Dus ben ook benieuwd hoe zij hierin staan?Ik fok niet puur voor de reining of puur voor de western maar ga uit van de rasstandaard. Ik wil een correcte arab fokken, niet perse een westernpaard.
Wel hou ik in m'n achterhoofd dat er wel een zadel op moet kunnen en ze goed en gemakkelijk moeten bewegen. Omdat ik ze in de Westerndiscipline wil uitbrengen wil ik wel altijd een fijn cool karakter.
Ben natuurlijk nog maar kleinschalig en kort bezig maar ga nu vooral voor de Russische lijnen in combinatie met de "modernere" Amerikaanse en Braziliaanse lijnen. Daar zit Pools, Egyptisch en crabbet in. Beetje van alles eigenlijk.
Essentieel is hard beenwerk, goede solide body, goede atletische beweging en sterke rug.
Voor de pleasure zie ik graag lange, elegante halzen, hoog op de benen, een luxe hoofd en veel "swung".
Maar ik denk als je meer reining gaat kijken je een wat compacter paard wil hebben die wat minder hoog op de benen staat.
Misschien dat Glenn en Nancy hier wat over kunnen zeggen. En Jes wat zie jij graag bij reiningarabjes?
maar kreeg wel al de complimenten bij Countrymill dat hij een quarter schouder heeft haha.
).
Helaas loopt het soms zo, en zelfs met rontgologisch keuren, kan er alsnog iets fout zitten.
.. Ik weet nog helemaal niet wat we willen gaan doen of waar hij geschikt voor zou zijn....

en ik dacht dat het idee van 2 paarden hebben was dat we niet meer met de fiets hoefden?
)

)
Maar de twee takken van sport naast elkaar beoefenen lijkt me inderdaad wel wat verwarrend...
Vorige week naar buiten geweest met western quarter paardenvriendinnetje en ze waren zo lief samen! En heerlijk gereden, 3 uur lang op het paard