Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wups81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:50

bengelpiet schreef:
Heeft iemand nog leuke ideetjes, ik heb nu 2 kwastjes aan 1 kant, en een kraaltje bij het begin. Mijn moeder zegt dat ik hem zo moet laten, maar ik vind hem nog een beetje saai..

wat vind je van dit band

http://hotfixhobby.com/category.php?id_category=85

JKiya

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:24

Hoi allemaal! Iemand nog interesse in het samen bestellen van ringen etc en het delen van de verzendkosten? Ik ga binnenkort weer een bestelling plaatsen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:31

hoe duur zijn de ringen en wat zijn de verzendkosten?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:34

Alle ringen etc staan op deze site: www.angies-shop.npage.de. Dan moet je even bij beschlage kijken.

De total verzendkosten van DTSL - NL zijn iets meer dan 10 euro, dit deel ik door iedereen die mee doet. In het 'ergste' geval zijn we maar met zijn 2 en dan ben je ongeveer 5 euro kwijt. Dan nog de verzendkosten hier in NL, maximaal 2,20. Dus maximaal 7,20 verzenden maar hoe meer mensen mee doen hoe lager de kosten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:42

okej. Kun je zulke ringen niet gewoon in de Gamma kopen dan? :P dit is wat ik wil kopen. (heb nu nog geen geld, dus moet zoiezo eff wachten)
Afbeelding 2x
Afbeelding 1x
en dan zal ik zelf wel ergens een kinketting kopen :+

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:44

Gewone ringen wel maar die Halter squares (dus rond met 2 sleuven om je band door te halen) niet helaas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:49

Manda schreef:
Hier twee foto´s van mijn eerste zelfgemaakte bandshowhalstertje *D. Ik ben er echt trots op, ik vind hem erg mooi geworden. Er komen nog kwastjes aan de zijkant (aan iedere kant 1 of 2) die ik zelf wil maken, dat ga ik morgen doen als ik zilveren wol vind. In de neusriem heb ik ijzerdraad in een platte vlecht dus die staat in vorm van de neus van Clever. Clever past hem perfect en hij is goed stevig ook.
Ik heb specifiek voor alleen zilver gekozen omdat Clever een wit hoofd met veel voskleurige stippen heeft, dat is al druk genoeg met kleuren en zilver is mooi rustig daarop dacht ik :-). Zondag gaat hij hem dragen op de show!

Dit is Clever´s hoofd:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEBYQIOG.jpg[/im]

En dit het bandshowhalstertje voor hem:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GBSC4CP8.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OH37FAHC.jpg

Wauw erg gaaf! Waar heb je die kinketting gehaald en hoe heb je die ringen er door heen gekregen? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:49

Jalenka_Kiya schreef:
Gewone ringen wel maar die Halter squares (dus rond met 2 sleuven om je band door te halen) niet helaas.

oooh okej!
Ik ga dan denk ik helaas maar eerst dat proberen! zit een beetje krap bij de kas helaas :o
Ik wil iets als dit maken:
http://www.michaelbyatt.com/marwan_slid ... n07_lg.jpg

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:18

@ Jalenka; Ik weet niet precies wanneer je gaat bestellen maar ik wil waarschijnlijk wel iets meebestellen, maar aangezien ik nu nog op vakantie zit en pas zaterdag weer terug ben en dan het makkelijkste is voor mij.. (ivm met betalen etc.)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:55

Jalenka kiya; wanneer ga je bestellen?

Ik wil weer aan een nieuw halster beginnen, en heb een hele gave band gevonden! eigenlijk twee, wat direct een dilemma oplevert; Wat word het kopstuk, en wat word de neusband?

HELP!!!
http://lh4.ggpht.com/_W9Y0ve4_Bbw/TG_2A ... CF3063.JPG

Ze hebben dezelfde kleurstelling, en worden op zwart band genaaid, wat is het leukst?

Evt. heb ik dit http://lh4.ggpht.com/_W9Y0ve4_Bbw/TG_1V ... CF3070.JPG nog om details mee te maken, maar denk dat dat leuker is op een brede wollen (die ik ook wil maken :D )

ik vind die met de rafeltjes ook erg gaaf als borsttuig, maar daarvoor was er niet meer genoeg, ik denk richting: glitters over de neus, en rafels over het hoofd... en misschien nog wat rode details...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:11

Ik wil ook wel bestellen, want heb 'connecties' (hihi :D) in Duitsland, en dan zijn de verzendkosten iets van 4 euro in totaal.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:22

Oh joyce als dat OK met jou is dan is dat wat mij betreft natuurlijk prima! Alle beetjes helpen ;)
Als je een pakketje hebt op hoeveel komt het dan? Wil waarschijnlijk alleen ijzerwaren maar heb eventueel ook interesse in biothane.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:31

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:32

ooooohhhh wat balen zeg! Je kan het toch nog wel inkorten?

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:34

lifaya schreef:
ooooohhhh wat balen zeg! Je kan het toch nog wel inkorten?

Ja gelukkig wel, mijn moeder kan dat wel even doen,
Ook de ketting voor op haar neus was echt veel te breed. Had het van een hoofdstel afhaalt, volgende keer maar goed meten!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:42

Beter te lang hoor dan te kort, dit kun je nog wel aanpassen! Wel een mooie sprekende kleur op je paard, verder mooie foto!

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:43

Jalenka_Kiya schreef:
Beter te lang hoor dan te kort, dit kun je nog wel aanpassen! Wel een mooie sprekende kleur op je paard, verder mooie foto!

Ja dat wel,
En dankje!

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:44

Nu zegt weer iemand, ja je moet zo'n ketting niet gebruiken want dan word de neus verpulverd, ik denk dat dat wel meevalt?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:45

Ik heb even het topic doorgekeken en moet zeggen dat er echt supermooi showtuig is gemaakt!
Echt prachtig en creatief ga zo door!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:47

Je moet met een ketting wel goed oppaasen dat hij niet te laag hangt inderdaad, want het neusbeen is best wel kwetsbaar en kan beschadigen bij een harde ruk. Maar hangt je ketting op de juiste plek dus waar normaal een hoge neusriem zit kan dat niet zomaar gebeuren. Ik zie hier wel vaak de neusriemen wat lager dan ik mooi vind en dan wat vriendelijk is. Denk er om dat een ketting natuurlijk altijd een stuk sterker inwerkt als een band. Zelfde geld voor een kinketting: is ook niet altijd nodig, je kunt ook zo een longeerstukje of nylon bandje gebruiken. Aantal pagina's terug zie je in link een halster van mij met een nylon kinbandje, ging prima met deze merrie op de keuring, het 'slipt' nog steeds wat en is vaak al voldoende.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:50

Jalenka_Kiya schreef:
Je moet met een ketting wel goed oppaasen dat hij niet te laag hangt inderdaad, want het neusbeen is best wel kwetsbaar en kan beschadigen bij een harde ruk. Maar hangt je ketting op de juiste plek dus waar normaal een hoge neusriem zit kan dat niet zomaar gebeuren. Ik zie hier wel vaak de neusriemen wat lager dan ik mooi vind en dan wat vriendelijk is. Denk er om dat een ketting natuurlijk altijd een stuk sterker inwerkt als een band. Zelfde geld voor een kinketting: is ook niet altijd nodig, je kunt ook zo een longeerstukje of nylon bandje gebruiken. Aantal pagina's terug zie je in link een halster van mij met een nylon kinbandje, ging prima met deze merrie op de keuring, het 'slipt' nog steeds wat en is vaak al voldoende.

Oke, maar echt verpulperen zal het niet denk ik? Die van mij moet zoiezo wel hoger komen haha

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:53

Ook met een te lage neusriem van het halster kan het neusbeen breken en dat zie je ook heel veel voorbij komen. Gewoon nooit aan zo een halster vast zetten maar dat was je vast niet van plan. Als je neusriem een flink deel omhoog gaat zul je veiliger zitten hoor! Tegenwoordig zie je veel halstes emt band op show maar daarvoor was ook alles met ketting of kabelhalsters.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:57

Dit halster ga ik ook niet iedere dag gebruiken hoor, eerst maar eens even inkorten haha.
Ik vind een ketting gewoon mooier staan, en als mijn paard er last van zou hebben, zou ze dat wel aangeven, zo is ze dan ook wel :P
Maar ik ga er ook niet hard aan trekken ofzo, dan gaat het helemaal fout.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:26

Wij hebben ook weer een veulenshowhalstertje af, en gelijk verkocht ook :D. Nou ja, alle lof voor mijn moeder, die maakt ze eigenlijk bijna volledig, ik doe de afwerking en heb de ideeen voor de kleuren enzo.

Bengelpiet: wat mooi gemaakt!! Nu nog wat inkorten dan staat het vast super!

Lifaya, de ketting past gewoon met rondje en al door de ogen van het halster hoor :D. Ik heb die ketting in Tsjechie gekocht toen ik daar op vakantie was, ik kwam hem toevallig tegen en vond hem wel mooi zo´n dubbele dunne ketting!

IK heb toevallig net een stapel ringen, squars en gespen besteld vanuit het buitenland. Op de gok maar wat genomen en het meeste bevalt heel goed. Alleen ik zit nog met enkele te grote squars die ik misschien maar beter kan verkopen want die staan niet bij minipaardjes. Voor grote paarden hebben we nog geen plannen om showhalsters te maken.
Dus als iemand ze zou willen overnemen kan dat. Ik heb gouden en zilveren en de maten met een gleufgrote van 25 mm wil ik wel verkopen.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:20

Met hoeveel gleuven heb je met 2 of 3? En misschien een foto is ook handig. :)