[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:04

Fijn dat het zo goed gaat!
Lekker hoor die mogelijkheid om zo Na'jim te houden.

Haha die steiger foto...dat hoofd :=

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:06

img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1465944_10201958917449018_925080743_o.jpg[/img]

Asal kan het ook, kan er nu om lachen maar moet je me face zien toen ik er voor het eerst op ging

Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:07

Haha Joyce, ik kan bijvoorbeeld ook echt heel serieus eigenlijk trek ik gewoon een war face als ik aan het rijden ben :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:12

Oh echt? Wat toevallig Adawi. Reed jij bij de Hogewaard dan? (waar pas de stal van is ingestort) Wij wonen in de Lagewaard en onze paarden staan hier aan huis.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:13

Ik kijk ook altijd zooo boos met rijden, kan er niks aan doen :').

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:14

Ik kijk ook altijd zooo boos met rijden, kan er niks aan doen :').

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:14

Afbeelding

Asal kan het ook, kan er nu om lachen maar moet je me face zien toen ik er voor het eerst op ging

Afbeelding

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:15

Als ik nu met asal aan het trainen ben kijk ik gelukkig wel blij haha, nu is het gewoon 1 groot feest

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:16

Ja klopt, ik reed toen der tijd op de Hoogewaard.
Adawi was toen lease. Helaas heb ik hem toen tijdens mijn verhuizing naar het noorden achter moeten laten, met heeeel veel pijn in mijn hart.

Hij heeft mij gek gemaakt met de arabiertjes ;) Aan hem te danken dat ik Na'jim nu gekocht heb, haha! De oortjes van hun lijken ontzettend op elkaar hihi

De lagewaard heb ik heel veel met Adawi gereden als we een buitenritje deden

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:16

joysjuh1987 schreef:
Als ik nu met asal aan het trainen ben kijk ik gelukkig wel blij haha, nu is het gewoon 1 groot feest

Op beide foto's lijken jullie haast hetzelfde te kijken :o :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:17

ja het zijn dezelfde foto's de eerste post ging mis het ging om de post met 2 foto's op de 2e foto is het Asal wat het hardst lacht en ik ook wel

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:19

Hoe toevallig :D Ja, wellicht heb ik je ooit weleens gezien dan, maar kan het paard me niet echt voor de geest halen. ' s Winters kun je onze paarden wel vanaf de weg in de paddock zien staan, m'n nichtjes hebben drie bonte paarden misschien zegt dat je wat? Die vallen altijd het eerst op bij mensen :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:22

De bontjes zijn ook het mooist whaha grapje natuurlijk

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:23

:=
M'n bijrijdpaard is ook zo'n flapdrol, die vindt het humor om als de bakdeur openstaat af en toe gewoon ineens het bit vast te pakken en zo over z'n schouder weg te rennen de bak uit :') :')

Is 'm nog niet gelukt maar hij doet altijd gruwelijk zijn best, dan is hij ook echt alleen maar op die bakdeur gefocust tot het deurtje dichtgaat.

Joyce, geniale foto die eerste :=

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:25

joysjuh1987 schreef:
De bontjes zijn ook het mooist whaha grapje natuurlijk

Jij bent niet objectief :P _O-

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:39

Afbeelding
Kijk hoe lief en (te) onderdanig geisha puppy hier nog is.. is 3 maanden geleden.. jeetje wat is ze veranderd.. :(

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:44

Het kan pijn zijn maar vind haar gedrag erg dominant hier zie je duidelijk hoe onderdanig ze is hoofd naar beneden onderdanige houden

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:47

Ja ze was te onzeker.. dat is er goed uit in ieder geval :+.

Pijn geloof ik haast niet omdat ze gecheckt is en het is zeker dominantie!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:04

pijn weet ik niet, maar ik denk misschien wel dat je haar overvraagt en ze gewoon even rust nodig heeft :) dat ze gefrustreerd raakt omdat je dingen van haar vraagt die ze nog niet aan kan. Zou haar deze winter lekker op de wei gooien en in het voorjaar weer oppakken.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:07

Jep dat is mijn plan.. ondertussen veel grondwerk doen hier alvast en op nieuwe locatie ook en aan het vertrouwen werken. Ik moet wel oppassen dat ik niet bang voor dr word! En in het voorjaar begin ik gewoon weer rustig..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:16

Ik vind bijten ook not done, maar bij Umoyax is het ook een manier van communiceren. Houdt in dat hij ofwel errug druk is (gebeurt eigenlijk nog zelden, boel goed in balans nu), of dat de persoon naast hem niet eerlijk is naar hem/zichzelf. Ik sta happen dan ook in beperkte mate toe, bijten natuurlijk sowieso niet.. maar ik straf het happen noooit af, maar ik pas mezelf aan! Bij vreemden vraag ik altijd hoe het zit en dan is het ook meteen over (niet dat er veel vreemden aan komen :+ ).
Zo'n paard op zo'n moment op zn donder geven omdat hij alleen maar communiceert leidt alleen maar tot meer problemen.
Moet daar wel bij vermelden dat het natuurlijk per paard verschilt. Van Umoyax weet ik dat het puur communicatie is, enkele keer is het baldadigheid en dan krijgt ie ook op zn donder van me hoor :+

Maar soms is er meer then meets the eye...

poownie heeft losse tand :(:) half uur staan peuteren, braaf paard bleef ook keurig staan, kreeg m er niet uit -O- vind m zo zielig, hij heeft er echt last van..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:23

Ja happen doet geisha ook normaal.. af en toe heeft ze me velletje ook maar dit is niet gemeen bedoeld.. ze hapt nu werkelijk overal in. Vooral ijzer/hout en borstels. Nu vandaag is het echt bijten. Dat verschil zie je echt wel.. wat wel apart is, is dat ze het commando 'kusje' wel nog steeds heel lief doet :') echt zonder tanden! Sowieso als ik eten heb gaan die oortjes naar voren.. ow ik vind je toch wel lief!! }:)

Ik ga wel de komende weken met snoepjes op pad :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:25

@amy appels voeren haha, of vitamine koeken die zijn best hard
@kelley ik sta happen bij asal ook absoluut niet toe, die denk oh dit mag en de volgende keer gaat ze iedere keer een stapje verder

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:26

Ach Kelly, hou de moed erin hoor! Jullie vinden elkaar uiteindelijk wel weer!

Oh wat naar van Umoyax z'n tand, hopelijk is ie er gauw uit! Ehm... met dat happen wat jij beschrijft, ben je dan niet eerlijk tegen hem in de vorm van: te hard straffen of hoe moet ik dat zien?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:27

lastig hoor Kelly. Het bijten zou ik in ieder geval onder geen beding accepteren. Bijten is een no-go voor mij en daar straf ik ook direct voor. Pletten net zo goed, is ze nou helemaal! Als ze pijn zou uiten zou dat toch eerder in snuiven/brommen, stampen of de druk ontwijken zijn, niet de druk opzoeken door je opzij te duwen en te pletten tegen de muur.
Als ik heel eerlijk ben.. Als Noah dat zou doen zou ie toch wel echt ff een mep of een schop onder z'n kont krijgen in combinatie met een flinke brul :7 Niks waarschuwend vingertje of 'uh-uh', hij heeft mij niet te bijten of pletten. Ook al is ie gefrustreerd of wat dan ook, er zijn altijd grenzen.

Vind trouwens niet dat je een arabier anders zou moeten behandelen dan een shetlander, KWPN, welsh of wat dan ook. Dan zijn ze maar even gepikeerd dat ze gecorrigeerd worden, zou me niet minder kunnen schelen eigenlijk. Als ze de correctie verdiend hebben is het hun eigen schuld, als ze iets flikken bij een ander paard zou die ook gewoon corrigeren denk ik dan. En andersom ook, als een ander paard mij iets flikt waar ik niet van gediend ben krijgt die ook een correctie.

(Nou varieert een correctie bij mij van achteruit zetten tot een schop onder z'n kont of een mep, afhankelijk van wat het paard doet. Als Noah halt moet houden aan de hand en steeds een pasje door loopt moet ie ff achteruit, Als mijn lespony mij in mijn mouw bijt bij het aandraven met mijn leskind er op dan kan ie een tik op z'n neus verwachten, als Noah in zijn lompheid mij opzij beukt als hij zich ineens omdraait krijgt ie een tik. )

Zou in ieder geval eens kijken hoe het gaat als je haar een tijdje vrij geeft :j en als dat geen verschil maakt misschien toch eens iemand vanuit een ander oogpunt laten kijken of meekijken met hoe jullie met elkaar om gaan. Als je nou dichterbij woonde kon ik wel langs komen :+