Aaah dat is leuk nicky! Apart he hoe ze dan zo voorzichtig zijn. Geisha ook! Terwijl het geen paard is die iedereen kan poetsen. Zet er me neefje van 2 bij en ze verroert geen been!
Annikab
Geplaatst: 29-08-14 12:26
Haha zit nog wel wat werk in Zaraar dus!
Vervelend, Joyce, sterkte!
Fijn dat Geisha zo goed gaat!
Leuk, Dayem zo lief met kindje!
Is ie niet verschrikkelijk leuk, m'n knuffelventje?
Woogy
Geplaatst: 29-08-14 15:49
Euffie is een knapperd! volgende week deden we afspreken toch??
Zaraar ging weer zooooooo goed vandaag. Liet zich netjes begrenzen op links zodat ik hem iets meer naar rechts kon stellen zodat hij z'n lijf rechter kon zetten. Twee keer een loopje genomen en verder de zoete knappers uitgehangen. Liep op gegeven moment linksom met z'n neus op de grond en stappen zo groot Hou van die zwarte dwaas en al helemaal als hij zichzelf echt toont Nou hopen dat hij morgen ook een soort van gezellig kan doen haha
En Nicky, krijg je er al helemaal rammelende eierstokken van?
Yildiz, had jij het niet over opvoeden?? Dat probeer ik nu al 1,5 jaar met deze...hij gaat keurig om en terug op 1 woord, dekte op stemhulpen, kent de hulpen 'stap, draf, galop, ho, sta'. Sta hem zonder halster te poetsen en wassen en koelen en hij verroerd geen poot...maar sommige dingen...zijn net even anders Pony daarentegen...die probeer ik al 10 jaar op te voeden en ben niet verder gekomen dan 'Pony, eten!'...
Tammy_
Geplaatst: 29-08-14 16:17
Waar is die Set baby nou? al met 4 pootjes op de grond of wordt die nog steeds teruggeduwd door mama
Aaah lieve Dayem, met kinders Noah is heel lief met kinderen, totdat ze hem aan de hand mee willen nemen. Dan is het 'hee paard waar ga je met dat kindje naartoe?'
Fijn dat Zaar het goed deed Lisa, zo belangrijk dat recht leren lopen.
Wij hebben wel buitenrij mogelijkheden, maar alles was zo nat en zompig dat ik dat niet echt aandurfde! losgooibak hebben we, maar ik had mn laarzen al aan en me voorgenomen om te gaan rijden
Ik ben vriendinnetjes aan het worden met de schuwe kat van vriendje, kattensnoepjes in t rond strooien helpt daar zeker mee
Bij deze een linkje naar de topic van onze kanjer. we wilde hem in het zonnetje zetten heeft die dubbel en dwars verdient.
Ben wat afwezig geweest de laatste tijd, zal ik nog wel zijn. wil niet zeggen dat ik niet mee lees en niet geniet van jullie paardjes en verhalen.
YildizArabs
Geplaatst: 29-08-14 20:51
Arme Lisa....
Leuk filmpje Kelly! Dat drijven valt me idd op, maar volgens mij doen dat wel meer dressuurruiters? Je zou d'r nog wat meer voorwaarts neerwaarts mogen rijden over de rug?
Ja klopt! Ze vind dat nog heel moeilijk en we zijn de laatste tijd vooral bezig geweest met dat ze überhaupt loopt haha! Ja klopt maar normaal doe ik dat niet en let ik er erg op maar valt nog niet mee ..
Oh apart dat die sindsdien zn staart scheef draagt? Ik hoop dat de ostwo kan zien waar het aan ligt! Geisha draagt hem vooral in vrijheid scheef.. ohz nog rechter eigenlijk
Geisha gaat al een stuk beter vind ik Leuk om die vordering te zien. Ik zou proberen qua aandrijven om iets consequenter te zijn. Elke pas drijven, daar stomp je d'r op een gegeven moment natuurlijk alleen maar mee af, als het nauwelijks effect meer heeft. Dan creëer je een paard dat zonder beenhulp helemaal niet loopt, en met beenhulp alleen maar op tempo te houden is. Dan kun je beter 1x been geven en daar reactie op eisen, denk ik. Maar met jonge paarden is dat soms ook best lastig Ziet er verder echt een stuk meer ontspannen uit!
YildizArabs
Geplaatst: 29-08-14 21:31
Haha, had t geedit, dacht niemand zit op m'n gezeur te wachten hihi, maar goed denk dus dat t t andere zadel is geweest en misschien toch ff andere manier van rijden? Ik weet t niet maar denk toch beetje last van rug? Is ook echt minimaal, alleen als je m kent valt t op blijkt, maar ik zie t en ben er niet blij mee. Ben mega voorzichtig met m en hij is nog zo jong dus better safe then sorry!
Ik zie het echt heel veel dressuurruiters doen, maar dat hoort niet? Weet ik veel hihi, ben n westernruiter en daarvoor altijd gesprongen haha! Dacht dat t zo hoorde?
Tuurlijk vinden we het leuk om ook jouw dingen te lezen Yildiz! Wat had je gezegd?
Heel veel dressuurruiters doen het inderdaad, maar het hoort niet echt.
YildizArabs
Geplaatst: 29-08-14 21:36
Dat ik in mineur was... Zware dag met moeilijke vergaderingen en Nour loopt met (iets) scheve staart sinds er maandag een dressuurzadel op heeft gelegen en ruiter op heeft gereden. Ook vrij loopt ie niet met de swung due ik vsn m ken... Volgende week zou zowiezo de osteo komen voor jaarlijkse check, maar ik baal er gewoon van....
Oh wat balen Hopen dat Nour niet echt ergens erge last van heeft ofzo - jullie gingen ook juist zo lekker! Hopelijk weet de osteo het op te lossen of gaat het vanzelf weer beter
Zo zie je maar, je moet ook niet aan die dressuur beginnen
YildizArabs
Geplaatst: 29-08-14 21:45
Haha, ja westernpony he?! Denk ook wel dat t meevalt maar ik ben zoooo voorzichtig met m ivm leeftijd en overbelasting en dat is ook niet gebeurd, is gewoon goed gereden maar denk dat t zadel gewoon niet goed pastte en ergens drukte? Heb t blijkbaar niet voldoende goed gecheckt, blegh...
Dat zou kunnen, en dan heeft hij wellicht toch net een beetje last van zijn rug. Kunnen die symptomen natuurlijk best van komen Kan gebeuren, gelukkig ben jij er gewoon voorzichtig mee. Zat mensen die daar gewoon mee doorrijden - dan beginnen de problemen pas.
YildizArabs
Geplaatst: 29-08-14 23:04
Ja beetje last denk ik ook... Al zou je dat zo niet zeggen