[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:46

Bedankt Roma! Wat een boef is die jongste van jou, hij is er vroeg bij :oo Aleeyah wordt ook al een hele dame zeg, en zo wit al! Is ze altijd zo mooi schoon op zichzelf, of heeft het heel wat poetswerk gevergd? :P Wat jammer dat Almaz wat minder te pas is. Vind het een schattig mannetje om te zien.

Yildiz/Eline; Klopt, Munir heeft een hele witte buik. Loopt door tot zijn oksels en borst :D Hij is inmiddels alweer aardig wit, zal even een fotootje zoeken.

Wat fijn dat je je iets beter voelt Kesje. Is ook niet niks!

Geeft niets Rosequartz, bedankt :D
Enne, wat betreft koopverslaving voor de paarden.... bij mij loopt het ook de spuigaten uit, haha!

Wat grappig, dat de een juist zo gek met paarden is, en de ander er niets mee heeft, Yildiz! Wie weet verandert hij nog... misschien krijg je ooit een heel gaaf hengstveulen die hij wel interessant vind, aangezien hij de merries niks vind :D
Fijn dat Tie nog mooi drachtig is! Nu begint het lange wachten weer. Al vliegt een jaar voorbij, vooral als je druk bent. Dat been is wat minder, hopelijk is het 'gewoon' een hoefzweertje.
Waar zijn Yazahra haar krullies?

Ik heb nog een topicje van gisteren. Het hele viertal weer op de foto. Laasje gisteren lekker onder de tuinslang, en die ging gelijk erbij liggen nadien, dus die was mooi modderig _O-

[ITP] Vijftig tinten rood... en een vleugje grijs

Meneer geniet best wel van zijn leven hier! :D Ondanks zijn leeftijd nog steeds een megamacho en praatjesmaker, maar ook een ontzettende kroelkont.

Geluid aan :D

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:08

Rosequartz: 6 dagen per week? :oo Ik begrijp dan wel dat je extra geniet van je paardje in je vrije tijd! En dan voel je je misschien ook minder schuldig als je toch weer iets koopt wat je niet per sé nodig hebt ;) Ik word ook altijd zo hebberig als het om paardenspullen gaat. Zo wil ik al sinds ik een paard heb zo'n showhalster, maar die krengen zijn best prijzig voor een hebbedingetje. Vandaar dat ik zelf ben gaan knutselen, ik kom niet eens aan €20,- als ik de kosten optel.

Yildiz: wat grappig dat die hengst dan weer wel interessant is voor Khan. Stiekem toch een beetje penny? :=
Wat vroeg al, een kloppend hartje! Hopelijk is het inderdaad iets simpels met de kreupelheid. Iedereen is lekker aan de veulens, Jazzy dit weekend ook al een veulen (waarschijnlijk). Bij ons op stal ook al een aantal.

Bonjoy: die paarden genieten net zo van het zomerweer als wij :D En Lazio is nog lekker jong van geest, leuk om te zien :j

Wat mij betreft: die plaat zit er voor altijd ja, tenzij ik er echt last van heb, dan mag die er over een jaar uit. Maar dat verwachten ze niet. Ik hoef geen fysiotherapie, maar moet mijn bewegingen beperken de komende weken. Ik heb ook normaal gevoel in mijn arm, het voelt alleen heel zwak en wat pijnlijk, maar de zwakte zit tussen mijn oren geloof ik. Voor mijn gevoel is het namelijk nog gebroken, al weet ik dat bewegen geen kwaad kan :o
Mijn plannen liggen even in duigen ja |( Eind deze maand zou ik mijn eerste fotomeeting met Rayna doen, in plaats daarvan heb ik controle in het ziekenhuis. Ook is net het polocrosseseizoen weer begonnen en zouden we weer buiten gaan trainen, maar ik zal aan de zijlijn moeten staan. Ik mag wel vioolspelen, maar de fysio gaf geen garantie dat het me goed zou lukken :+

Maar goed, het is een kwestie van een paar weken, dus het valt wel reuze mee :j Ik heb ook mooie voor- en na foto's gekregen zodat ik sterke verhalen kan vertellen :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 00:03

Sorry dames, ik ga morgen uitgebreid op jullie posts reageren, ben op dit moment een beetje in shock door het overlijden van Erwin Escher, zoals bij de meeste van jullie ook wel bekend als de fokker van Mausi, en hij en zijn vrouw Annette zijn goede bekenden/vrienden van mij.

Al_Zawraa @ [VN] Twee fokkers van Arabische Volbloeden overleden

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 08:46

Las het idd op FB. Heel veel sterkte Roma.. :(:)

Wat n leventje heeft Laasje bij jou Joyce! En hij geniet er met volle teugen van hahaha! :D
Nee hoor, ik hoef echt geen hengstveulen hihi, heb aan 1 hengst wel genoeg! zou Nour zo afstaan aan Khan als ie interesse had. Nour is gewoon heel open en toegankelijk paard die ook direct contact zoekt. Iedereen pakt ie in, dus verbaas me ook niet dat Khan m tof vindt. Binnenkort m er keer op zetten. :)*
En ach, vind t al leuk dat Yul de paarden leuk vindt. Ze moeten vooral doen wat ze zelf leuk vinden. Al geniet ik er erg van samen met hun met de paarden bezig te zijn natuurlijk.

Kloppend hartje hoort nu toch echt wel te zien te zijn hoor, maar het blijft natuurlijk bijzonder. Idd het lange wachten is weer begonnen...
Pfioei dus je bent toch wel even zoet Kesje! Hopelijk een voorspoedig herstel!

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:57

Sterkte Roma..

Kesje, wat een verhaal zeg.. Beterschap!! Fijn dat het nog relatief goed is afgelopen!

Verder mooie foto's! Leuk!

Ik las iets over hoefbevangen paard? Hoe gaat het daar mee?

Ik heb even geen paarden nieuws. Behalve dan dat shym zich niet gedraagt in de kudde. Ik hoorde eergisteren ook dat hij twee weken geleden bij de buren in de tuin liep. Dat moest ik even horen van een oud stalgenoot >;) beetje jammer!
We hebben de sleutel van ons nieuwe huis dus we zijn errrrrrrrrug druk met de verbouwing.
Net het huis gestript, nu klaarmaken voor de aannemer zodat hij direct aan de slag kan.
Materiaal die we kunnen hergebruiken schoon/spijker vrij maken.
Behang weg halen wat niet meevalt %) behangpapier van 100 jaar geleden was waarschijnlijk hars of zo..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 21:02

Eline, wat fijn dat het zo goed gaat met Mish! Mooie foto van jullie samen.

Kesje, fijn dat Rayna helemaal oké is!
En fijn dat je inmiddels geopereerd bent en het allemaal wat beter met je gaat. Ik hoop dat je snel weer wat meer zelf kunt doen. En Rayna gaat zich vast goed vermaken op de wei!
Wel naar dat nu al je plannen stil liggen, lijkt me moeilijk om nu ineens aan de zijlijn te moeten staan, terwijl je eigenlijk graag mee wilt doen!
Ik vind die tussenfase bij schimmels ook nooit mooi eigenlijk, van mij zouden ze gewoon ineens wit mogen zijn :D Of ze moeten allemaal zo schimmelen als Aleeyah, dat vind ik dan wel weer mooi :)

Ditta, ja, wel foto's maken hoor, van je knappe man! Ben heel benieuwd hoe hij het straks onder het zadel gaat doen. En 6 dagen werken, pfoe, dan houd je ook weinig tijd over om van je paardje en andere dingen te genieten. Is dat tijdelijk, of is de planning om dat voor langere tijd te doen?
Die dingen kopen voor je paard heb ik gelukkig niet zoveel last van.

Die zwarte manen van Amir vind ik ook erg gaaf, het zou mooi zijn als hij verder wit wordt en die zwarte manen nog even behoudt.

Yildiz, een kloppend hartje, wat fijn! Dat is toch altijd weer goed nieuws!
Maar wat enorm balen dat ze weer niet goed loopt! Hopelijk is het iets wat 'makkelijk' opgelost kan worden, zodat ze zich snel weer beter voelt.
Wat tof dat Yul op Yack mee mocht doen! En hij had het goed gedaan zag ik. Vind het ook heel stoer dat hij zomaar op een vreemd paard mee doet, stoer kind!
Oh, spannend met Jazzy! :):) Ben zo benieuwd, hopelijk een mooi merrieveulen voor je!
Zahra wordt ook mooi <3

Joyce, wat een heerlijke foto's van je kudde, volgens mij genieten ze allemaal enorm van hun leven bij jou!
Aleeyah is best wel netjes op zichzelf, ik heb er wel even een borsteltje overheen gehaald voor de foto, maar eigenlijk is ze nooit echt vies.
En Almaz is ook echt een schattig mannetje, heel af en toe begint hij voorzichtig met wat hengstenstreekjes, maar daar moet ik bij hem alleen maar om lachen :x Dan staat hij op zijn manier heel stoer te doen, en dan zeg je 'hé' en stopt hij direct en staat hij je aan te kijken zo van 'ik bedoelde het niet zo'. :x

Marlijn, ik zag al op FB dat jullie druk aan het slopen zijn in jullie nieuwe huis!
Behang afhalen is ook altijd zo'n rotklus, succes ermee!
Wat vervelend dat Shym zich niet gedraagt in de kudde. En belachelijk dat je pas na 2 weken hoort dat hij bij de buren in de tuin heeft gelopen, dat hoort een staleigenaar toch direct door te geven?

Ja, Aziza's mannen worden hier elk jaar brutaler, dus volgende keer moet ze toch echt een merrietje geven, anders weet ik niet waar het eindigt met dit boevengedrag :x

Verder even niet zoveel paardennieuws hier, kan me met dit weer toch iets minder toe zetten om iets met ze te gaan doen, vorige week was het zo ontzettend lekker weer en nu is het ineens weer zo koud :brr: :+
Daarnaast ben ik mijn leven een beetje aan het reorganiseren, dus dat kost ook wel wat tijd en energie :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:09

Dank je!

Ik heb vandaag even de stalbaas gesproken. Hij kan shym nu pakken in de wei en haalt hem als eerste zelf de wei uit. Daarna pas de hele kudde. Dat blijkt te werken want shym zou niet meer uitgebroken zijn. Ook heeft hij nu wel een beetje begrepen dat hij niet bij de anderen moet komen. Dat is ook te zien aan zijn wonden want hij heeft geen nieuwe gekregen.
Hij ziet er nu ook beter uit en loopt ook beter gelukkig! Hij is gegroeid, zijn kont is nu net zo hoog als mijn schouders :oo

Even geen paarden dingen is ook niet erg toch? Komt wel weer. Even aan je zelf denken is ook belangrijk.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:45

Haha leuke tussenstand Joyce!

Heerlijke foto's van blije paardjes Roma :) Mausi begint al lekker te groeien. Gecondoleerd met het verlies :(:)

Gaaf Eline! Idd, gewoon lekker doen die dingetjes als zonder zadel, worden ze alleen maar makkelijker van :D We hadden 173 en 175 gereden, helemaal niet verkeerd! Hij was idd fijn te rijden :j

Gelukkig valt de schade mee Kesje.

Herkenbaar Ditta :P Gouden tip; koop je spulletjes tweedehands of met kortingscodes bij de Divoza en EJ, scheelt heel veel geld. Ik heb een hoop mooie spulletjes waar ik enorm trots op ben gewoon lekker tweedehands gekocht :j Je wordt vanzelf expert in Marktplaats afspeuren ;)

Wat een domper Yildiz! Hopen op een zweer, zijn ze vaak snel vanaf. Ik doe gezellig met je mee, Dayem liep gister wat onregelmatig na een misstap de dag ervoor :( Even weekje vrij.

De verhuizing terug naar het westen is gepland, 1 juni gaan we weer. Helaas wat eerder dan gepland door een hertentamen wat ik moet maken. Nog heel even genieten dus! Van de week haalde ik Dayem z'n net nieuwe Hidez pak eraf, vol met gaten :oo Geen flauw idee hoe dat is gekomen..... Gelukkig gaan ze het oplossen, echt super service van Hidez +:)+ +:)+ +:)+ Nog een gezellig fotootje voor deze druilerige dagen }:)

Afbeelding

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 23:01

Gelukkig gaat het met Shym beter. :)

Sterkte Roma. Het is een heftig jaartje zo. :(

Als het goed is moet het uiteindelijk minder worden. Ik heb nu wel werk waar ik ofwel in de avond of in de ochtend werk, dus ik heb een dagdeel over. Het zijn alleen vrij lange dagen maar dat moet goed komen.

Een paar foto's van vandaag. Ik ga er ook nog een topic van maken als ik alle foto's heb ontvangen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:47

Wat een knappie <3

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:38

Kesje, wat zuur dat alles nu zo in duigen valt. Naja, kun je de rest aanmoedigen vanaf de zijlijn, kan ook leuk zijn :D

Ervan genieten doet hij zeker Yildiz. Hij is ook erg vrolijk, iets met voorjaar _O-
Zag een filmpje van Nour op Insta, die is ook in een voorjaarsstemming of niet? Haha!

Almaz klinkt een beetje als Munir. Die hoef je ook maar eenmalig toe te spreken, en die is minstens een maand genezen _O- Wel schattig hé, die helden op sokken.
Is Malik verder voor jou een beetje te handelen? :P

Nicky, wat een kleffe foto, haha! _O-
Divoza heeft soms ook leuke kortingscodes, heb Lazio zijn hoofdstel + bit met dik €50-, korting gekocht <<)

Leuke foto's Rosequartz! (Wat is je echte naam ook alweer? O:) ) Hoe heette je nieuwe paard ook alweer?

Muun zijn witte buikje, zal morgen even een duidelijke foto van de onderkant proberen te maken! :D

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:00

Oi das echt wit! Maar volgens mij zag ik op foto's nog meer wit? Dan heeft Nour maar minimaal hoor!
Ha ja, binkie he op dat filmpje! Moest filmpje maken voor n klant maar was op KI station net voordat.... En ja, meneer kent t en dan ook nog langs n rij ladies hihi! :D

Ditta, je hebt zo een knap paard! Leuk jullie band samen te zien! Gaat het goed bij Krista?

Hihi een tongzoen Nicky! Jammer dat je al terug moet. Volgens mij had Dayem t ook wel naar z'n zin? Mooi trainingsgebied ook. Komt ie nu weer terug op z'n oude stalling te staan?
Kak van t Hidezpak maar super dat ze m willen repareren. Als ik ooit weer geld heb wil ik er ook een, hoor er zoveel goeds over.

Ha Marlijn! Fijn te horen dat Shym zich beter begint te gedragen. Tis ook wel echt rot als ie steeds met scheuren thuis komt zeg maar, maar vaak stabiliseert het zich uiteindelijk toch wel. Vlot t met het huis? Boel werk te doen de komende tijd. Hoe lang gaat de renovatie duren?

Roma, thx! :) Yul heeft idd z'n eerste western show verreden! Super trots! Is echt leuk hoor zo met je kind. Natuurlijk erg jammer dat Tie niet mee kon. Tie kan ik boel smokkelen, zijn goed op elkaar ingesteld qua showmanship wat best handig is in de leadline. Hebben ongeveer 10 minuten met Yack F van Myrna kunnen oefenen en dat was natuurlijk vrij kort. Daarom echt uber trots op Yul én op Yack want beide vonden t best spannend!

Afbeelding

Afbeelding

Menneke was toch zo blij! :D

Verder nog nieuws: we hebben een nieuwe verzorgpony! Omdat Nour weer even alleen kwam te staan hebben we Macho een mini mini erbij gezet. Macho is wat schuw en wordt niet door de andere shetjes geaccepteerd. Nour heeft een groot hart en zo ook Yul die komende tijd Macho gaat leren vertrouwen te krijgen in kinderen. Het is namelijk de bedoeling dat hij een knuffelpony gaat worden. Ik ben helemaal verliefd op Nours nieuwe vriendje <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 17-05-16 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:04

Ja, hij is een stuk witter nog, maar op de een of andere manier zie je het niet zo goed op foto's :roll:
Haha ja, dikke patser! Maar het maakt ze wel erg mooi vind ik!

Wat stoer van Yul, en ook nog op een vreemd paard! Toppers :D Wat een leuke shet!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:50

Nette aankoop Joyce :)) Pas maar op, straks heb je een bonte :P

Super stoer van Yul! En dat stropdasje, om van te smelten <3 Leuke nieuwe buddy voor Nour! Dayem gaat idd terug naar ons oude stekkie, ik heb m'n box onder kunnen verhuren in de tijd dat ik er niet was :) Hij zal het hier wel missen, alhoewel ik merk dat hij toch ook wel graag op zichzelf is. Helaas is het aanbod aan stallen vrij beperkt bij ons in de buurt....

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:35

Elke dag denk ik nu ga ik weer eens even wat plaatsen...... Maar dan denk ik waar zal ik beginnen :D .

Dayem weer terug dat zal hij maar ook jij denk ik wel jammer vinden het ziet er zo heerlijk uit daar. Gaat het weer goed ik las dat hij weer even niet goed liep!

Ach je kleine jochie wat dapper van Yul zo op een vreemd paard en wat super dat jullie Jack mochten lenen. Balen van je mooie dame dat ze weer niet goed loopt hopelijk valt het mee Yildiz en ohh de baby komt ook al snel wat een jaar toch super snel om niet normaal.

Munir heeft veel wit al lijkt dat door het lange haar wel meer altijd. Gaat nog steeds goed met de rest van je knappe kudde maar we wachten nog steeds met smart op de foto,s van Lazio onder het zadel ;) .

Echt een heel leuk dier Ditta jammer dat je merrie niet doorging. En dingen kopen ja wie houd daar nu niet van ;) .

Weer wat mooie foto,s van Roma zie ik voorbij komen wat groeit dat toch hard je mooie paarden kinders.

Echt jammer dat Shym zich niet gedraagt in de kudde maar ja hij is natuurlijk jong. Verbouwen dat is niet niks weet er alles van en je bent er eigenlijk nooit klaar mee met het verbeteren en bijhouden van je huis.

Dat klinkt niet fijn zoon plaat in je lijf. En jammer dat alle plannen met Rayna in duigen vallen zo.

Zo ben ik weer een beetje bij toch :o .

Hier gaat het prima heb/ had twee weekjes vrij laatste dagen helaas al weer maandag weer aan de bak. De eerste week was natuurlijk top kwa weer we hebben de eerste zaterdag de paarden weer op de wei gezet. Gisteren nog een heerlijke rit gemaakt met Dibah en Sjaak beetje fout gereden en kwamen in best zwaar duin gebied terecht. Maar verder heerlijk gereden nog wilden paarden tegen gekomen dat ging prima alleen de schorse hooglanders vond Sjaak wel een beetje spanend. Ik reed eerst op Dibah maar op ongeveer de helft ben ik op Sjaak gestapt hij gaat echt nog steeds super loopt zo gemakkelijk zit los in zijn lijf en heeft echt plezier van de rit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:09

Wat een rust hier!

Jammer dat jullie daar weer weg gaan Nicky. Jullie hebben wel een hele mooie tijd gehad denk ik?

Heerlijke foto's Gelske en wat een prachtig gebied om te rijden <3

Hier gaat het zijn gangetje wat de paarden betreft. Zit zelf een beetje in de lappenmand. Had al weer een tijd last van een slijmbeursontsteking in mijn schouder en heb daar een injectie in gehad (na zo'n beetje alle huisartsen in Zuid-Oost Drenthe te hebben gestalkt ivm afwezigheid eigen huisarts >;) ) Maar heb er extreem veel napijn van gehad, dus dit weekend in de ziektewet, jippie! -O-
Verder is onze vakantie zo goed als rond qua planning (verblijfplaatsen, vervoer etc.) Nu een beetje invullen waar we ongeveer heen willen :D

Azi haar eigen touwhalstertje is binnengekomen de afgelopen week, tezamen met een prachtig beeldje wat ik van Yusraa heb laten maken. Het is zo ontzettend knap gemaakt. De uitdrukking etc., alles klopt gewoon <3

Afbeelding

Afbeelding
Yusraa staat op het kaartje welke je bij de bestelling krijgt :D

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:49

Haaaa! Ja, is stil hier?! Iedereen hard bezig met van alles en nog wat natuurlijk?
Wat gaaf zon beeldje naar gelijkenis vsn je paard! Doet me beetje denken aan de Barbie arab witte hengstpaard dat ik vroeger had... Mooi!
Minder wat betreft je slijmbeursontsteking. Ook gehad maar gelukkig afdoende met medicatie en rust. Zon spuit hoor je idd verschillende verhalen over. Hopelijk snel beter Joyce! Spannend, wanneer vertrekken jullie? USA trip toch?

Zalige rit zo te zien Gelske! Wat een rijkdom toch en dan ook nog zo samen met je man te kunnen genieten. Dat mis ik wel. Hubbie heeft echt niks met de horsies. -O-

Hoe staat het met de verbouwing?

Goed geregeld Nicky! Heb je in ieder geval je oude stek weer terug. Jammer dat jullie niet langer kunnen blijven bij Esther, ook mooi trainingsgebied lijkt me zo! Nog even genieten!

Hier begonnen met foalwatch. Het leek even heel hard op te schieten maar als ik het nu weer bekijk kan het nog goed een week of langer duren. Jazzy fopt me zo. Tie lees ik veel beter, vorige keer maar 1 nacht hoeven waken...
Maar goed 3 gebroken nachten verder maakt dat ik toch maar tot vrijdag heb vrijgenomen. Breekt me zo op, niet slapen. Dus ff lekker rustig an. Nou ja, probeer m'n vrije week wel nuttig te besteden. Heb lekker Zahra opgepakt met Roundpenwerk en grondwerk. Ze was er aan toe en ze pakt het super op! Denk echt dat we daar een fijn paard aan gaan krijgen: hoog in energie en hoog in intelligentie. En ze wil t graag goed doen!

Afbeelding

Nour gaat ook top! Lekker western aan t trainen en als afwisseling wat korte afstandsritjes in de bossen. Zalig! Hij doet t goed!

Afbeelding

Afbeelding

Wie gaan er trouwens naar St oedenrode? Wij doen beide dagen mee! Debuut in de halter voor mij, wordt hilarisch whahahaha (struikel nog over m'n eigen voeten :') )

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:15

Lekker ritje Gelske, mooi weertje er ook bij gehad :)

Wat een gaaf beeldje Joyce, is dat zo'n sleich? Halstertje staat Azi goed :j

Dat is inderdaad minder die gebroken nachten Yildiz. Wel fijn dat je op korte termijn zo vrij kan nemen :D Wat vond Nour van die mekkerende schapen? :+ Ik zit heel erg in twijfel. Wil meedoen met de amateur show, maar die dag is er ook een oefenTREC bij ons in het dorp waar ik mega graag aan mee wil doen. Ik neig nu naar het laatste....

Yemmie vond het nodig zichzelf weer eens stuk te maken :\ Er zat een bult tussen z'n pezen op het been waar hij van de week niet goed op liep dus ik scheet hem alweer in m'n broek.... Dierenarts was toch op stal dus haar even laten kijken en zij vindt het niet op een peesblessure lijken aangezien het tussen de pezen in zit en hij weer rad loopt. Waarschijnlijk een bloeduitstorting door aantikken tijdens ravotten met z'n maten. Helaas m'n Hidez pak nog niet terug dus hem maar in de tape gezet. En ja hoor, ik kan nu zeggen dat het echt werkt want vanmorgen was de zwelling foetsie :D

Afbeelding

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:02

Ik ben hier nog niet eerder geweest, maar het lijkt me ontzettend leuk om af en toe wat mee te kletsen en vooral mee te lezen :)

Ik loop momenteel stage waardoor ik wat minder op Internet te vinden ben. Afgelopen winter heb ik een twee jarige merrie gekocht met flink wat Arabisch bloed, op slag verliefd op die grote ogen, fluwelen velletje en die puntige zachte oren. We hebben haar omgedoopt tot Zara.

Afbeelding

Zo zag ze er uit toen we haar kochten, maar inmiddels begint het een prachtige dame te worden :)

Afbeelding

Afbeelding

Wat fijn om te lezen dat de tape zijn werk goed doet! Is het niet lastig te verwijderen met die haren? :) en wat is dat zwarte gedeelte?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:14

Welkom Eight! Leuk beestje heb je. Wat zitten er voor paps en mams achter?

Dat zwarte is ook tape, maar dan duurdere paardentape. Roze is gewoon van de Action en werkt eigenlijk net zo goed :) Eraf halen gaat heel makkelijk, het is geen ducktape :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:18

Yildiz, Nicky het is geen Schleich (stuk groter en gedetaileerder). Model weet ik niet zeker, maar volgens mij is het Breyer of Peter Stone. Het is in ieder geval dusdanig gecustomized dat het op Yusraa lijkt :)

Nee, Amerika was in 2014. Al zou ik graag terug willen hoor, als ik die foto's/filmpjes zit te bekijken krijg ik heimwee :o Op Facebook komen die herinneringen nu steeds langs, het is precies 2 jaar geleden dat ik daar was met mijn ex. Dit jaar ga ik met een vriendin 10 dagen door Ierland trekken :D
En spannend, Jazzy- waken! Ik zag op FB dat Nour ook een zoon had gekregen, gefeliciteerd!!

Wat een druif die Dayem, fijn dat de tape werkt. Blijft dat wel een beetje zitten onder invloed van regen, zand, schuren etc.?

Welkom Eight! Wat een leuk paardje is Zara!

Straks even lekker bij de paarden bezig, scheelt dat ik hel veel met links kan, haha!
Hebben jullie ervaring met fijne singelbontjes? Ik heb eentje van Mattes op het oog, dat zijn meestal wel fijne bontproducten toch?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:54

Zara is mooooi! Welkom!

Leuke kleurtjes die touwhalsters! Staan ook erg mooi

Yildiz, je zoontje is zo schattig!
En je bent lekker met je paardjes bezig!

Shym staat weer alleen :( de kudde wacht hem op om hem vervolgens te pakken te nemen net zo lang tot hij door het draad gaat #) arm dier! Ik was net zo blij dat hij heerlijk in het volle gras kon lopen. Nu dus weer op een kaal stukje.. Een vriendin van mij vraagt of shym daar even in de wei mag zodat hij inboedel geval toch lekker het gras in kan want dat kan meneer wel gebruiken.
Ondertussen ben ik op zoek naar een andere plek voor ze.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:13

Afbeelding
Afbeelding

Verzopenkatje :oo

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:09

Ja ik dacht al Joyce dat t wat anders was! Nu herinner ik t me weer idd, je had t al eerder verteld. Super leuk zeg. Ierland trekt mij ook. Mooie cultuur en ruig landschap. En lekkere biertjes! :9 Wanneer ga je?

Welkom Eight! Wat n leuk meisje! En nog een Zara!! Hier een Zahra bijna zelfde hihi. Ze heeft ook zon klein streep kolletje maar meer in de vorm van een bliksemschicht (past bij d'r karakter _O- )

Afbeelding

He dorie zeg Marlijn! Wat klote. Dus nu verhuizen? Zo balen maar ja, beste voor je dier.
Haha, die foto's matchen bij die van mij vandaag! Verzopen katjes! Zahra hield zichzelf warm met crossen, mafketel, maar de jaarlingen, met Nyhla voorop deden lekker mee. Tie niet, er is immers volop gras te eten dus waarom raar doen? :?
Nour, tja das een vent. Dus een watje whahahaha. Hij stond echt heel overdreven te rillen buiten dus heb m maar ff for the time being op stal gezet, stonden genoeg vrienden naast dus meneer in z'n hum. Vanavond als t droog is mag ie weer terug. Tis geen weer voor een bier.
En jaaaaa, hij is weer papa geworden! Heel mooi hengstje bij Chess Arabians! <3 Lijkt twee druppels op pa qua hals en uitstraling op die leeftijd. Ik hoop deze week even langs te kunnen gaan om m irl te bewonderen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jazzy heeft ons met z'n allen keihard gefopt gisteren. Zelfs Jan, die haar elke avond checkt, en het ALTIJD goed heeft, zei opletten! Vannacht gaat die komen.
Ze was ook erg onrustig begin vd nacht. Maar nope...
Foalwatch, echt zo killing maar super spannend! Like it! :):)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:10

Ja, dat trekt mij ook enorm! De geschiedenis, folklore en het bijzondere landschap! <3 En inderdaad, lekkere biertjes, whiskey etc. We gaan 13 juni weg, dus schiet mooi op. Zonet de laatste reisdocumenten in huis gekregen, yay!

Lazio vond zichzelf vanmiddag ook erg zielig. Die heeft ook het idee dat hij smelt door de regen :brr:
Wat een lief snoetje zit er op dat veulentje! Hoeveel Nour baby's verwacht je dit jaar?
En wat een grapjurk, die Jazzy. Was dat vorig jaar ook zo, of heeft ze deze ronde wat meer gevoel voor humor? :D

Wat vervelend allemaal Marlijn. Het zit jullie steeds maar niet mee hé?

Het 'arme' mannetje vanmiddag op stal, helemaal natgeregend.... agossie _O-
Afbeelding