[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:31

Ijs *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* die kwark taart smaak is lekker...engelse versie :+

Mooie keuken :j
Heb de layout niet zelf gemaakt maar de rest wel alles aangepast.
Heb de flyers besteld....maar aangezien ik :o? ben,heb ik volgens vriend lief formaat a4 bestel :+ _O-

shows vind ik moeilijk...wat willen Ze nu precies zien...zo vind ik Mo in nette staat...maar ik denk dat ze op show hem 50-100 kilo zwaarder willen zien >;)

Oeps veulen van vriendin is februari geboren...maar die moet echt afgespeend worden...mams lijd er echt onder.
Op vorige stal mocht ie niet naar buiten in de rijbak...en anders maar 30 min in een klere paddock met zwaar zand en doek die omhoog kwam.
Op onze nieuwe stal mochten ze beide op de wei meteen...veel beter...
Nadeel is dat er nog geen groepen zijn bij de reguliere opfok bedrijven

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:31

:')

Gisteravond was het bij ons echt een prachtige zomeravond. Heel warm, zwoel zelfs wel te noemen. Maar rond 11 uur begon het te onweren, gelukkig niet direct boven ons. En 's nachts is de hemel even opengebroken. Dan heb ik er wel een hekel aan hoor als ze zonder beschutting en/of deken buiten staan :\

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:34

joysjuh1987 schreef:
wij fokken ook maar heb de veulens meestal in mei, juni en als laats in juli

dat zijn ook de mooiste maanden voor een veulen om geboren te worden.. kunnen ze volop groeien om aan te sterken om winterhard te worden ;)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:35

hier is de onweer gisteren langs gewaaid(lang leven de zandgronden) :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:39

Nou, wij worden hier ook heel vaak gespaard op Walcheren. Had niet echt het idee dat het echt boven ons heeft geonweerd, maar regenen helaas wel -O-

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:51

Sieltjuh schreef:
:')

Gisteravond was het bij ons echt een prachtige zomeravond. Heel warm, zwoel zelfs wel te noemen. Maar rond 11 uur begon het te onweren, gelukkig niet direct boven ons. En 's nachts is de hemel even opengebroken. Dan heb ik er wel een hekel aan hoor als ze zonder beschutting en/of deken buiten staan :\

Nou met deze temperaturen maak ik me niet druk, de paarden hebben dan nergens last van en staan gewoon te grazen.
Als ze een deken op hebben zweten ze zich kapot of je loopt de hele dag heen en weer, ze zijn gelukkig niet van poppestront. :P
Als het frisser wordt is het niet zo leuk meer. :n
Maar dat merk ik wel aan ze, dan komen ze al bibberend en hinnikend aan.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:53

Nee, ben ook niet bang dat ze het koud hebben (hoewel het hier nu echt niet meer lekker is, koude zeewind hè), maar heb er gewoon een hekel aan als ze in de hozende regen buiten staan :+ Vooral Djuun is zo'n aap, want die staat dus altijd andersom (raar paard), dus die dr hoofd druipt altijd van de regen := (en dr kont is dus droog :roll: ).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:01

Owh, haha, raar paard die Djuun! :+
Fuego probeert zo veel mogelijk met zijn hoofd uit de regen te blijven en loopt heel creatief naar me toe zo opzij en achterwaarts en zijn hoofd tussen zijn knieën. :D
Misschien is dit wat voor d'r? :j
Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:01

Hahaha serieus? Dat doet Shief ook! :')

Hier aan de kust hebben wij vaak ook mazzel qua onweer, ook niet veel regen gehad.. Maar vandaag?? Pff! Shief staat ook lekker zonder deken buiten hoor, hoewel ik vandaag dus na onze rit wel de deken om had gedaan, ze stond te bibberen :(:)
Staat nu weer zonder, stortregent gelukkig niet meer!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:03

Nee het blijft droog tot morgenmiddag.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:06

Ow doet Shief dat ook!!! Gelukkig, nog zo'n geschift paard _O-

Ik schaam me altijd een beetje voor Djuun, omdat ze zoiets mafs doet :') Heb ook wel eens een foto van een stalgenootje gekregen, dat ze zo dus staat en de hele groep net andersom :+ _O-

Ja leuk Miran, denk dat Djuun dat ook tof vindt, zo'n paraplu :')

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:06

Ja idd! En als het gaat regenen hopelijk gewoon wat losse buien, vind die langdurige regen echt niet leuk voor ze..

Miss spoelt het roestbruine er nog vanaf :')

Haha nou Shief doet het niet altijd, maar heb haar er nu wel eens op betrapt haha
Denk dat de dames erg gesteld zijn op hun knappe billetjes!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:08

Dat krijg je er nu van, die woestijnpaarden weten niet wat ze moeten doen met regen.
En al weten ze het wel, ze gaan ook nog eens roesten! :n

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:09

Ja, dat is het gewoon, Djuun wilt geen regen op d'r kont :')

Heb je die foto niet online Ersiel?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:12

Geen idee, misschien nog wel op mn mobiel :') Ff kijken :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:13

MirandaFuego schreef:
Dat krijg je er nu van, die woestijnpaarden weten niet wat ze moeten doen met regen.
En al weten ze het wel, ze gaan ook nog eens roesten! :n

Mss waait er wel wat woestijn zand mee...hebben ze toch nog wat van hun vaderland :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:16

Kan de foto helaas niet vinden, was zo'n domme foto :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:50

Jes gave flyer!! :D
Letiets mooie nieuwe keuken, leuk met die tegeltjes joh!
Sherif ze is echt een plaatje...

ijs nee dankje, ik ga vanaf volgende week 2 keer in de week naar de sportschool!!

pffff, grote stress gehad op mn werk... was net klaar met werken en zette de hooikar in de schuur, komt een pensionklant in volle paniek de hoek om rennen, aan de telefoon aan het schreeuwen. Komt haar vader met hun paard de hoek om lopen, beestje kreupel, shirt van de pensionklant om het been gewikkeld en liet een spoor van bloed achter... Ze had haar achterbeen open gehaald aan een cavaletti steun, en echt het bloedde als een openstaande kraan :x Ik heb een strotouwtje uit de container naast me gepakt en het been afgebonden, en iets later kwam gelukkig de stalruiter aan met een bandage en tape. Dierenarts was er gelukkig heel erg snel, het leek mee te vallen, 3 hechtingen en daarna een flink verband.

Ik stond te trillen op mn benen. Heb nog nooit van mn leven zo veel bloed gezien %) die cavaletti's krijgen een enkeltje vuilnisbelt denk ik, is al de zoveelste keer dat een paard zich er aan bezeerd en nu was het echt serieus...

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:54

Oei, heftig. Maar effies bijkomen nu. Sterkte!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:55

Was echt pokkeweer vandaag idd :oo hebben vandaag de paarden uit het land gered.. Hadden maar paar uur buiten gestaan maar Umoyax stond gewoon enorm te shaken, mn hart brak gewoon... Nashwa is wat harder, maar was ook maar wát blij om naar binnen te gaan en aliyah stond ook te rillen.
daarna verhuisd, staan weer bij danielle :+ qua afstand werd het gewoon te gek en de paarden staan me te lang buiten. op mooie dagen prima hoor, maar als wij ze vandaag niet binnen hadden gehaald zouden ze gewoon pas om 8 uur naar binnen gaan en daar werden we ook niet blij van.. t was nou niet dat je effe heen en weer rijdt om ze binnen te zetten namelijk :+ dus nu lekker all-in bij daan :D
Umoyax bezorgde me weer een aderverknettering, die ging een paar keer uit zn plaat op de trailer. was enorm druk ineens op de weg, dus was heel blij met hem, klooien terwijl ik stil sta in het verkeer :') denk dat ie schrok van verkeer, normaal gesproken kun je haast geen makkelijker paard hebben op de trailer en toen ie er op stond ging ie ook gelijk hooi staan vreten, wat normaal inhoudt dat ie dat blijft doen tot je hem eruit haalt.. maar goed, hebben het overleefd en de dames stonden daarna hartstikke lief :)

Ook geholpen met dekken bij daan, was gaaf en heul leerzaam!

Ohhhh mooie keuken, zag m idd op fb al!

Die merrie ... <3 prachtig , ben heel benieuwd naar nieuwe foto's! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 00:56

Tammy :(:) dat lijkt me schrikken idd!! Gelukkig redelijk goed afgelopen maar pfft dat soort dingen maakt indruk idd...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:16

@shanna scheeld dat het nog wel redelijk aan de temp was, ma nat ondergoed is idd niet fijn
@sieltjuh hier net zon maf paard ach wel leuk altijd wat te lachen
@Tamara das schrikken zeg

Vandaag een jaar getrouwd eens even kijken of we tijd kunnen maken en nog wat leuks te gaan doen

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:28

Daya is ook zo creabea met zijn hoofd :j Dan ineens kan hij appuyementen, schouderbinnenwaarts, enzovoorts. Heel grappig gezicht! Vanmiddag deed hij het op zijn leukst: achterwaarts het land in (kont in de regen dus), helemaal naar de helft van het land (waar zijn vriendjes stonden) en daar ging hij eten. De hele weg achterwaarts.. Ik heb gewoon in de schijtregen toe staan kijken tot hij gearriveerd was, ikzelf drijfnat, maar MOEST het zien.

Ik vind de flyer ook erg mooi Jes! Als ik een merrie had, had ik het wel geweten :j

Schrikken Tam!! Maar wel goed gehandeld. Je kunt beter knikknietjes hebben, maar wel zo goed mogelijk helpen, dan dat je zelf stijl achterover klapt en niks meer kunt.

Schrikken he, als ze zo op de trailer staan te flippen. Heb het 1 keer meegemaakt met Daya en dat was gelijk goed mis :( Nu gelukkig alweer 2 trailerritten gehad met hem, na een training, die heel goed zijn gegaan :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:33

Jeetje Tam, kan me voorstellen dat je daar van schrikt!

Amy, weer terug verhuisd :') Afijn, hoop dat je het iig nu echt naar je zin gaat krijgen, is natuurlijk niet fijn als je niet naar je zin staat!

Vanmorgen Djuun even kort gereden in de bak, die lag best zwaar, dus niet te lang, maar wat liep ze fijn!! Lessen werpen echt hun vruchten af, ze gaat zo als een speer vooruit de laatste tijd! :j
Daarna nog even buiten uitgestapt, wilde eigenlijk een blokje om, maar wat een takkeweer :+
Daarna mezelf tot mn ondergoed laten nat regenen terwijl ik stront liep te scheppen in de wei :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:06

Gefeliciteerd met je jaar samen zijn als man en vrouw :D
Tam schrikken hoor...is altijd ffe slikken.

Tnx voor de complimenten van de flyer....die dus heel groot zijn :=
Wordt dus geen flyer formaat :+

Super he als het rijden zo lekker gaat..ik voel me dan soms net Anky :D

Mo lekker gelongeerd met halster....vanochtend mocht ie al een paar uur zijn gat luchten :P