[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:48

vandaag even heerlijk zonder zadel en hoofdstel gereden en wat gesprongen :D wat heb ik toch een heerlijk paard... <3
wel even een rodeo gehad toen de fjord die in de paddock naast de bak stond ons aanvloog toen we langskwamen, maar ja, het blijft een arabiertje he :')

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 23:56

Tammy_ schreef:
vandaag even heerlijk zonder zadel en hoofdstel gereden en wat gesprongen :D wat heb ik toch een heerlijk paard... <3
wel even een rodeo gehad toen de fjord die in de paddock naast de bak stond ons aanvloog toen we langskwamen, maar ja, het blijft een arabiertje he :')

Super AR-etje <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:01

ArabianRanch schreef:
Tammy_ schreef:

Super AR-etje <3

écht wel, heb heerlijk gereden, vind het zo fijn zonder hoofdstel en hoe hij reageert! normaal met springen gaat hij als een raket, en nu ging hij rustig en beheerst, en is hij binnen 3 tellen terug in draf <3

oh hij had vandaag trouwens weer een vogelnest gemaakt! :') op maandag mesten ze alle stallen leeg, en krijgt hij 2 dikke plakken stro. Dus, ik die plakken stro uiteenhalen en verspreiden, Nootje in de stal zetten, spullen opruimen, en ik kom terug en wil hem z'n eten geven, JA HOOR _O- een vogelnest gemaakt... hij is het blijkbaar niet eens met hoe ik de stal opstrooi :+

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:12

Tammy_ schreef:
oh hij had vandaag trouwens weer een vogelnest gemaakt! :') op maandag mesten ze alle stallen leeg, en krijgt hij 2 dikke plakken stro. Dus, ik die plakken stro uiteenhalen en verspreiden, Nootje in de stal zetten, spullen opruimen, en ik kom terug en wil hem z'n eten geven, JA HOOR _O- een vogelnest gemaakt... hij is het blijkbaar niet eens met hoe ik de stal opstrooi :+

hahaha, het arab-vogeltje. Wat een wezens zijn het toch ook, love them .... <3

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:28

hij was vandaag ook al ZO geïnteresseerd in de mussen in de bak, die een zandbad namen... hij lette niet eens meer op mij of mijn emmer voer :+ hij kijkt soms ook met z'n hoofd helemaal omhoog naar de balken waar de mussen op zitten in de stal, denk dat hij gewoon een vogel liefhebber is :j

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:46

haha een 'vogel spotter' funny *D

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:36

Samya is vandaag 324 dagen drachtig van TF Afrikhan Shah (Botswana) <3

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:04

ik vind Afrikhan Shah zo'n grote dish hebben, z'n neus lijkt er zo groot door := hij heeft wel hele mooie oogjes <3
Alles goed met de dames daar, Isabel?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:25

Tammy_ schreef:
ik vind Afrikhan Shah zo'n grote dish hebben, z'n neus lijkt er zo groot door := hij heeft wel hele mooie oogjes <3
Alles goed met de dames daar, Isabel?

Dit paard heeft zo'n giga extreem hoofd, niet iedereen houdt daar van.
Wij hebben hem gekozen in de hoop dat hij iets van zijn extremiteit door zal geven aan onze dames (dit was in de eerste plaats Orayana, zij kreeg helaas een doodgebeuren merrieveulen van Afrikhan Shah) en nu dus Samya. Bij beide dames zit het fundament érg goed *D Proberen het beste van beide te pakken.

Met de dames gaat het hier HEEL goed, thankx Tam *D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:40

aangezien Sammy een minder extreem hoofd heeft krijg je denk ik een heel mooi compromis qua hoofdje :) hoewel ik dacht ooit iets gelezen te hebben over een operatie aan dat neusbot van Shah, dat het niet 100% natuurlijk is? geen idee of hij het was hoor, maar het was in ieder geval een hengst met een mega dish :j Maar jij fokt alleen maar hele knappe baby arabiertjes dus dat zit wel goed :Y)

haha je hebt Noo z'n stoere hoofdstel-foto op de site gezet <3

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:50

Tammy_ schreef:
aangezien Sammy een minder extreem hoofd heeft krijg je denk ik een heel mooi compromis qua hoofdje :) hoewel ik dacht ooit iets gelezen te hebben over een operatie aan dat neusbot van Shah, dat het niet 100% natuurlijk is? geen idee of hij het was hoor, maar het was in ieder geval een hengst met een mega dish :j Maar jij fokt alleen maar hele knappe baby arabiertjes dus dat zit wel goed :Y)

Dit heb je wrs niet gelezen of Shah, maar over Magnum Psyche :(:)
Shah is PUUR natuur, alhoewel het over Magnum ook bla bla is. "Men" heeft iets horen klingelen, maar "men" weet niet waar de klepel hangt ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:58

aah dan was die het denk ik :j zou niet weten waarom je een paard z'n neus zou bijwerken, 1. dat kan ie toch niet doorgeven met fokken, en 2. op shows lijkt het me niet dat ze dat soort dingen aanmoedigen :')

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:34

Tammy_ schreef:
aah dan was die het denk ik :j zou niet weten waarom je een paard z'n neus zou bijwerken, 1. dat kan ie toch niet doorgeven met fokken, en 2. op shows lijkt het me niet dat ze dat soort dingen aanmoedigen :')

Daarom is het van Magnum Psyche ook allemaal kul, zijn " legacy " zegt genoeg !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:20

ArabianRanch schreef:
Samya is vandaag 324 dagen drachtig van TF Afrikhan Shah (Botswana) <3

Afbeelding

Oef wat een mooie hengst <3
Isabel die combinatie gaat het hem helemaal worden :o :D ;)
Ben reuze benieuwd naar het veulen ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:09

Zijn dish vind ik persoonlijk ook té, maar ben wel héél benieuwd naar het veulen :j

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:29

Hallo!

Ik ben rustig aan het zoeken voor een nieuw huisje voor mijn lieve arabier,
Ze gaat weg in verband met tijd gebrek. Aangezien ik druk bezig ben met mijn 3 jarige kwpn merrie.
Foto's staan in mijn profiel.

Haar vader is KAR Hacedor.
Ze word dit jaar 10, 1.47m, schimmel.

Ze is super lief, braaf en 200% betrouwbaar. In het verkeer, trailer, hoefsmid, veearts, kinderen etc.

Ze gaat alleen naar een huis, waar ze veel aandacht krijgt, niet meer voor de sport word ingezet ( aangezien ze dat helemaal niets vind ) en lekker recreatief gereden kan worden!!
Met dagelijkse weidegang.

Een goed tehuis is 10x belangrijker dan de prijs!!!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:15

Leuke merrie!! Vader is goed terug te zien in haar. Succes met de verkoop.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:51

Idd Isa het is niet voor niets THE Magnum Psyche ;) al die kletskoek over dat prachtpaard tssss en die knappe Shah mag dr ook wezen, zodra dr beebs zijn en het is beetje mooi weer dan komen we gauw eens langs, autotje is weer goed gekeurd maar vertrouw het nog niet helemaal ;)

Helaas moeten Rheal en Sjakie weer op stal :( er zij giftige stoffen in het water bin ons durp afkomstig van de moerdijkbrand, dat water staat onze sloot rechtstreeks mee in verbinding, we hebben al een monster laten nemen van het land, gezien door het vele regenen de sloot beetje (gerust mega) overstroomd is. Weide stond helemaal blank. Vertrouw het niks, ach grut :(:) Sjakie vindt het niks, vooral omdat haar bovendeur niet open kan blijven (muts maakt staldeur open en loopt dan alsnog los) gelukkig kan ze met dr hoofd beetje bij Rheal mee spieken naar buiten ;)

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:15

Zo weer even bijgelezen.
@Tammy_ Ik hoor het al, een typisch vliegend varken :j

@ArabianRanch Ik vind de dish van de hengst persoonlijk ook iets te veel, maar ben dan wel benieuwd wat voor een veulen er uit komt :D

@Peetje Jammer dat ze weg moet maar het is een prachtig paard, dus die krijg je vast wel verkocht ;)

@RhealLover Wat vervelend dat het alsnog in het water terecht is gekomen! %)

Vanochtend eindelijk weer les gehad na 3 weken. :)
Ik ga nu nog met Obbe naar de les, en hij was aan het einde flink moe, dus dat wordt weer veel trainen :Y)
Ik denk dat ik vanmiddag even op Wish ga rijden en eventueel een sprongetje er bij pak. :9
Ik heb donderdag voor mijn verjaardag 4 staanders gekregen dus kan ik eindelijk fatsoenlijke hindernissen bouwen :')

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:00

Hoi Allemaal,

Ik moet me nog volledig inlezen, maar aangezien ik een volbloed arabier ter beschikking heb, als bijrijdster, moet ik me natuurrrrrrrrlijk ook in dit topic melden!!

Mijn echte voornaam is: Barbara
Ik woon in (woonplaats of evt. provincie): Hengelo, OV
Daar woon ik met: Jingels, 2 konijnen
Ik heb wel/geen relatie ; prille verkering met Phillie
Indien wel: de persoon waarmee ik een relatie heb zit wel/niet op bokt, onder de naam:
In het dagelijks leven ben ik: scholier, freelance vormgever/fotograaf
Indien student: ik studeer: secretarieel juridisch
Ik (onze stal) heeft het volgende aantal paarden: onze stal... i wish!! Zie profiel voor meer info. Sjapaz staat op Pensionstal Pegge.
De paarden zijn van de volgende bloedlijnen: Sjapaz - Sjapoer ox

Verder heb ik de volgende huisdieren: Jingels , mijn jack russel, en 2 konijnen, Bengel en Layla.
Dit ben ik (foto):
Afbeelding

Afbeelding
Ik wil nog vertellen dat: ik heeeeel wat te lezen heb ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 03:04

Oei die dish vindt ik echt voort lelijk.
Maar ja met een merrie die wat minder extreem is pakt het misschien wel heel mooi uit.

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:09

Welkom babsding :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:59

Welkom Barbara!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:38

Nog wat foto's van vanochtend (Djuun en ik stonden "fotomodel" voor mn zus dr fotocursus :') ).

Knap paard, nollige ik :')
Afbeelding
Die mooie blauwe jas slankt pok zo mooi af :') (en hij is oerlelijk, maar zo warm)

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog even los in de bak, met dr nieuwe patta's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Drie maal raden wie er achter liep met een zweep :')
Afbeelding

Afbeelding

Dat panische hoofd _O-
Afbeelding

Mijn lekkere baby <3

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 00:23

Wat een mooierds komen er allemaal voorbij, zeg! En bedankt voor het welkom, ik ga proberen regelmatig te posten en zo dus ook te lezen!!

Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt, en meneer was zo heet, het bos was erg druk, het zonnetje scheen..
Beetje too much prikkels denk ik maar.

Zojuist ons maar ingeschreven op de wekelijkse springles op stal. Hij vind dit enorm leuk (ik ook, hoor, maar ... koudwatervrees he?, hij springt wel nl.wel!) en vorige week zijn we al eens meegegaan in een les waar wij opzich wel passen.
Alleen de tijd red ik niet, dus ga nu naar een middelles, waar iedereen technisch een beetje kan springen, lijntje rijden, dubbeltje, parcourtje sturen.. en nu opbouwen!!
Spannend dus!!
Heb een filmpje :)
Klik: http://www.youtube.com/watch?v=BEWIcs1h2T0
Ja, uiteraard kunnen we enorm gaan zeuren over houding en meegeven en dergelijke.
Even erbij gezegd dat ik deze hoogte met Sjapaz voor de 1e keer spring, en ik in totaal 6 springlessen heb gehad!

Nou,ik ben nog aan het lezen!! Ik duim overigens mee voor Samya, wat een prachtmerrie, en vast ook moeder!!