Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:15

*\o/* i'm so happy so happy so happy *\o/*
Ook vandaag weer eens gereden en het ging het weer top! Ze is zo braaf!
Ik ben sinds een paar weken ook overgestapt op ander voer. Dit omdat ik ineens bedacht na een heldere ingeving dat bleek dat nada nogal overgevoelig reageert na wat meer gesuikerde producten zoals een appel. Ja een appel ja. Dit had ik wel al een eerder gemerkt, maar dus maar eens even een tijdje bewust op gelet na een appeltje. Ik voer namelijk bijna nooit appels. Maar ook nu weer een bommetje de volgende dag. Dus besloten om Nada op suikerarm en zetmeelarm voer te zetten. Hetzelfde voer als 1 van onze shetlandpony's krijgt na haar bevangenheid.
Nu zijn we inmiddels wel een 3-4 weken verder en ik heb een totaal ander paard. Op zich wel allert, maar veel minder prikkelbaar.
Dus tot nu toe ben ik meer dan tevreden! *D

Ook voor het eerst weer een stukje buiten uitgestapt. Voelde zo goed dus het proberen waard. Ging ondanks dat er toch wel van alles eng was verder wel erg goed. Weer erg trots op mn grote liefde! <3

Afbeelding

Owja en ik heb afgelopen donderdag al een super gaaf cadeau gekregen van een goede vriendin van me. Alvast voor me verjaardag hihi
Een clinic van Frans van der Meer. :):) Daar ben ik wel zo enorm blij mee!
Dat wilde ik al zo lang en ik weet zeker dat ik daar echt heel veel van ga leren. :j
Op 14 december is het zover!

Eigenlijk had ik al een rechtricht clinic staan bij irene op 14 december, maar ja die heb ik even geannuleerd nu.
Volgende keer dan maar.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:21

zo de analyse gaat super! ben ik blij om dat alles zo goed, gaat soms ziet het allemaal dieper dan we denken hey!

hier de met shameless rustig terug longeer werk en wat dubbele longe, de verdikking is nog niet helemaal weg, en durf nog niet zadel erop zwieren tot het volledig weg is!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:38

groot gelijk heb je glenn. Rustig aan en ook zodat het goed voelt voor jezelf.

Ja kan allemaal veel dieper zitten dan we denken. Maar een ding is zeker, dit is een extraatje waar ik per toeval achter kwam. Nada heeft 'gewoon' echt heel veel pijn gehad....

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:39

en pijn door het niet meer goed passen van het zadel?
of andere letsels! ?

mvg Glenn

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:21

Idd door het zadel en de overige vast zittende punten in haar lijf.
Ode aan christel dubbeld! A.s donderdag komt ze weer voor de check.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 09:02

Lekker Jes! :D
Ja Christel is fantastisch! :j Ben benieuwd. Laat je weten hoe t is gegaan?

Glenn, wij willen fotoooooos!!! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:35

Tuurlijk laat ik weten hoe het is gegaan.
Ben vandaag wel weer tegen iets aangelopen met rijden. Ga ik even met christel bespreken donderdag.
Misschien dat zij er wat mee kan.

Nou nou wat een dagje weer vandaag. Gelukkig viel het weer niks tegen.
Hij had nogal slecht weer voorspelt, maar heb regen gezien. Gelukkig!
Dus vanmorgen vroeg naar Tie geweest. Bak was maar een klein beetje nat....
We hebben lekker aan waterballet gedaan hihi
Ondanks het best glad was op sommige stukken, deed Tie erg goed haar best. Galop werk hebben we maar een beetje simpel gehouden. Draf wel lekker gewerkt.
Spinnen gaat echt steeds beter, zo leuk! :D
Volgende week donderdag lekker weer een lesje bij Irene met Tie. Zin in!

Zie hier ons waterballet :+
Afbeelding
aaaah arme Tie :P
Afbeelding

Vanmiddag mijn eigen bravebier weer gereden. Ging ook weer lekker.
Ik begin nu tegen wat dingetjes aan te lopen qua training. Dus even overleg doen met christel donderdag, anders even hulp elders zoeken.
Maar later ging het weer helemaal fijn en goed en nageeflijk. Daar doen we het voor! :D
Hier mijn dametje in mijn lekkere fijne droge bak! hihi (op een klein plasje na dan)
en met nieuw hoofdstel en past goed bij zadel enzo. Staat haar ook mooi dat turquoise en blingetjes. *D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:46

Ja wrijf t er maar in Jes! Hopelijk regent t keihard morgen want ik rij morgen met Nour in de BINNENbak!!! }> :D
Geintje, fijn toch? ;)
En Naad gaat dus ook prima. Waar loop je dan tegen aan?

Joh, Aquatraining is hartstikke hip joh! :D
Had t al gehoord, ging weer lekker vandaag met m'n meidje! Volgende week mee hoor, heb nu wegens werk al paar trainingen van Jes moeten missen, dus wel zin an ze weer te zien. Wel lachen ik merk dat Tie nu echt veeeel beter aan de hulpen staat. Afgelopen week ritje gedaan en gister, na de Hedelse Paardenmarkt (wat ook weer n verhaal apart is), merkte ik dat ik maar teugel tegen de hals hoef te leggen en Vop! zit zo ongeveer in de spin hihi! :D
Zaterdag gaan we weer lekker ritje doen he Jes, moeder en zoon! :P

Jazzy gaat ook top! Zoooo braaf! Heb al los kunnen draven en ook sturen gaat al best goed. Nog wel aandacht voor de beenhulpen dus veel schakelen en overgangen rijden nu.

En ook Nour gaat redelijk. Nou ja, hij doet t super maar ik moet hard asn t werk met m'n houding en m'n hulpen. Heb genoeg huiswerk van Paulette mee gekregen zeg maar. ;)
Foto afgelopen zondag (Yul gemaakt die Nour na de training nog heeft uitgestapt, wat n braverd is Nour toch he? <3 )
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 04-11-14 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:51

haha fijn dat je het kunt merken yil. Daar doen we het voor he ;)
Ena JAAAAAA lekker ritje door de duinen zaterdag. Heb er zin an! :D

Fijn dat Jazzy ook goed gaat! Ben best benieuwd ook naar de vorderingen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:53

*\o/* *\o/* *\o/*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:05

Vandaag weer Nour gereden. Hij is echt toe aan Krista. :') Heb steeds t gevoel dat ik in n Masserati zit en nja, daarmee zou ik ook zo tegen de vangrail zitten. Nog meer :')
Hij is echt top, kan m op m'n zit sturen maar licht een been tegen z'n huid en ik zit aan de overkant tegen de bakrand. Voel me dan echt zon loser en zooooon slechte ruiter. ;( Maar uiteindelijk wel heel relaxed en fijn af kunnen sluiten. Dat dan weer wel... :)
Ach ja, komt ook wel weer goed, blijf gewoon ook hard aan mezelf werken en die lesjes van Paulette en Irene werken ook super daarbij! +:)+

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:29

Super Jessica, en Nada mooi hoofdstel, en met Tie ook weer zo goed!

Hopelijk vlotten de problemen die je tegenkomt weer snel, dat je verder kan met Nada!

Dus het is aquaspinning geworden ipv van aquatraining :-)

goed dat het allemaal zo vlot en en dat Tie het zo goed opneemt!

En zo dan zien we toch weer een glimp van die nieuwe mooi coole spoiler (showzadel) op je Masserati (Nour)! En jazzy ook zo vlot! Yil, je zal ook weten wat rijden, Tie, Nour en Jazzy ( goede conditietraining )

Dat komt ook allemaal goed, heel team Yil en Jes, laten de arabieren goed werken!!

Hier ook wat water gevallen, de paddock staat ook nat, en veearts geweest, het vocht is bijna volledig weg ( op shameless zijn bil) , nog een stukje dat weg moet en dan kunnen we terug aan de slag!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 20:47

Hahaha Glenn, you're so funny! :D
Die spoiler houden we erin! :P :D

Ja was net alles droog komen die plensbuien, pfff... Bij Nour was/is trouwens de buitenbak wel steeds top maar rij daar liever binnen (heb t nu zo kkkkkoud :brr: met die weeromslag)
Is jouw bak nu al helemaal af trouwens Glenn? Was toch zon gedoe steeds? Is t nu zoals je had besteld?

Aah, hopelijk dan snel aan de slag Glenn, eindelijk! Hoe fijn is dat?! :)
Ga je t nu zelf thuis verder oppakken of helpt iemand?

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:59

piste nog steeds niet in orde, dus veel bij kijken enzo, en zorgen!

verder kijk ik eerst zelf met shameless eerst zelf en dan nadien gaan we opzoek naar wat les!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 21:03

Ah dat meen je?!! -O- Vind dat toch echt schandalig hoor dat je bak/piste nog steeds niet is van wat je had besteld... -O-
Heeft dat bedrijf geen leveringsvoorwaarden oid waar je ze op kan wijzen?

Ja jullie zijn zo een team dat komt vast goed! Houd ons op de hoogte he? :)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:30

Na een zeer korte kennismaking ga ik jullie weer gedag zwaaien :')

Heb besloten om voor een kort Engels boomzadel (Massimo dressuur) te gaan voor Alter. Boomloos durfde ik niet aan met zijn geschiedenis van heup/rugproblemen (en de wens om nog eens endurance te starten). Twee zadels wilde ik niet en westernzadels met boom werden te ingewikkeld en te duur. Ik hoop dat ik met het juiste zadel en het juiste management zijn heup en rug weer helemaal sterk kan krijgen. Dan gaan we Working Equitation proberen. Helaas geen DAWRA dus voor ons. Reuzejammer en onhandig (moet ook alle spullen verkopen) -O-

Maar ik wens jullie veel plezier en succes met jullie paardjes!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 17:14

Jammer Bella! Maar hopelijk vind je een passend zadel! Maar uhm.., je mag gewoon blijven meekletsen hoor, dat ligt nu niet zozeer aan je zadel! ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:25

Ahhh Bella wat jammer!!! Het is wel te hopen dat je nu een passend zadel vind die de problemen op kan lossen!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:37

Yes Yes!! Me is so happy!! :D

Topdagje gehad vandaag bij de onderlinge oefenwedstrijd bij wendy.
Wat was het druk en weer zoals altijd heel gezellig!

Zelf ook mee gereden in de Reining beginners een rubriek van 27 starts.
De proef ging goed, liep erg lekker! En dat blijkt... ik ben 1e geworden!! *\o/*
Woehoeee met een prachtige score van 67,5 !

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:38

Super Jes! Toppertje!!!! *\o/*
Hou dit zo vast he?! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:41

Haha zal me best doen yil! :D

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:44

Effe vlug een berichtje dat ik er nog steeds ben en volop meelees maar druk druk... ;-) En Jes, heel nette score!!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:22

Thnx elke! Ben er ook heel blij mee. :j

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:47

Zoo ik moest even 6 pagina's doorlezen om te weer helemaal op de hoogte te zijn. Heb het hier erg druk met school, maar ook vooral met de paardjes en leuke dingen. Nu even tijdgemaakt voor een update verslag :Y)

Op stal gaat alles aardig zijn gangetje. Druk bezig geweest om de paarden 24u buiten te krijgen mét mogelijkheid tot schuilen, zodat ze geen dekens op hoeven. Hoop gedenk en gedoe over een schuilstal en uiteindelijk toch maar besloten om hun eigen binnen stallen met de paddock te verbinden. Was even flink wat getest om uit te zoeken wat het beste werkte, maar uiteindelijk hebben we nu van hun beide stallen de buitendeuren opgezet, een stukje op de tegels afgezet als pad en dan lopen ze zo hun 'paddock' in en aan het eind van de paddock lopen ze het track op rondom naar het vlak van de wei wat op dat moment openstaat. 1 stal was echt te krap en helaas konden we de tussenwand er niet uit halen, nu 2 aparte stallen waar ze 's nachts en bij mega regen dankbaar gebruik van maken. Meestal staat er in elke stal 1, maar door de staleigenaresse zijn ze zelfs een keer 's ochtends vroeg met zijn 2tjes in 1 stal liggen gespot <3
Het is erg leuk om te zien hoe ze hun patroon hebben aangepast, nu ze 24u zelf kunnen bepalen of ze binnen willen liggen, gras gaan eten of in de paddock hooi gaan eten. Ook hun vacht heeft zich goed aangepast en ze houden zich tot nu toe goed zonder dekens. Raff wordt nog afwachten of hij het vol blijft houden wanneer het kouder wordt, anders moet hij dit eerste jaar toch nog wat hulp krijgen ;)

De clinic van Irene was echt onwijs leerzaam en er is me nu wel duidelijk dat je zoveel meer kan vanaf de grond dan ik altijd dacht. En dat je dit eerst op de grond in orde moet krijgen, voordat je erop gaat. Tijdens de clinic aantal verschillende oefeningen meegekregen, maar thuis aantal stappen terug gegaan en bij het begin bezig om die eerst te fine tunen. Pak dit elke week wel 1 of 2 x eventjes kort op, de rest komt later wel. Ben nu nog vooral bezig aan zijn basis opvoeding qua lichaamstaal.

Een week na de clinic van Irene, hadden we onze eerste les van Karel. Ook grondwerken en was echt geweldig. Hij zag in een oogopslag zoveel in Nadesh van zijn problemen, de ellende die hij heeft meegemaakt, iets wat maar weinig mensen überhaupt weten of in hem zien. Robina heeft daar eraan gewerkt om Desh meer uit zichzelf een keuze te laten maken om met haar mee te lopen. Om een soort van 'aan de haken' aan haar, zijn veilige zone. Zag er onwijs simpel en suf uit, maar hij had er zoveel moeite mee. Was weer een flink besef hoe moeilijk hij het nog heeft en aangezien zijn mega betonnen muur weer zo onwijs is opgetrokken na het verlies van Shamit, zijn we nu versteld van het feit hoeveel Shamit emotioneel van hem heeft overgenomen. We wisten dat zij hem onwijs hielp, maar dat ze zoveel van zijn bagage op zich heeft genomen hadden we niet gemerkt.
Robien is nu veel met hem aan het grondwerken en hem dan vaak bij zich aan het halen, om even een momentje van mentale ontspanning te nemen en daar knapt hij onwijs van op. In die momenten staat hij dan vollop te gapen, kauwen, likken en te zuchten naast haar. Heel bizar om te zien hoe een paard vanaf buiten zo chill eruit ziet, maar binnenin zoveel stress heeft. Karel zei ook, dit is nou een paard wat écht problemen heeft, terwijl je er eigenlijk niks van ziet of merkt.. Hij zou bij een vreemde compleet doorslaan, maar heeft bij ons gelukkig het vertrouwen dat hij het allemaal wel oke vind en over zich heen laat komen. Nu nog het laaaange traject tegemoet, waarin hij zelfstandig opener en happyer gaat worden. Onze grote slungel autist noemen we hem ook wel :o

Raff is Raff, blij ei en alles gaat goed haha. De les bij Karel gewerkt aan zijn focus en beheersing haha. Meelopen is meelopen, stil is stil en geen voet meer bewegen, zodra ik 1 pas wegloop, loop je direct mee en niet 3 seconden later. Daar kwam het op neer :P Voor mij vooral erg consequent en duidelijk zijn in mijn lichaamshouding en energie. Erna ook een beginnetje gemaakt om te leren een lijn achter zijn achterbenen te laten slepen, om naar dubbele lijnen toe te gaan werken.
Inmiddels thuis van alles en nog wat met hem aan het doen. Balkjes, sprongetjes, longeren, los, wandelen, kleine oefenen met rechtrichten en continue door alles heen gaat de basis van Karel. Inmiddels volgt hij me (op zijn scherpe momenten) aan een slap touwtje, hoofd naast me schouder, overal in stap. Draai ik me om staat hij direct boem stil. Draai ik om en bouw iets energie op, gaat hij direct paar passen achteruit. Dit scherpe wil ik erin houden en doorwerken naar de draf en dan combineren met de oefeningen van Irene. Zo heb je dalijk zonder écht SSH te trainen, continue een showmanship paard zodra hij aan de hand is :D Erna alleen nog commando's erop zetten.

Vorige week voor het eerst een zadeltje aangesingeld en erna los mee gelongeerd. Hij vond het spannend, maar hij heeft geen stap verkeerd gezet.
Dit weekend naar de Veluwe geweest, daar Raff voor het eerst naast de fiets meegenomen en dit ging eigenlijk ook super. Zo flink wat rechte draf lijnen kunnen maken op de ellenlange (mulle) zandpaden, booty training! Aan mijn linker kant lopen vind hij nog wel lastig (en ik ook), dit komt omdat hij vroeger gewoon nooooit op links is gehandeld. Merkt dit met alles wat we doen, dat hij me het liefst weer naar zijn linker kant werkt, maar dit gaat steeds beter. Irene en Karel zeiden beide dat hij die rechter helft gewoon nog wat meer moet ontwikkelen.
Verder hebben we in de Veluwe een dag 2uur gewandeld met ze, dwars door de bossen heen. Over mega boomstammen geklauterd en steile hellingen op en af geklommen. Goede trail training +:)+

Zoals de meeste op fb vast al gelezen hebben, heeft Raff inmiddels ook zijn eerste zadel. Maandag bij Countrymill alles laten checken en de enigste optie voor een engels zadel wat kort genoeg was is een Massimo Trail. Deze was alleen nieuw te bestellen, maar noway dat ik zoveel geld uit ga geven voor zadeltje wat er maar extra bij is. Maaar compleet per toeval zagen we die erna op Mplaats staan in exact de juiste maten, dus direct opgehaald! :D My lucky day! Wil hem nog wel even door een zadelpasser van hier laten dubbel checken/aanpassen just to be sure.

Vervolgens vandaag Evelien van eurohorse aan de lijn gehad en de enigste optie voor een westernzadel met boom, is een nieuw zadel helemaaal laten maken op de kleinst mogelijke manier en dan nog zal er druk komen na zijn laatste rib.. Dit vind ik gewoon geen optie, dus nu ook aan het kijken voor een BM.. Heeft gelukkig nog geen haast bij, aangezien ik met de Massimo nu lekker kan beginnen, maar toch alvast aan het rondkijken. Houd er ook al rekening mee dat het wellicht een nieuwe moet gaan worden, dus daar gaan al me nog niet gespaarde spaar centen -O-

Marije via welke site heb jij jou BM laten aanmeten/maken. Hoe werkt dat precies?
Ik vind die van jou echt megaaa mooi qua kleur en tooling, zou zelf dan het liefst geen roundskirt willen (ookal is het de vraag of dat kan met Raff zijn ruggie).

En als ik het zo lees, dus beetje zelfde probleem als Bella heeft :( Ik ga hier dus inderdaad wel aan de 2 zadels, ook met de endurance in me achterhoofd. Gelukkig de Massimo goed betaalbaar 2e hands kunnen kopen nu, want met een BM wil ik geen 20-40 km gaan rijden in de toekomst, maar me western zadel is wel me hoofdzakelijke zadel waar ik in wil investeren.

@Jes, gaaf om te lezen dat het zo goed gaat met Nada en Tie! Echt heel fijn! En las het stukje over je verandering in voer, idd dat kan zoveel verschil maken. Wij voeren vanaf het begin af aan al volledig suikervrij, zo doende topfitte alerte paardjes, maar niet para panisch :Y)

Zo dat was het wel weer, zal van de week nog wat fototjes plaatsen! *-:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 20:20

Leuk te lezen dat jullie weer lekker aan de gang zijn! Goed bezig! +:)+

Morgen gaat Jes met Tie lessen bij Irene! Heb enorm veel zin eran! Alles staat klaar! Nu nog ff de camera klaarleggen! <<)

Zondag koeienclinic bij Wendy! Elke had je nog zin om langs te komen?