[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:19

Miranda: Mijn naam is Kelly ;)

Wat ik nou ineens hoor...Ik kreeg ineens een lading appjes van mijn moeder binnen. Ze laat onze honden altijd uit op een afgelegen, doodlopend veld in de buurt, omdat ze ze niet aan de lijn kan uitlaten (fibromyalgie). Vanochtend was ze daar dus, heeft ze een halfuur achter gedumpte cavia's aan lopen hollen :oo Helaas heeft onze jongste hond er 1 gedood en is er later nog 1 aan shock overleden. Ze heeft er nu nog 1tje thuis zitten in een doos met zaagsel, hooi en konijnenvoer, ze is nu met mijn vader terug gegaan om de rest te vangen als dat lukt (zonder honden uiteraard). Edit: Ze hebben er weer 2.

Dat doe je toch niet :x Cavia's zijn best populair, die hadden best een nieuw baasje kunnen krijgen, of desnoods naar het asiel. Zal wel een 'oeps'nestje geweest zijn ofzo, het zijn jonkies met 1 grotere. Ik ga zo ook richting ouders, kijken of ik kan helpen. Ik heb wat knaagdierspullen en medicijnen voor de ratten liggen, mochten die nodig zijn. Arme beestjes.

_rosequartz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:53

Och jeetje dat is wel heel zielig! Hou ze wel apart. Die beestjes zijn heel vruchtbaar, dus zo heb je er nog zes..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:10

Nour baby's <3 love it
Dat deels welsh merriethe ook, wauw!

Wat een eikels die de cavia's hebben los gelaten, echt niet normaal gewoon, te gek voor woorden. Ben benieuwd hoe het is afgelopen.

Onze pech was nog niet op.

Ik kwam bij de wei en er klopte iets niet.. Set bleef liggen. Set blijft nooit liggen. en toch denk je dan in eerste instantie, och leuk ik maak even een foto.

Afbeelding

En dan eens goed kijken. Draadwond. Ik was echt even finaal overstuur heb staan janken in de tuin.
-O- en best diep alleen duidelijk te oud om te hechten. Dierenarts erbij, flapje vel afgeknipt en wond in verband.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:41

Nee toch -O- "It never rains, but it pours", je blijft pech hebben inderdaad. Arme Set :(:)

De caafjes zijn even uit de kartonnen doos verplaatst naar mijn rattenkooi, met het zeugje apart. Ze zijn nu weer helemaal overdonderd, ze waren net aan het scharrelen in de doos. Maar goed, ze zullen wel loskomen, hopelijk.
Ze zijn wel erg leuk hoor :o

Zeugje
Afbeelding
Beertje 1
Afbeelding
Beertje 2
Afbeelding

Ze zitten nu zo
Afbeelding

Echt, wie dumpt er nou zoiets! Ik hoop dat we de moeder nog vinden, voordat die iets overkomt. Er komt slecht weer aan, er lopen honden.... Wie weet vindt iemand anders haar, maar ik zou haar zelf willen meenemen, dan zit 'ons' zeugje ook niet alleen. Mijn moeder wil ze houden trouwens :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:38

Ah wat een schatjes wel Kelly!

Nou Setje gaat goed al kan ik weinig zien met dat verband natuurlijk. Blue kreupelt enorm als ze heeft gelegen maar hoop dat het snel steeds iets beter gaat. Ze zijn beide erg onrustig en verveeld door de kleinere wei.
Weet niet wie het zich nog herinnert dat ik niet blij was met mijn da vorig jaar/rond de bevalling, nou vrijdag met Blue was hij enorm hartelijk en prettig weer, dus ik opgelucht. Al liet Set toen wel merken dat ze hem herkende. Toen hij zaterdag haar moest behandelen ging ze compleet in de stress, hij mocht niet eens dichterbij komen zonder dat ze bijna ging zitten. Hij vroeg of ik er wel aan mocht komen en ik gooide het touwtje over haar hals knielde naast haar been en kon hem de wond laten zien/vel optillen terwijl ze relaxt bleef staan. Ondanks dat hij heel kundig is denk ik dat ik hem beter niet meer bij haar kan hebben.
Hier wat plaatjes van vandaag

Afbeelding
Trotse pony, lijkt niks aan de hand

Tot ze moet draaien,achteruit of opstaan

En setje modieus

Afbeelding

Afbeelding

Maar zo lief en knap

Afbeelding

Afbeelding

Ze kon er nog om lachen vandaag

Afbeelding

En vet lief mijn papa die gister een gesedeerde Set met mij overeind hield

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:04

Heb niet zo veel met cavia's, behalve hun geluid hihi! Zooo cute! Gaan jullie ze nu verkopen? Edit, lees dat je moeder ze wil houden hihi. Veel plezier met ze :)

Jee je zou idd zo niet zeggen dat er wat met haar is! Wat is Blue ongelofelijk knappe en trotse pony zeg! <3
Gelukkig met Setje alweer beterende hand of beter gezegd, been! Fijn. En top dat je vader zo betrokken is.

Zit momenteel op n giga roze wolk! Ongelofelijk fijne dag gehad gisteren op show en rete trots op m'n kerel!
Leuke dag, leuke, lieve mensen en prachtige resultaten!
Klasse winnaar senior stallions met een 20!!!! Voor beweging! De eerste en een vd weinige die gegeven werden die show. En... Zelf voorgebracht, allereerste keer! Opstellen ging K maar goed vind ik gewoon ook echt lastig en omdat Nour normaal ook begint te gapen (boooooooring.... :roll: ) niet echt heel motiverend hier aan te werken.
Maar dorie, bewegen dééd ie! <3

Afbeelding

Met n echte prinses op de foto, Yul giga trots!

Afbeelding

En daarna de riddens die behoorlijk goed bezet waren in een relatief krappe piste.
Hunter zowaar eerste en kampioen! Ongelofelijk gave complimenten van de juryleden gekregen waarvan ik echt moest blozen (al was mn toet al behoorlijk rood vanwege de hitte en inspanning hihi :D ). Daarna de western pleasure, Nour was mega braaf maar nog te snel in alle gangen. Toch een hele nette derde plaats!
Ik zweef ff verder....

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:22

Yildiz die Yanour van jou.. wordt hij nou elk jaar mooier,of gewoon vet bruut elke maand? :oo gefeliciteerd julie hebben het verdiend. Ik geinde al dat ik Blue dan toch maar moest dekken nu ze bevangen is, kan ze daar haar voeding instoppen :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:50

Goed plan!!! +:)+ :P

Thx...mooi compliment Katja! :o Hij is er nog lang niet. Tie was met 5 n spriet en begon pas op 7-8 jaar uit te zwaren. Vind t voor nu vooral belangrijk de juiste spieren te ontwikkelen en t mentaal ook afwisselend en goed voor m te houden. :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 00:05

Yildiz, nogmaals, Nyhla <3
Ze is echt zo gaaf, en Reindert heeft haar prachtig vastgelegd!
En Yazur is ook een chique ding zeg!
Wat goed dat Tie weer zo goed gaat, fijn dat je haar straks weer langzaam op kan gaan pakken.
Wat vervelend van je allergie.
Maar.. wat een prachtige prestaties in St. Oedenrode! Kan me voorstellen dat je lekker op je roze wolk zit, wat een kanjer die Yanour! En jij natuurlijk ook :D Echt heel gaaf!
Die laatste foto van hem vind ik ook zo ontzettend stoer! <3

Katja, wat een GEWELDIGE filmpjes van Ilya! Wat een geweldig leven heeft hij daar toch!
Wat zijn Blue en Set sneu zo met z'n tweeën! Hopelijk knappen ze allebei snel weer wat op.
Wat naar ook dat ze zo onrustig zijn in de kleinere wei, ze zullen zich wel wat vervelen denk ik.

Marlijn, wat een schrik weer met Shym!
Hoe gaat het inmiddels met hem?
Ik heb Firenza ruim 2,5 jaar gehad, maar ze heeft wel echt een speciaal plekje in mijn hart. Mijn eerste Arabische merrie, daarmee ben ik echt verliefd geworden op het ras. En daarnaast was zij ook het eerste paard dat mijn moeder grotendeels over haar angst voor paarden heen geholpen heeft.

Miranda, wat naar voor Zosja, maar gelukkig kunnen ze ook lekker bij jou aan huis staan.
Wel jammer voor ze dat ze niet op de wei kunnen, maar als ze thuis ook gelukkig zijn, en het is beter voor hun gezondheid, dan is dat zeker het beste voor ze.
Beterschap met je hooikoorts, ik hoor hier ook een hoop mensen die er enorm last van hebben de laatste tijd.

Kelly, foei! Doe je wel voorzichtig met jezelf?
Maar ik snap dat je het niet kon laten hoor, en die Arabieren van ons zijn dan toch vaak extra voorzichtig <3
Jeetje, cavia's gedumpt? Arme beestjes! Ze zijn echt leuk.
Gelukkig wil je moeder ze houden, dan hebben ze nu in ieder geval een goed thuis.

Wonder boven wonder loopt Malik alweer zo goed als rad. Alleen als hij zich af en toe wat verstapt zie je hem daarna een paar passen niet lekker lopen, en soms loopt hij nog net wat voorzichtiger op zijn 'zere' been. Maar over een paar weken zal het wel helemaal verdwenen zijn, dat had ik 1,5 week geleden toch niet gedacht.

Inmiddels is Amir gecastreerd en alles is eigenlijk super verlopen, alleen op de avond zelf wilde hij niet eten en was hij heel zielig, maar de dag erna was hij alweer helemaal zijn vrolijke zelf.
Al heb ik het er nog steeds heel moeilijk mee, want wat een enorm gaaf beest blijft het toch! <3
Maar ja, dit was gewoon eerlijker naar hem toe.

Sinds vanmiddag staat Amir ook weer samen met Aleeyah en Mausi. Aleeyah heb ik nog niet hengstig gezien tot nu toe, daarnaast laat Mausi het absoluut niet toe dat er in haar bijzijn gedekt wordt :+ Dus vandaar dat ik het wel aandurfde ze nu al bij elkaar te zetten.
Vanmiddag eerst was het nog wat onwennig, maar inmiddels zijn Aleeyah en Amir weer dikke maatjes.
Afbeelding

Yildiz, nee helaas ook uit het buitenland weinig interesse. Ja, ik had 2 serieus geïnteresseerden eind vorig jaar, maar die wilden toen een recente video, en helaas was Amir toen niet fit (met dat hoesten toen), dus kon ik geen video maken. Helaas zijn ze toen beide afgehaakt.
Hem al laten springen voor diepvries was niet echt een optie, hij is natuurlijk pas 1 jaar oud, en het sperma is dan vaak nog niet van de beste kwaliteit. Daarnaast zou ik helemaal naar Utrecht moeten om hem te laten springen, wat ik ook niet te doen vind voor hem.

Verder loopt het privé ook even niet zoals ik het graag zou zien, dus dit is momenteel even mijn onderkomen. Ik geloof dat ik me 'de paarden aan huis hebben' vroeger toch iets anders voorgesteld had :x

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:45

Wauw roma wat oliebol van je privé situatie :(:) heel veel beterschap daarmee ook, gelukkig gaan je paarden nu even weer beter.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:19

Roma.. :+:
Gelukkig is het niet midden in de winter, hopelijk komt er snel wat geluk voor jou!
Gelukkig gaat het wel goed met je paardjes. :)

Arme Set en Blue, zo klote ook voor de toekomst, ze blijven toch gevoelig voor gras, echt oliebol.
De da was weer helemaal de oude idd, misschien moet Set ook ff wennen..

Kelly, wat sneu zeg voor die caafjes, rare mensen bestaan er toch.. _-:(

Gefeliciteerd Yil, helemaal top, het is wel een superknolletje hoor! +:)+

Hier saaie boel, Fu heb ik maar wat te knagen gegeven. :P
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:30

Wtf Miran haha

Denk niet dat set dat vertrouwen nog terug krijgt overigens

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:58

Wauw Yildiz, wat goed!

Roma, wat fijn dat je paardjes wat meer gesetteld zijn zo, wel balen dat je nu zelf problemen hebt...

Wat staat Blue mooi op die foto Katja! Ze zien er allebei wel vrolijk uit gelukkig, hopelijk valt het dan allemaal wel mee voor ze. Wel jammer dat Set zo slecht reageert op de DA.

Miranda :') Ik zal die foto eens aan een vriend van me laten zien...die is al als de dood voor paarden, kan ik hem nu eens overtuigen dat ze soms ook vlees eten... }:)

We zijn afgelopen weekend wel een stuk of 5x terug gegaan naar dat grasveld om te zoeken naar de caviamama, maar zonder succes -O- Mijn moeder komt er dagelijks, dus wie weet...maar het zoeken is echt kansloos, we hopen maar dat we er een keer toevallig op stuiten.

Dit weekend heb ik een vrijgezellenfeestje tot diep in de nacht, de dag daarna de scheidsrechterscursus van de polocrosse, help :') Het lijkt erop dat ik een gehuurd paard onder mijn kont krijg, dus ik ben erg benieuwd. Ik doe voorzichtig hoor! Ze huren die paarden vaker, nog nooit problemen mee geweest. Deze week zal ik eerst wat met Rayna rondrijden, al zal ik niet aan de spierpijn ontkomen, vrees ik :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:27

De dierenarts komt natuurlijk meestal iets vervelends doen.
Fu vindt de dokter heel gezellig als hij voor een andere komt..dan zit hij zowat in zijn broekzak, als hij zelf moet probeert hij altijd weg te lopen en met prikken gaat hij standaard op zijn achterbenen staan. :roll:

Kel, misschien vindt de hond de caaf eerder, als je 'm vasthoudt?
Dat wordt een druk weekendje. :P

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:10

Ja, dierenarts komt over het algemeen niet om te knuffelen en snoepjes te geven natuurlijk. Al denken onze honden van wel, die zijn GEK op de DA :') Springen al op tafel voordat ze vraagt welke als eerst aan de beurt is. Rayna had het bij haar eerste griepprik niet eens door, maar toen er bloed getapt moest worden werd ze wel opstandig. Ik geef haar gelijk hoor...vreselijk is dat %)

Ik ben nu niet meer bij mijn ouders, dus kan niet meer helpen met zoeken. Dat was inderdaad ook mijn idee anders, de jongste gaat echt driftig op zoek, maar is dus wel zo lomp dat hij ze meteen op wil pakken. We hebben wel een muilkorf, maar straks gaat dat beestje dood van schrik als hij er bovenop duikt.
De oudste denkt wat beter na wat dat betreft en is wel voorzichtig, maar heeft toen hij jong was wat problemen met zijn neus gehad waardoor hij niet zo'n scherpe reuk meer heeft. Die heeft nota bene nog leren speuren, jaren geleden....
Normaal gesproken negeren ze de beestenboel wel (konijnen, kippen, ratten), maar zodra je als mens ermee aan de haal gaat, bemoeien ze zich er ineens mee. En nou ja, de jongste is daar gewoon te lomp voor :roll: Mijn moeder is niet sterk genoeg om de hond te houden, vandaar die uitlaatplek. Ik hoor wel of ze nog wat vinden.

Het weekend daarna is ook druk... nog een vrijgezellenfeest, de dag erna TT Assen *\o/* Volgende maand beginnen we met de bruiloften _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:59

Nou het is in mijn ogen echt meer dan gewoon hem niet prettig vinden omdat hij komt behandelen maar kan aan mij liggen. Ik weet wel dat ze de andere dierenarts altijd lief vindt tot nu toe. Maakt verder ook niet uit, ik kan nu zelf weer verder met deze ervaring.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:30

Ja ach, je kan ook een ander laten komen toch, net wat je zelf wil.
Maar ik denk wel dat je misschien zelf ook negatief bent (wat logisch is) en dat zal Set ook wel merken. :j
Ik vind hem wat dat betreft ook niet heel handig omgaan met paarden. :x

Nou Kel jij verveelt je voorlopig niet!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:08

Roma, wat fijn dat Amir nu weer bij z'n vriendinnetje kan staan, die twee konden heel goed samen, of niet? :)
Wel balen dat je nu zo op stal woont, dat stel je je ook wel iets anders voor inderdaad. Hopelijk verandert dat snel weer :)

Miranda, haha die foto van Fu. :') Hoe gaat het nu met jouw knollies?

Katja, je paarden staan weer prachtig op de kiek ondanks de kwalen. Hoe gaat het vandaag met ze?

Kelly, wat balen dat de caviamama niet te vinden is, zeg. Denken jullie dat die er wel zou moeten zijn? Wellicht is alleen het nest gedumpt maar de mama niet?
Lijkt me spannend, polocrosse met een paard dat je niet kent!

Mish gisteren in de wei :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:05

haha wauw mish fantastisch hihi

Hier gaat het aardig, nog steeds niet heel erg aan de beterende hand maar we wachten rustig af meer kan ik niet doen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:38

Mish vond het vast niet zo leuk alleen. :P
Met Fu en Zos gaat het best goed, Zos loopt op het harde ook alweer aardig en Fu voelt zich opperbest.

Beterschap voor Set en Blue! :*

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:33

:') Nee, ze waren net alle paarden aan het binnenzetten haha. Maar Desiree had les met Olina in de bak net tegenover Mish, en Olina die wordt ook echt knettergek als ze alleen achter blijft. Da's niet zo tof als je met haar aan het werk bent, dus toen hebben we Mish ook nog maar even laten staan.

Maar moest wel even komen paardenfluisteren om te zorgen dat Mish dan nog een beetje rustig bleef _O- dus eerst even filmpje geschoten want zo hyper en showy zie ik haar niet vaak (het showy deel was er alleen net af toen ik begon te filmen, stooommm) en haar toen even verteld dat het goed was en dat ze maar weer even moest gaan grazen, dus toen is ze heel erg in me gekropen om troost te zoeken en daarna weer gaan eten _O- mal beest.

Wat fijn dat Zos beter gaat, en Fu die doet het dus wel goed met rust? Fijn om te horen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:47

Ja, ik had ook wel verwacht dat het beter zou gaan als hij niet meer op het harde hoeft.
Tenminste, vooral draven, stappen kan altijd wel.

Lastig dat Olina daar moeite mee heeft, tis wel zo handig als Mish een beetje went dat ze alleen achter kan blijven.
Mijne blijven ook vaak alleen als ik met 1 bezig ga, dat zijn ze ook gewend en dan krijg je ook geen paniektoestand.
Alleen kon ik Zos niet achterlaten op de wei want hij sprong altijd netjes tussen de draad door. :=
Thuis hebben we het beter beveiligd, ook wel zo handig met de geiten.. :P

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:36

Eline: De mama liep er zeker weten. Mijn ouders hadden haar zien lopen, maar moesten kiezen tussen 2 baby's vangen aan de ene kant van het veld, of de mama verderop.
Ik heb weleens eerder een training gedaan op een vreemd paard. Dat was best leuk, want dat was een ouwe rot in het vak :P Ik ben benieuwd wat ik deze keer krijg.

Katja: ze hebben tenminste wel lekker wat modder voor Blue dr hoefjes nu ;)

Miranda: Mijn opa zei altijd; "Als je wil leren vloeken, moet je geiten houden!" :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:14

Je opa heeft zeker nooit een shetlander gehad.. :P
Onze shet is in ieder geval tien keer zo erg als de geiten.. ~~}>

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:13

Zo zo, rustig hier. Allemaal druk bezig?

Gisteren heb ik niet 1, maar 3 vreemde paarden gereden <<)

'Mijn' huurpaard was even heel verschillend van wat ik gewend ben (Fjordkruising), dus het was wel een verademing toen ik voor de chukka's op een ander werd gezet, die voelde wat vertrouwder. Die heb ik al eerder gereden, een ontzettend ervaren en fijn paard <3 Later wilde een andere speler nog even haar vader filmen (die deed ook mee) dus of ik mee wilde doen in haar plaats, op haar paard. Fantastisch! Net zo'n fijn dier als de andere. Je hoeft maar te denken dat je een bepaalde beweging wil maken, en het paard gaat al :D Heerlijk, zo'n goed opgeleid paard.
Met Rayna ben ik al heel hard op weg om ook zo te rijden, alleen heeft zij nog wat angst om dicht op vreemde paarden te komen tijdens het spel, dat maakt het soms lastig.

Die kleine wedstrijdjes deden we om het scheidsen te oefenen, maar jeetje, wat is dat lastig! De regels zijn soms nog best ingewikkeld en als scheids moet je overtredingen zien te herkennen en ook beslissen wat een gepaste straf is. En dat hangt soms nog af van eigen interpretatie, waardoor ik heel erg twijfelde over de penalties. Maar het is voor herhaling vatbaar, vond iedereen. Een aantal had wel erg veel lol met de bewuste overtredingen :')

Over 2 weken alweer een (klein) toernooi, dus we gaan weer aan de bak :D