Western Arabieren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:20

Jullie gaan goed Canisia!

Yes yil, ik heb er ook enorm veel zin in. Het word tijd om wedstrijd gericht te gaan trainen.
Want, in het winter seizoen zijn namelijk ook wel hele leuke oefenwedstrijdjes! :P
Nee, is maar gekkigheid. ;)

Leuk de koeien clinic. Have fun! :D

Vandaag ook paulette nog gesproken. Helaas kan de les niet door gaan eind deze maand.
Ze word de 27e geopereerd, dus dan gaat 2 dagen erna niet goed komen met een dag lessen. haha nee duhh! ;)
Veel sterkte gewenst aan haar, wat een lief mens is dat toch!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:53

Wat een fijne verhalen weer! Fijn om te horen dat het goed gaat overal!

En Canies.. Ik ken het zadel probleem.. Heb mijn zadel nu een jaar en een maand.. En sinds de training bij Krista is meneer in spieren gaan groeien..
Ik heb toch maar Evelien gebeld en die komt 12 december om even alles te checken en wss voor een nieuw zadel!
.. Dus dat zal wel dag spaarcentjes voor Arthur worden. Alles voor het paard!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 07:05

Ben benieuwd naar je knapperd Nena, heb m al zo lang niet gezien!
Positieve is dat je weer een nieuw zadel mag uitkiezen, :') hopelijk wel een die gaat passen.

Wie gaan er de 6e naar de open barn bij Krista? Breng dan eind van die dag Nouremans dus weer mooie en gezellige gelegenheid om irl bij te kletsen! :D

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 07:29

Ik lees alleen mee, maar ga de 6e ook naar Krista hoor, benieuwd naar de nieuwe locatie en dan kan ik jullie tenminste een keer ontmoeten :D....

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:15

ochjee nena straks ook al een nieuw zadel. Wat is dat toch met ons allen haha
Nou ja idd zoals je zelf al zegt, alles voor het paard! ;)

Smart, leuk dat je ook naar krista gaat.
Ik had het graag eens willen zien, helaas ik kan die prachtige datum niet. Ik zit dan als het goed is met visite thuis vanwege mijn verjaardag die dag. :D

Vanmorgen heerlijk wezen lessen bij irene. Was echt erg leerzaam en heb er ontzettend veel van opgestoken. Mooi leerstof om thuis weer mee verder te gaan.
Vanmiddag weer fijn gereden met me eigen toppertje. Die had alweer vakantie gehad van bijna 2 weken, vanwege mijn ziekte en omdat ik alles nog op een laag pitje heb staan tot de osteopaat weer eis geweest. Was ziek de vorige keer dus kon ze niet komen. Nu staat het op 4 dec. gepland.
Eerst poging tot longeren gedaan, ging ene kant echt heel slecht, andere kant ging wel heel goed. Ze was nogal prikkelig dus dacht er eerst aan om niet erop te gaan. Toen vond ze toch haar rust terug in haar lijf en ben ik opgestapt en heb veel stap werk en draf werk gedaan. Vooral ook het rechtmaken.
Ging echt super. Dus beide kanten nog een galopje mee gepikt en toen dat ook goed ging, terug beloond en uitgestapt. Ik begin steeds meer eraan te twijfelen of nada niet beter kan gaan pleasure-en. Ze doet dit wel zo goed! haha nou ja, de tijd zal het leren. Misschien meer allround gaan. ;)

Bezig dagje vandaag dus, maar zeer voldaan gevoel aan over gehouden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 19:31

Jaaaaa, ging echt top Jes! Ook aan de kant weer veel opgestoken en weer boel huiswerk mee.
Fijn dat t met Naad ook zo lekker ging! +:)+

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:33

Ja nada ging echt lekker. Ben ik erg blij mee ondanks het alweer 2 weken geleden was.
Wat dat betreft heb ik eigenlijk nooit problemen met haar. Lang stilstaan of paar dagen niet rijden, maakt voor haar niets uit. Ideaal in mijn situatie.

Ja boel huiswerk, maar zeker wel erg leuk! Ik hou dr van!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:35

knuffelen met Tie na de les. Top pony!
Afbeelding

en nada na het rijden en een snoepje
Mijn eigenste topper <3
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 19:52

Ze krijgt blonde lokken Jes!

Aaah Tie!❤️❤️❤️

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:01

wie, nada?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 20:12

Ja! Zie die voorlok! <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:20

haha ja knap paard he :P
Doet ook aan highlites net als t baasje. _O-

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:12

Wat fijn dat het zo lekker gaat Jes!!

Haha ja in dd hoop dat een nieuw zadel mooier is dan deze natuurlijk.. En wie weet heb ik wel keuze.. Dat was met dit zadel niet!

Ik ben erbij 6 dec! Ik denk ook wel dat het mega druk word bij Krista haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 11:12

Gezellig! :D

Oh jee, krijg nu alweer buikpijn om m'n trailer geparkeerd te krijgen straks.. :oo

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:03

Ik ga toch maar weer eens een poging doen om mee te kletsen met jullie.... :j

Yildiz, haha! Ik denk dat veel mensen in de middag zullen gaan, is voor de meeste wel een eindje tuffen denk ik... :j
Jessica, had het op FB al gezegd, filmpjes... :D Fijn dat je zo lekker hebt gelest bij Irene. Door Yildiz ook bij haar terecht gekomen, erg benieuwd naar de dag rechtrichten.

Zadels, dat blijft een puntje. Silver is in 6 maanden tijd ook behoorlijk gegroeid, voornamelijk schouders. Evelien is 2 weken geleden geweest en nu weer een nieuw zadel... Verwacht dat ze over 6 maanden weer moet komen.

Afgelopen dinsdag heeft Krista op Silver gereden en toen was het een behoorlijke draak. Gisteren zelf even gereden en toen leek het er toch op dat Krista hem toch duidelijk heeft gemaakt hoe het moet, hij deed zo zijn best... <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:22

ach yil, gewoon rijden dat ding. Vooral niet zenuwachtig worden. ;)

Wat een draken kunnen ze toch zijn he die arabs. Soms hebben ze nou eenmaal even wat duidelijkheid nodig. Silver dus ook haha. Krista doet dat maar even. :)

Nou klein stukje training dan. Vooruit.... omdat je zo aandringt :P

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:36

Dat is alweer een hele stap vooruit ten opzichte van het vorige filmpje :j.... En de aanhouder wint, dus meer :Y)

Silver heeft ook een oranje draak als paddockmaat (skippydier)... :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 07:03

Ah ja, we komen er wel! Vind t alleen altijd spannend alleen op stap met de trailer naar onbekende locatie en zeker als t dan druk is (ik kan namelijk nog steeds niet achteruit rijden |o ), maar zal wel los lopen. Gelukkig geen enge dijk meer! :D

Fijn dat t rijden goed ging! Vasthouden nou he? Kom je teouwens ook naar de BALV en kerstborrel Baukje?
Balen van t zadel wel! Hopelijk vind je weer n passende en kun je inruilen?
Had voor Nour nieuwe pad. Gisteren mee gereden maar was er al bang voor, cm te kort... Tie heeft dus nieuwe pad! ;)
Ben gisteren ook ff aan de gang geweest met Tie en vooral back-up ging echt top, met de neus over de grond en ook betere en snellere reactie. Changementen ook meegepakt, in combinatie met contra. Linksom ging echt heel mooi vlak, rechtsom aanvankelijk met bok, maar later zonder. Van de spin blijf ik nu lekker ff af omdat Jes hier technisch stappen in aan t maken is.
Tie houdt alleen wel vocht vast. Heel raar, eerst beetje in benen en nu bubbels onder d'r buik. Morgen eens wat knolselderij voeren. Kan misschien ook de ontworming zijn die z'n werk doet? Beetje vreemd?

Nour ging gisteren trouwens ook fijn! Lekker in de buitenbak gereden. Erg fris, erg hengst (moest m echt bij de les houden, maar ja stonden weer ladies in de paddocks naast de bak die natuurlijk geïmponeerd moesten worden :roll: ), maar hij reageerde nu correct op eenzijdige beenhulp en dus de buiging wat m'n doel was.
Vanwege z'n passages (dát was weer níet de bedoeling) nogal wat indruk gemaakt op mensen die stonden te kijken. Streelt toch m'n fokkershart stiekem! ;)
Daarna lekker met m'n gezin gegeten op stal en nog uitgebreide knuffelsessie met Nour. <3
Vanmiddag staat weer een ritje gepland met Jazzy (nu los naast andere pony), hopelijk blijf ik heel hihi want morgen koeienstoeien! Heb er toch zon zin an! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 18:29

en overleefd yil?

Jammer dat de pad toch net te kort is voor je zadel. Was er al een beetje bang voor.
Maar ach ja heb Tie weer geluk he ;)
Fijn dat Nour het toch goed deed na al die afleiding.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 18:58

Ja echt Kl*te...

Ik leef nog! :D Hahaha, wat denk je week niks gedaan, pony uit de wei getrokken (lag uitgestrekt te zonnebaden hihi), gepoetst, zadel op maar eens niet gelongeerd vantevoren en hop de straat op.
Resultaat (want tinypic is met videos raar):
https://www.facebook.com/video.php?v=73 ... tif_t=like

Ik ben toch zo trots op Jazzy! Ze is zo braaf! En echt een heerlijke jog, zo eentje zoals die hoort; it can go on for hours and hours... <3
Nu ook met ander paard samen. Totaal niet plakken (wat ik eigenlijk had verwacht) maar hop lekker voorop en oortjes erop! Ook achterop toen het andere paard ging versnellen ging ze lekker in dr eigen tempo verder. Fijn dier.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:14

Zag het filmpje voorbij komen op fb. Zag er ook echt heel fijn uit. Echt top! Daar mag je enorm trots op zijn.

Ik vanmorgen ook weer met nada gereden. Ging super. Heb ook weer een hoop opgestoken van de les van irene. Werkt ook thuis met nada heel fijn. En dan heb ik het over het rechtmaken en het gewicht verplaatsen van op de schouder.
Op en afstappen zijn geen enkel probleem meer. Super steady is ze dan. Zo trots op haar! :)
Joep was ook nog komen kijken en heb hem laten zien wat ik bedoelde mey rechtmaken, gewicht vetplaatsen. En ja hij zag wat ik bedoelde en hoe ze daarna zo fijn recht en nageeflijk laag liep. Echt leuk. Ik voelde mezelf stralen bovenop mijn poppetje hihi

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:32

Lekker Jes! Dat is dan zo genieten he met onze bieren! <3
Fijn dat op en afstappen helemaal geen ding meer is! Vanuit hier lekker verder werken en dan strakjes weer eens kijken of het op een andere locatie ook zo kan?

Morgen gezellig met Joyce bijkletsen en koetjes jagen, zin annnnnn!!!! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:37

Ja ben ik ook echt heel blij om. Ik twijfel zelf nog wel eens met afstappen. Dan doe ik er 2x over maar dat moet slijten denk ik.

Doe joyce de groetjes van me en geniet ervan. :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:42

Zoo lekker bezig meiden!! Heel leuk om alle vorderingen zo te horen en zien!
Dat filmpje van jazzy, geweldig! Mag hopen dat die van mij het ook zo goed op gaat pakken, begint nu wel echt te kriebelen haha.

Vandaag lekkere longeer sessie gehad, vooral op snel schakelen vd overgangen gewerkt. Galop vind hij nog zoo lastig, maar hij wordt er steeds beetje sterker in. Erna weer een flinke stap richting dubbele lijnen kunnen maken, hij accepteert nu op beide kanten te lijn goed langs zijn achterbenen. Heeft hij wel even moeite mee gehad met zijn panische beentje haha :P

Wij zijn er de 6e ook bij hoor! Gezellie en ben onwijs benieuwd hoe het eruit ziet!
Haha Yill, achteruit rijden is niet zooo ingewikkeld, je moet het alleen gewoon vaak doen. Gewoon dagje met trailer naar een leeg industrie terrein en lekker klooien, dan is het erna automatisme :)

Het gaat wel lekker zeg met iedereen hun zadels... haha :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 20:14

Gezelli!!!

Koeienstoeien vandaag was cooooool!!!! *\o/*
Foto's volgen nog! ;)