[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:55

Ben benieuwd wat Laarakker van Zaraar denkt, Lisa!

Spannend met Nas, Amy!

Fijn dat Nour weer beter gaat! En als het niet goed voelt, moet je inderdaad niet verkopen!

Ik hoop met Dostawa misschien wel naar de snuffeldag te komen, is meestal november toch?

Spannend met huisjes kijken, Joyce!

Beterschap, Baukje! En hoop dat Silver snel stopt met kwakkelen!

Afbeelding
Knap ventje alweer 5 maanden oud! Eindelijk eindelijk eindelijk laat het veulenpluis los. Vanavond maar eens goed poetsen en hopelijk dit weekend mooie foto's maken!

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:57

Joeffie :D Volgende week zie ik hem weer jeeeej!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:12

baukje wat lastig zeg, en al helemaal balen van Silver! Beterschap jullie beiden :(:)

aah knappe euf! ben zo benieuwd hoe hij gaat uitgroeien, ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij zijn veulenvacht er af heeft!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:28

Zal ik je eens wat vertellen Baukje.... Daar heeft Dayem nu ook last van :+

Jeetje alweer bijna een half jaar oud, gaat zo snel! Voor je het weet zit je er al op! Wanneer gaat ie ook alweer richting de Eiffel?

Ben alweer lekker de hele ochtend bezig op stage. Hoop dingen die ik door moet lezen maar echt mega interessant. Komende week een dag meelopen met de dierverzorgers, lekker gruwelen bij operaties enzo :))

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:40

Thx! Gaat al iets beter.... :j...

Nicky, dat is eng! :+ ... Ben echt heel erg benieuwd wat Laarakker vindt de 11e...
Leuk, gaan de dagen ook snel en gruwelen lijkt me niet zo erg haha, wel ontzettend leerzaam... :))

Annika, hij ziet er super uit, binnenkort knuffelen, zin in... :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:03

Laat maar weten wat Laarakker zegt, misschien heb ik er ook nog wat aan haha :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:05

Leuk je stage Nicky, ga je ook bij de afdeling dode dieren onderzoek? Ik ken iemand die er werkt.

Gister kwam 's middags Brenda langs bij Ilya en 's avonds Miranda met Nikita, zo gezellig! Brenda heeft geholpen met haren trekken voor kleurtest van Ilya.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:07

Nee ik zit echt op de afdeling voeding (kantoor is wel in het hart van de kliniek). Loop wel veel rond in de kliniek dus kom overal maar ga daar niet specifiek heen.

Hij krijgt al een hoop bezoek de kleine man!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:08

Oke :j

Ja de eerste dagen waren even druk, nu weer rust. Maar meestal waren het 2 uurtjes per dag even mensen, en de rest van de dag heel veel rust :D Vanaf vandaag moet ik weer naar school. Hij vond al die mensen reuze interessant.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:12

Hoi hoi,

Baukje he verdorie wat sneu ik hoop dat je snel weet wat er nu toch is, ook hele vreemde dingen Nicky raar dat Dayem ook die dingen heeft laat ze beiden maar heel snel uit de lappenmand komen, en Baukje jij ook hoor jij hebt ook genoeg om je oren gehad :(:)
Amy wat leuk wanneer word ze gescand ik duim mee op een mooie drachtige Nas.en ben benieuwd naar de pappa
Euf word groot nu al bijna weer tijd om op eigen benen te staan terwijl Katja nu nog mag genieten van haar net geboren spruit wat ook al zo'n leukerd is

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:04

Annika: Jeetje, 5 maanden alweer die Euf! Time flies! :D
Baukje: Wat vervelend van dat voorbeen van Silver! Jijzelf ook beterschap!
Katja: Ik ben benieuwd wat er uit die kleurentest komt! Mocht het een schimmel zijn, heb je de eerste jaren alsnog een toverballetje qua kleur!
Yildiz: Wat leuk dat ze mag/kan blijven!! Je stalletje begint nu echt vorm te krijgen met twee merries, hengst en leasemerrie!
Nicky: Welke opleiding doe je ook alweer? Operaties zijn leuk om bij te wonen! Heb tijdens mijn stages/opleiding ook van alles gezien, machtig interessant!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:08

Nicky, Euforio gaat toch maar niet naar de Eifel :x Eind van de maand gaat hij naar een opfok in Breukelen! Wegens meerdere redenen de betere keus.

Whoehoe ik mag ook bijna Ilya knuffelen *\o/*

Nog een verandering hier: niet alleen Euforio gaat eind van de maand verhuizen, maar mijn dames ook. Heb gisteren mijn stallen opgezegd... Nu naar een stal waar ik hopelijk de dames wat meer in shape kan houden!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:29

Oh ik dacht dat jij het daar steeds over had dat ie naar de Eiffel zou gaan en dat dat zo'n geweldige plek is.... Sorry.

Spannend verhuizen. Waar ga je naar toe?

Joyce ik doe HBO dier- en veehouderij en loop nu stage in Utrecht op de kliniek depart paard ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:31

__Nicky schreef:
Oh ik dacht dat jij het daar steeds over had dat ie naar de Eiffel zou gaan en dat dat zo'n geweldige plek is.... Sorry.

Spannend verhuizen. Waar ga je naar toe?

Joyce ik doe HBO dier- en veehouderij en loop nu stage in Utrecht op de kliniek depart paard ;)

Klopt hoor, ben er nog steeds lyrisch over, alleen was dit voor nu een betere optie :)

Ik ga naar een stal in Gouda. Stalletjes met uitloop eraan vast, fijne faciliteiten en mogelijkheden om lekker naar buiten te gaan.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:34

Oh lekker! Klinkt goed :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:37

En ook hier een verandering :P Wat een nieuwtjes bij iedereen zeg hihi

Annika ben benieuwd waar je dames heengaan en Eufje toch wat dichterbij snap t wel hoor is ook een grote afstand ;)
Nicky wat leuk en wat houdt je stage precies in?

nu ons nieuwtje
Deze Sweety komt bij ons wonen zodra wij zijn stal klaarhebben(nu dus druk op zoek dus als iemand een voor en zijwand weet voor leuke prijs please O:)
Meet Almas El Jawhar
Afbeelding
een jaarling voshengstje van BB Jawhar El Than X Insjallah"s Samah van Valerio ibn Eternity
We gingen gezellig op visite en dit ventje heeft ons hart gestolen so happy en zo onverwacht *\o/* <3 :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:39

Dat klinkt goed Annika! :D En wat dichterbij, ook wel lekker!
Wat voor 'werk' kun je daar o.a. mee doen Nicky als je klaar bent? :)

Wauwie, gefeliciteerd Brenda!! Wat een enorm knap ding!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:47

__Nicky schreef:
Laat maar weten wat Laarakker zegt, misschien heb ik er ook nog wat aan haha :+

Deel ik ook de rekening hoor... }> }> }> }> }>

Annika, fijn voor jezelf en de paarden, kun je straks lekker aan de slag... :j
Brenda, wat een geweldig mooi nieuwtje zeg!!!! Je krijgt het weer druk aan huis haha... Hoe is het met Reem en Quest?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:16

Bren hij is lekker :~

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:40

Wat een knappe pup!

Joyce, ik kan eigenlijk alle managementdingen op dierengebied doen maar ook boer worden :+ het is heel breed en je kan zowel richting landbouwhuisdieren als gezelschapsdieren als paarden :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:56

Annika, daar is één van 'mijn' harddravers ook recent naartoe verhuisd :D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:31

Wauw bren wat een gaaf beestje!! :~

Baukje, Wanneer is het? Ik wil wel mee!
Annika, zal ik volgende week anders ook eufie komen knuffelen? :D

Voor de rest vanavond even uitgebreide post maar nu even de uitslag van laarakkers.
Uhh, ja eigenlijk was niks goed. Alle organen hebben blokkades. (uiteraard een vicieuze cirkel).
Haar maag, lever, darmen, baarmoeder, eierstokken. Serieus, alles bevat infecties of schimmels. Haar mineralen waren zwak doordat haar lever niks opneemt. Vandaar dat er maar geen spier op komt :n
Door haar lever was ook het SI gewricht niet goed. Door haar maagprobleem eet ze te langzaam en door alles en het niet hebben van spieren, loopt ze niet helemaal lekker. RA zet ze van buiten naar binnen. Het sloffen aan (vooral voor) de hoeven is van alles ook een gevolg. Helemaal niet fijn dus maar ik ben er eigenlijk blij mee want mijn gevoel klopt gewoon en de puzzelstukjes vallen in elkaar..
Ze heeft niet met naaldjes gewerkt want ze reageerde erg heftig op het meten wat inhoudt dat ze toch overal pijn had |o
En dat terwijl ze er eigenlijk voor haar doen ZO goed uit ziet.. #)

Ze gaf ook aan dat door dat ze inteelt is, alle negatieve eigenschappen zowel fysiek als karakter erg versterkt worden dus dat verklaarde wel wat. Ze zei ook dat als ze weer goed zou zijn, ze erg mooi zou worden :) en haar karakter ook niet meer terug te herkennen is.

Afbeelding

Ze heeft een soort boost gehad doordat ze alles heeft opgeschoont. Ik heb druppels gekregen voor haar hormonen (hormonecomp), lever (livercomp) en microcomp voor de schimmel/infectie. Allemaal van phytonics. Ze zei wel dat het haar niet zou verbazen als ik haar na het weekend op bel dat mijn merrie niet meer te hendelen is omdat gedrag even een stuk heftiger kan worden. Mocht het heel erg worden moet ik even stoppen met de hormone en livercomp en bellen voor advies. Dan gaat de dosering omlaag.
Ook zei ze dat ik waarschijnlijk over 6 weken al een heel ander paard heb, dat haar lichaam aanzienlijk gaat verbeteren, (ook kwa bespiering) en dat haar karakter gegarandeerd beter zal worden.

De komende 6 weken mag ik longeren aan de dubbele longe en doen wat ik denk dat ze aan kan omdat er veel energie naar haar herstel zal gaan. Ik mag er op (zonder zadel) 2 keer per week om een stapritje buiten ofzo te maken maar geen belastte training.

Arme merrie was zo boos := ^) :')
Ze ging staan schrapen wat ze nooit heeft gedaan en echt met haar been in de spaanse pas houding en tegelijkertijd stond ze zo te geeuwen.. Daarna lekker eten gegeven en toen ik bij haar ging kijken stond ze heel geirriteerd op stal. Ze had het echt even gehad.. Haar kuil gaat nog meer omhoog en haar bix moet sterk omlaag. (1 kilo) Verder was de equi magic samen met luzerne perfect en moet ik even stoppen met de spiersupplement omdat dat nu toch niet opgenomen word.

Afbeelding

Al met al, ik ben heeel benieuwd :roll:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:37

Wow Kelly wat een uitslagen! Heel eerlijk? Het verbaast me niks :o enig idee of dit al bij de fokker vandaan komt of later ontstaan is? Heel veel succes met het herstel, je krijgt er vast een prachtig paard van terug!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:38

Heftig, Kelly! Die hormoonkuur heeft Ely ook gehad en daar werd ze inderdaad verschrikkelijk van _-:(
Uiteindelijk bleek dat ze daar heel gevoelig op reageerde waardoor de hormonen weer de andere kant op geslagen waren en ik daar weer druppels voor moest hebben, zucht...

Je bent altijd welkom om Euf te komen knuffelen!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:44

Ohh mijn god annika haha dat zou ook wat voor mij zijn. := Hoop het niet!

Kat, het verbaast mij ook echt niet. Het voelt eerlijk gezegd als een opluchting omdat ik gewoon wist dat er dingen niet klopten. Ik denk dat het wel al eerder begonnen is maar dat is puur uit gevoel en foto's die ik heb gezien.. :=
Zij gaf zelf aan dat het kan zijn begonnen met het proberen te laten dekken en dat daar een infectie uit ontstaan is die verwaarloosd is en daardoor overgeslagen op de darmen etc. etc.

Maar goed, daar komen we toch niet achter.. Het is in ieder geval erger geworden en nu al op de betere weg.