[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:28

joysjuh1987 schreef:
@amy appels voeren haha, of vitamine koeken die zijn best hard
@kelley ik sta happen bij asal ook absoluut niet toe, die denk oh dit mag en de volgende keer gaat ze iedere keer een stapje verder

Ik sta het ook niet toe.
Paarden die happen krijgen bij mij ook alleen hun eten in de eten bak ;)
Op de leeftijd van geisha is het ook door het wisselen maar ze mogen niet in mij bijten :7

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:32

Jaa jes jij hebt het happen wel gezien natuurlijk! Maar vanmiddag gaf ik een tik, en zo snel als zr was gelijk weer een plek zoeken om te bijten met hoofd helemaal in de lucht (ze weet dat het niet mag!!) En wat ik ook deed, ze moest door blijven gaan tot ze het laatste woord had. Er moest iemand door dus wilde dr "om" duwen en dan duwt ze terug met oren in dr nek en dan weer kont naar me toe draaien en bijten. Dan moet ik dr los maken en vooruit lopen zodat degene er door kon..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:32

@jessica nou asal krijg standaart na de training een peer of een pavo koek op de wasplaats maar weer op is op als ik verder ga met haar is het gewoon op denk dan ook niet later ach nog een stukje, ze weet het heel goed in het begin wou ze dan nog wel eens happen direct consequent mee geweest en nu doet ze het niet meer. Ben erg gek met mijn paarden maar het gaat wel volgens mijn regels en gaan ze los doen ze maar waar ze zelf in in hebben. Asal weet ook heel goed werk is werk en los is los. Zo kan ze mega gek doen los maar rij ik haar een week niet stap ik op zal ze nooit bokken of stijgeren daar wacht ze netjes mee tot ze weer los mag

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:43

kellaxy schreef:
Jaa jes jij hebt het happen wel gezien natuurlijk! Maar vanmiddag gaf ik een tik, en zo snel als zr was gelijk weer een plek zoeken om te bijten met hoofd helemaal in de lucht (ze weet dat het niet mag!!) En wat ik ook deed, ze moest door blijven gaan tot ze het laatste woord had. Er moest iemand door dus wilde dr "om" duwen en dan duwt ze terug met oren in dr nek en dan weer kont naar me toe draaien en bijten. Dan moet ik dr los maken en vooruit lopen zodat degene er door kon..

Als ik dat zo hoor was ik toch wel even boos geworden hoor :x opzij is opzij, hoe dan ook.

Noah krijgt de hele dag door vreten zowel uit de hand en in z'n bak _O- soms ohz, soms met poetsen, en met VD natuurlijk :Y) En van een stalgenoot krijgt ie altijd een snoepje op de poetsplaats, als ie eerst braaf een kusje geeft :+ dat vindt ze zo schattig!
Nou kan die ook voer weigeren, dus dat scheelt. Hij pakt het pas aan als ik het zeg. Heel gemeen maar oh zo leuk, wortel voor z'n neus en dan zie je die oogjes glinsteren, maar hij pakt hem pas als ik zeg dat het mag :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:44

Ik bedoel echt mentaal zeg maar. Als ik bijv een rotdag of stress heb en ik doe naar hem alsof er niks aan de hand is. Hij wordt daar erg boos om. Kostte me even om dat uit te vogelen maar nu heb ik de beste therapeut van europa ofzo staan hihi.

Je moet bij hem echt heel zelfbewust zijn. Ik ben een keer 2 maanden in gevecht geweest mey hem voor ik doorhad dat hij mijn gedrag spiegelde, ging thuis even niet zo fijn en dat neen je natuurlijk ook mee naar stal. Toen is het kwartje redelijk gevallen bij mij maar het blijft een uitdaging om eerlijk te zijn naar jezelf, nooit geweten hoe vaak je dingen wegstopt eigenlijk.. :+
Ook wel gehad dat mensen t spannend vonden ofzo, tenzij ze daar eerlijk voor uit komen laat hij dat ook duidelijk zien. Kunst is heel erg om te zeggen 'ik vind dit spannend/ben zenuwachtig etc', maar als je dat doet helpt hij je er ook juist weer doorheen door extra braaf zijn best te doen bijvoorbeeld.
Correcties accepteert hij heel goed, soms ben ik iets te hard en zie ik dat ook aan hem maar hij vergeeft dat ook weer direct.

T is zeker niet dat ik nooit eens een tik geef ofzo hoor want hij kan best baldadig zijn soms, maar 90% los ik op in eerlijk overleg en met communicatie :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:48

Ik werd boos maar dan liep ze achteruit (ze sprong eigenlijk) en hangt ze weer .. en toen maakte ik het touw los en dan word ze echt WOEST. Die vrouw die er door wilde is niet mijn vriendin en is het al niet eens met hoe geisha doet en vind al dat ik het anders moet aanpakken dus wil op dat moment niet dat ze meekijkt.. en toen zei dr vent: als ze niet tussen touwen kan staan, doe je dr toch gewoon op de spuitplaats? Ik zeg ja probeer jij maar ia 500 kilo de spuitplaats op te krijgen! Ja zegt ie: zij bepaald dat toch niet? Op laten jagen van achter.. maar dat werruktttt niet!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:48

@amy het is soms eng hoe goed ze je kunnen spiegelen merk zelfs dat asal en ik erg matchen met karakter oeps

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:50

Ah interessant, ik zou me wel meer willen verdiepen in de paarden psychologie maar eerst maar eens met mensen (kinderen vind ik heel leuk) aan de slag :)

En als je dan een rotdag hebt, wat doe je dan? Want hij begrijpt jou dus beter als je angst/zenuwen uit maar boosheid? Je kunt toch moeilijk zomaar boos worden op je paard... Puur interesse hoor :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:52

@ilona als ik mijn dag niet heb ga ik of juist lekker rijden of totaal niet omdat ik weet dat Asal me juist dan bloed onder de nagels weg haal of ik me irriteer en haar ga straffen voor dingen die niet nodig zijn

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:56

Haha, nee als de adrenaline door je lijf giert zou ik ook even wachten tot je weer rustig bent. Ik stop het niet weg ofzo, maar kan zoiets wel van me laten afvloeien als ik met de paarden bezig ben.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:57

Tsja... ik merk het nu ook bij mijn 3,5jarige puber bijrijdpaardje... die is ontzettend lomp en in een hele erge uitprobeerfase. Hij probeert soms ook zo over me heen te lopen en alles uit te proberen, en soms moet je ook écht hard corrigeren voor hij reageert... en dan probeert hij het weer en dan heb je weer zo'n correctie nodig. Laatst ook wilde ik zadel opleggen, hij stond vast aan het halster, draait hij z'n kont heel snel zo bij dat ik geplet zou worden tegen het hek. Is hij helemaal besodemieterd? Toen heeft hij toch echt een flinke schop gehad hoor. Als ik 'm een licht duwtje terug had gegeven of met m'n vinger had gewezen dan had ik klem gezeten, daar was hij echt niet van onder de indruk geweest (hij walst sowieso al heel snel door je heen, aan lichte aanwijzingen heeft hij meestal echt geen boodschap :+)

Voor mij is het heel simpel, als hij 't nodig heeft om te snappen dat bijten of me pletten echt niet de bedoeling is dan krijgt hij die gewoon, net zo lang totdat een mindere correctie ook volstaat. Dan kan hij best even gepikeerd worden, maar ik laat hem absoluut de overhand niet krijgen in zo'n situatie, want dat gaat van kwaad tot erger. Dan wordt een vinger in no time de hele hand. Correctie zo groot als nodig, en zo klein als mogelijk om het gewenste resultaat te bereiken, zeg maar.
Daarentegen staat er natuurlijk ook tegenover dat je alle goede acties dan juist weer wel uitgebreid beloont, en laat zien welk gedrag je wel wil zien.

Je zegt dat Geisha net zo lang doorgaat tot ze wint, maar je laat haar toch zeker niet winnen met dit gedrag? Dat is echt dé bevestiging voor haar dat het werkt en dat ze het vaker kan doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:59

Als ik een rotdag heb zeg ik dat gewoon. Ik zeg heel veel ook echt hardop maar dat is omdat ik weet dat ik dan zuiverder communiceer omdat je als mens natuurlijk spraakgeorienteerd bent.
Zo lang ik eerlijk ben over hoe ik me voel is hij heel vergevingsgezind. Hij helpt me ook om me beter te voelen. Hij heeft me wel eens de bak door laten rennen en me negeren en ohhh wat was ik boos!! Hij negeerde me terwijl ik me zo rot voelde, hoe kon ie!
Tot ik brak..toen stond hij meteen bij me. Toen ik de bak uit ging had ik weer een big smile :)
Hij heeft ook wel eens de meest idiote sprongen laten zien, was beetje down en hij maakte me echt aan het lachen.
Zo lang ik eerlijk ben naar hem helpt hij me en doet zn best om me er weer bovenop te krijgen. Soms ben ik ook wel boos op niks af, tuurlijk, heeft iedereen wel eens. Maar dat wordt me gelukkig vergeven :)

Ik vond zelf de tao van equus heel erg interessant over psyche van het paard, kan ik iedereen aanraden!

edit; waar het dus om draait is gewoon zeggen hoe je je voelt. Niet per se dat ook uiten maar waar hij niet tegen kan is dat wegstoppem (wat je bijv doet bij de kassa ofzo, als je bloed kookt doe je evengoed lief lachen naar de caissière. Dat kan bij Umoyax dus niet. Dan gewoon zeggen "ik ben boos, sorry als ik rot reageer'. Bij wijze van spreken..)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:15

Ja daar heb je denk ik wel gelijk in hoor Amy. Paarden, en arabieren heel sterk, voelen heel goed aan of je eerlijk naar jezelf en naar anderen bent.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:18

Wat een bijzondere band heb je met Umoyax als ik het zo lees hoewel ik wel vind dat niet altijd alles aan de mens ligt, maar dat bedoel je denk ik ook :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:18

:j
Nas is wat makkelijker wat dat betreft hoor, maar komt denk ik ook doordat zij echt steunt op mij terwijl Umoyax vrij zelfverzekerd is, altijd geweest ook. Nas is echt een tut af en toe maar is ook wel fijn om haar gewoon te kunnen knuffelen ipv de therapeutische sessie bij Umoyax :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:21

Heb met hem idd een heel speciale band, hij is echt mn soulmate wat dat betreft..

ohh nee hoor! We hebben vaak zat ruzie en het blijft ook gewoon een jonge hengst natuurlijk :+ Hij heeft ook wel eens zn dag niet of is gewoon in een vervelende bui. Maar samen komen we altijd een heel eind. 'Samen iets groters vormen dan de som van beide delen' staat ongeveer in Seabiscuit en voor Umoyax en mij gaat dat ook echt op..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:22

En nu....ga ik effe lekker de kroeg in :D

fijne avond iedereen!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:30

Have fun Amy :)

Bijters heb ik niet echt eigenlijk, ik sta het ook alleen in uitzonderlijke situaties toe. Kuray bijv mag in mijn trui/jas bijten, op buikhoogte, als ik zijn ogen verander in panda-eyes, dan moet hij doodstil blijven staan bijvoorkeur als ik daar met een mesje aan het scheren ben, en dat doet hij dan ook als ie mijn trui tussen zijn tanden heeft. Als ik het niet toesta houd hij zijn hoofd hoog en beweegt, dan is het niet makkelijk :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:34

Vervelend zeg Kelly... Ben benieuwd naar je filmpje.

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:28

wat een goede zeg hoop echt dat jullie er samen uitkomen . en super dat jessica je wilt helpen wat we al niet doen voor elkaar hier .

ik heb zelf een beetje lastige merrie ze was van veulen af aan al lettelijk een bitch
maar ik kon er altijd prima mee over weg gezien ze na mij toe wel redelijk normaal was .
nou was ze vorig jaar te dekken geweest zou daar ook blijven gezien ze verleasd was voor veulen .
maar daar ging het dus helemaal niet .
ze konden op geef moment in land niet eens in haar buurt komen .
of ze kregen al twee achter hoeven na hun toen .
en nicky hier weet er alles van ze trapt echt gemeen raak .
toen weer terug gehaalt .
maar kan wel merken dat verhuizing haar juist totaal niet goed gedaan heeft .
ze is nog steeds pist op me staat ondertussen alweer paar maanden thuis.
maar heb nog soms dagen dan ggrrr diep adem halen tel tot 10 en opnieuw

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:31

zie net bij boktmarkt prismen tekoop :wow:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:34

ja je hebt gelijk, knappe hengst.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:54

20 jaar oud... Geen leeftijd om nog te verkopen vind ik persoonlijk. Ik hoop dat zijn volgende plek iig permanent is. Zou zonde zijn als ie op zijn oude dag nog door meerdere handen moet gaan.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:16

Goede morgen,
Om even over terug te komen op gedrag van paarden. Asal kan mega idioot doen wanneer ze los gaat in de bak, toe ik uit het ziekenhuis kwam moest ik gelijk de stal in en Asal lekker buitenzetten ze deed zo mega voorzichtig. Ik heb erg last van mijn lichaam dit de ene keer erger dan de andere keer, als ik veel pijn heb gaat ze ook echt geen grapjes uithalen vind dat ook wel heel bijzonder

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:29

katjen schreef:
wat een goede zeg hoop echt dat jullie er samen uitkomen . en super dat jessica je wilt helpen wat we al niet doen voor elkaar hier .

ik heb zelf een beetje lastige merrie ze was van veulen af aan al lettelijk een bitch
maar ik kon er altijd prima mee over weg gezien ze na mij toe wel redelijk normaal was .
nou was ze vorig jaar te dekken geweest zou daar ook blijven gezien ze verleasd was voor veulen .
maar daar ging het dus helemaal niet .
ze konden op geef moment in land niet eens in haar buurt komen .
of ze kregen al twee achter hoeven na hun toen .
en nicky hier weet er alles van ze trapt echt gemeen raak .
toen weer terug gehaalt .
maar kan wel merken dat verhuizing haar juist totaal niet goed gedaan heeft .
ze is nog steeds pist op me staat ondertussen alweer paar maanden thuis.
maar heb nog soms dagen dan ggrrr diep adem halen tel tot 10 en opnieuw

Zo, dat was echt een bitch idd :P

Prismen is echt een leuk beest. Nog lekker aan het dollen met die leeftijd. Ik was toen bij hun om bij Larenzo te kijken toen ik opzoek was naar een paard. Super leuk paard, helaas boven budget.