[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:52

Oh mijn ervaring is juist dat kunststof zadels na jaaaaaren er nog zo goed als nieuw uitzien :P Kent & Masters heeft zij ook en ook geschikt voor dit type paard maar die zijn wel gelijk een heel stuk duurder. Maar is even horen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:53

Lol leuke merrie :j

wat zijn jullie gelijk streng :oo rotschoppen verkopen :') ze dreigt, en doet niet meer dan dat, ze heeft niet de intentie om uit te halen, nog.. Ik zou haar bij het halster grijpen en een pets met vlakke hand onder haar flank hebben gegeven met een strenge "doe es normaal" erbij zodat ze weer uit mijn ruimte stapt. Sowieso hou ik er zo één eerst voorlopig even aan de lijn ipv vastzetten, veel makkelijker met corrigeren :j
Maar goed, dat is mijn manier :P Aan Jessica ga je zeker uitstekende hulp hebben, je ziet er niet uit als iemand die niet durft, eerder dat je gewoon even zeker wilt zijn dat het ook echt werkt en niet van kwaad tot erger gaat. Als jes je goed begeleid dan krijg je genoeg mee om het zelf aan te kunnen pakken :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:55

naja Ylona zo streng is dat niet voor een paard is een schop weinig indrukwekkend. als je de leider bent over een paard stelt dat in mijn ogen niet zoveel voor als je ziet hoe paarden onder elkaar communiceren.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:58

set_elkol schreef:
naja Ylona zo streng is dat niet voor een paard is een schop weinig indrukwekkend. als je de leider bent over een paard stelt dat in mijn ogen niet zoveel voor als je ziet hoe paarden onder elkaar communiceren.

Juh, ik schop ook wel eens, maar dan als het geen dreigen is maar echt intentie ;) ik was vroeger wel pittiger hoor, maar ik heb zoveel trauma-paarden in handen gehad, dan leer je gewoon dingen heel anders aanpakken :) en dat werkt voor mij prima :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:00

tja ik trap nooit omdat ik geen paard heb waarbij het nodig is maar ik vind dat je een beetje negatief reageert tegen de anderen. Ik denk dat de adviezen die hier gegeven worden heel goed zijn. Hoewel ik je wel snap maar zo raar is het advies niet.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 15-12-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:01

leuke merrie.. was dat voor geisha bedoeld? :') Haha, nee ik durf wel maar ik schrik ook gauw en dat ziet zij aan mijn lichaamstaal. Die kont naar mij toe draaien en proberen plat te drukken tegen de muur, dat vind ik wel eng, omdat het toch zo'n 500 kilo is wat je plat drukt.. En wat jij zegt klopt helemaal! ik moet eerst ergens zeker van zijn voor ik echt durf. Haha ben blij met jullie hulp! En de komende 3 dagen ben ik dus bezet met arabierenleer :+ van medebokkers uit dit topic. Fijn! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:02

heb je wel eens overwogen om Parelli toe te passen of een andere bepaalde omschreven theorie/methode? of delen eruit.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:03

Ik zeg trouwens niet dat het niet verdient is ofzo hoor, ik zou het vroeger ook gedaan hebben :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:05

set_elkol schreef:
tja ik trap nooit omdat ik geen paard heb waarbij het nodig is maar ik vind dat je een beetje negatief reageert tegen de anderen. Ik denk dat de adviezen die hier gegeven worden heel goed zijn. Hoewel ik je wel snap maar zo raar is het advies niet.

Zie mijn voorgaande reactie.
Ik bedoel het niet negatief hoor, zie de smileys erbij (of kom hierheen en luister even hoe ik gniffelde bij de reacties)

Willen jullie cammen met me ofzo? met geluid erbij?

want blijkbaar komen mijn reacties op papier/pc niet zo goed over ofzo -O- Wel vaker dan nu...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:06

Kelly, ja, leuke merrie :j ik zou me er uren mee vermaken :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:06

haha soms vind ik het klinken alsof je veel beter weet dan anderen maar dat heb je op het internet :) never mind no hard feelings!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:08

set_elkol schreef:
haha soms vind ik het klinken alsof je veel beter weet dan anderen maar dat heb je op het internet :) never mind no hard feelings!

Ik vertel mijn mening gebaseerd op mijn ervaring, maar dat doen jullie toch ook gewoon??

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:09

ShamalArabs schreef:

Dit kan je ook heel anders opvatten :))

Maar het is goed dat je dit er nog ff onder hebt gezet _O-
ShamalArabs schreef:
want blijkbaar komen mijn reacties op papier/pc niet zo goed over ofzo -O- Wel vaker dan nu...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:10

hahaha }>

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:11

Sieltjuh schreef:
ShamalArabs schreef:

Dit kan je ook heel anders opvatten :))

Maar het is goed dat je dit er nog ff onder hebt gezet _O-
ShamalArabs schreef:

Die ondertoon wilde ik indd overbrengen, ik moest zelf er erg hard om lachen iig :P Beetje geinen met woordkeuzes en zinskeuzes is gewoon leuk :j

Vraag maar aan Eline hoe de gesprekken hier irl af en toe gaan :+ er gaan er regelmatig wat onder de tafel van het lachen :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:13

Nou, dan begreep ik je toch goed Yloon ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:16

Hihi Ylona ben ik eventjes weg en dan zit je hier allemaal camafspraakjes te plannen, wat is dat nou weer :P

Het valt me ook wel een beetje op hoor :P Ik kan denk ik iets beter inschatten hoe ze het bedoelt (ik kan het Ylona gewoon horen zeggen vaak en dan komt het toch anders over), en ik snap ook hoe de rest het leest, maar volgens mij zijn er wel vaker miscommunicaties :j

Kelly, bij het eerste filmpje schrok ik inderdaad, maar als ik het tweede filmpje zie vind ik dat je er goed mee omgaat hoor. Ik zie ook die onzekerheid van 'ga ik er wel goed mee om?', maar ik denk dat je die niet hoeft te hebben. Geisha is flink aan het uitproberen, maar de manier hoe jij het corrigeert is prima. Beetje extra zelfvertrouwen hebben hoor! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:16

ShamalArabs schreef:
Vraag maar aan Eline hoe de gesprekken hier irl af en toe gaan :+ er gaan er regelmatig wat onder de tafel van het lachen :')

No comment :') :') :')

Lol maken is iig nooit een issue :Y)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:26

"Grappig" maar weer dat blijkt hoeveel mensen, hoeveel meningen, want ik zei idd als eerst dat ze met dat eerste filmpje een scup onder de bips verdiende, maar ik vind het zweep gebruikt juist op het tweede filmpje ongepast. Zweep komt zo veel venijniger aan, dan een schop onder de kont vanuit zo'n hoek als waarin het meisje stond en met daarbij dat Kelly ook nog eens achteruit deinst na haar tik. Verder schreef ik ook dat het uiteindelijk beter is om deze situatie's te voorkomen ipv te genezen :)

Ik twijfel ook niet aan jouw ervaring Ylona, maar je hebt idd af en toe een toon die soms wat betweterig over kan komen of zelfs kleinerend naar andere, om je eerdere reactie maar even zo te benoemen :) We weten allemaal dat jij veel paarden hebt en ws heb je daarom ook veel ervaring, maar daar ben je niet alleen in :) Als je het idd niet zo bedoeld, zou het wellicht een idee zijn, mits jij dit als vervelend ervaart, om proberen het op een andere manier te formuleren? Ik lees nl ook irritatie's van andere hier in het topic naar jou toe, dat kan je vast niet zo gewild hebben? :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:31

Letizia schreef:
"Grappig" maar weer dat blijkt hoeveel mensen, hoeveel meningen, want ik zei idd als eerst dat ze met dat eerste filmpje een scup onder de bips verdiende, maar ik vind het zweep gebruikt juist op het tweede filmpje ongepast. Zweep komt zo veel venijniger aan, dan een schop onder de kont vanuit zo'n hoek als waarin het meisje stond en met daarbij dat Kelly ook nog eens achteruit deinst na haar tik. Verder schreef ik ook dat het uiteindelijk beter is om deze situatie's te voorkomen ipv te genezen :)

Ik twijfel ook niet aan jouw ervaring Ylona, maar je hebt idd af en toe een toon die soms wat betweterig over kan komen of zelfs kleinerend naar andere, om je eerdere reactie maar even zo te benoemen :) We weten allemaal dat jij veel paarden hebt en ws heb je daarom ook veel ervaring, maar daar ben je niet alleen in :) Als je het idd niet zo bedoeld, zou het wellicht een idee zijn, mits jij dit als vervelend ervaart, om proberen het op een andere manier te formuleren? Ik lees nl ook irritatie's van andere hier in het topic naar jou toe, dat kan je vast niet zo gewild hebben? :)

Ik probeer mijn reacties netjes met gepast taalgebruik te verwoorden en onderbouwt waar mogelijk. En ik zet er vrijwel altijd bij dat het mijn mening is of mijn manier en ik gebruik ik vind en ik zou ipv je moet etc. Zo heb ik dat geleerd.
Als mijn taalgebruik derhalve kleinerend en betweterig overkomt dan spijt mij dat oprecht en zal ik mij bij gebrek aan wetenschap hoe dit anders in te kleden terugtrekken tot meeleesmodus :)
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 15-12-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:33

Nu vind ik je ook niet leuk naar Letiets met je hoofdletters. Ze formuleert het juist zo netjes. Het lijkt soms inderdaad alsof je meer denkt te weten doordat je veel paarden hebt (gehad)
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 15-12-13 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:34

Tnx Ylona ;)

Ik ben ook maar een mens maar ik probeer toch duidelijk mijn regels op te leggen...

Mijn opvoeding begint eigenlijk al met de stal in gaan van mijn paard.
Als ik binnen kom eis ik dat hun een stapje naar achter gaan.
Ik ga ook eerst de stal in met binnenzetten( uitzonderingen van situaties even daargelaten)
Bijten corrigeer ik streng dan geef ik zelfs meteen een korte pets terug, ik waarschuw ze niet eerst...(doen ze bij mij ook niet voor dat ze bijten :+ )
Drammen dan mogen ze een pasje naar achteren.
Ho is Ho.
Als een paard steigert ga ik niet naar achteren maar zet dan een duidelijke stap naar hun toe :o

Over het algemeen werkt bij mijn paarden Hee,Back up of een por meer dan voldoende.

Mirka deed bijvoorbeeld ook gewoon over je heen walsen of pletten op de poetsplaats.
Uiteindelijk na een periode was ze super lief met poetsen etc.

Ow en als laatste ik prijs ze helemaal de hemel in als ze daarna of gewoon braaf zijn....

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:36

Laat je door mij niet weerhouden om mee te praten hoor, ik kan nog wel duidelijker uit gaan leggen wat ik bedoel, maar betwijfel of dat zin heeft :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:38

oh nou heb je de hoofdletters ineens weggehaald..

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:39

Hm, ik heb het idee dat die hoofdletters niet vervelend of betweterig bedoeld waren, maar meer om nadruk te geven. Ik speel hier maar even vertaler hoor :+

Ik zie inderdaad ook wat jullie zeggen, dat het soms een beetje betweterig kan klinken hoe Ylona het overbrengt :j Vooral bij een zinnetje als "ik heb zoveel traumapaarden in handen gehad en dan leer je dingen gewoon anders aanpakken". Maar ik zie ook wel dat het oprecht goed bedoeld is en niet betweterig. :)

Dus mijns inziens begrijpelijk van beide kanten, maar ook elkaar niet goed begrepen aan beide kanten... zoals ik het zie.