[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:24

He dat is snel gegaan Amy! Dat wordt een knappe baby volgend jaar. Als het niet heeft gepakt probeer je het dan dit jaar nog eens?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:25

Thnx! Het programma is anders (bij mij is het deal4me) maar probleem lijkt hetzelfde!
Toch nog eens checken bij de extensions, word er gek van. Meestal ben ik wel handig genoeg om het er vlot af te krijgen maar dit is serieus hardnekkig -O-

Edit: ik denk wel dat ik dan gewoon nog een keer ga proberen. Wordt toch al een laat veulen en het is ook zonde om het niet te doen. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:27

Ja naar is dat -O- Er zijn wel meer topics op bokt hierover, wellicht biedt iets dé tip die je nodig hebt :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:40

Noujaaa... Het lijkt erop dat het toch gewoon een extensie was!
Stonden er vorige keer 2, 1 daarvan zag er keurig vertrouwd etc uit, detectie voor het een of ander, keurig informatie en de hele reutmeteut erbij. De ander stond disabled en niet vertrouwd dus die verwijderd en die andere leek me een logische dus laten staan. Nu toch maar verwijderd en het lijkt erop dat het weg is! :D

Zo zie je maar weer...

Bedankt!!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:55

Geef het tijd he Amy, En elk stukje herkenning heeft plek nodig. 'I look in a mirror I see your reflection, open a book you live on every page'. Veel duidelijker kan ik het denk ik niet zeggen ;)

Persoonlijk heb ik paarden die gestald waren op Bodegraven voor een paar dagen in verband met behandeling of inseminatie er slechter vandaan zien komen dan je zou wensen. Hadden destijds een zieke ruin daar staan die mager was (en veel vreemde klachten had) maar dat dier stond onder 1 fleece deken in de oerkoude binnenstal aan huis met ene dun pislaagje zaagsel...Worden ze ook niet beter van. Hun voerbeleid is ook bagger beroerd. Uiteindelijk denk ik dat het binnen staan wel invloed heeft gehad op haar, maar bovenstaande het heeft afgemaakt voor je ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:58

Fijn joh dat je er vanaf bent! :D

Wat raar dat paarden kennelijk zo beroerd van Bodegraven afkomen? :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:16

Ik ken Bodegraven als niets anders dan een fabriek. Je krijgt voor elke handeling een andere veearts aan je paard en het moment dat die klaar zijn wordt je overgeleverd aan de stagair(e)s, die stuk voor stuk geen idee hebben wat ze precies aan het doen zijn...Heb een tijd op stal gestaan met een smid en hij besloeg ze een poosje medisch voor Bodegraven. Tot hij dus merkte dat die mensen eigen werk creëerden. Hij moest ze ijzers onder doen die te klein of veel te groot waren of onjuist beslag voor de voeten van het dier. Oudere dieren radicaal van stand veranderen(van Frans naar toontreder en terug) etc....preventief inspuiten van gewrichten etc. Het moment dat ik zag dat onze zieke ondervoede vriend daar stond te rillen van de kou was ik er helemaal klaar mee 'Ja, moeten we dan elke keer dekens af doen als we iets moeten behandelen bij dat dier'...JA! Hij stond verdorie te rillen van de kou en is dood ziek... _-:( :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:36

He getver dat klinkt niet fijn.
Mijn ervaring was eigenlijk heel anders. Ze is steeds door dezelfde arts behandeld, kreeg heel regelmatig updates ook van die arts. Toen ik haar bracht kreeg ik ook nog het aanbod dat ze de deken steeds in de ochtend af konden doen en voor de avond op (alleen besloten deken lekker af te laten nog) en toen ik haar ophaalde vertelde ze ook uitgebreid hoe ze zich verder had gedragen en hoe ze voor het scannen etc het voor haar zo hebben gedaan dat ze zich op haar gemak voelde. Kreeg juist het idee dat ze echt hun best hebben gedaan voor Nas als individu om haar op haar gemak te stellen. Afgezien van het feit dat ze veel spieren kwijt is geraakt (wat ik niet raar vind, was er al bang voor) eigenlijk alleen maar een heel positieve ervaring!

Maar ik vind het sowieso maar lastig hoor. Je geeft toch je paard uit handen voor iets wat ook niet heel eenvoudig is dus een vertrouwde plek vinden vond ik een enorme uitdaging..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:43

Persoonlijk zou ik ook niet weten wat ik zou doen. Met Pris was het makkelijk, scannen op de kliniek en doorrijden naar Amsterdam indien nodig...Ben ik toch wel blij dat ze met Pony samen in februari lekker op vakantie gaat. Hebben besloten ze daar te zetten voor de dekking en ophalen bij de eerste eventueel zelfs tweede scan

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:51

Djiez.... Jullie gaan weer knoerthard! ;)

He wat vervelend die kwakkelende paardjes... Hopelijk vinden jullie n antwoord? Hoor ook mindere verhalen van Laarakker maar zelf geen ervaring mee, dus ja, hopelijk brengt t uitkomst. Hoop t zo dus Fingers crossed!

Fijn dat t zo goed gaat Annika en ook fijn dat je op de hoogte gehouden wordt! Blijft toch soort van kind. :D
En ja, ik heb afgelopen weekend besloten om t meidje te houden. Geluisterd naar Raven haha, anders krijg ik zeker spijt! :P
Heel stom maar t voelt nu alsof ik n nieuw paard heb gekregen, lol!
En wat voor eentje! *\o/*

Ja Lisa, echt eens verdiepen in western!!! Ik denk dat het echt bij jou en je paarden zou kunnen passen! Op een of andere manier zie ik je niet in dressuurkloffie, te stoer voor! :P

Amy, muziek doet veel.... :(:) En snap je emoties. Maar wow, hoe fijn je nieuwtje! Ben wel benieuwd hoor..... (Wanna know.... :P )

Nour gaat weer goed. Rug gecheckt en geen pijnklachten. Staartdracht nu ook beter. Dus woensdag toch maar ritje gepland. Zondag ook de rechtrichtclinic en de week erop osteo dus komt goed.
Nu vooral veel voorwaarts neerwaarts over de rug trainen. Hij moet leren niet alleen te stuwen vanuit achter maar vooral te dragen vanuit daar.

Oh en verder prachtige pics van Nicky en Baukje! Ik vind due twee toch zo leuk!

Benieuwd naar de pics Tiene! Heb je ze al binnen?

En Katja is snoeihard van Ilya aan het genieten, heerlijk! (En terecht!) heb je nu vrij? Het wordt top weer dus.... Foto's!!!!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:06

Ik heb nog steeds niks nee XD Ik zit al de hele dag op hete kolen, stom he, nerveus om foto's :+

Western, ken ik 0.0 van, wordt hier in de buurt ook praktisch nergens gedaan, is één en al springsport wat de klok slaat... Heb ooit wel een tocht gemaakt in zo'n zadel (meer dan eens), maar daarom is het dan nog geen westernrijden. Lijkt me wel heel boeiend.

Amy, ik duim mee! Het is tijd voor positieve gebeurtenissen :-)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:08

Maar geisha is wel 100% AV :')

Alleen niet ingeschreven haha! Agh, het is een zorg voor later. Toch nog geen doekoes voor een westerntuig erbij en eerst maar is focussen op de basis en vooral plezier! Vandaag een buitenrit gemaakt met stalgenootje. 2 uur weg geweest en voor het eerst was ze nog vol energie toen we terug kwamen. Bijna alleen maar gestapt en de stukjes draf/galop die ik normaal met los teugeltje doe, ging nu even niet :')
Allemaal vreugdesprongen maakte ze haha en rende zo de bosjes in.. :')
Morgen ochtend even longeren en dan laarakkers. :j

Amy, wat moeilijk zeg.. muziek is zeket moeilijk als het om herinneringen gaat. Blijft je eeuwig bij.. wel super leuk zeg van nas! Hoop dat het gelukt is! Nog meer baby's :D

Benieuwd naar foto's tieneke!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:11

Je zou dan gewoon alles kunnen starten Kelly, ook NK! Zo lang je t maar kunt aantonen. AVS geregistreerd is alleen vsn belang als je NK western ridden oid zou willen doen.

Aanrader is de snuffeldag bij de DAWRA! :j
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 01-09-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:12

Ja muziek, dat was ik vergeten... Toen Falco stierf was 'Say Something' van Christina Aguilera en A Great Big World de grote hit en ook nog eens het eerste lied dat ik hoorde toen het gebeurd was. Als ik dat nummer luister, weet ik dat ik alleen maar jank. Dus ik vermijd het in huis en af en toe heb ik er behoefte aan als ik de auto zit en dan zet ik het via bluetooth op. En dan maar snotteren :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:13

Kan ook zo heerlijk bevrijdend zijn he Tiene, lekker ongegeneerd potje brullen...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:14

Zeer zeker!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:22

@amy logisch toch dat je je zo voelt en muziek kan idd heel veel doen
@Tieneke een shoot gaaf, ben erg benieuwd naar het resultaat
@eliene mish is idd groot wel mooi dat ze maat heeft, vind haar er echt al volwassen uit zien. Leuk bijrijdpaardje heb je. Heerlijk zon ervaren paardje, kun je veel van leren. Verderop western heb ik geen biet verstand van alleen de basis, tak gericht moet je niet bij mij zijn.
@Yildiz Zaar is echt knap zon show dame
@kat heerlijk die foto van je mannetje, vind toch bijzonder kleurtje
@kelly dressuur en western komt aardig overeen als je de dresuur maar goed beoefend. Velen hangen aan de teugels terwijl wijken voor druk echt veel lichter werkt. Door mijn lichaam en mijn wester achtergrond kan ik nu erg licht dressuur rijden, ook is het een prettige manier van samen werken
@Siel en letietz wat een mega gave ervaring zeg
@baukje wat een super mooie foto zo met die achtergrond, knappe silver <3, wat rot voor silver van zn gezondheid nu.
@Annika super dat doortje zon mooi nieuw plekje heeft. Fijn dat Ely het weer zo goed oppakt.
@nicky bedankt. Super gaaf je stage

Hier druk met huisjes kijken of nja wouden rustig rondkijken maar hebben iets heel gaaf gezien, wel met minder grond dus toch terug in paardjes...soms moet je keuzes maken zolang Asal en haar vriendinnetje maar mee kunnen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:30

Haha NK :')

Zien jullie het voor je! :)F _/-\o_

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:30

Leuk joyce! De paardjes aan huis?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:33

kellaxy schreef:
Haha NK :')

Zien jullie het voor je! :)F _/-\o_

Dare to dream! :D ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:51

@Kelly ja is wel de bedoeling, hebben we nu ook en we hebben gezegd tegen elkaar moeten er niet op achteruit gaan dan kunnen we hier net zo goed blijven, ennuhh nk waarom niet?
Ik heb vorig jaar ek met de minis gehad dacht ook dat kan ik nooit nou was een super gave ervaring

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:31

Yil! :D *\o/* Gaaf dat je je knollie houdt. Stiekem wist ik het wel met hoe ik je over haar hoorde, dat je d'r eigenlijk niet kwijtwilde, maar ik ben blij dat je naar dat stemmetje hebt geluisterd! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 22:42

Al die paarden met vage klachten, wat vervelend zeg!

Amy spannennnnnnd ik duim voor je dat de scan een mooi lief 1! vruchtje laat zien :D

Heb zelf geen ervaring met klinieken (gelukkig)

Yildiz wat gaaf! Ze is ook erg tof :D Leuk voor je zoon.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:41

Nicky, ja, dat heb ik ook een tijd gedaan... Overbelast, drukke periode etc., maar dat is het gewoon niet...
Lisa, rechtrichten aan de hand? Niet aan de longe, maar echt naast of voor je paard... Door schoudervoor en traver kun je het gewicht goed verdelen en ze bewust maken van hun benen..
Annika, fijn dat het zo goed gaat met Doortje... Ben benieuwd naar Euf... :j
Amy.... :(:) ... Spannend, ben nu wel nieuwsgierig natuurlijk... :))
Yildiz, gaaaaaaaaf!!!!!!! Heel goed dat je toch naar je gevoel hebt geluisterd...
Fijn dat Nour ook weer goed gaat...
Kat, hoe is het met de kleine man en Set?
Kel, ik wil de 28e gaan kijken bij de DAWRA fall show.. Als je zin hebt...

Silver had gister weer een heel dik onderbeen rechtsvoor >;), snap er niets van, was zondag namelijk bijna weg...

Zelf gister iets verkeerd gegeten denk ik, jeetje, een vreselijke nacht gehad en nu echt niet fit... :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:51

He wat vervelend Baukje, beterschap