Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 07:38

Succes Nancy! Hoe laat moet je rijden? Ik hoorde dat er livestream is!:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:15

hoi, thanx, yep livestream is er altijd, eerder een uitzondering als het er niet is...heb ik nog niet meegemaakt op drha wedstrijd. :)

Hoe laat ik precies moet rijden, dat weet ik nog niet. Er wordt ook nooit een tijdsschema gehanteerd. Maar meestal gaan er ca 14 starts in een uur. De startvolgorde wordt de avond ervoor bekend gemaakt. De startvolgorde van de GAG komt zaterdag avond op internet te staan.

Ik heb het secretariaat verzocht mij in beide rubrieken als 11e met June te laten rijden en iets van 31e met Nirvana te laten rijden. Meestal krijgt het secretariaat dat aardig voor elkaar. Zaterdag beginnen ze met de rookie 1 en 2. Ze beginnen om 8.30. Ik verwacht met June rond 9.15 te moeten starten en met nirvana ca. 10.30. Hetzelfde geldt voor de GAG rubriek, die begint zondag ochtend 8.30 en duurt zeker tot na de middag.

De punten worden altijd meteen op de startlijsten in de voorring genoteerd, dus als de rest dan veel beter rijdt dan ik met mijn horsies dan wil het nog wel eens voorkomen dat we op zondag al huiswaarts zijn, voordat de laatste van de rubriek heeft gereden. :+ :Y)

Hier de link naar de drha: http://www.drha.nl/News/drha_shows/3244.html
onderaan zie je links staan met paperclipsjes ervoor, daar is de laatste info te vinden en komt ook de startVOLGORDE van de gag bij te staan

Oh en de Rookie Level 1 en 2 wordt doorelkaar verreden, class in class. Dat is altijd zo. Hetzelfde pattern wordt gereden. Veel combinaties geven zich op voor zowel level 1 als 2. Ze rijden slechts 1x de proef. De uitslag is apart naar level. Er zijn meer deelnemers in level 1 dan in het hogere level 2.

Nog ff wat extra uitleg (ja ik begin het eindelijk een beetje te snappen, nog lang niet alles......):
De GAG cq De Green as Grass is een rubriek die de DRHA uitschrijft, net als de Ladies Reining. Deze worden niet erkend door de NRHA.
In de GAG is het toegestaan om op twee handen of 1 hand te rijden ongeacht het bit. Keus is volledig aan de ruiter.

De rest van de rubrieken is wel door de NRHA erkend. Scores, plaatsingen en verdiensten worden doorgegeven aan de NRHA in USA en verwerkt. Hierdoor zijn ze van elk NRHA lid en paard daar op de site ook terug te vinden voor leden (die een inlogcode krijgen). Gelijk ff gecheckt bij Nirvana en inderdaad haar verdienste bij de NRHA is nul dollar :+
Om aan NRHA erkende wedstrijden mee te doen, moet je lid worden van de NRHA. Daarnaast moet je een startvergunning aanvragen voor elk paard dat je wil starten. Deze vergunning (competion license)
is levenslang geldig en hoeft niet jaarlijks verlengd te worden en hoort bij het paard bij verkoop. En ben je geen pro ruiter, dan moet je ook nog ff een non pro verklaring invullen en daarbij een bewijs dat het paard dat je uit wil brengen ook jouw eigendom is. Kopie stamboekbewijs gaat dus ook huppekee naar de usa. En met een beetje geluk heb je binnen 4 weken post uit de USA, met daarin ...regelboek, competition license, membership card etc.
De startnummers?? Die zijn elke wedstrijd anders en krijg je daar, zonder borg. Gewoon weggooien nadien of boven je bed hangen :z

Tja het is ff een gedoe, maar gelukkig is het eenmalig per paard en ruiter.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:06

Oh ja...en als je nog geen geld bij elkaar hebt gereden, mag je als non pro in principe in elke rubriek starten. Voor elke rubriek geld een maximum prijs bedrag in dollars (volgens mij per ruiter en niet per combi). Als je dat bij elkaar hebt gereden mag je in die rubriek niet meer starten (ik dacht het jaar erop). Uitgezonderd de ladies reining van de drha, daar mogen alle lady ruiters :D in starten, pro en/of non pro maakt niet uit.
Als je naar de startlijsten kijkt per rubriek, zie je dus meerdere ruiters in diverse rubrieken voorbij komen.

De GAG heeft een bedrag in Euro's. Als je iets van 150 euro bij elkaar hebt gereden, mag je daar niet meer in starten. Nou ik zit op :$ 1,86 dus voorlopig heb ik daar nog geen last van ;)

YildizArabs

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:19

Verhelderend! Maar heb t wel ff twee x moeten lezen, man wat een regels!
Ga proberen te kijken! Go for it!!!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:07

Hoi hoi,

ff tussentijdse update. Helaas heb ik June gister voordat we weg gingen terug getrokken. Haar altijd super en moeitelose changementen bleken er woensdag avond opeens niet meer op te zitten. Donderdag avond en vrijdag middig ben ik er nog druk mee bezig geweest, hoopte het wel ff te fixen. Maar helaas niets lukte, met name rechtsom...ze bleef liever net zo lang in de contra op kleine cirkel totdat ze een klein momentje pikte en met drafpas naar rechts sprong. hmmmmm? Samen met Leen in goed beraad gegaan. Vreselijk balen. Besloten dat terugtrekken het wijste was.....zoooooo jammer, want oh wat ging ze zitten. Blijkbaar net ff te veel getraind..... :o . Oh wat was dat balen zeg. Maar ja....snel knop om en Nirvana nog ff rijden.

Daarna ....Hop de trailer in en op naar pannekoeken restaurant hier in de buurt, daar had cyann nog ff een etentje met wat kids :Y) :9 . Dus die kon zo instappen en weg waren we....Op naar Bergeijk ons B&B adres. Met verse koffie werden we ontvangen. Super lokatie weer. Alles goed geregeld. Dus die gaan we warm houden :j

Vanmorgen alleen Nirvana in de rookie uitgebracht, als 35e aan start. Eerst weer sochtends vroeg in de arena los gereden, dus om 7.30 reden we al in galop rond. De schimmel Arabier reed ook de rookie mee, die kan zo lekker stoppen. Heb alleen de uitslag gezien...iets van 64 of 65 punten. Pracht score voor arabian power! Maaruh daar moet ik echt overheen dacht ik nog :D :j :P ....hmmm als dat maar gaat lukken. Als ik een score heb graag dan meer als 65! Yup...hoezo een fanatieke donder??? _/-\o_ :')
Nirvana voelde gister goed, changementen lukte goed (haar grote minpunt) en ook de stops.....vanmorgen vroeg ging aardig, losrijden daarna eigenlijk ook. Dus ging met goed gevoel gespannen de ring in. "Tralala, tiedeliedie, tralala...." zat in mijn hoofd....tja je moet wat als je naar die middenstip sloft :+

Rechterspin ging goed! Links ook! Niets overspin, mooi recht! Stops op het einde en rollbacks, daar wel wat laten liggen, maar ging lekkerrrrrrr. De punten werden omgeroepen....67 punten!! *\o/* . Ons persoonlijk record op DRHA wedstrijd! :j. Wij trots, trainster An trots! :P

Cyann heeft Nirvana uit gestapt en voordat de rubriek was afgelopen waren we al richting het B&B adres. Daar Nirvana weer op stal en voer klaargezet voor vanavond.

Nu zijn we weer ff thuis. 1,5 uur rijden zonder trailer is heel goed te doen.
We hadden namelijk erg veel medelijden met June, die zonder regendeken buiten stond. :(:) Dus die heeft nu dekentje om, net als ouwe Carla van 41 jaar. Ook June's rug meteen ff gecontroleerd en inderdaad daar zitten wat zeer gevoelige punten.... :( . Eens kijken of ik dat weg gemasseerd kan krijgen morgenavond en anders ff iemand laten komen.

Ik ga zo ff de was doen en andere huishoudelijke zooi }> , Leen gaat ff de wei halveren (gras groeit opeens explosief ;) ) en meteen ff wat kunstmest strooien. Wellicht kunnen we dat gedeelte dan ook nog hooien.

Straks weer naar Veldhoven. Natuurlijk ff kijken als hoeveelste ik nou geeindigd ben *D ....en genieten van de andere. En morgen weer vroeg op voor de GAG.

Wordt vervolgd

Oh en wat ik nog vergeet....Ik was al apetrots voo ik begon, want......mijn chaps gingen weer moeiteloos dicht!!! Dat is weleens anders :o . En ook kon ik weer makkelijk mijn zadel inkomen met deze chaps. Joepie, blijkbaar heeft het eiwit dieet geholpen!! Yep die chaps zijn mijn stok achter de deur tegen mijn zadeltassen :') 8-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:35

Gister had de nr. 1 van de rookie 1 een score van 70 punten. Zoals ik hierboven schreef had ik met Nirvana een score van 67 punten. Met deze score werden we uiteindelijk 25e van de 49 starts. Bizar hoe dicht die punten altijd bij elkaar liggen en/of dezelfde score.
Mijn score sheet heb ik gister opgehaald. We hadden een penalty van 2 op het changement naar rechts. Nirvana changeerde wel, maar heeft nogal de neiging om iets in te houden in het changement en dan een sprongetje....en dat kost dus 2 hele kostbare penalties. Verders hadden we twee manoeuvre foutjes van 1/2 op spin en rollback, voor de rest allemaal nulletjes.

Vandaag reden we in de GAG helaas een iets lagere score. 66,5. Nirvana der stops waren helaas wat minder en ik denk dat we penalty 1 op changement hebben (klein gedeelte overkruist). We hebben de rubriek niet afgewacht en huiswaarts gegaan. Dus lag mijn score sheet er ook nog niet. Ben wel benieuwd. Toen we weg gingen waren er iets van 33 starts van de 70 geweest en stonden we inmiddels 7e. Dus ff wachten op de drha site om de uiteindelijke uitslag te bekijken. Score sheet wordt voor me gekopieerd, dus die krijg ik nog van iemand.

Iris oostervelds marsaw (of zoiets), de schimmel arabier met ruim 87.5% arabisch bloed (v. Sjapoer) had 60 punten. Ook Zambesi reed weer mee, hij had een nul score. Meneer is super braaf als de rest van de paarden om hem heen lopen, maar oh wee als ie alleen de bak in komt....dan vindt ie super spannend allemaal. Heel jammer want hij kan echt heel mooi lopen.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:14

Joehoe, WIJ VIEREN FEEST!!!!
Net terug van visite bij mijn vader, dus haast me meteen naar computer -> drha site....Yep uitslagen GAG staan erop! :P Ik zoeken ergens in regio 15e plaats.....What the F*CK :wow: . Zijn we gedeeld 11e geworden van de totaal 68 starts!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Enuh netjes op 1 hand hey. :))

Helemaal trots op mijn PQ-tje (Pyramide Quartertje) :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:26

:D :D :D lekker bezig Nancy!!! Leuk ook die extra uitleg van de DRHA/NRHA show, is toch echt een ander segment. Jammer dat June niet mee kon, maar NIrvana doet 't toch maar weer!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:09

yep heeeeeeel trots....zo stoer, bijna in de top 10 hey! Ergo 1/2 puntje meer en we waren zelfs meteen dan 7e geweest (ook gedeelde plaats)! De nr. 1 in de GAG had een score van 69,5.

Meteen nog ff de regel van de GAG en ladies reining van de DRHA erop nageslagen. Je mag in de GAG starten totdat je 135 euro ALS RUITER bij elkaar hebt gereden. Voor Ladies reining ligt dat bedrag op 2500 euro.

Doordat het bedrag voor de ruiter geldt en niet voor het paard, lopen er dus ook van die kanonnen van paarden mee in de GAG en/of ladies reining. Paarden die de avond ervoor door een pro worden uitgebracht in de hogere rubrieken en daar geweldig scoren. Met natuurlijk de bloedlijnen om van te kwijlen en die echt niet te koop zijn onder 25000 euro. :\

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:17

Met een half puntje meer was je 8ste geworden want dan schuift alles nog een plekje op.
Heb je niet zien rijden maar ik was er ook pas rond half elf denk ik ongeveer.
En die regels van de DRHA/NRHA zijn soms wel wat lastig e volgen idd voor een buitenstaander!
Kan best zijn dat je nu bij de GAG weer iets erbij heb staan maar dat hangt echt van de verdeling ed af!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:33

@ kido, nee hoor, want met 67 punten blijf je er (in dit geval) 6 boven je houden die een hogere score hebben en dus ben je dan in de huidige score lijst 7e. Er schuift wel wat op, maar dat zijn dan de plaatsingen erna, 11e wordt dan 12e, omdat er dan 11 ruiters zijn die hoger hebben gereden. Zie http://www.drha.nl/News/drha_shows/3244.html en dan onderaan het paperclipje aanklikken:
- GAG DRHA Summer Slide Veldhoven 2011

En inderdaad in de GAG heb ik nu iets erbij verdient. Volgens de NRHA verdeling (payback scedule) krijgt plaats 11 bij meer dan 61 deelnemers 3% van de payback. Er staan 71 betaalde deelnemers op de startlijst, oftewel 71 x 10 euro inschrijfgeld (= entry fee) + 100 euro added money. Maakt 810 euro. Daar dan dus 3% van. Neem aan dat ze de NRHA verdeling aanhouden. (ik weet alleen niet of ze dat dan weer delen door het aantal deelnemers dat op plaats 11 staat :+ )

Zoals ik al zei...ja ik begin het eindelijk een beetje te snappen, nog lang niet alles..... :D
_/-\o_ .

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:55

Mooie score Nancy, super weer die Nirvana.
Vlg keer beter voor June...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:59

Prijzengeld verdeling bij de GAG ligt ook weer anders dan bij NRHA klasses maar echt simpel te snappen is t niet....
Dit omdat de GAG een DRHA klasse is ne als de Ladies en dacht de rookie...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:21

Thanx Corine. En dat ook nog met een BM zadel. Kan gewoon allemaal met een Arabier haha ;)

De GAG en Ladies zijn alleen DRHA rubrieken zie http://www.drha.nl/DRHA/3011.html (aanvullingen op NRHA regelboek)

Ik denk echt dat ze de tabel van de NRHA aanhouden qua verdeling. Mede ook omdat bovenstaande link geen aanvullende tabel vermeld. En ook omdat ik een vorige keer 13e was van de 49. Dat was toen de laatste plaats waar nog geld op werd uitgekeerd, zei men toen bij het secretariaat. Als ik in de tabel kijk (blz 77 van NRHA rulebook 2011) dan is dat 2% bij 49-52 starts, dus dat klopt dan aardig.

Grappig is wel dat dit ruleboek exact hetzelfde formaat heeft als de WRAN, net zo veel pagina telt met kleiner lettertype, maar in tegenstelling tot de wran uitsluitend over reining gaat en engelstalig is :+ .

Extra moeilijk om te begrijpen, maar beetje bij beetje spit ik het wel uit. -:)

oh en de NRHA kent pattern 11 en 12. Pattern 12 heet: short stirrup pattern Oftewel "korte beugel pattern" :+ . Dat is echt een slim bedacht pattern voor 10 jaar en jonger! Een vrij kort pattern, maar doordacht. Een changement is voor de "korte been mensjes" onder ons heel moeilijk, dus dat kent dit pattern ook niet. In plaats daarvan is het stoppen op x, spins en weer weg de andere kant op. _/-\o_
De NRHA kent zowiezo geen "eenvoudige galopwissel", zo'n drafpas is immers weer moeilijk af te leren, dus dat ze dat niet kennen is niet vreemd.

Jammer jammer jammer dat de DRHA dat niet in het programma heeft opgenomen tijdens wedstrijden, want ik had Cyann al zien gaan. Die steeds fanatieker wordt /3

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 06:46

Gefeliciteerd Nancy, super gedaan met je rarebier tussen die kanonnen

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:39

Gefeilicteerd Nancy, goed gedaan. Rarebieren kunnen wel wat :j

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:38

Hier ook een eerste filmpje van mijn western arabier (ik er voor de 3e keer zelf op). Die balk in de bak was lachen :+ met Arba de clown. Aan de longeerlijn was ze al diverse keren over de balk gestapt maar los kon ze het ineens niet meer }>
http://www.youtube.com/watch?v=wBd0L1fgyQ8

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:37

Berwicowa schreef:
Gefeilicteerd Nancy, goed gedaan. Rarebieren kunnen wel wat :j

Ja andere mensen raar op laten kijken :+

Leuk filmpje Carmen, dat gaat al goed. +:)+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:18

Oh ff spammen. :o ....iemand nog zwarte of witte beenbeschermers nodig? *\o/*

De zwarte zijn maat S van continantel en helaas net ff te klein (domweg verkeerd gekocht). De witte zijn nieuw maat cob en van het QHP. Heb er wat extra gekocht ivm de verzendkosten en heb nog twee paar te koop. Foto's e.d. zie link naar mijn advertenties in mijn onderschrift.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:33

Beetje late reactie maar niet minder gemeend: gefeliciteeeeerd met je prestaties Nancy! *\o/*
Vind het zo ontzettend gaaf wat jij presteert tussen al die kwartjes! Noem jou ook altijd als lichtend voorbeeld als mensen weer eens lopen te ouwemutsen dat bieren niks kunnen alleen maar mooi zijn. Laatst nog KWPN fokker die helemaal wild werd van onze Nour: " Wat zijn ze mooi hè die Arabieren, jammer dat je er niet op kan zitten en ze alleen in de tuin voor de mooi kan zetten"
Snap jij het, snap ik het...

En Arba wat gaat ze lekker hè Carmen? Ze oogt echt als n super braaf dier en lekker voorwaarts ook! Weet je al welke richting je strakjes met dr op wil?

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:52

Arba kan een goede reiner worden want ze kan onwijs stoppen en mooie rollbacks maken in de paddock maar ja, ze gaat waarschijnlijk volgend jaar weer naar Frankrijk en wordt boscross pownie... Ik hoop dat ik met haar de AVS Western Riding Cup kan rijden en de Fall show en dan lekker allround pleasure, horsemanship, showmanship en heel mss trail. En volgend jaar zie ik wel verder, voor nu gaat ze in ieder geval super

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:20

Nieuw filmpje van vandaag van die knappe Arba. Er zit al een beetje achterwaarts en zijwaarts op zelfs.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:31

HAhaha, kijk nou toch, die Arba, verrast de hele boel hier even alsof ze het al jààààààren doet!!!
Leuk Carmen!!!!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:25

Trots op mijn kleine reus, zo'n fijn weekend gehad met de DAWRA!

Afbeelding

Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:15

Ja het dawra weekend is alweer geweest. Ik had er helemaal geen erg in dat het alweer juli was en dus dawra weekend.

Spontaan belde ik Anja...had ik erg in het weekend |o ... op de achtergrond te horen was het een gekakel van jewelste, dus moet reuze gezellig zijn geweest. En nog had ik niets in de gate.... :o?
Hoezo? Waar zit je dan? DAWRA Weekend ....ooooooh ja :+ :Z

Leuke foto's hoor. Net ook ff op het arab forum gespiekt, ook gave foto's en zo te lezen was het super geslaagd. +:)+