buitenbak, maar tot op heden hadden we telkens best mazzel. Maar nu is daar tijdelijk dus ff de klad in gekomen.
. Maar goed, das een kwestie van tijd.