Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:18

Waar les je Nicky?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:20

Oh ik vergeet iets: canasta ik zou het heel leuk vinden om een keer langs te komen aangezien dit om de hoek is bij mij! :D en begrijp me niet verkeerd zou best endurance willen rijden maar t enige waar ik dan zou kunnen "trainen" is op t strand want ik heb geen auto(die een trailer mag trekken) en ook geen rijbewijs voor een trailer...

Dus helaas...

Ik les bij arienne in zwartewaal

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:35

die ken ik nie haha
Maar leuk dat je zo je ervaring kunt opdoen om met een arab en een quarter te werken.
Volgend showseizoen, rij je zelf ook mee?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:51

Ik heb helaas zelf geen paardje (nog niet in ieder geval) dus zou niet weten hoe ik mee zou moeten doen hahaha :) en bovendien heb ik pas 7 lessen gehad :D

Het gaat wel de goede kant op... maarja je moet eerst 6 stappen achteruit om er uiteindelijk weer 2 vooruit te gaan hahah

Jaa precies dat vind ik er ook leuk aan en puur geluk dat er toevallig 1 arabje daar op stal staat! :)

Ik zal straks wel even een foto uploaden :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 09:58

Ja dat is zeker. 6 stappen achteruit en 2 vooruit. Maar uiteindelijk kom je daar waar je naar toe wilt. ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:14

YildizArabs schreef:
Ha wat toevallig we waren net bezig om de wedstrijdkalender op te stellen. :D Wat betreft de reining/DRHA is er al wel wat bekend. Endurance ook en dat zo samen wordt behoorlijk vol voor ons maar wat betreft de western staan de volgende bij ons genoteerd:

22 mrt DRHA Wanroij
26 apr. EK Amateur western ridden
2/3 mei Tulip cup Deurne western ridden
12-14 juni NK CRI Schijndel (reining)
22 aug NK Raalte western ridden
30 aug DRHA Wanroij
25 okt. DRHA Wanroij

He Yil de Tulp is niet in Deurne in 2015 is die in Ermelo :+ :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:03

Ermelo??
pff dat is minder voor mij.... ;(

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:41

Jup idd

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:46

Okeee! ik ga met me billen bloot !! :D Het is telefoon kwaliteit, dus niet echt toppie, maar oke!:)

Hier waren we het begin van de spin aan t oefenen
Afbeelding

En hier was onze les klaar!:)

Afbeelding

Dit is Epi :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:55

Leuk nicky! Zie overigens dat ik een beetje erg blond bezig was :o? , je had hiervoor natuurlijk ook al je mooie AV foto's laten zien!

Ah je lest bij WNL quarterhorses! Leuk en idd enigste stal hier in de buurt waar je western kan lessen op 'manege' paarden. Dat kan helaas maar weinig.
Mocht je eens willen afwisselen van les, kan je bij Krista Sterrenburg ook lessen op haar paarden. Grote aanrader :j Wel ietsie verder rijden, maar rijd makkelijk aan.

Gaaf dat je wel al op een arab kan lessen! Komt niet vaak voor, zeker niet bij een reining stal.

Strand, is de ideaaaale endurance training plek. Zeker 'ons' strand, want daar kan je mega afstanden op rijden. I luvvv the beach :o

Je bent altijd welkom om een keertje langs te komen! Gezellie! Moet wel zeggen, tussen nu en oud en nieuw ben ik wel op deze aardbodem, maar verder volledig afwezig :evaw: School stress met tentamens, afstudeer onderzoek, vakantie (dus paardjes personeel moet geregeld worden) en alles wat afgelopen maand is blijven liggen door het studeren.. Ook Raff heeft sinds vorige week maar even een vervroegde vakantie -O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:12

"Zie overigens dat ik een beetje erg blond bezig was :o? , je had hiervoor natuurlijk ook al je mooie AV foto's laten zien!"

??? Wat bedoel je hiermee, over t feit dat ik er zelf 1 heb gehad of? Misschien dat ik nu diegene ben die een beetje blond is :D

Het is niet zo zeer het verre rijden.. maar ik heb ook nog een verzorg paard :) Dus ook ik heb het redelijk druk altijd! :) (en ik betaal hier ook aan mee, dus qua geld kan ik ook niet echt veel meer doen dan dat) Mocht het een keer zo uit komen zal ik zeker Krista een keer berichten, heb als het goed is nog ergens haar nummer omdat ik haar ook om informatie had gevraagd voordat ik ging lessen! :)

Nou dat komt dan mooi uit, de week voor de kerst ben ik vrij, dus dan zou ik wel even gezellig lans kunnen komen mits het jou ook uitkomt natuurlijk! :+

En Epi is geen "manege" paardje, hij is van een vrouwtje op stal welke NK met hem gereden heeft, hij vind dat niveau erg moeilijk en dus heeft zij besloten hem niet meer tot het uiterste te laten gaan. Ze rijd hem nog wel maar heeft met Arienne afgesproken dat hij mensen zoals mij:D mag leren western rijden hahahaha Dus toppie voor mij! :)

M'n verzorgpaardje is trouwens ook 45% arab dus wat dat betreft blijf ik er wel een beetje in :D

Zie hieronder: Ricardo, NRPS van v. Respect(v. Rubistein I)

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:20

Ik hoorde inderdaad dat het niet vaak voorkomt, een arab in de reining... Wat doen jullie zoal dan met jullie arabs in de western sport?

Aangezien ik wel van een uitdaging houd en de sliding stops en spins zijn toch wel kicken, de adrenaline die je ervan krijgt :wow: :wow:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:25

Oooh in de langzame disciplines zijn ook uitdagingen genoeg hoor! :D

Een HMS proef tot in de puntjes en precíés op de pionnen rijden; een pleasure-proef continue (en dat is soms best heul erg lang) constant en ontspannen rijden; een trailparcours foutloos afleggen terwijl het lijkt alsof je als ruiter niks doet... En ga zo maar door. En dan heb ik het nog niet eens over allerlei andere disciplines die je bij de DAWRA nog kunt rijden (in hand onderdelen, hunter van alles, Horse&Dog, Western Riding, Versatile...) Teveel om op te noemen en genoeg om je mee te vermaken! :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:47

Daarom ben ik ook op bokt gaan kijken, hier in de regio is er zo weinig... En helaas ook weinig mensen die Western rijden laat staan met een Arab :(

Vandaar dat ik ook graag is op de wedstrijden wil kijken.. Ik ken de trail etc wel maar weet niet hoe het allemaal gaat enz

Zijn er ook mensen die meerdere onderdelen rijden met 1 paard of is dat zo goed als onmogelijk?

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:48

En sorry maar wat is hms?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:58

Nicky91 schreef:
Zijn er ook mensen die meerdere onderdelen rijden met 1 paard of is dat zo goed als onmogelijk?

Bij ons wordt er nog heel veel allround zoals dat heet gereden, dus meerdere onderdelen per show. Je kan op één show prima pleasure, hms (=horsemanship), trail, in hand onderdelen en evt hunter doen. :j

Met een paard van 6 of ouder mag je 7 onderdelen per show doen, waarbij in hand onderdelen tellen als halve. Dus dan kun je je lol op! :D En je kunt het dus zo druk, maar ook zo relaxed maken als je zelf wilt. Je kunt ook gewoon één onderdeel rijden in het begin als je je daar prettig bij voelt. Maar het is voor velen toch vaak een hele reis en als je er dan toch bent... :)) Bovendien betaal je /m de 4e start, dus de 5e en meer zijn gratis :$

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:21

Okee, nou ik ga het wel een keertje zien als ik mee ga met 1 van jullie :D

En hoe zit dat als je mee wilt doen met bijv iemand anders z'n paard?

en wat is verstandig, als ik een nieuw paardje aanschaf zou ik graag vanaf veulen af aan willen. maar omdat ik natuurlijk zelf nog niet thuis ben in de western wereld. zou dit dan wel verstandig zijn? of maakt dit niet uit zolang ik hem "door iemand laat trainen" en dan zelf verder met hem groei?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:38

WNL quarterhorses klinkt me bekender in de oren haha
Leuk hoor!

Ik rein met mijn arab, gewoon omdat ik dat dus ook het leukste onderdeel vind. Want ja die spin, stops en rollbacks geven echt een kick als dat lekker gaat.
HMS vind ik ook wel leuk om te doen. Is toch wel een controle onderdeel.
Pleasure vind ik persoonlijk niet zo (wel leuk voor een keertje hoor, maar niet voor altijd)
Trail lijkt me ook wel leuk, maar daar is mijn arab helemaaaaal niet geschikt voor haha :P

Voornamelijk Reining hier dus! En dan ook nog over het algemeen altijd tussen de quarters. :j

Tulip cup gaat voor mij dus helaas dan toch voorbij.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:51

:( jammer jes maar wel begrijpelijk dat je hem laat schieten.

Nicky het is net wat je zelf wilt, ik kon geen western en kocht die van mij groen en ben gelijk gaan omscholen naar de western onder begeleiding. Waar ik nog steeds geen spijt van heb. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond om samen te groeien en te leren

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:54

Oke dat is wel mooi, ik vind het best moeilijk om daarover na te denken. Juist omdat ik het nog niet goed kan, aan de andere kant wat je zegt "Raven" is het wel enorm fijn om samen te groeien..

een andere vraag he, kunnen jullie misschien even je echte namen geven :D vind het zo raar dat ik jullie niet bij "naam" kan noemen O:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:14

Bimmetje = Jessica of Jes ;)
Yildizarabs = Yildiz
Raven = Joyce
Rije = Marije
Wetsernfriek = Glenn

Joyce, ja ik vind het ook erg jammer. Maar een week plat voor de Tulip zie ik echt niet zitten.
Helaas. Dan maar niet. ;(

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:18

Bedankt! nu nog hopen dat ik ze onthoud :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:19

Bimmetje schreef:
Bimmetje = Jessica of Jes ;)
Yildizarabs = Yildiz
Raven = Joyce
Rije = Marije
Wetsernfriek = Glenn

Joyce, ja ik vind het ook erg jammer. Maar een week plat voor de Tulip zie ik echt niet zitten.
Helaas. Dan maar niet. ;(

Canisia = Canisia :+ }>

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:24

Hahahaha okee Top!! +:)+

Ik ben ook gewoon Nicky is een stuk makkelijker :D Maar ik begrijp hem! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:30

ja Precies Joyce haha :) (sorry canies! Y;( )