[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:42

Siel, zit net de filmpjes op FB te kijken, super gaaf!!!
Kelly, zadel staat super, spiertjes komen er aardig op he? Zag ook een leuk filmpje van de les van Irma, zag er goed uit..
Eline, jammer zeg, maar wel fijn dat je op een ander paardje kunt rijden... Ook Western? Ze ziet er super uit en als je verwacht had dat ze al groter zou zijn valt het misschien een beetje tegen.. Komt vast goed...
Tieneke, leuk, showen maar....

Silver en ik hebben net heerlijk gewandeld en kwamen een moooi plekje tegen.... <3 <3 <3
Afbeelding

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:43

Euf wordt knap! Hou je hem nou?

Filmpje ziet er lekker uit Kelly. Idd wel oppassen dat je niet elke pas drijft. Gebruik je een zweepje? Oeh dat westernzadel staat echt niet slecht!

Mish is al huge zeg :oo Volgend jaar meenemen op show? :))

He Joyce wat balen... Beterschap :(:)

Vind het een mooie naam Katja :) Super lieve foto's weer. Je mag door spammen hoor, kijk er met veel plezier naar!

Yildiz, Zaar zit er goed uit! Knap dametje. Ben je er al uit of ze blijft?

Ziet er uit als een heerlijk weekend Siel. Gaaf dat je nr 1 en 2 van de endurance bent tegen gekomen. Ik heb de endurance via de livestream gevolgd, echt tof dat ze die hadden.

Morgen eerste dagje stage, heb er zin in! Vanmiddag 'stap' (lees; dribbel) ritje gemaakt over het strand. Dayem z'n oren en ogen vielen er net niet uit := Hij was erg onder de indruk van alle vliegers.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:45

Gaaf meiden :D

Heerlijk dat strand in je achtertuin Nicky :j

Mooie foto Baukje <3

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:46

Ik kan nog niks showen, want ik heb ze waarschijnlijk morgen pas :+ Nog ééééventjes geduld dus. Handig dat m'n beste vriendin er ook was, want zo continu switchen van paard en dan nog 1 persoon om "het hinnikje" af te spelen op z'n telefoon... XD Hij is hier ruim 2 uur geweest: foto's hoofd apart, foto's stand apart, foto's met de twee in mijn handen, foto's met de twee en mij en m'n moeder, foto's elk paard los (wel zonder halster) en dan nog van ze beide samen XD

Ze hebben na de shoot een liter of 20 elk gedronken, denk ik XD

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:48

Haha nee het maakt me niks uit hoe groot Mish is hoor := Ze hoeft van mij geen megapaard te worden, en daar ziet het toch al naar uit dat ze dat wordt :+ Maar het is gewoon leuk om haar te zien groeien, en met die groeispurts die ze leek te hebben had ik verwacht dat ze wellicht nu al nog groter was, want zo toont ze wel!

Ik rij nu dit leuke paardje:
Afbeelding
Valk quarter merrie, en inderdaad weer western dus! Ditmaal een paardje waar alle knoppen al op zitten, dat is best leuk om te ervaren. Moet de knoppen alleen nog leren vinden!

Hoe gaat het met jouw paardje? Want jullie waren ook de western kant op gegaan he? Hoe bevalt dat? Nog steeds geen spijt? :D Wat een prachtige foto trouwens?

@Nicky; denk dat ze voorlopig niet op show komt. In elk geval niet totdat ze ook onder het zadel is. Ik merk dat ze verplaatsing nog superspannend vindt, en ik wil haar die stress niet aandoen - ik denk niet dat ik haar daar heel veel plezier mee doe. Ze doet het allemaal braaf, daar niet van, maar juist daarom wil ik haar gewoon de rust geven om lekker op te groeien. Voor mijn gevoel is ze er in het koppie nog niet klaar voor. Met al die herrie en drukte enzo denk ik dat ze compleet in paniek raakt.

Spannend, stage! :D Wat leuk, lekker over het strand, ben zo jaloers dat je dat zomaar kan!

Tieneke, ben alvast superbenieuwd!

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:54

Ben nog steeds jaloers Nicky, wil ook naar het strand.. :j... Voor jullie heerlijk om het strand in je achtertuin te hebben... Doe jij nog weleens wat met je GoPro?
Tieneke, dan wachten we geduldig haha...
Eline, ik dacht altijd dat ik een enorme Arabier wilde, maar Silver is niet zo groot.. Nu maakt het me allemaal niets meer uit, ben dol op dat paard..
Mooi beestje zeg... :j.... Gaaf dat alle knopjes er al op zitten, kun je lekker veel ervaring opdoen..

Wij zijn inderdaad ook de Westernkant op gegaan, totaal geen spijt van, hij vindt het leuk... Met Silver zelf doe ik nu heel weinig, af en toe een stapritje buiten en veel grondwerk.. Er zit iets niet helemaal lekker bij hem, steeds ergens anders een ontsteking, rotstraal, mok, diarree, kreupel en ga zo nog maar even door... 11 september gaan we naar Laarakker..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:00

Jeetje Baukje, wat vervelend zeg :\ Hopelijk heb je straks wat meer duidelijkheid :\

Eline, wat een gaaf bijrijdpaardje zeg :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:06

He wat naar van Silver.... Laarakker hoor ik veel goede dingen over! Als Dayem niet over dat knarsen heen groeit ga ik denk ik ook daar maar eens heen.

Ik woon liever in een hutje op de hei hoor :+ Maar mag niet klagen. Ben nog steeds op advies van dokter om de dag 20 minuutjes aan het stappen dus er is weinig te filmen :P Heb het wel al wat uitgebreid naar 30 minuten. 12 sept moet ik terug voor controle dus hoop dan groen licht te krijgen om weer wat meer te mogen doen. Wil dan zeker eens in de twee weken lekker ergens anders (A'damse bos, Utrechts Heuvelrug, Kootwijk) rijden. Plan is ook om het trainingsschema voor jonge paarden van Tonkie Collee op te pakken :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:08

Rot joh van Silver -O- Hopelijk dat het helpt om naar Laarakker te gaan!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:15

Haha nee klopt.. Is toch een fabeltje dan dat het met westernzadels minder moeilijk/belangrijk is..
Ik vond het echt zo leuk!

Maarrrr ja, dan moet je ze een soort van omscholen toch?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:21

Eline, nog even voor jou, toen Silver nog ok liep, foto is tijdens een lesje van Krista Sterrenburg:
Afbeelding

Thx meiden, hoop ook dat we snel weten wat er mis is...

Nicky, even gemist... Wat is er met Dayem?

Kelly, je bent een echte cowgirl hoor, mis alleen nog een hoed... ;)... Ziet er leuk uit.... :j... Anders he, teugels los gooien....

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:24

Wat een supergave foto met Silver zeg! Hij loopt er superstoer bij! Hopelijk kun je het snel weer oppakken!

Met westernzadels is het des te belangrijker dat het goed past, want met een niet-passend westernzadel kun je een paard compleet kapot rijden. Het komt heel nauw :j

Ziet er trouwens supertof uit op Donna, het plezier straalt eraf!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:25

wow Mish is echt groooot!

Och Silver, wat is hij toch mooi <3 wat ontzettend vervelend van zijn gezondheid :(

Veel plezier op stage Nicky! en lekker strand :D

baby Ilya heeft de oren van tante Djuun geleend _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:27

Wat voor richting Western trainen jullie eigenlijk? Staleigenaresse en dochter zijn bij ons echt pleasure ruiters. Vrienden die wel eens op de stalling passen tijdens vakantie oid zijn juist weer reining ruiters. Zie daar toch wel verschil in qua trainen (en ook qua type paarden). We hebben een 2-jarige op stal wat echt een reining gefokt diertje is en die kan stoppen als een gek bijvoorbeeld :)

Of is de basis gewoon allround (net als bij engels dressuur de basis is van alles)?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:28

Aleeneh schreef:
Met westernzadels is het des te belangrijker dat het goed past, want met een niet-passend westernzadel kun je een paard compleet kapot rijden. Het komt heel nauw :j

Dat is met een engels zadel niet anders hoor. Élk zadel hoort gewoon goed te passen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:30

Klopt, maar heb toch het idee dat westernzadels net iets minder vergevingsgezind zijn nog, als je me snapt. Valt niks aan aan te passen of veranderen...

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:31

Hmm, grote flappers.... :+ :+ :+ :+ :+ :+ .... Heerlijk ding hoor.... Je bent verliefd zeker... :D

Siel, basis is allround... Wij zijn voornamelijk bezig met basis, rechtrichten, buigen, van achter naar voor etc.. Daarnaast ben je al wel sneller bezig met pasje opzij, figuren, achterwaarts, achterhand omzetten etc... Ik heb nog geen idee welke kant wij op gaan, zal iig geen reining worden hoor ;)..

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:32

Haha nou had verwacht dat het makkelijker zou zijn! Tegen wie heb je het siel? haha surryy ik blijf blond! :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:32

Ja, dat klopt. Maar een niet passende schoen, blijft een niet passende schoen, ook al kan je hem nog uitrekken of niet. Als je engelse zadel niet goed ligt, kan hij op dat moment ook schade aanbrengen. En ook die zijn niet altijd weer passend te maken :+ *ervaringsdeskundige*

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:33

Maar is het nou altijd zo dat je met zulke losse teugels rijd? Ik ben echt een leek op westerngebied :=

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:35

Smart schreef:
Siel, basis is allround... Wij zijn voornamelijk bezig met basis, rechtrichten, buigen, van achter naar voor etc.. Daarnaast ben je al wel sneller bezig met pasje opzij, figuren, achterwaarts, achterhand omzetten etc... Ik heb nog geen idee welke kant wij op gaan, zal iig geen reining worden hoor ;)..

Uhuh :j
Op zich zie ik best wel veel overeenkomsten met basis dressuur daarin, alleen is de aanpak er naartoe misschien wat anders.

Kel, niet tegen jou hoor :P Tegen de westernruiters hier :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:36

Ik zag het! :P

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:46

Zijn er ook, heel veel zelfs.... Instructrice geeft ook gewoon les aan dressuurruiters... :j... Ik ben straks ook van plan af en toe gewoon een dressuurles mee te pakken bij mijn "oude" instructrice, heel fijn persoon en zij ziet weer andere dingen... Doel blijft hetzelfde (ook de jog bijvoorbeeld; wordt vaak gezien als een langzaam sukkel drafje, maar de bedoeling is natuurlijk wel gewoon dat het paard ook daadwerkelijk draagt), zadel, stijl en namen zijn anders... Gangen bij Western zijn trouwens wel een stuk vlakker... :j...

Sieltjuh schreef:
Smart schreef:

Uhuh :j
Op zich zie ik best wel veel overeenkomsten met basis dressuur daarin, alleen is de aanpak er naartoe misschien wat anders.

Kel, niet tegen jou hoor :P Tegen de westernruiters hier :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:48

kellaxy schreef:
Maar is het nou altijd zo dat je met zulke losse teugels rijd? Ik ben echt een leek op westerngebied :=

In principe begin je altijd met een snafflebitje, dat is als het ware een gewoon trensje. Daarmee wordt in principe wel op contact gereden, maar wel in een lagere hoofdhouding. Op een gegeven moment, als de basis erin zit wordt vaak overgestapt naar een shank, dat is dus zo'n bit met scharen. Die is dan ook een stuk strenger, en daarom wordt er niet mee op contact gereden; hele lichte hulpen aan een lange teugel komen al goed genoeg door :) Vandaar dat westernruiters veelal met lange teugel rijden.
[WN-ITP] LSJustaSweetBandito: ons seizoen in de L3
In dit topic kun je heel leuk het verschil in teugelvoering zien.

Persoonlijk ben ik ook niet echt van de reining. Vind het wel ontzettend leuk om een reininggericht paardje te rijden nu om dat ook eens te voelen enzo, maar ik denk dat mijn voorkeur meer bij het gepruts op de vierkante millimeter ligt := trailgericht en dat soort dingen.

Mijn ervaring is wel dat de basis dressuur en western weinig van verschilt, alleen is je doel anders en daardoor ook de focuspunten van je training. Dezelfde dingen komen aan bod maar in een andere volgorde van belangrijkheid :P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:50

Dochter van staleigenaresse rijdt trouwens enorm allround met haar Paint. Die gaat om de week ongeveer met hem naar de springles en heeft ondertussen ook al een paar keer een dressuurwedstrijdje meegepakt :j