[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:02

Hoi iedereen,

Het was inderdaad echt even stil. Iedereen even geconcentreerd bezig denk ik. :)

Nadeem zijn training gaat goed maar niet al te snel. Hij heeft erg veel moeite met de singel en Krista en ik merken dat hij snel moe wordt van nieuwe dingen. Hij heeft echt tijd nodig om het te verwerken en daardoor zijn zijn trainingen per dag ietsje korter. Hij ligt regelmatig in de stal te slapen na de training. Het is wel een ontzettend fijn paard. Alles wat hij geleerd heeft zit in dat koppie en voert hij ook braaf en ontspannen uit. Mijn bedoeling is om dat op deze manier vol te houden en hem dan maar iets langer in training te houden. Hier zie je toch dat hij op een iets later moment is begonnen met trainen. Al ben ik er wel blij mee dat hij lichamenlijk al helemaal volgroeid is.

Ach Dayem gaan we inderdaad inwikkelen met bubbeltjesplastic! En dat zetten we mooi met tape vast. Laat dat pak maar zitten, we maken hem wel een zeer veilige mummie.

Zara heeft echt een pracht koppie Eight! Echt hele lieve ogen. Ook echt al een dametje inderdaad. Wat is jouw naam? Ik ben Ditta.

Joyce, hij is wel echt heel leuk Yusraa zo.  Zo'n beeldje wil ik ook wel van Deem. ^^ En zulke touwhalsters.. En.. :P (Oh wacht nog een extra maandje training, ik wacht wel nog even.) En ach arme Lazio, hij ziet er erg zielig uit. :j

Het zit je niet mee No_No! Hopen dat hij op een andere plek wat fijner kan staan!

En ondertussen wel hele afstanden lopen. Die Nour.:P Hij geeft wel ontzettend mooie veulens! Ben ook benieuwd naar die op mijn aankomende stalling. :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:34

Hoi hoi,

Ik zal weer eens wat van me laten horen :D

Zo, veel reacties in de tussentijd. Leuke nieuwe aanwinsten zie ik, shetjes, arabiertjes en mooie veulentjes <3 Een buitenrit om jaloers op te zijn, en een vrolijk gezicht van Yul op wedstrijd, super leuk! Mooie paardenspulletjes van Bonjoy, ik wil ook al tijden een mooi nieuw touwhalster, maar die ik nu heb is gewoon nog goed, en ik heb maar 1 kast voor al mijn paardenspullen, dus moet ik mijn verzamelwoede onderdrukken := Beterschap met je ontsteking!

Wat jammer van Shym, hopelijk staat hij binnenkort wat rustiger.

Is Jazzy inmiddels wel bevallen? Ik heb nog geen topic gezien, ben wel benieuwd.

Ik ben afgelopen zaterdag even langs stal geweest met mijn moeder om Rayna een deken om te doen, aangezien het nu wel echt ging regenen en Hare Majesteit van suiker is gemaakt. Madam wordt gewoon dik! :o Ik hoopte al dat ze van het volle gras ein-de-lijk haar vrouwelijke rondingen terug zou krijgen, en dat lijkt te werken. Haar deken moest zelfs versteld worden, ik kreeg de singels niet vast :') Hopelijk mag ik vanaf vrijdag weer fietsen/autorijden en kan ik Rayna weer (vanaf de grond) gaan trainen. Rondingen zijn mooi, maar dan het liefst in de vorm van spieren :j

Ik word inmiddels ook een beetje gek van alle uitnodigingen die ik voor deze zomer krijg! Ik heb nu op de teller 3 bruiloften, 2 vrijgezellenfeesten, 2 verjaardagen en een tuinfeest, allemaal in juni/juli :wow: _O- Het is misschien maar goed dat ik (nog) geen plannen heb qua vakantie :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:35

Even een ego post! Gisterenavond is Jazzy staand! :oo bevallen van een ongelofelijk gaaf bruin hengstveulen!!! *\o/*
Gelukkig kan ie tegen n stootje, stond razendsnel op en boy hij hupste al zo snel door de stal. Vandaar de naam Yazur Hayati (Zur betekent rots). Heel correct, groot!, sterk en typisch veulen. Ben echt ontzettend blij met m. <3
Foto's volgen nog omdat t gisteren uiteindelijk toch nog laat werd (nageboorte kwam niet af). Moeder en zoon doen het trouwens super nu, straks lekker naar buiten.

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:12

Gefeliciteerd Yildiz!!!!!

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:57

Gefeliciteerd!! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:42

Gefeliciteerd yildiz, prachtige naam weer!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:54

Gefeliciteerd! *\o/* Nu (on)geduldig wachten op zijn eigen topic :D

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:15

:):) veulentjes!! Leuk, mooi!!
Gefeliciteerd!!!!

Vandaag komt de tandarts bij shym.. Spannend

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:12

Thx! :D
Hoe was t gegaan Marlijn? Shym braaf geweest?

Fijn dat Nadeem t goed doet bij Kris! En so what als t wat langer duurt? Gaat er om dat t goed landt en een heeft nu eenmaal wat meer tijd nodig dan de ander.
Ja Ditta, wat n toeval toch? Ben ook benieuwd naar dat veulen! Juni toch uitgerekend?

Jee Kesje, dat was toch eigenlijk precies wat je wilde hey, dat ze wat voller zou worden? :D Is helemaal super! Straks als je weer in de running bent lekker vanuit n vol paard eea omzetten naar spiertjes. Komt goed hoor! +:)+
Hoe gaat t nu met jou?

Over vette ladies gesproken.... Tie lijkt wel hoogdrachtig... >;) Ze staat nu 24/7 op redelijk korte wei, heb haar van krachtvoer gehaald maar ze vervet waar je bij staat.
Vandaag met grondwerk Zahra in de bak (in zicht wei Tie) was Tie onuitstaanbaar. Dolle 5 minuten en door mevrouw alles over de flos. Mooie leerschool voor Zahra die t al lastig vindt om haar concentratie vast te houden, maar een gillende, paraderende mama op t schoolplein met d'r staart over de rug helpt daar niet bepaald aan. |o
Wel goed afgerond en mooie... Tijdens die uitsloofacties liep madame geen pas kreupel. Maar geef haar nog wat weken en vanuit daar zien we weer verder.

En jaaaaaa, natuurlijk knoerthard genieten van die uber knappe Yazur! Wat een binkie zeg! Heel gaaf hengstje!
Z'n eerste dag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben me toch n partij verliefd! <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:36

Wat een mooi diertje! Heeftijn een klein kolletje?

Shym was lief ! Lekker dronken ghehe!
1,5 dop en een haakje.

Toen ik aan kwam had hij zijn hoofd weer onder de wonden :( geen idee wat er gebeurd is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:19

Yildiz, je moet nu echt ophouden :wow: Dat veulen is echt VEEL te leuk <3 Mooie naam ook :j Doe je bewust de namen laten beginnen met Ya vanwege Yildiz Arabians?

Wat een rare plekken No_No, heeft hij zich gestoten?
Ik moet ook nodig de tandarts weer bellen voor paardlief := Ze moet elk halfjaar eigenlijk.

Ik mag weer autorijden en mijn arm volledig gebruiken, dus dat heb ik gevierd door Hare Majesteit weer aan het werk te zetten :+ Je ziet nu duidelijk een grasbuikje opkomen en ze heeft zoooo'n mooi zomervachtje aangetrokken :D De stalbaas kwam ook langslopen tijdens het poetsen.."Zo, dat peerd glimt!"

Ik ben happy :)

Ik zal samen met de tandarts ook de osteopaat laten komen, aangezien ze toch gevallen is en het ook alweer een jaartje geleden is. En de zadelmaker zal ook wel moeten komen als ze zo door blijft groeien. Auw....mijn bankrekening.... :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:36

Wat fijn Kesje! Zo irritant als je niet mobiel bent en van alles en iedereen afhankelijk. Weer je vrijheid terug. Ja dat mag zeker gevierd worden! *\o/*
Fijn dat je meisje er weer zo goed uit ziet. Dalijk de volledige APK erop en jullie kunnen weer vlammen!
Ya, dat is bewust, idd van Yildiz Arabians. En er was al een YA fokker in NL dus zo opgelost. En ook Hayati erachter (betekent van mijn leven in het Arabisch) en Ya "Oh...." YH zijn ook mijn initialen. Volgens mij ben ik namen freak hihi! :P

Marlijn, Shym is brokkenpiloot?! :oo Wel herkenbaar, Nour zit ook altijd onder de speelplekken, grrr... >;)

Yazur heeft idd een piepklein kolletje, twee witte voetjes en voor de rest bruin. Ik heb m vandaag geruild... Tegen Nyhla! Ik ben zo blij als een ei! :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:06

:oo Dus nu is Nyhla weer van jou? Geluksvogeltje, je was zo weg van haar! Wat fijn man. Yazur is ook prachtig, maar voor jou is het natuurlijk veel fijner om een merrie aan te kunnen houden dan nog een hengst. Heb je al plannetjes voor haar? :D

Leuk die namendingen trouwens, ik vind dat ook tof. Mooi hoe het allemaal precies in elkaar past.

Kesje, wat fijn dat jij weer wat mobieler bent, wat een opluchting zal dat zijn. Heb je er nog veel last van?

Wat een brokkenpiloot die Shym! Zonde al die wondjes op z'n fraaie koppie.

Sinds de dag laatst dat ik voor wat foto's op Mish zonder zadel heb gezeten, heeft Mish vakantie. Ze is superbraaf geweest, hartstikke mooie ervaringen opgedaan, en ik vond het mooi geweest. De les met Paulette die we nog zouden doen voor de verhuizing afgezegd, dus nu staat ze heerlijk vakantie te vieren op de volle weides. Begin juli verhuizen de paarden al naar het zuiden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 23:55

Top Eline! Heb ook met Nour sinds tijden weer les gepland staan bij Paulette! Zo fijn lessen. Les je dan normaal ook in Wilnis bij Clau? Zou wel tof zijn elkaar daar een keer te zien? Of ja eerder, want jullie komen natuurlijk relatief kort bij te staan hey?! :):)

Jaaa, Nyhla is van mij! Erg blij met haar! Ze is zo gaaf! Zelf merkt ze er overigens geen drol van want ze staat natuurlijk nog altijd bij ons. Heb haar wel verwend met mega krabkroelpartij waar ze geen genoeg van kreeg. Leuk! Zahra wel weer jaloers aan andere kant van draad, wNt jee was haar mens. Tie niet, die had gras... :roll: :D
En nee, heb totaal nog geen plannen met haar... Geen idee welke hengst te combineren op moment... Ideeën welkom. Ik denk wel richting pedigree Versace.
We hebben nog ff... :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:41

Wacht wacht wacht....jullie lessen in Wilnis? Daar kom ik vandaan :oo Daar zat ik de afgelopen 2 weken bij mijn ouders, aangezien ik even niet zelfstandig was. Ik reed daar altijd bij maneges vroeger, maar nooit western, nooit geweten dat het daar in de buurt überhaupt te doen was. Mijn huidige omgeving is toch veel mooier voor de paardenbezitter :o

Eline, ik heb er niet echt last meer van, het voelt nu net aan alsof ik gewoon een stijve schouder heb. Ik kan mijn arm gewoon weer tegen mijn oor aanleggen :) Heel apart hoe dat werkt, want op de foto was te zien dat het bot op zich gewoon nog gebroken is, zo'n spalk/plaat doet echt een hoop. Ik mag van de dokter alleen nog niet paardrijden, laat staan polocrossen ^) Ik geef het een week O:)

Gisteren heb ik op stal even geholpen met wat paarden binnen zetten. Maar jeetje....als je 2,5 jaar alleen pony's om je heen gehad hebt en dan ineens weer naast zo'n KWPN van ruim 1.70 gaat staan waar je niet eens overheen kan kijken.... _O-

Wat leuk dat je hebt kunnen ruilen Yildiz!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:52

:wow: Yildiz! Wat een nieuws allemaal! *\o/*
Wat een mooi mannetje is Yazur, gefeliciteerd! Maar hoe heb je het voor elkaar gekregen om hem voor Nyhla te ruilen?! Topdeal voor jou natuurlijk, mazzelaar :D Maar het lijkt me voor de eigenaresse van Yazur (en eerst Nyhla) toch niet echt de beste deal? Maar als jullie er allebei blij mee zijn, is het natuurlijk helemaal top! Gefeliciteerd! *\o/*
Als je zegt Versace lijnen, is de eerste en enige hengst die bij mij opkomt ViVegas van Tucana Arabians. Ik heb hem een paar jaar geleden op show gezien en vond hem heel gaaf, heb toen nog getwijfeld om met Aziza nog eens een uitstapje te maken naar niet Egyptisch, maar toch niet gedaan.
http://www.allbreedpedigree.com/vivegas
http://www.tucana-arabians.com/#/vivegas/4535319542
Nu ben ik natuurlijk niet zo thuis in de niet Egyptische lijnen, maar vond dit echt een toffe hengst, en hij heeft ook erg mooie nakomelingen.

Wat een heerlijk blij bekkie van Yul op die foto's <3 En wat een leuk nieuw vriendje hebben jullie! Daar willen we natuurlijk ook af en toe nieuwe foto's van!

Fijn dat Tie niet meer kreupel liep, terwijl ze zo uit haar plaat ging. Ik duim echt dat het zo goed blijft gaan met haar.

Nicky, wat balen van je Hidez pak, maar fijn dat ze het netjes oplossen!
Jammer dat je weer terug moet, volgens mij is het een heerlijk gebied daar.
Wat een brokkenpiloot is Dayem ook, gelukkig was de zwelling snel weer verdwenen.

Ditta, wat een leuke foto's van Nadeem.
Fijn dat zijn training goed gaat, al heeft hij er wat meer tijd voor nodig, maar dat is toch geen probleem? Ze zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.

Joyce, mooi zeg dat rabicano bij Munir. Fahkour had dat ook best erg, maar die werd ook nog schimmel, dus dan vertekend het nog erger.
Wat vervelend van je schouder, beterschap, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
Wat een prachtig beeldje van Yusraa!
Ierland lijkt me ook echt prachtig, heel veel plezier alvast!

Malik is voor mij goed te handelen gelukkig. Vorige week is hij ook voor het eerst naar de hoefsmid geweest, ik zag er een beetje tegenop, want zoveel had ik nog niet met hem geoefend :o Maar hij was echt ontzettend braaf, dus ben heel trots op hem. :D

Wat een heerlijke foto's Gelske! Mooi gebied daar.

Welkom Eight, wat een leuk paard, ben ook wel benieuwd naar haar afstamming?

Marlijn, wat vervelend dat Shym weer alleen staat.
Ik hoop dat je snel een nieuwe plek voor ze kan vinden, waar Shym beter op zijn plek is.
Wat fijn dat het zo goed ging met Shym bij de tandarts, maar wat een rare plekjes heeft hij weer op zijn hoofd, lijkt alsof hij zijn hoofd ergens tegen gestoten heeft.

Kesje, fijn dat Rayna weer wat voller wordt.
Fijn dat je weer mag autorijden en weer wat mobieler bent, lijkt me een drama om afhankelijk van anderen te zijn om naar je paard te kunnen. En ook heel fijn dat je er niet zoveel last meer van hebt.

Vandaag Aleeyah, Almaz en Amir gewassen, ik heb me rot gelachen :')
Aleeyah had besloten dat ze zeker dood zou gaan van dat beetje water, dus dat was echt een drama. }> Maar ach, ook weer gebeurt, en maar eens wat vaker doen, dan went ze er vanzelf aan. Almaz daarentegen vond het heerlijk, en stond heerlijk stil te wachten tot ik klaar was. En Amir vond het eigenlijk ook wel best, alleen het afspoelen vond hij wel wat spannend, maar hij was toch heel braaf. Echt precies andersom van wat ik eigenlijk verwacht had :+
En ook Aziza haar staart maar weer eens even gewassen, al zal dat wel weinig zinvol zijn geweest, aangezien ze net hengstig is. :')

Almaz staat inmiddels bij Aziza en Malik in, en dit gaat heel goed, gelukkig al eentje minder die alleen staat.

Afbeelding

Verder een beetje onzeker hier, qua privéleven, maar ook met de paarden, weet nog niet of mijn dekplannen doorgaan, aangezien ik eigenlijk in partnership zou gaan fokken. Over een week maar eens voorzichtig navraag doen.
Dus als je niet weet wat er komen gaat, gewoon maar genieten van elke dag, daar helpt dit mooie weer dan ook wel bij {:}

En lekker van Mausi's groeiende buikje genieten, nog zo'n 2 maandjes wachten.

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:41

Kesje, ja in Wilnis. Al is het voor mij alweer heel lang geleden omdat ik hier aan huis ook fijn les heb. Maar wil weer wat lesjes pakken bij Paulette. Ze is werkelijk geweldig wat betreft zit etc, ziet echt alles. Lessen staan hier ook in westernforum hier op bokt.
[WN-EV] Les data van Paulette Zorn omgeving Utecht/Amsterdam
Het is bij een vriendin van me op een privestal maar je kunt je gewoon aanmelden hoor! Super leuk! :j
Rustig aan hey! haha, ken t wel maar straks als niet goed genezen ga je te veel doen en ben je verder van huis. Geniet maar es ff goed van rust, de rest komt vanzelf! ;)

Wat n heerlijke update Roma! Hoop natuurlijk dat t ook privé helemaal lekker loopt maar je paardjes zien er erg tevreden uit. Nice babybelly! <3
Dat met t wassen heel herkenbaar hihi! Zahra vindt t ook spannend als ik haar benen afspuit, dus gewoon steeds na het "werk" even doen en daarna mueslietje. Gaat zo snel beter!

Thx voor meedenken! Vind ik fijn!!! Hengst heb ik nooit irl gezien maar al wel eerder aangemerkt. Tis alleen n vos (jaja kleur moet geen rol spelen I know maar is gewoon voorkeur) en halfzus x halfbroer iets te dichtbij zeg maar voor mij.
Ik vond tijdens tulip Elishahh ook gaaf. Hij was me jaren ervoor al opgevallen in AHT. Ook erg lief op stal maar ergens zie ik geen match met Nyhla.
Zou natuurlijk ook Fadi kunnen gebruiken voor haar. Ach, we hebben natuurlijk nog tijd zat maar vind het leuk om alvast te "shoppen" :D
En ja ik ben n mazzelaar. Absoluut! Eigenaresse kwam zelf met het idee. Had m echt niet zien aankomen aangezien ze dol op meidje is. Nyhla was natuurlijk in utero verkocht en blijkbaar had ze gehoopt op n bruine hengst. En die kwam dus t jaar erop. Ze heeft geen verdere fokplannen, Zuurtje (zoals hij wordt genoemd :P ) is enorm rijtypisch gebouwd en aan de maat en dat is krek wat ze zoekt.
En ja ik had echt gehoopt op n merrie uit deze combi om op te nemen in mn fokkerij. Ze is echt geweldig! Dus... iedereen blij! *D

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 21:35

No_No wat heeft je paardje een pech! Soms zo lastig om te zien waar het precies vandaan komt.

Kesje wat fijn dat je weer overal heen kan! Super hoor! Hopen dat het allemaal met een sisser afloopt. Lastig om geduld te hebben, maar wel goed naar je artsen luisteren hoor!

Slim bedacht Yildiz! Het is inderdaad een mooie naam voor een mooi hengstje. Nadeem mag er zo lang over doen als hij nodig heeft. Ik ga nog zo veel jaren met hem tegemoet.

Roma je gaat ook dood van water! Dat weet je toch :P Paard heeft groot gelijk. Gelukkig wordt het wel weer steeds mooier weer. Dan wordt het water vast minder dodelijk. ;) Lastig van de onzekerheid in je leven, de enige tip die ik kan geven is om je op doelen te concentreren die in ieder geval haalbaar zijn. Al zijn het kleine dingetjes. Nadeem krijgt alle tijd die hij nodig lijkt te hebben. :) Het heeft geen haast. Al heb ik wel heel veel zin om hem te rijden, ik denk dat hij zo gaaf wordt onder het zadel.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:41

Ik zie het wassen al voor me, ik heb er ook zo eentje die smelt van water :roll: Ik kan nog zo voor de geest halen hoe ze vorige zomer langzaam en uiterst beledigd naar me omkeek toen ze doorhad dat ik haar staart aan het wassen was _O-

Fijn dat je paardjes niet meer alleen hoeven te staan Roma, ik vind het altijd zo sneu als ik zie dat een paard alleen moet blijven om wat voor reden dan ook. En dat veulentje is er ook binnenkort om naar uit te kijken :)

Gisteren ging ik Rayna longeren, ik heb meteen de kans gepakt om haar halstertje weer te passen, nu die ingekort is. Ze is zo fotogeniek 8)7

Afbeelding

Nee, zonder gekkigheid, ze ziet er goed uit :D

Afbeelding

Hm, die blik kreeg ik dus ook ongeveer tijdens het staart-wassen :')

Maar ik zie zo'n ontzettend verschil met hoe ze er nu bij staat en hoe ze de afgelopen zomer was. Ik ben helemaal blij met haar nieuwe stalling (en dus ook voerbeleid) :j

Ik heb afgelopen week ook gereageerd op een huurwoning, dus ik zit met spanning af te wachten of ik binnenkort zelf ook ga verhuizen :):) Ik ben met mijn moeder al stiekum wezen kijken wat voor omgeving het is, en ik wil er eigenlijk wel heel graag naar toe, al weet ik natuurlijk nog niet hoe het appartement van binnen is :o

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:55

Wat een goede berichten lees ik hier! Mooi!

Die namen dingetjes vind ik ook altijd grappig.

Ik heb eenstalgenoot gesproken. Er bleek nog al wat gebeurd te zijn op stal. Jammer dat niemand mij daar eerder van op de hoogte heeft gebracht..
Komt er op neer, shym is dood ongelukkig. Durft zijn stal niet meer in, is in de gang terecht gekomen, heeft in paniek alle voertonnen kapot gemaakt en ging bijna door het raam. Vandaar dus de wonden.. In de wei kan hij niet, brak steeds uit, wordt aangevallen door de andere paarden, heeft 3 dagen in zijn stal gestaan omdat de stalbaas weg moest en bang was dat hij op de weg terecht zou komen..
Hij staat nu bij een vriendin van mij. Helaas tijdelijk en maar plek voor 1 dus ik heb de paarden nu op twee verschillende plekken staan. Shym kan nu gras eten, kan lekker buiten blijven en hopelijk bij haar twee paardjes (1 is 3/4 arabisch) lopen.
Trailer laden ging goed. Was voor het eerst naast een ander paard. Gewoon met wat geduld en rust, stond er met een goede 5 min op.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:19

Jeetje, dat wil je ook niet pas horen als je er zelf naar vraagt :n Arme Shym! Wat raar dat hij steeds zo aangevallen wordt. In wat voor kudde stond hij?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 15:50

Gemengde kudde. Ik heb het nog nooit meegemaakt..
Eerst viel hij zelf de paarden lastig (paardentaal niet begrijpen) maar dat is bij de andere paarden dus omgedraaid naar agressie.
Ik zie het echt als een gebrek aan socialiseren. Hij weet echt totaal niet hoe hij moet reageren op de paardentaal. Een zeer grote gemiste kans voor zo'n jong dier.
Zet dus nooit je jonge paard alleen..!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:57

Wat sneu -O- Maar wie weet lukt het wel met een andere kudde... opfok, of juist oudjes met veel ervaring, of oudere fokmerries met opvoedkundig diploma, of iets dergelijks. Maar ja, dat moet wel te vinden zijn natuurlijk, en je zal hem ook niet in verweggistan willen hebben.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:09

Nee, liever niet.
Ik hoop dat het op deze plek goed gaat.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:07

Wat lastig No_No ik duim voor je dat hij hier zijn plek vindt. :(:)