[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:11

Ik vind je al een grotere held dan ik hoor, dus van mij hoor je geen commentaar (heb grote springvrees :') Heb me voorgenomen er in de toekomst ooit eens vanaf te komen :o ).

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:46

Babsding schreef:
Nou,ik ben nog aan het lezen!! Ik duim overigens mee voor Samya, wat een prachtmerrie, en vast ook moeder!!

Thanxxx *D Samya is echt een super moeder.
We zijn benieuwd :P

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:50

Sieltjuh schreef:
Ik vind je al een grotere held dan ik hoor, dus van mij hoor je geen commentaar (heb grote springvrees :') Heb me voorgenomen er in de toekomst ooit eens vanaf te komen :o ).

Ze noemen me HELD :D
-ego is weer een km opgekrikt haha-

Probeer er vanaf te komen, er gaat een wereld voor je open!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:54

Naja, had voorheen nou niet echt een paard ervoor _O- (die zag werkelijk het nut van een hindernis niet, en had ook totaal géén talent, en later genoeg blessures, waardoor het niet meer ging).
En dan kom je er natuurlijk niet van af.

Wil het in de toekomst wel gaan proberen met Djuun, maar eerst maar eens afwachten hoe ze überhaupt onder het zadel straks is :')

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:47

Heb zon kwpn gehad, met mij sprong hij dwars door de hindernissen heen, maar met mn vriendin vloog hij er over! Heb gelukkig geen springangst gehad, maar ja werk al jaren voor grote springstal zou wel erg zijn :D, wel faal angst! Als de dood dat ik een fout maak waardoor er ongelukken tijdens het springen gebeuren. Gelukig geen wedstrijden voor mij.

Rhealleke is een kei in springen maar tja dat laat ik aan de andere meiden over :) mijn knietjes trekken het nog maar tot bepaalde hoogte en ben nogal wat lang en dan zou ik Rheal alleen maar hinderen tijdens de sprong.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:47

ik lag met oefenparcours vorige week met m'n pony midden IN een hindernis :')
het was een driesprong, met een hek onder de tweede hindernis, hij had al een keer geweigerd, toen wilde ik dat hij sprong, hij wilde uiteindelijk toch niet, toen kwam er een soort compromis :+ hij ging te hard om te stoppen, toen schoof ie er doorheen op z'n knieën... stom beest :') instructrice eerst kijken of we niks hadden, en toen lachen omdat het er echt heel stom uit zag blijkbaar... 'eeeh... Tamara, dit is springles, geen duik les!'
was wel de eerste keer bitloos oefenparcours springen, tweede rondje ging wel helemaal super :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:45

Rheal die springt thuis echt geweldig, in de binnenpiste op mn werk ook, maar op concours :n vertikt hij het, niet uit angst of spanning ofzo, met warmspringen doet ie het nog wel, maar dan moet ie de ring in en zie je al aan zn hoofd dat ie zegt BARST, als ie dat doet verzet ie geen poot, komt geen cm van de grond en tja dan zit je daar BARST :D het is niet dat ie weigert ofzo hij stopt gewoon, dit jaar hopen we het wel waar te kunnen maken en aan de warmbloedjes te kunnen laten zien dat de foto's van thuis niet gephotoshopt zijn :P

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:43

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:10

ArabianRanch schreef:
Tammy_ schreef:
aangezien Sammy een minder extreem hoofd heeft krijg je denk ik een heel mooi compromis qua hoofdje :) hoewel ik dacht ooit iets gelezen te hebben over een operatie aan dat neusbot van Shah, dat het niet 100% natuurlijk is? geen idee of hij het was hoor, maar het was in ieder geval een hengst met een mega dish :j Maar jij fokt alleen maar hele knappe baby arabiertjes dus dat zit wel goed :Y)

Dit heb je wrs niet gelezen of Shah, maar over Magnum Psyche :(:)
Shah is PUUR natuur, alhoewel het over Magnum ook bla bla is. "Men" heeft iets horen klingelen, maar "men" weet niet waar de klepel hangt ;)

Idd, maar dat over psyche is sowieso onzin, die heeft niet eens zo'n grote dish vind ik trouwens :') Dus als er aan geopereerd zou zijn, zou hij daarvoor zeker een ramskop hebben gehad :')
Ik vind dat echt de biggest nonsense story of all time.
Verder een heel gaaf paard, mooi oog ook, maar zijn dish vind ik totaal niet indrukwekkend. In tegenstelling tot die van bijv. TF Afrikhan Shah, of Kais.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:58

Nootje had vandaag een boel spierpijn :(:) gister les gehad en vanaf de grond aan het actieve ondertredende achterbeen gewerkt :') vond ie niet zo leuk _O- instructrice heeft er nog even op gereden, omdat hij zo hard aan het terugtrekken was bij mij, ze wilde even voelen hoe hard dat dan was. Het eerste dat ze zei was dat hij echt wel goed sterk was :')

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:48

Jaimyliefje de verhalen van psyche gaan niet over zij dish maar zijn halslijn ;) hij zou plastische chirugie gehad hebben waardoor deze zo slank is, onzin psyche heeft een noodzakelijke operatie gehad teer behoeftevan zijn gezondheid en daardoor wordt het iets smaller, heb een Leon gehad met het zelfde en die had ook een smallere lijn daardoor gekregen ;)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:45

Zo weer een stukje vanaf hier,

Deze week veel grondwerk gedaan, omdat meneer vol spierpijn zat van de springles, en het aanleren van de galop op de academische wijze.
Erg leuk, vrijdag een middag paard-ruil met een stalgenote gedaan, ook erg leerzaam!
Ik zat voor het eerst in maanden op een 'groot' paard (lees 165m).
Heel anders dan dribbelende Sjappie onder mn billen, van die gangen die je weer moet leren uitzitten. Heerlijk, maar ook wennen!!

En vanavond mn 2e springlesje gehad, op een kleine privefrustratie na van mijn kant, heerlijk gereden, wat dubbeltjes en balken, en als laatst flink de hoogte in.
Spannend, maar ook de 1 meter hebben we binnen :D

@Rheallover ; Wat gek dat hij niet echt springt. Heeft het niet met wilskracht ruiter en paard tesamen te maken? ik doe maar een wilde gok, hoor. Misschien is hij gewoon stront eigenwijs :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:57

Rheal die springt wel tijdens het warmspringen en dan staan de sprongen hoger als de parcours zelf ;) hij heeft het vaker hoor, als hij echt in een stronteigenwijze bui is doet alles averechts, met mij heeft ie nimmer problemen gehad, maar tja ik mag niet meer paardrijden dus zal het voorlopig ook niet worden ;)

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:59

Klinkt als een vertrouwenskwestie :)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:21

Wat leuk dat jullie allemaal bezig zijn met springen :)
Ik heb vorige week ook weer springles gehad van een invaller.
We hadden hem al eens eerder gehad, wat een grappig mannetje, maar hij geeft heel leuk les.
Heb dan ook 2 keer een parcourtje gereden met oxer, hij deed het super :D Beide keren zonder weigering (:

edit: SPAM
Iemand nog een blauw dekje :)) ?
[EA-GZ-RP] [GZ] Dekje (met blauw)

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:16

ik vind arabieren hele mooie paarden! zo elegant en sierlijk... echt prachtig! ik zou er heel graag een willen hebben maar ik heb nog niet zo veel ervaring :(

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:23

RhealLover schreef:
Jaimyliefje de verhalen van psyche gaan niet over zij dish maar zijn halslijn ;) hij zou plastische chirugie gehad hebben waardoor deze zo slank is, onzin psyche heeft een noodzakelijke operatie gehad teer behoeftevan zijn gezondheid en daardoor wordt het iets smaller, heb een Leon gehad met het zelfde en die had ook een smallere lijn daardoor gekregen ;)

Ja, dat weet ik maar er zijn ook roddels over zijn hoofd en het is beide b*llshit.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:33

Lieve mensen,
Even een klein babynieuwtje: donderdagochtend 03:45 uur ( :O ) is Samya bevallen van een klein vossemeisje *\o/*
Haar naam is AR Namibia'h. Alles goed met mams en dochter :)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:53

Gefeliciteerd!!! *D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:25

AR gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar de foto's!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:01

GEFELICITEERD ISABEL *\o/*

foto's!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:36

Van harte Gefeliciteerd *\o/*
Prachtige combinatie <3 wij zijn heel benieuwd naar de foto's :o :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:19

ArabianRanch schreef:
Lieve mensen,
Even een klein babynieuwtje: donderdagochtend 03:45 uur ( :O ) is Samya bevallen van een klein vossemeisje *\o/*
Haar naam is AR Namibia'h. Alles goed met mams en dochter :)

Ha Isa had je al gefeliciteerd, dan komen wij binnekort toch maar eens beschuit met muisjes eten haha *\o/*

Ben heel benieuwd naar de eerste foto's en wat fijn dat je nu een Shah beeb hebt _/-\o_ nu nog duimen dat de andere dames hun beebs ook gezond en wel ter wereld brengen :j

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:35

AR ...Gefeliciteerd met de kleine meid *\o/*

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:51

Dank jullie wel *D *\o/*

Vanmiddag heb ik nog gepoogd om in het zonnetje een paar foto's van onze 2 jarige hengst te maken (Harry). Hij wordt al een échte vent !!! (eeeuhmm niet gepoetst) :\

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Harry is een lieverd, een lekkere knuffelbeer <3