[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:55

Gefeliciteerd Joyce en Joyce. Lekker verjaardagstaart met man. Of lekker op stap met de nieuwe trailer. Het is toch handig als je regelmatig weg bent op concours of show.
Nicky, wat fijn dat Dayem zo verbetert van de behandeling.
Adawi, leuke kerstversiering. Hier moet alles nog even opgezocht worden voor de kerst.
Katja, hij zoekt letterlijk steun bij jou met je jas vastpakken. Je bent zijn persoonlijke 'blindegeleide', als het ware. Het is toch een teken van vertrouwen in jou, als hij zo steun zoekt bij je.
Kelly, ik zou gewoon een andere instructie zoeken. Als het niet goed voelt, niet verder gaan. Straks heb je oorlog met je paard, vanwege zo iets. Ik denk altijd: je wil er mee werken, niet er mee oorlog voeren. Dat je af en toe je 'discussie' hebt met je paard is logisch, maar 'welles nietes' moet het nooit worden.
Bij mijn paard heb ik duidelijk advies gekregen om er niet te lang mee te werken in het begin. Dat heeft heel goed gewerkt. Veel naar buiten en lange rechte stukken rijden. Zo wordt het paard sterker, en kan het geleidelijk ook wat meer 'aan de slag'. Het paard moet ook wennen aan het gewicht van de ruiter op zijn rug. Vergelijk het met een rugzak meenemen, of een kind op je schouders nemen. Daar moet je ook even aan wennen. Je evenwicht en balans zijn veranderd.

Ik heb gisteravond zo lekker gereden met mijn kleine vosseman. Gewoon wat wenden door de bak, slangevoltes rijden, wat overgangen rijden. Nog een paar keer halthouden oefenen. Dat was in het begin ook zo moeilijk voor hem. Dan bleef hij 1 seconde stilstaan, en dan gauw weer verder stappen. Ook bij het opstappen en afstappen is hij nu heerlijk ontspannen. Het gaat steeds een stukje beter. Vandaag gaan we lekker naar buiten, als de zon schijnt. Volgende week heel misschien weer een oefenparcours van 40 cm o.i.d. := . Vorige keer hadden ze het stiekem op 60 gezet, maar paardlief deed het heel braaf.

Edit: Kelly, ik heb jaren bij een soort hit actief stal gestaan met mijn eerste paard. Het is heel goed bevallen. We zijn verhuisd, dus daarom kon het niet meer.

BarbaraNova

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:21

gefeli dames, mooie trailer, wat voor merk enz?

Nog spannende plannen voor het weekend?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:27

ik was van plan om modder-staartpunten te gaan wassen en insprayen :D maar ik hoor dat zusje morgen bedrijfpanden wil gaan bekijken, dus dan ga ik morgen gewoon opruimen en aanklooien :') tis makkelijker wassen als je met zn 2 bent, ik heb geen vastzet plek. Gaan we zondag wel staartpuntjes wassen :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:12

Bij welke hit actief stal ga je kijken, Kelly?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:16

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:26

@barbaras het is een Hotra Salinero
@ellen super dat zo goed gaat met vosseman

Lijkt nu al wel jarig net me Canvas ook binnengekregen van de laatste shoot deze had ik nog te goed maar kon niet zo goed kiezen welke ik toen wilde
Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:28

mooiiiiii!!!!!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:30

thanx ben er ook echt zoooooo blij mee

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:30

Ooh gaaf zeg!!

*\o/* Ik ben helemaal heppie, sinds vandaag heb ik centrale verwarming thuis, en dus ook een ketel die fatsoenlijke waterdruk voor de douche geeft :') Wat een genot.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:33

ShamalArabs schreef:
ik was van plan om modder-staartpunten te gaan wassen en insprayen :D maar ik hoor dat zusje morgen bedrijfpanden wil gaan bekijken, dus dan ga ik morgen gewoon opruimen en aanklooien :') tis makkelijker wassen als je met zn 2 bent, ik heb geen vastzet plek. Gaan we zondag wel staartpuntjes wassen :P

whaha ik doe hier ongeveer elke week staartjes soppen, knip ze nu ook altijd end korter met dat blubber gestamp...

en doen jullie ook elke dag voeten wassen als ze uit de wei komen? of ben ik gek? smeer ook vaak de kootjes in met speciaal spulletje vaseline achtig iets ivm eventueel mok

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:59

@elien oooh heerlijk en helemaal met deze kou
@babaras asal spuit ik iedere dag af als ze uit de wei komt om getraind hebben. Maar heb wel warm water en droog het goed met de handdoek

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:00

echt een gave trailer Joyce! Ik ben heel jaloers :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:02

@katja dankje, nou hoeft niet hoor heb er erg hard voor moeten werken kan hier ook niet allemaal zomaar

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:03

ja tuurlijk dat snap ik ook wel :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:10

@katja nou sommigen hoeven maar in hun vingers te knippen en ze hebben het maar hier niet. Heb al va mijn 12 paarden waar ik zelf voor gewerkt heb, woon wel bij mijn ouders aan maar alles met paarden is van ons en hebben we zelf hard voor gewerkt. Vind dat ook fijn nu kun je ergens trots op zijn, denk als je alles zo maar krijgt dat dat veel minder is

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:12

Ja mag je ook trots op zijn :j ik heb niet de mogelijkheid om te sparen voor een trailer maar als ik dat kon zou ik het doen. goed bezig hoor wees maar blij met je harde werk +:)+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:45

Dat heb ik ook Joyce, dingen zijn vaak nog 2x leuker als je er zelf hard voor gewerkt hebt! Zowel in de paarden (sport, spulletjes, alles :D ) als het dagelijkse leven :Y)
Wat was ik trots toen ik mn eigen autootje gekocht had, veeeeeel trotser dan wanneer ik hem gewoon gekregen zou hebbem. Met Noah het zelfde, alle wat we bereiken hebben we samen gedaan want hij kon niks toen ik m koch :+t

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:55

@katja ja ook dat ik natuurlijk niet zo van zelf sprekend een goede baan in deze tijd.
@tamara ja same here ook met asal denk altijd ookal moeten we nu stoppen met wedstrijden dit hebben we maar mooi bereikt. Keek net op de startlijst voor concours hier in de buurt rij 2 dagen mee dacht woow wat een concurrentie, later dat ik so what we gaan ze ten eerste poepie laten ruiken en ten tweede we rijden er maar mooi of we nou boven of onderaan eindigen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:04

Ik financier Yus ook helemaal zelf. Ik mocht en wou ook geen eigen als ik het niet zelf zou kunnen betalen :)

Weekendplannen... morgen winterbanden onder mijn autootje, wifi repareren, nieuwe koelkast installeren, hapjes halen en nieuwe telefoon voor vriend halen :). En morgenavond feest hiero. Zondag komen mn ouders en zusje op verjaardag visite.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:07

weekend plannen tja heb ik die? morgen vroeg werken morgen middag asal rijden en manlief helpen met trailer afdak, morgen aaf op de bank en zondag Asal rijden en verder nog geen plannen denk fijn dagje samen even met de hondjes naar het bos

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:12

Wat een leuk oudje Katja!

Wat een nare verhalen van paarden die nachtblind zijn, lijkt me heel vervelend!

Super dat Dayem zoveel baat heeft bij de behandelingen!

Leuke verlichting Adawi, ziet er gezellig uit!

Hele mooie trailer Joyce, snap dat je apetrots bent! En idd: als je er zelf voor gewerkt hebt, voelt dat zoooo goed!

Gefeliciteerd met je vriend Joyce!

Ben benieuwd of de stal wat voor je is Kelly, vind het super dat je gaat voor het welzijn van je paard!

Fijn dat Vosseman zo lekker gaat!

Ik spuit alleen de benen af als de klodders er echt aan hangen. Meestal valt het wel mee en poets je het er zo af als het opgedroogd is.

OOh die foto van Asal is zo gaaf! :D

Heerlijk Eline, vooral in deze tijd :brr:

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:15

Weekendplannen heb ik haha! Vanavond bedrijfsuitje (karten! :)) ) en etentje, morgen uit eten en bowlen voor mama's verjaardag, en misschien daarna nog naar Rotterdam. En anders ga ik zondag aaf maar Rotterdam :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:23

@ilona dankje :D
@tamara heerlijk weekend voor de boeg dus

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:25

Mooie trailer en doek Joyce! Is het een Hotra? Heb ik ook, erg fijne trailer :)

Hit-actief vind ik altijd wel een mooi idee. Ben benieuwd, keep us posted :D

Hier wordt ook paard helemaal zelf gefinancierd. Nu heb ik een redelijk goed betaalde horecabaan dus daar red ik het mee maar veel geld voor mezelf hou ik niet over… Alleen aanschaf van Dayem en de trailer (trailer is eerder dan paard gekocht. Want ja, volgens mijn vader moet je ook een trailer kopen als je een paard koopt :+ Heb er duidelijk bijgezegd dat hij alles eromheen mag betalen (onderhoud enzo) want daar hou ik geen cent voor over).

Dayem was vandaag helemaal niet lekker. Heftige reactie op de behandeling van gister. Hij heeft vannacht geen hooi gegeten en kwam vanmorgen soort van dronken z'n stal uit. Geen verhoging maar heel duf. Hij was doodop van de behandeling. Ze is gister veel met z'n ogen, darmen en schouder bezig geweest. Buik en schouder mochten we vandaag niet aanraken... Margriet gelijk gebeld of dit normaal is en ze wilde hem toch even zien. Binnen 1,5 uur was ze er en heeft ze hem nog een keer behandelt gericht op de ontspanning, echt super _/-\o_

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:36

@nicky ja klopt een hotra salinero, ik heb er verder nog geen ervaring gehad wij hadden bökman, heb dit de laatste keer ook met Asal gehad, ze kon niks vinden dus ze heeft Asal heerlijk gemasseerd maar de volgende dag leek ze wel kreupel en idd dronken. Ze heeft dit 4 dagen gehad daarna weer helemaal de oude