Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 13:55

Naar aanleiding van jullie verhalen gisteren toch ook maar weer even aan de hand gewerkt, hij liep lekker te sjouwen..
Hoop bij Irene nog wat tips te krijgen.. Silver kan alleen niet mee :(.. Auto en trailer aanwezig, alleen geen E-rijbewijs.. Snel gaan halen... :j

Joyce, Silver staat in Ridderkerk, bij mij in de straat...
Jammer is dat he, als het zo druk is... :(.. Wel leuk dat jullie beide aan de slag gaan...

Canisia, goed geregeld samen.. Leuk hoor, wel altijd iemand om iets mee te delen etc.. Ook fijn!
Ja, onze eerste les onder het zadel.. Aan de hand hebben we al veel gedaan en is hij ook in Belgie etc. geweest.. Vind het best een beetje spannend, stom he!
Volgende keer willen we ook bij Paulette..

Zaterdag eerst Nour (en jullie ;)) ontmoeten :D...

Yildiz, lekker veel tijd voor de meiden...

Nu weer aan het werk, bijna weekend, aan toe..!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 14:11

Joyce goede vooruitzichten! Hoe gaat het met je rug? En je arm? Jij houdt jezelf ook nooit heel he? :')
Leuk leuk met Mini aan de gang! Ben benieuwd! :j

Wat voor trailer heb je Baukje? Ik heb ook geen E bij B maar mag gewoon met m'n anderhalfpaards rijden hoor. (Vooruit dan he, want achteruit kan ik niet :x )
Toch wel t leukste om met je eigen paard te doen hoor zon clinic! :j

Vanochtend lekker warm in de bak gereden. Twijfelde nog niet toch nog n ritje te doen maar met m'n koortsige snotkop heb ik t al snel zo kkkkoud :brr: dus ff verwend gedaan.
Nour was fris maar liep eigenlijk heel lekker.
Hoorde wel dat hij met binnen- en buitenzetten behoorlijk mans aan t worden is. Met brul en klauwend voorbeen en alles. :roll: Doet ie bij mij (tot dusver) nooit dus ben benieuwd straks in den vreemde. Scheelt denk ik ook wel dat ik m altijd alleen handel en niet met nog ander paard in m'n andere hand. :=

Zo maar eens bij Jes en Tie kijken :)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:57

YildizArabs schreef:
Joyce goede vooruitzichten! Hoe gaat het met je rug? En je arm? Jij houdt jezelf ook nooit heel he? :')
Leuk leuk met Mini aan de gang! Ben benieuwd! :j

Wat voor trailer heb je Baukje? Ik heb ook geen E bij B maar mag gewoon met m'n anderhalfpaards rijden hoor. (Vooruit dan he, want achteruit kan ik niet :x )
Toch wel t leukste om met je eigen paard te doen hoor zon clinic! :j

Vanochtend lekker warm in de bak gereden. Twijfelde nog niet toch nog n ritje te doen maar met m'n koortsige snotkop heb ik t al snel zo kkkkoud :brr: dus ff verwend gedaan.
Nour was fris maar liep eigenlijk heel lekker.
Hoorde wel dat hij met binnen- en buitenzetten behoorlijk mans aan t worden is. Met brul en klauwend voorbeen en alles. :roll: Doet ie bij mij (tot dusver) nooit dus ben benieuwd straks in den vreemde. Scheelt denk ik ook wel dat ik m altijd alleen handel en niet met nog ander paard in m'n andere hand. :=

Zo maar eens bij Jes en Tie kijken :)

Yil me rug gaat nog steeds goed af en toe wat last maar dat kan ook komen omdat ik gewoon weer toe ben aan een massage deze heb ik zaterdag weer. Me arm gaat goed blauwe plek is bijna weg, en zolang ik hem niet stoot geen last meer :') . Uh ja me zelf heel houden dat probeer ik al een jaar of 33 maar toch elk jaar lukt het weer niet. Maar de aanhouder wint dus ga ervoor volgend jaar _/-\o_
Oh wat wordt het een stouterd die Nour maar ik vindt het altijd wel gaaf. Mini doet bij andere ook anders dan bij mij. Daar is hij ook veel stouter maar dat zijn ze alle 3.

Baukje dat is ideaal zeg je paard in je straat lekker dichtbij. Succes met je les. En misschien tot zaterdag.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 17:49

Hahaha! Laten we t hopen Joyce! :j

Djiez, ik ga echt emigreren! Wat is t toch koud!
Bak was droog maar knetterhard. Ondanks dat heeft Jes toch lekker kunnen trainen met Tie.

Afbeelding

Afbeelding

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:31

Ik heb nu geen eigen auto, had ik eerst wel, maar die is overleden... We zouden de trailer achter de auto van Annika kunnen hangen, maar de trailer is niet ver genoeg teruggekeurd...
Misschien vind ik nog een oplossing.. Ga zonder Silver trouwens alleen voor de theorie, we krijgen sowieso al les in rechtrichten adh, dit is extra... :j

Oee, jij hebt die luxe, wij alleen een buitenbak.... ;(

Het is heulllllll koud..... :brr:
Ze ziet er wel goed uit....!!! Dames gaan lekker he.... _/-\o_

Joyce, volgend jaar beter dan.... :j
Is soms ideaal, is wel een doe het zelf plekje, staan maar met 3 (gelukkig wel alle faciliteiten) en dus ook buiten en binnen zetten etc....

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 18:38

Is dat dus een tweepaardstrailer? Ja das lastig dan...

Nou die luxe heb ik dus bij Nour alleen, maar voor de meidjes niet. Misschien toch eens kijken of ik met Tie niet bij Nour kan trainen voor de wintermaanden want de buitenbak zoals die nu is, is dus ruk.

Ja he? Vind haar er ook echt goed uitzien. Ze takelt altijd mega af als er een veulen naast loopt (geeft alles aan veulen) maar is na het afspenen altijd weer snel in conditie.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:48

Ja, ziet er echt super uit... :j

Dat zou helemaal top zijn...
Wij hebben 4 km verderop een vereniging met binnenbak, voor 220 per jaar ben je accommodatielid zou voor mij ook fijn zijn in de winter... Maar wil dan wel vervoer hebben, op straat is het ook snel glad en in het donker over de weg vind ik niks...

Nee, geen 2-paards, maar wel 1600 kg op het kentekenbewijs en dus teveel, mag maar 1100 kg zijn bij deze combinatie anders red ik het niet....
Moet gewoon mijn E even halen, al die tijd met mijn B-combinatie gereden (ook achteruit) dus dat moet te doen zijn....
Laatst bijgewerkt door Smart op 04-12-14 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:11

Baukje, als je je E wilt halen, zou ik eens vakantieveilingen en dat soort sites in de gaten houden. Ik heb het via zo'n site toen voor maar 250/300,- kunnen doen. Ben je gewoon gelijk van al het gedoe af.

Bij Krista heb je wel ook al onder het zadel gelest toch? Komt vast helemaal goed zondag!

Maare Ridderkerk, dat is best vlakbij ons. Als je keer strandritje wilt doen, kan je altijd bij ons opstarten! Raff kan nog niet mee, maar Robien en Desh wel :D
En je paard in de zelfde straat, dat is chill!! Dan zou ik wel vaak de hele dag op stal zijn :')
Jeetje 220,- per jaar?! Das wel veel.. Wij hebben een meeeega voetbalveld grote buitenbak van een Rijvereniging aan de andere kant van het dorp liggen (oke wel buiten, maar altijd droog en er rijd bijna niemand in) en dat is 65,- per jaar. Is 15minuutjes stappen door het dorp, dus kerstverlichting aan en goan! Ik gebruik hem nu niet echt met grondwerken, onze bak is prima zolang die niet onder water staat. Alleen met vorst wordt het wel wat lastiger, dan maar veel stapwerk, grond oefeningetjes en proberen midden op de dag te gaan.

Zou leuk zijn Joyce, als de kleine vent mee komt voor in hand wedstrijdjes! Gesellie!! *\o/*
We duimen mee dat dit jaar gewoon even jullie jaar wordt! Mag wel even na alles ups en downs. Hoe gaat het met Raven?

Oohhh maar binnenbak, ik ben jaloers! Onze bak en de wei was gister avond ook al flink hard aan het worden en de waterteil buiten lag al met een laag ijs.. Brrr, pony's nu maar van 1 baal naar 1.5baal hooi per dag gezet, want het is een partij guur op de wei.. :brr: Gelukkig houden ze zich tot nu toe prima zonder dekentjes, zelfs Raff die toch lichtelijk schraal de winter in ging (zo na de verhuizing en castratie), maar hij is flink teddybeer geworden gelukkig.

Hihi die stoute hengsten mannen toch <<) Bij Kris zal die wel prima in toom gehouden worden ~~}>

Tie en Jes gaan goehoeeee +:)+ Bikkels zo in de kou!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:25

Ik aas al op een cursus op VakantieVeilingen haha.... Silver heeft afgelopen maanden echt een fortuin gekost dus kwam er even niet van...

Jaaaaa, Kris is om de twee weken bij ons om les te geven... Komt vast allemaal wel goed, gewoon lekker genieten van poownie.... :D...

Dat is wel heeeeeel verleidelijk haha... In het voorjaar komen we zeker een keer jullie kant op... :j, leuk!

Wat een koopje, hier vind je niets voor die prijs...

Stoerrrrr, zonder deken!

canisia

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:05

Haha slim bezig! Ach dan heb je weer wat om te sparen, wij paarden mensen sparen altijd voor 100 dingen tegelijk toch :') haha

Gezellie! Wie weet kan ik in het voorjaar een rustig ritje wel meedoen! We shall see.

Jaa nu ze inloop stallen hebben, wilde we het gaan proberen voor het eerst zonder dekens. Zodra het regent schuilen ze ook netjes binnen en ook snachts liggen ze lekker in het stro binnen te tukken. Dus het bevalt goed zo in hun naakie. En voor ons al helemaal, gedoe met die dekens altijd.. is het ineens weer warm of koud, moet je weer extra naar stal om ze op of af te doen. Nu alleen iets meer poetswerk :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 21:11

Zijn t bij jullie ook van die ijsco's?

Jazzy en Yazahra in ieder geval wel! :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:38

canisia schreef:
Zou leuk zijn Joyce, als de kleine vent mee komt voor in hand wedstrijdjes! Gesellie!! *\o/*
We duimen mee dat dit jaar gewoon even jullie jaar wordt! Mag wel even na alles ups en downs. Hoe gaat het met Raven?

Raven gaat super, heb hem na de laatste keer nog wat extra tijd gegeven en wil hem ook weer rustig op gaan bouwen. Hoop deze maand in ieder geval al wat onder de man te gaan doen met hem omdat t advies was om eerst te kijken of die dan goed blijft ipv longeren dan krijgt die alleen maar meer kans dat het niet gaat.

Wij hebben nu ook het voordeel van een binnenbak, niet helemaal top maar je kan wel lekker binnen rijden.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:03

Canisia, Silver is nog maar jong dus ik zit sowieso nog niet zo lang op zijn rug dus misschien kan dat idd best :D

En 100, eerder 1000 :+

Na de glijactie van vorige week Silver alleen nog aan de hand getraind (en een mini rondje buiten op een bbp pad).. Net maar wel even gaan zitten om te checken of hij toch echt wel goed loopt ohz.. Nou, als hij morgen ook zo is kunnen ze iig lachen, wat een draak!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:11

Hallo dames,

een misschien ietwat rare vraag...

Aangezien ik nog niet echt thuis ben in de western heb ik dus ook echt geeeeeeeen idee waar ik kan zien waar en wanneer er een western wedstrijd is! :)

Gaan jullie binnenkort op wedstrijd? En zou ik mee mogen/jullie daar zien? Ik woon zelf in ZuidHolland (hellevoetsluis) ben in het bezit van een auto(rijbewijs) dus vervoer is geen probleem!

Dankjewel alvast! :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:15

Hi Nicky! Welkom :)
Wat leuk dan woon je vlak bij mij, ik woon in Brielle en me paardjes staan in Rockanje.
Nu zo in de winter is het even stil met alle wedstrijden, a.s. zaterdag hebben we van de DAWRA een leden vergadering dus ik denk dat we daar dan de wedstrijd planning van aankomend jaar te horen krijgen. De eerste zal denk ik weer het Pinksterweekend zijn in Ijzerlo.
Van de WRAN beginnen de wedstrijden vaak weer rond half maart. Sowieso kan je daarvoor de website www.wran.eu in de gaten houden en voor de arabieren www.dawra.nl

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:23

Hallo Canisia(wat is je echte naam of is dat je echte naam) misschien ken ik je wel van "horen zeggen"!

dat is inderdaad wel dichtbij, ik woon zelf nu een jaar in hellevoet maar heb daarvoor wel al 2 jaar met me eigen paard(AV) op stal gestaan en daarna me verzorg paardje(NRPS)..

Oke! ik ben zelf altijd behoorlijk vergeetachtig met dat soort dingen dus vandaar dat ik het even vroeg! :D in ieder geval heel erg bedankt voor de links en hopelijk vergeet ik er niet tijdig op te kijken!

mocht je nieuwe datums hebben zou je die dan eens kunnen doorgeven? Dan kan ik deze desnoods in mijn agenda neerzetten hahahah

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:57

Nee joh helemaal geen rare vraag. :) Helaas is het DAWRA showseizoen afgelopen en andere verenigingen hebben hier en daar nog een wedstrijdje, maar de grote shows zijn volgend jaar pas weer.

Sowieso ben je altijd welkom op de DAWRA show, en als je wat wilt weten mag je mij altijd aanspreken, of als je dat fijn vindt mag je gerust een wedstrijdje meelopen om te zien hoe het gaat op zo'n dag. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 19:07

Ha wat toevallig we waren net bezig om de wedstrijdkalender op te stellen. :D Wat betreft de reining/DRHA is er al wel wat bekend. Endurance ook en dat zo samen wordt behoorlijk vol voor ons maar wat betreft de western staan de volgende bij ons genoteerd:

22 mrt DRHA Wanroij
26 apr. EK Amateur western ridden
2/3 mei Tulip cup Deurne western ridden
12-14 juni NK CRI Schijndel (reining)
22 aug NK Raalte western ridden
30 aug DRHA Wanroij
25 okt. DRHA Wanroij

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:13

Nou bij deze bied ik mij aan als groom hahaha ik zou t ontzettend fijn vinden om een keer mee te lopen ik ken ook nog niet veel mensen en toch wel fijn als je met iemand bent! :D bedankt!! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 20:50

Grooms zijn zowiezo standaard Altijd welkom hahaha! Gezellig als je keer wil langskomen! :))

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:02

Leuke en gezellig Nicky! Meelopen en groomen kan altijd en aankomende wedstrijdjes worden vaak hier al ruim van te voren besproken, dus komt goed! :D

Strakke planning Yil! Gaaf!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:34

Strakke planning idd yil!
Maar je hebt er nog niet eens je endurance wedstrijden bij staan. Nee is geen western, maar wel je planning. ;)

Nicky, altijd leuk om een keer mee lopen en zo te kijken of het wat voor je is. Goed bezig!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:35

Joyce, wat fijn dat Raven goed gaat!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:46

Haha ja klopt, maar Nicky wil western gaan rijden, niet endurance, lol! :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 08:53

Hahaha laat maar weten wanneer dan ben ik zeker vd partij!! :D Ik ben al bezig met lessen in de reining! :) op een av genaamd Eepi(Epigram) en een Quarter genaamd Ziggy hebben allebei al hoog in de wedstrijden gelopen :)

Moet zeggen dat de av toch iets lekkerder zit dan de Quarter maar die is weer een beter leer paard :D Al met al gaat t lekker zo! :D

Vind t super tof dat jullie zo open staan om me mee te nemen! :) thanks!

Kan niet wachten, tot volgend jaar dan! :D