[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:41

Haha succes Marion!

Ik ben 25.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:45

Succes Marion maar tis je vast vergeven als je t niet doet
Ik ben nog een maandje 34

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:18

achja marion heb je genoeg te doen dit weekend :D

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:31

:o :o Kom er gewoon domweg niet aan toe!
Er is hier eigenlijk altijd wel wat te doen en zit nou eenmaal niet zo vreselijk veel achter de computer.
Kijk af en toe even vluchtig mee, heb wel veel mooie foto's langs zien komen, veel zadel perikelen gelezen en ben heel benieuwd naar de aankomende veulens volgend jaar. (uiteraard MEGA benieuwd naar die van Annika aangezien wij de fokkers van El zijn, maar ook heel nieuwsgierig naar het veulen van Set elkol)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:53

Lastige keus Kelly, begrijp je twijfel wel.

Super dat Ken goed gaat!

Haha ik vergeef het je ook Marion :D

Ik ben bijna 21 :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:55

Ja vind het moeilijk.. hit actief is voor mij ook fijn omdat ik gewoon op vakantie kan zonder oppas te zoeken en is een dag over kan slaan.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:04

Ja het idee vind ik super maar ik kan me op zich ook wel indenken dat het niet bij ieder paard even goed past, denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:22

He grappig Ilona ik dacht dat jij ouder was :+

Leuk CSA dat je ook benieuwd bent naar onze baby! en kan me voorstellen dat een baby van je eigen fokproduct ook heel spannend is :j Scorpio is wel een gave hengst.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:34

Haha een van de jongsten hier als ik het zo lees :+ Mijn zus is 22 dus we zitten vrij dicht op elkaar :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:14

Wat veel 22-jarigen :oo
Ik ook al :o

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:21

Jeannette schreef:
Mooie trailer zag ik voorbij komen.
Ik ben al jaren 21. ( al zo'n 26 jaar)
Staart was ik ook regelmatig, wil eigenlijk een staartzak hebben. Staart hangt op de grond, Azim staat er zelf niet op, ik daarentegen wel. :+

Ik ben ook al jaren 21. (met 28 jaar ervaring, haha)

Staart doe ik niet zo veel aan, want ik ben bang er teveel haren uit te trekken. Dus wat antiklit af en toe, en wat uitpluizen met de hand heel voorzichtig.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:26

We zijn jong van geest Zoutenootjes. :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:37

Idd je gevoel volgen Kelly :)

Hier zit de staart altijd in een vlecht. Anders wordt ie zo gor.

Net strandwandeling gemaakt met Dayem, wat een verrukkelijk weertje!!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:12

Ja ik denk toch dat ik voor de hitactief ga. En dan voorlopig s'nachts nog op stal, vind ik zelf ook prettig om te wennen en voor het evt. Bijvoeren en rust. Die volbloedjes schijnen in de hitactief toch wat sneller af te vallen doordat ze zoveel bewegen, buiten staan en in porties eten. Ze moeten hoe dan ook in de winter wat langer de tijd hebben om te wennen maar ik wil het graag proberen..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:34

Ben benieuwd Kelly, klinkt super!

Ja het is heerlijk weer, ben daarnet ook even met mijn witte vriend wezen wandelen. Wil ook nog zo'n touwhalster als jij hebt aanschaffen, Nicky. Lijkt me super handig!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:11

owja ik ben woensdag jarig dan wordt ik 26 ga al mooi op de 30 aan das nie best he haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:21

Leuk veel verjaardagen deze maand *D ach 26 is een prachtige leeftijd.

Mijn vader bouwt al 2 jaar :') aan de schuilstal voor de paarden, hij heeft het altijd heel druk en stelde dus vaak dingen uit waardoor er al 2 jaar een frame stond zonder wei en met wat planken. De paarden staan al jaren zonder schuilmogelijkheid. Daar zijn de meningen over verdeeld, ik weet het, maar de paarden hebben het goed, dekens om en veel bomen dus ik maak me niet druk want ze hebben het niet koud en schuilen met de bomen. Nu kunnen ze waarschijnlijk volgend weekend erin! *\o/* ik wilde het heel graag voor het veulen zou komen, en dit is helemaal mooi voor de echte wintermaanden :D

mijn vader bouwt het overigens als verjaardagscadeautje van 2 jaar geleden, het is niet dat ik op mijn luie gat zit en mijn papa maar laat bouwen :P heb er ook wel aan meegeholpen
Het is een stal met 3 kanten wanden, voorkant open en 1 van de korte zijden zit nog een stukje aan voor de voortonnen en hooi en andere spulletjes, daar zit een raam/gat in de wand waardoor ik de paarden kan zien zonder om te hoeven lopen. (ook handig als ze van plan is daar te bevallen :+ )

foto in progress:
Afbeelding

met paint hoe er nu een wand in zit :D de voorkant van het rechterstukje is dan ook dicht (geel)
Afbeelding
ik kan niet zo goed tekenen hahaha!

Zal even een foto maken als de pooownies erin staan! en dat het dus af is

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:28

Stoppen met jaren tellen dus Joyce :P Nee hoor, 26 is nog lang geen 30 joh ;)

Wordt een mooie stal Kat! Zo fijn die handige papa's, zou niet weten wat ik zonder hem moest! Ziet er super uit!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:30

Klinkt goed Kelly, hoop dat het wat is voor jullie :)

Iloon, zo'n touwhalster is super makkelijk! Ik ben ook fan :j Ik heb die van Letiets ( :P ) gekocht bij http://www.horsecharms.eu/nl/ Super kwaliteit en veel kleurkeuze :)

Zo, Letiets en ik hebben vanochtend/middag flinke wandeling gedaan met Djuun. Zijn denk ik twee uur weg geweest, goed weer er voor :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:32

Thanx voor de tip Siel! :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:36

No problem ;)
Ik kreeg zelfs twee halsters opgestuurd _O- Ze waren mis geweest, eerst verkeerde kleurcombi gemaakt en die hadden ze per ongeluk nog bij mn bestelling erbij gedaan. Had niets aan twee halsters, dus eentje aan staleigenares gegeven en die was zo fan dat ze een hele grote bestelling er heeft gedaan :P

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:37

Wel leuk dat ie dat kan!

Ik kan wel janken! Ik kan werkelijk waar niks met geisha. Ja wandelen op het erf en evt. Longeren/losgooien/opjagen.. maar ik kan/mag dr niet poetsen want ze word heel gemeen. Wat ze vd week deed doet ze mu nog steeds. Oren in dr nek en gemeend bijten net zolang tot ze me heeft, tussen de muur en haar mij plat willen drukken, proberen te trappen naar mij en vreemde paarden(!). Ik weet echt niet wat er is.. :(. Zou ik nou echt dr vertrouwen hebben geschaad door die les? Kan dat de reden zijn? Als ik aankom gaat alles goed alleen tot dat ik dr vast zet en wil poetsen oid. Ik heb er niet eens aan gedacht tot ze het weer deed dus kan ook niet dat ze mijn angst voelde. Ik vind dit zo erg.. niemand op stal die mij ook begrijpt, sterker nog, iedereen vind dat ik dr maar moet aanpakken maar dit werkt alleen maar averechts en zeker als juist dat de reden was van dit alles.. ik ken haar ook nog niet door en door dus weet het gewoon niet meer! Ik kan dr ook pas per half januari verhuizen door mijn opzegtermijn en als ik dr wel eerder wil verhuizen moet ik dubbel betalen en dat geld heb ik niet nu. |o
hoe ga ik nog een maand met haar door op deze manier als ik geen goede begeleiding heb.. daar draait het om. De begeleiding die ik kan krijgen vinden dat ik haar ff flink moet aanpakken maar dat is niet de manier gok ik. :n. Als ik ook maar iets doe wat op straffen lijkt, dreigt ze met bijten/steigeren/trappen.

Ik voel me zo'n pennyy nu.. en nee niet in positieve zin.. -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:40

Vervelend Kelly.. maar ik zou wel streng zijn, en aanpakken hoe vervelend het misschien ook voelt. Jij blijft de baas. Als ze ergens pijn heeft is het een ander verhaal, maar dit klinkt als enorme dominantie..

je zegt als ik aankom gaat het goed, maar is ze dan gewoon neutraal of echt vriendelijk en blij dat je komt, aanhankelijk?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:43

Ja dan is ze wel vriendelijk en aanhankelijk.. altijd hinneken en even kroelen. Hoe moet ik haar dan aanpakken als ze zo domineert en probeert mij "aan te vallen"? Wat ik zeg, als ik boos word word zij nog feller en maakt ze zich ontzettend groot en bijt/trapt.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:44

Pfff Kel, als ik tijd, ruimte en geld had gehad, had je dr best een maandje bij ons kunnen dumpen. Kijken of verandering van omgeving wat doet...

Kat, ziet er goed uit joh!!