Western Arabieren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:53

Whoehoeee goed bezig Marij! Zo leukk alle dawra gaan aan de buitenrij! Elma, Diana én zelfs Paulette zijn ook al fanatiek bezig! Ik zeg volgend jaar dawra strandrit?! Owja en dawra loons drunense duinen rit gingen we ook al doen! We krijgen het druk :Y)

Heeft daantje daar nu ander hoofdstel in? Is erg fijntjes en moooi!

Raff deed het super aan de hand, zeker aan de fiets. Enkel aan de linker kant houden is nog erg lastig, vind hij sowieso moeilijk (hij kruipt dan vaak naar achter om vervolgens weer naar mijn rechter kant te willen hihi) en dan moet ik ook fietsie besturen met rechter hand en de rechter rem deed het niet.. haha dus dat was niet zo'n succes := Dus hoofdzakelijk maar gewoon op rechts gehouden en dan moest hij soms wat op het fietspad lopen.
Naast Desh was ook even wennen, hij wilde er vooral achter ipv ernaast. En Desh zijn benen zijn 2x zo lang, dus Raff moest flink aanpoten om uberhaupt Desh zn sukkel stap bij te houden. Maar uiteindelijk had hij die ook door. De plassen heeft hij wel aangeraakt, maar hij deed zijn best om ze te vermijden :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 08:01

Ziet er uit als een heerlijke rit Marije! En jaaaa, die rit gaat er komen hoor!!! Niks mooiers dan crossen door de bossen! :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:04

Ah zo dus! Ik zat gisteren te zoeken en in gedrukt te houden etc...

Jaa daarom wil ik ook een hengst en als die het nou goed doet misschien ooit eens een mooie merrie zoeken voor een veulentje maar dat zijn toekomst plannen!

Ja wat ik zeg naast elkaar beoefenen was misschien niet zo heel strak plan. Maar ik ben eigenwijs en wilde het proberen. Blijf het nog even proberen gaat het me echt dwars zitten dan stop ik met dressuur en springen

hier dan nog een keer en nu wel goed! :D

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 08:29

Gelukt! +:)+

De gelijkenis met Nour zie ik niet zo (behalve dan dat ze beide bruin zijn ;) ) maar wat n knapperd! Wat onwijs triest dat je hem hebt moeten laten inslapen. Lijkt me fijn dier.

Nicky91

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:06

Ze hebben allebei een wit kolletje en snabje! :) Jaa hij was ook echt super fijn! kon er echt alles mee!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 19:12

Heerlijk zon paard! Dan lijkt ie toch n beetje op Nour hihi, ook zon dier waarmee je de oorlog in kunt! Heerlijk! <3

Wat betreft fokken van western Arabs: ik ben voor DAWRA magazine met een geweldig leuke serie (start eerstvolgende decembernummer!!) bezig waarvoor ik Amerikaanse arabtrainers aantal vragen stel. Echt heel leuk, maar dat lezen jullie nog wel. ;) Maar echt erg, ik ben nu tegen n onwijs gave hengst gelopen! <3 en :~
Glenn, jij had toch ervaring met sperma in USA kopen (neehee, niet voor dit jaar maar wie weet voor in de toekomst). Hoe gaat dat? Gewoon informatief hoor... :x O:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:01

YildizArabs schreef:
Wat betreft fokken van western Arabs: ik ben voor DAWRA magazine met een geweldig leuke serie (start eerstvolgende decembernummer!!) bezig waarvoor ik Amerikaanse arabtrainers aantal vragen stel. Echt heel leuk, maar dat lezen jullie nog wel. ;) Maar echt erg, ik ben nu tegen n onwijs gave hengst gelopen! <3 en :~
Glenn, jij had toch ervaring met sperma in USA kopen (neehee, niet voor dit jaar maar wie weet voor in de toekomst). Hoe gaat dat? Gewoon informatief hoor... :x O:)

:') _-:( 8)7 ~~}> :$ :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 20:01

I know... :')

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:04

Gave rit Marije....
Yildiz,........... :')
Tof btw dat je dat doet... :j
Canisia, moeten we wel even een fotograaf regelen hoor.... <3
Zag de foto's voorbij komen, jullie doen echt veel leuke dingen met de paardjes... :j
Jessica, wauw! Shiny....

Afgelopen week met wat "vreemde" paarden in onze bak gereden, vond hij toch wel vreemd (staan maar met 3 paardjes op stal dus ik rij bijna altijd alleen in de bak)... Wordt wat aanstaande zondag... :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 19:20

Komt helemaal goed Bauk! Gewoon overal mee naartoe nemen die guppen en ze zijn het snel gewoon. :j

Zaterdag wordt echt gezellig meiden! Mini meeting! :D
Over vreemd enzo gesproken; Nour zal denk ik wel z'n entree maken. Hormoontjes zijn behoorlijk aan t opspelen. :')

Ha ja ik weet t, maar fokken is echt zo verslavend. Zo gaaf om goede combi's uit te zoeken en dan het hele proces van drachtig krijgen, dracht en bevalling. Om dan volop te kunnen genieten van het eindresultaat. <3 Hou ook gewoon van jonge paarden en het opvoeden.
Maar goed: voor nu hou ik me ff in haha, eerst het een dan t ander. Voor degene zonder FB, tis nu helemaal rond! Volgend jaar de combi Tie x Arjen!

Afbeelding

http://www.allbreedpedigree.com/yentl4/

Afbeelding

http://www.allbreedpedigree.com/ea+arjen+el+marwteyn

Nance, proficiat met je beertjes! *\o/*

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:37

Wauw wauw, geweldig combi!!!! Hij is nog jong toch?
Fok je nu nog voor jezelf of heb je andere doelen voor ogen?

Naja, samen kunnen we de wereld aan... <3

Jaja, mini-meeting, leuk!! DAWRA dames ontmoeten.... :D...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 21:46

:D Thanks! Ja hij is nog jong, maar veelbelovend!
Ik heb trouwens nooit het idee gehad enkel en alleen voor mezelf te fokken hoor. Wil goede paarden op de wereld zetten. Voor mezelf maar zeker voor de dieren zelf. Goede paarden hebben nu eenmaal meer kans op een goed leven dan minder goede. Een goede basis opvoeding hoort daarbij. ;)

Absoluut! Jullie gaan toch ook starten komend seizoen? Welke onderdelen!

Leukste club van Nederland DAWRA rules!!! :):)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:50

Daar heb je zeker een punt.... :j En mooi dat je anderen ook de gelegenheid geeft te mogen genieten van een goed paard....
Ben erg benieuwd hoe hij uitgroeit... Zag net dat je later in het seizoen laat dekken...

Geen idee eigenlijk... Ik moet eerst eens een paar keer mee en gaan kijken, ben helemaal niet thuis in de Western, was op en top dressuurmuts.... :j
Ik denk trouwens dat ik eerst samen met Kris ga werken aan de ontspanning en gehoorzaamheid, ik geloof niet dat een wedstrijd rijden nu heel leuk is... Silver is best een bijzonder paard (weet even niet hoe ik dat kort uit kan leggen haha)....

We moeten Annika ook even overhalen lid te worden hoor... :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:04

Leuk nieuws yil! Word spannend.
Wanneer is de planning van beginnen met dekken?

Smart, jeej! Nieuwe dawra ruiter in de dop! *\o/*

Wij hebben weer een stapje verder gedaan vandaag. Gaat zo goed de kaatste tijd dat ik vandaag voor het eerst weer sinds lange
tijd zonder eerst gelongeerd te hebben ben
opgestapt. Ging echt top! Geen stap verkeerd gezet. Zo trots op me meisje!

Dus afgelopen weekend voor het eerst weer een blokkie om gedaan om droog te stappen. Joep was thuis dus voor het geval van. Maar niks niet nodig gehad het ging hartstikke goed.
Dus ook vandaag na het rijden, toch ook weer dat blokje om geprobeerd. Nu was joep namelijk niet thuis dus kon op niemand rekenen mocht er toch iets mis gaan. Maar ook vandaag ging echt top. Zelfs nog beter als van het weekend. Meer rust in haar lijf. We hadden zelfs nog een klein stukje draf gedaan op het maisland. Voelde me al een beetje vrije vogeltje hihi

Echt ze gaat zo goed vooruit!
Ben enorm blij en trots op me poppetje *D

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:10

Hengst ziet er gaaf uit Yil!

Aaaah brave Nada, wat heerlijk dat het weer steeds beter gaat!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 10:34

Thanks, ja wordt gave combi!
Later in het seizoen gaan we beginnen.

Fijn Jes, steeds stapje verder, top! +:)+

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 12:54

Yil, super gave combo! Ben erg benieuwd wat die 2 ervan zullen gaan fabriceren!

Jes, wat ga je goed!! Lekker zo doorgaan op het gemakkie, komt helemaal goe! :)

Hoe is Silver aan de hand Baukje? Je kan hem en jezelf dan eventueel al wat wedstrijd wijs maken met de in hand onderdelen en dan voor het rijden eerst alles beetje op de rit krijgen.

Annika moet inderdaad bij de DAWRA! En dan allebei mee naar dawra weekend! (Goh heb er nu al zin an! :o )

Ik denk dat Raff met de AVS show het eerst meegaat. Lekker in hand starten.
Van de week voor het eerst eens wat serieus SSH geoefend.. nah stond versteld.. Enkel nog het direct wegstappen, wegdraven, stoppen en backup gevraagd, maar ging als een speer. Jog naar stop, boem ho! :oo
Erna los geoefend met achterhand en voorhand leren verplaatsen. Vind hij nog erg ingewikkeld, maar ala. Gaan we vanavond weer mee verder.

Zondag ook weer les bij Karel, ben benieuwd wat we gaan doen. Denk verder naar dubbele lijnen *\o/*

Gister rondje polder gefietst. Hoofdzakelijk gestapt en de stukken met berm lekker kunnen draven en meneer begint het echt leuk te vinden, toen we bij een pad kwamen wat 1 hele lange rechte berm had ging hij toch wel erg hard haha. Vol gas draven door de verspoorde berm, hij walsde overal zonder struikelen of misstappen doorheen. :=
Het was overigens al bijna schemer toen we gingen, dus hij moest echt al wat reflectie aan. Ja juist.. dacht ik.. want hij heeft nog nooit been bescherming of iets aan gehad.. 3 maanden geleden moest alles wat zijn benen aanraakte nog onmiddellijk DOOD! _-:( Maar 1 voor 1 omgedaan en paar pasjes gelopen, niks aan het handje +:)+ Ook de glibberende wapperen reflectie deken die erg veel geluid maakte bovenop de nierdeken, was no problemo! Trotse mams *\o/*

My Christmas tree:
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:34

Jaaaa Annika bij de DAWRA!!!! *\o/* *\o/*

Hihi kerstboom Raf! Wat gaan jullie toch lekker he?!
Doe je ook nog veel recht adh?
Probeer het eens per week toch zeker te doen. Merk dat het afwisseling echt fijn is en hij pakt nu ook de travers super op, wordt al maar leniger. :)
Morgen laatste keer rijden binnenbak. Ga m wel missen hoor denk ik, m'n vrolijke mannetje... ;(
Aan de andere kant nu meer tijd voor de meidjes. Heb al weken niks meer Yazahra gedaan. Behalve knuffelen dan :+:

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:10

Ja ik probeer 1x per week enkel aan de hand werk te doen. Dus dan pak ik eerst heel eventjes wat algemene discipline aan de hand op waarvan ik gelijk wat ssh oefeningen maak (het ho is altijd ho en lopen is nú lopen idee haha ~~}> aah nee, hij doet alles super strak, maar wil hem wel scherp houden hihi), erna dan buig werk wat we bij irene hebben geleerd (vorige keer eens met 8jes gewerkt, dus telkens van kant wisselen en dan op iedere kant een kleine cirkel met goed schouders plaatsen en het achterbeen netjes onderzetten), als laatste dan oefenen met voor en achterhand leren verplaatsen.
Merk wel dat hij eerst enkel moet leren zijn achterhand te verplaatsen, voordat ik aan de schouder binnen waarts verder ga werken. Hij raakt anders erg gefrustreerd omdat hij het niet snapt. Zodra hij die door heeft, kan ik richting sidepass en turns gaan werken.
Maak er een beetje een mixje van wat ik bij Karel en Irene heb geleerd en dan erbij met waar we naartoe werken voor de in hand onderdelen.

Verder dan 1x per week wat longeren met balkjes, probeer veel met wisselend verhoogde balken te werken, want hij vind het al snel makkelijk worden. Dan nog 1x per week naar buiten wandelen of fietsen. En als 4e x per week lekker los werken/spelen in de volledige bak, waarbij ik veel met tempo wisselingen werk en dat vaak eventjes afsluiten met dubbele lijnen laten wennen.

Genoeg te doen iig :o

Maar oef ja zal wel even wennen zijn! Ga je vaak langs bij Kris? Is wel stukkie tuffen voor jou natuurlijk

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 14:35

Klinkt goed Canisia! :))

Zo vaak als lukt, maar ik vermoed dat t niet vaak gaat lukken. Tis ook echt net te ver weg om ff tussendoor heen te gaan. Maar ik ga m'n best doen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:53

Yildiz, spannend, het is bijna zover...
Voor jou wel een stukje rijden inderdaad. Gelukkig is hij in goede handen.... :j

Canisia, jullie zijn goed bezig zeg! Fijn dat je hem zoveel afwisseling biedt... Doe je beide paarden of hebben jullie wel beide echt een "eigen" paard...?
14 december ga ik naar Irene, hoop daar ook weer het e.e.a. te leren...

Ik wil in het voorjaar nog een keer de lesdag van Krista organiseren, tijd was gewoon niet juist.. Voor jullie ook prima aan te rijden naar mij (mocht je interesse hebben natuurlijk)...

Misschien is aan de hand starten inderdaad wel een optie.... :D

Jessica, heerlijke oortjes zeg! Kan me voorstellen dat je onwijs geniet van je dame.... :j

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:55

Op het moment wel Baukje! (baukje was het toch? :o )
Ik krijg nogal wat tips mee van Irene en dat gaat erg goed. We zijn nu aan het rechtrichten ohz.
Nada kan rechtsom bijna niet buigen, daar werken we nu aan en dat gaat zeer positief vooruit!

Canisia, wat ben je toch lekker bezig met m! Petje af hoor!

Yil, nog even en dan moet je het even alleen met de dames doen. Kan je mannetje aan het werk!
Ben heel benieuwd wat ie ervan gaat bakken. Denk dat hij heel gaaf gaat worden!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:07

Ja die tips van Irene zijn top! +:)+ Die van Paulette trouwens ook. Ik merk dat het lessen me goed doet dus in het nieuwe jaar echt weer oppakken!

Ja komt helemaal goed bij Kris. Had ff overlegd omdat ik merkte dat Nour soms het bit vast pakte en idd, scherp tandje. En hop meteen heeft Kris de TA geregeld, super snel! Dus kan er ook een eerlijke start gemaakt worden.

Morgen dus laatste keer Nour rijden en dan hopelijk nog koekeloeren bij de training van Jes en Tie.
En tja, heb m'n handjes vol aan die dames dus blij ze wat extra aandacht te kunnen geven. Merk dat vooral Jazzy en Yazahra, de knuffelkonten, dat erg prettig vinden.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:26

Baukje, sinds vorig jaar winter hebben Robina en ik de keuze gemaakt ieder 1 paard te doen. We vlogen toen echt wekelijks elkaar mega in de haren over het plannen van de training schema's, de mestschema's, ieder een ander sociaal leven en nog maar niet te hebben over het geswitch van paard gedurende wedstrijden om de verdeling eerlijk te houden := :') . Tijd was er toen opeens klaar voor, want ervoor kon ik echt niet kiezen. Die periode begon ik meer naar Shamit toe te groeien en ik kon veel beter met haar overweg dan Robina. Andersom het zelfde, Robina past beter bij het gevoelige en somwat autistse trekjes hebbende Deshje ;)
En we hebben er beide geen moment spijt van gehad. Raff is nu dan ook hoofdzakelijk mijn pony qua rijden en beleren. Raff zijn karakter is ook echt weer eentje die bij mij past, nie miepen gewoon goaan! haha. Financieel en verder wat betreft verzorgen zijn ze gewoon allebei van ons allebei :D Af en toe wel wat ingewikkeld, maar we hebben er samen voor gekozen en het is ook voor beide alleen mogelijk om een paard te hebben door de hulp vd ander.

Wordt zondag trouwens jou eerste les bij Karel? :D

Fijn dat Irene zoveel kan helpen Jes! Altijd zo leuk als je weer wat dingen hebt om mee aan de slag te gaan en je dan echt de verandering gaat zien.

Kan niet wachten om het voorjaar/zomer weer lesjes onder het zadel te doen. Bij allemaal!! Paulette, Kris, Irene en Karel! :list:

Ah nour ff naar de TA! Raff schijnt nog iets te moeten wisselen ofzo?? Ik heb me nog niet over het tanden gedeelte van een 4 jarige verdiept.. Plan is om na de kerst TA te laten komen, iig voordat er een bitje ingaat..

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:32

Jeetje ik ben weer helemaal bij gelezen hoor,

Canisia wat ga je lekker met Raf en wat doet die het goed zeg,
Yil nog 1 keertje rijden op je stoere vent ;( zal wel wennen worden maar idd gaat vast goed komen bij Krista,
Jes wat super om te lezen hoe jullie weer samen groeien en vooruit gaan.

Baukje in welke omgeving zit jij?

Ik hoop volgend jaar ook weer te kunnen gaan lessen en het rijden weer geheel op te gaan pakken, geloof dat zowel ik als de paarden een beetje opstart probleempjes hebben elke keer komt er weer wat tussen of Patrick is laat thuis waardoor rijden niet lukt. Hoop vanaf van het weekend weer wat te kunnen gaan doen en alles rustig aan op te gaan pakken. Mini wil ik in januari ook wat meer mee gaan doen, Patrick gaat hem trainen voor de keuringen en ik ga aan de hand beginnen met hem om als het gaat lukken misschien de in hand onderdelen te kunnen gaan starten