[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:24

Hihi Shym valt op chickies!!!

Ooooh!!! :wow: Wat een gave platen van je polocross zeg! Echt zo gaaf om te zien. Lijkt me echt hele toffe sport. Maar ja, we doen al te veel hihi.
Nope, nog geen platen van Nour met nageslacht. Wil ik eigenlijk wel dus wel goed idee. Komende week gaat de zon weer schijnen wellicht dat we dan es wat kunnen proberen?

Eline lekker buitenritje gemaakt zo te zien. Hoe gaat het met je? Nog beurs? Stap dan ook niet op een Fries hey, grrrr! :P ;)
En leuk dat je je hebt ingeschreven voor de ledendag. Ik ben er zowiezo met t Y Team (Yul & Yentl) voor de DAWRA wedstrijd.

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:48

Ja dat polocrosse is zo gaaf!

Haha ja Yildiz je kan niet alles helaas :P

Ja heerlijk buitenritje gemaakt. Is zo gaaf dat al die natuur zo dichtbij ligt en ik hier gewoon te aller tijde heen kan rijden :D

Helaas nog flink beurs ja :') voorlopig stap ik niet meer op friezen haha. Heb nog flinke wond op m'n schouder zitten en wijsvinger gekneusd. De meeste andere schrammen zijn inmiddels wel redelijk weg :)

Wat tof, dan kan ik jullie dan meeten :D Yentl keertje zien enzo!
Jammer dat jij niet kan Kesje maar ik snap het wel, je kan niet overal tegelijk heen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:41

Hou het maar mooi bij de wilde arabier van je :o

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:15

Haha, Yildiz, de coach ziet ons al aankomen, nóg een arabier in de sport :D Maar toch, jullie zijn allemaal welkom om het uit te proberen hoor :D Ik ben helemáál geen ster, en toch mag ik nog elk toernooi aanschuiven :P

We hebben een nieuwe puppy op stal <3 Een ridgeback x tosa inu, lekker pittige kruising :oo Is nu nog super schattig natuurlijk, ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit. Zal wel een enorm mooie hond worden, gok ik zo.

Ik heb werkelijk geen idee wat showtraining inhoudt. Ik heb nu 1 show gezien, ze kunnen dan mooi poseren en lopen op zo'n manier dat het arabische er vanaf straalt, maar hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik niet. Rayna gaat alleen zo lopen als er een lekkere hengst of een nieuwe kudde in de buurt is :roll:

Die wilde woeste arabieren van ons... Ik moet toch zeggen dat ik altijd het idee heb gehad dat ze absoluut haar best doet om te zorgen dat ik blijf zitten <3 Zo vertrouwd zit ik niet op elk paard hoor. Kan me dan ook weleens storen aan mensen die zich negatief over ze uitlaten, die dus echt geloven dat ze woest en wild zijn :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:58

Kwam jij nu gezellig ook Kesje naar de ledendag? Steek je hoop van op zekers te weten! En showtraining is echt een vak en kunst apart. Komt heel veel horsemanship bij kijken.
Helaas waar geld verdiend kan worden ook hoop rotte appels (showtrainers) vooral in de internationale showwereld maar in Nederland en België zijn heel veel goede te vinden wat n genot is om te aanschouwen. Zelf waag ik me er niet meer aan. Haal te veel door elkaar met showmanship at halter (ga ik die dag overigens wel starten met Tie bij de DAWRA) en kan ook aan de zuurstof steeds whahaha! _O-

Nour heeft 2 maanden in professionele training gestaan en Nyhla volgend jaar, mits ze zo mooi blijft en compleet blijft uitgroeien als nu, ook in training.
Maar hou nog steeds van Binkie au naturel/out of bed look (hier nog op z'n oude stek) impressing the ladies:

En whaaaaaa Nyhla!!!!! Das net n mini merrie joh zo compleet al! En met d'r dikke grasbuik lijkt ze nog drachtig ook! Enorme kroelkont ook, nog erger en gretiger dan Zahra! Dank god (en Lisanne!) nog elke dag op m'n blote knietjes dat ik haar heb terug kunnen krijgen.

Afbeelding

Zahra begint iets bij te trekken maar nog steeds erg slungelig en...GROEIEND!!! :oo
1 of hooguit 2 twee keer in de week lekker met grondwerk bezig (oh wat doet ze haar best❤️) en wat kan die merrie ongelofelijk bewegen pffff...

Met d'r puppyhoofd hihi

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:59

Wauw, wat een grasbuik inderdaad :wow: Maar wel een heel mooi hoofdje erbij :D Ja, echt fantastisch dat je haar terug hebt kunnen krijgen en dat dat voor iedereen zo net mooi uitkomt :)

Ja, au naturel is prachtig <3 Veel paarden kunnen showen, maar er zijn er maar weinig met de uitstraling van een echte arabier :o

Ik heb 18 september wel vrij zie ik net... Moet je lid zijn om er te komen kijken? Dan ga ik er nog even over nadenken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:18

[AV] 18 sept AVS showclinic, ook voor niet-leden!
Voor meer info... ;)

Thx kesje! :o Al ben ik t niet helemaal met je eens als ik zo de (inter)nationale showring bekijk. Er zijn er veel die Arabisch type hebben maar nog maar weinig die kunnen showen in de zin van bewegen... ;(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:40

Knappe paardjes!!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:03

Afbeelding
Shympie heeft nieuwe sokken <<)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog meer shym! Worden jullie het al zat? ~~}>

Meneer heeft geen last van de warmte dus even stukje bos gestapt. Geen probleem voor hem! Langs hoog opgestapelde bomen en over een omgevallen boom, geen problemo voor shym. Beetje snuiven en blazen en dat was alles. Knap kind +:)+

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:36

Coole sokken hoor :D Natuurlijk nog lang niet genoeg van Shym, zo'n knapperd mag gezien worden ;) Ik wil ook nog wat met Rayna doen vandaag, maar het is zo warm :') Dat wordt clickertraining. Lekker in korte broek.

Ik ben echt duo penotti, mijn armen zijn superbruin, maar de rest.... := Ik weet ook niet of het serieus bedoeld is, maar er is een kans dat we tijdens het toernooi dit weekend ook een zwembadje neer gaan zetten _O- Voor de zekerheid toch maar even wat zwemkleding inpakken {:}

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:33

Duo penotti, foto :=
Was erg warm ja, leek wel steeds warmer te worden na 2 uir.
Nog wat gedaan vandaag?
Zwembad is niet verkeerd met deze temperaturen! En anders je eigen waterfeestje bouwen :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 06:37

Zijn dat compressie sokken Marlijn? Wat vindt je er van? Merk je veel verschil?

Ik doe overdag nu zo min mogelijk met de horsies. De vroege ochtenden zijn nu heerlijk, als de zon opkomt. Lekker koel en geen dazen, zaaaalig!
Gisteren fijne rit gemaakt met Nour.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Straks krijgt ie rondom ijzers. Is nu in de polder en in de K2 toch wel n must.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 08:53

Mooie plaatjes! Mooi hoor dat je dar zo heerlijk kan rijden met je knapperd!

Gewone sokken maat 35/38 zonder teen :D ze zakken wel af helaas maar daar gaan we wat op verzinnen. Hij heeft ze om voor de knutjes die zijn benen op vreten en daar door mok krijgt _-:( (tenminste, dat vermoed ik).
Vriendin van mij heeft compressie kousen voor haar paard en dat bevalt goed. Ze gebruikt ze niet heel vaak maar de benen zijn echt mooi slank als ze uit gaan. Ze heeft met haakjes dacht ik.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:03

Leuke foto's van shym marlijn.

Yil wat woon jij toch in een gave omgeving. Is Nour z'n wond weer helemaal goed? Ga je nog starten op die endurance wedstrijd?

Hier alles goed erg warm en veel van die rot steekbeesten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:35

Issie weer :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Shympie heeft nieuwe spulletjes gekregen en dat moest hij even passen!
Vliegenmasker wat ik had gekocht bleek te klein dus dan maar een vermaakt die ik nog had liggen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:16

Rustig hier, iedereen is natuurlijk heerlijk buiten met het mooie weer van de laatste weken!

Shym ziet er goed uit zeg, ook heerlijk vrolijk :)

Yil, wat een prachtige omgeving heb je toch daar <3

Hier gaat alles redelijk zijn gangetje.
Gisteren het paardenspul weer eens op de foto gezet, ze groeien allemaal zo hard!
Malik is inmiddels 6,5 maand en heeft de grootste praatjes :o Die hengstveulens van Aziza worden per veulen erger, haha :')
Twee weken geleden was de DA hier voor Aziza, en haalde ik daarna Malik van stal om ze weer buiten te zetten, toen zou hij er met een hoop gebrul bovenop klimmen.. Was een tik voor nodig om hem uit zijn eigen wereldje te halen en weer met zijn gedachten bij mij te krijgen.
En nu is Mausi hengstig, en probeert hij echt op zo'n hengstenmanier tegen haar te praten, en Mausi vraagt zich af waarom dat veulen toch zo vervelend doet _O- Daarnaast gaat hij de strijd met Almaz aan, om hem duidelijk te maken dat het zijn merries zijn :roll: Leuk hoor, nu 6,5 maand oud, dat wordt wat volgend jaar :x
Maar mooi is hij wel.

Afbeelding

Afbeelding

En onze kleinste telg is ook mooi aan het opgroeien.
Hij kan ontzettend goed lopen en is heel showy, maar vastleggen lukt niet. Iedere keer als ik mijn telefoon pak, stopt hij en gaat mij aan staan kijken van 'ik deed niks hoor' of hij gaat heel hard rond racen :')
Maar ach, het is wel een knap ventje.

Afbeelding

Afbeelding

En dan hebben we nog ons verlegen ventje die ineens begint te snappen wat de bedoeling is als er iemand met een camera in je weiland zit :D

Afbeelding

Afbeelding

Mausi <3

Afbeelding

Afbeelding

En mijn grootste trots, Aleeyah <3

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 'kleine' meisje niet zo klein meer :)
Afbeelding

Om het topic niet nog meer te vervuilen met foto spam :+ staan meer foto's van allemaal in deze topics:
[ITP] The boys of Dar Aziza Arabians!
[ITP] The girls of Dar Aziza Arabians!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:14

:~ wat een beauty's!
Sterkte met malik :Y) klinkt als een stoere boy!
Maar wat groeien ze prachtig uit zeg <3

Shym begint lekker rond en volwassen te worden. Zijn verhoudingen zijn een stuk beter! Net weer wat kiezen gewisseld dus hij kan weer lekker kauwen Y)(^) ze staan nu in het grooooooootw land, kan hij lekker skeuren ~~}>
Verder druk bezig met het afscheid van Ed.. Waarschijnlijk gaat hij over twee weken :(

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:58

Alvast veel sterkte Marlijn! :(:)

Tijdje niet in dit topic geweest, tijd voor een update :D

Ik had mazzel: ik kreeg een lift aangeboden naar Blijham, dus kon ik afgelopen weekend toch nog naar het laatste polocrossetoernooi van dit jaar. We hebben er 5 meegedaan dit jaar, het gaat nu zo fantastisch goed! *\%/* Begin van dit seizoen was een beetje een herhaling van vorig jaar, waarin ze eigenlijk niet goed mee durfde te spelen en andere paarden uit de weg ging. Maar de laatste twee toernooien laat ze zich niet zomaar wegjagen en begint ze mijn tegenspelers mooi te blokkeren! :D Nu zelf goed oefenen met stick&bal, dan volgend jaar eens kijken hoe ik het doe als aanvaller ipv verdediger. Ik merkte namelijk dat ik deze keer de zwakste schakel was, niet mijn brave paardje :o

Op de terugweg (uit Groningen helemaal) gebeurde er een ongeluk zo'n 200 meter voor ons op de snelweg. Gelukkig hadden we ruim de tijd om de vrachtwagen + trailer rustig stil te zetten. Maar goed, daarna stonden we mooi 2 uur stil. Die arme Rayna heeft nog nooit zo lang op een trailer gestaan, maar ze is heerlijk rustig gebleven.
Ze ging er ook beide keren in 1x zonder twijfel op :') Maar goed dat we niet naar de clinic trailerladen zijn gegaan, ze had gewoon meer oefening nodig, blijkbaar. Al was dit wel 2-paards, waarbij het andere paard al stond.

En ze laat zich nu ook afspuiten! :wow: Mevrouwtje bang-voor-water-wil-geen-natte-voeten was zo warm en bezweet, dat ze zomaar ineens begon te genieten van het natspuiten na de wedstrijd. Zo blijkt maar weer; oefenen baart kunst. Zodra ze ergens aan went, vindt ze alles wel prima :D Wie weet krijg ik haar wel ooit zover dat ze wil zwemmen :+

Binnenkort maar eens even een nieuw fototopic aanmaken *-:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:34

Wat leuk zeg! Jullie maken dus vorderingen!

Was dat zondag avond met die camper? Wij kwamen vanuit Meppel en konden niet naar Zwolle omdat de weg was afgesloten. We hebben flink moeten omrijden. We zagen toen ook trailers vast in de file staan. Ik zei nog dat ik hoopte dat de paarden rustig zouden blijven staan..!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:50

Op de A28, afslag Staphorst :j We hebben toen ook gebeld naar de andere spelers waarvan we wisten dat die voor ons reden, want je moet er niet aan denken dat ze er bij betrokken zijn :n Maar gelukkig waren wij de enige van onze groep die vast kwamen te staan. Ik zag wel veel trailers op de weg inderdaad, maarja...Horse Event, daarnaast nog veel concoursen, was niet zo verrassend.

Ik voelde af en toe wel wat beweging of gestamp, dus ik maakte me wel wat zorgen (weinig ervaring met paardenvervoer), maar we hadden een camera in de vrachtwagen, zo kon je zien dat al dat gewiebel gewoon kwam van het lostrekken van een plukje hooi uit het net, dat soort dingen :') Vanwege af en toe een stamp wel even uitgestapt om de trailer in te spieken, want daar zit geen camera in. Maar ze stonden ook daar rustig te eten :j

Als je dat beton zag waar de camper tegenaan is geknald....wat moet dat hard gegaan zijn zeg :=

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:18

Fijn! "Gelukkig" was het ook s avonds en dus niet heet.
Wij stonden net voor de afslag de a28 op. Die werd net afgesloten, dus wij moesten naar Hogeveen, of we wilde of niet!
Was een behoorlijk ongeluk ja, ik heb het later even opgezocht omdat een snelweg niet zomaar wordt afgesloten. Gelukkig geen andere auto's geraakt.. Hopelijk komen de mensen er goed vanaf. Ik weet niet of ze ernstig gewond waren.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:38

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Shympie begint uit te zwaren en is een echt knuffel paard aan het worden :D
Vanavond gaan we foto's proberen te maken met tegenlicht

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:45

Wat een lekker weiland! Knap ding <3 Hij kijkt heel tevreden uit zijn ogen :j

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:21

Ze staan nu op de grote wei. Die wordt gebruikt om te hooien maar dat is nu klaar dus mogen de paarden er op zolang de wei het toelaat. Vindt shym niet erg, die kan lekker sprinten :):)
Hij is ook rustiger, hij krijgt ook magnesium bijgevoerd.