Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat een periode voor jou zeg, wel echt ineens alles tegelijk. Ik ga duimen voor je, voor beterschap voor al je lieve dieren. Volgens mij kunnen ze het wel gebruiken 
Ga je voor de endurance echt serieus? Balen van die val, heb je er nog erg last van gehad? Stout paard 

En die foto met je drietal met die kleine Qaseem, wat een knap veulen was dat zeg.
En ze lopen zo relaxt langs de golven heen, knap hoor! 
Wat een leuk verhaal van de bushalte, mooi toch als mensen er van onder de indruk zijn! Snap wel dat je doorreed hoor.
De oude eigenaren van Olina kwamen kijken, echt heel erg leuk. En met Mish voor de tweede keer los gereden
Ze was zoooo braaf en gaat echt al stukjes heel fijn lopen! Voor het eerst ook echt een beetje gestuurd en zelf wat van hand veranderd, wat een keigaaf gevoel om dat nou helemaal zelf te doen zeg!! Moest nog wel heel overdreven sturen natuurlijk voordat ze wat deed, de eerste keer snapte ze er geen hout van, en aan het eind stuurde ik toch al heel wijs met haar weg
Wat heb ik toch een toppaard
.

Hoop idd dat het je een beetje opvrolijkt Miranda. Ik heb daarom maar niks gepost zondag en doe dalijk mn verslag.
Das echt heeeeeul hard!!! Oh dammit was jij het? Sorry sorry sorry!
Nee, was niet ongelegen hoor maar moest ff alles laten bezinken hihi. Waren zo veel mensen, indrukken en heb echt met volle teugen genoten, ook super relaxed de ridden in gegaan maar dan zo open gesteld voor Tie en mn omgeving dat direct erna ik even dichtsla. Dus echt excuses, was best heftig weekend.
Jaaa, in stijl hey! Nour was na twee dagen op box behoorlijk enthousiast dus samen met Ron een erg vliegende whiieeeeeeh start! Maar na km menneke weer mooi terug op mij en zit terug gereden. Was erg fijne rit. We zijn natuurlijk gebonden aan die max 13 km/u dus moesten echt stapsessies inlassen om niet te hard te gaan. Nour is echt super fijn, dendert zo door plassen, modder, echt een locomotief. Juan op de achtergrond die mijn vetkaart inspecteerde en ook na de race me met tips etc voorzag. Blij mee. Motto: rustig aan, dit jaar K1, einde seizoen K2 kort pakken. Luisteren naar mijn paard want hij geeft aan of hij er aan toe is. Yup, kan ik wat mee! 

Lijkt me wel leuk om dat ook een keer te doen. Wie weet, als er ooit een veulentje komt

Ik weet van mezelf ook dat als ik met Rayna bezig ben dat anderen even niets van me hoeven te verwachten, laat staan een wildvreemde
Ik heb wel genoten van alle mooie paarden, sommigen kwamen nog van best ver weg. Yanour legt ook echt nooit die staart even neer, lijkt me erg vermoeiend om steeds die plumeau omhoog te houden
Er is een heel mooi, lang en breed zandpad langs de A12 waar het vrij normaal is om je paard te laten rennen. Dus dat doen we regelmatig. Dat vinden we allebei heel leuk, zodra ik haar richting dat pad zet begint ze al half te steigeren tot ik zeg dat ze mag. Als een pijl uit een boog gaat ze dan

Heerlijk om te zien.
Heb nog nooit zoiets gedaan, dus het is wel een soort van "kan ik dit wel zelf??" - gevoel
Maar aan de andere kant, ik ken haar zo door en door, dat als ik gewoon goed op haar let, ik eigenlijk bijna altijd wel kan inschatten of iets wel of niet kan, en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Plus een topmens op de grond om fijn mee samen te werken, en ik heb het geluk dat ik die ook heb
En als de basis goed zit, dan kom je al een heel eind. Dat merk ik nu ook wel, zo goed als dat ze het allemaal doet. Maar niks geeft zooo'n gaaf gevoel als na al die jaren je veulen op hebben zien groeien, er dan eindelijk bovenop klimmen en ineens samen door de bak rijden

Mish vindt het vaak buiten nog een stukkie moeilijker dan in de bak en vindt dingetjes daar sneller spannend, dus we gaan kijken hoe we het beste haar spanning af kunnen laten vloeien en haar beter op haar gemak kunnen houden. Stuiterende arabiertjes zien er dan misschien stoer uit, maar ik wil gewoon een relaxte bravebier
Ik was wat voorzichtig met de maten, want inkorten kan altijd nog, erbij knippen is lastiger
Ze heeft wat rondjes door de bak gestapt. En die lieverd bleef gewoon als een lammetje achter me aan lopen in de bak
Als ik er zelf op rij is ze soms de stereotype wilde woeste arabier, maar een paar rondjes stappen met een onervaren persoon doet ze zo braaf als het maar kan! Ik ben zo blij met haar
Later ben ik toch de bak maar even uit gelopen zodat moeders zelf wat kon sturen, maar elke keer dat ze langs liep keek Rayna even mijn kant op van: "Doe ik het zo goed? Moet ik nog even doorlopen?"
Is altijd wel een goede oefening. Dan kunnen ze zich achter je verstoppen als het spannend wordt
Heb je vaak les van je NH instructrice of is het meer af en toe? Ik heb namelijk ook af en toe een lesje rechtrichten gevolgd, maar dat is niet iets wat ik wekelijks of maandelijks doe.
En supertof dat Rayna zo betrouwbaar is daarbij! Dat voelen ze toch aan he!
Met Mish ligt vooral de focus op "hoe zorg ik dat Mish een ontspannen paard is en blijft"
Dit omdat Mish vrij makkelijk spanning opbouwt, en vrij moeilijk deze weer afvloeit. Relatief gezien valt dat ongetwijfeld nog steeds wel mee, maar ik wil gewoon een relaxte ontspannen poownie.
voordat we überhaupt van het terrein af waren waren we al een kwartier verder. Ze heeft heel fijn geholpen met "hoe laat ik Mish kennismaken met enge voorwerpen" en met "als Mish spanning opbouwt, hoe kan ik haar dan weer helpen die af te bouwen" en ik kwam weer met een sjokkende Mish aan een lang touwtje terug het terrein op. Mission accomplished 
Ze heeft idd heel erg de neiging om zich maar achter me te verstoppen, maar ik wil nu juist dat ze in haar eentje leert dat soort dingen aan te kunnen
en dan wil ik haar daar best mee helpen, maar dat verstoppertje spelen is wel een beetje makkelijk van d'r

Gisteravond, toen het niet meer zo warm was, deed ik nog even een bosritje. Lekker gereden, nieuw stuk bos bezocht. Maar toen wilde ik nog even een galopje doen op een bekend zandpad. Daar lagen echter wat grote kiezels op een bepaald stuk, en Rayna besloot er iets omheen te gaan ipv door het midden. Toen stapte ze te ver naar rechts, in diep zand van de akker langs het pad. Ze is gevallen en ik ben gaan vliegen.
) en zag al aan mijn schouder dat er iets niet aan klopte. Afijn, Rayna hield haar voorbeen in de lucht, dus ik meteen even een paar stappen met haar lopen om te zien of ze in orde was.
Ik kon me best sterk houden wat betreft de pijn, maar barstte wel steeds in tranen uit als niemand me kon vertellen of ze al thuis was en of ze oké is. Stalbaas heeft haar zien galopperen en ze houdt zich goed in de kudde, dus ze zal hooguit stijf zijn, maar ze wordt in de gaten gehouden.
Ik moet zeer beschamend toegeven dat ik geloof ik al meer foto’s van hem op Facebook heb gepost in een maand dan van mijn vriend en ik samen in twee jaar. Oei.. Maar had iets gelezen over hoe stabieler de relatie was hoe minder er op facebook stond.. Tenminste zo leg ik het mijn vriend uit.
Wat een verhaal zeg van jullie avontuur, klinkt behoorlijk pijnlijk. Wel dikke mazzel dat je beestje zo braaf bij je blijft, daar zou ik toch wel erg bang voor zijn dat je die straks nog een keer kan gaan zoeken in het bos. Beterschap!
Hier en daar een storing maar ach, het was zo leuk! Bleken we nog 173 en 175 te hebben gereden en een mooie 3e en 2e plaats van de 4 deelnemers te hebben behaald met maar 1 puntje verschil van de nummer 1
Mijn dag kon niet meer stuk, zo trots!

Dayem ziet er heel rustig en braaf uit op die rijfoto's
Ik kreeg ook deze;
Ik krijg pas donderdag een plaat in mijn schouder, het verbaast me (en iedereen die ik spreek) wel dat ze me zo lang met losse brokstukken laten zitten. Ik heb ook geen idee of dit normaal is. Ik heb overigens wel morfinepillen, dus de pijn valt mee als ik me rustig hou.
Het showhalster moet nu ook even wachten
Is ook niet heel lastig te maken hoor Yildiz, als je eenmaal de goede spulletjes bij elkaar hebt is het een kwestie van de volgorde van werk te bepalen en dan gewoon knutselen. Ik heb verder ook geen ervaring met het maken van dat soort dingen, van dichtbij is ie niet erg professioneel om te zien
Alleen de maat is wat lastig bepalen. Als ik weer naar stal mag zal ik weer even passen of de maat nu beter klopt.
Heel heftig! Voor t zelfde geld was t klaar geweest. En wat top paard heb jij zeg om zo braaf bij je te blijven!!! Die plaat is voor altijd?
)
Ooit, als ik geld over heb, wil ik ook nog een BM! Maar mijn Barefoots zijn ook heel fijn, dus ik klaag niet. Gave foto's van Yazahra, ze zit mooi glad in het haar! Zijn je beide zoontjes zo gek met paarden? Of alleen Yul?
Zitten weer genoeg foto's bij die het uitvergroten waard zijn.
Hij heeft nog steeds zo'n pretbekkie.
Leuk om die uitleg te lezen, ben niet zo bekend in die sport. Je halster ziet er goed uit, kleurtje staat haar mooi!
) 

Allemaal weer verjaard inmiddels, dus de tussenstand is nu 21-21-2-1. 

YildizArabs schreef:Roma.... Belofte maakt schuld hey
Daar ben ik dan ook weer eens!
Ben zo benieuwd naar haar baby! Nog 10 lange maanden wachten..
En ook al hengstig, ik heb het idee dat Aleeyah er ook tegenaan hangt, ze hangt de laatste dagen meer dan normaal langs de draden bij de rest.
Heel veel sterkte

) nadat ze zo ziek geweest is deze winter.
YildizArabs schreef:Mies, Marlijn, Bren, Eline, Gelske, Bauk, Ditta.... waar ziiiiiiiiiijn jullie?

Fijne aanleuning volgens mij! Wat was het resultaat?
Hij is er vroeg bij
We hebben vorige week, omdat ik ook vakantie had en het stralend weer was, een paar keer met haar gereden, even een stukje bevestigen ook, zodat het voor haar wat normaler wordt. Ze pakt het echt fantastisch op
Voor vorige week vond ze het een paar keer nog wel spannend, maar dat is nu helemaal weg. Vooral in stap en wat geoefend met sturen, en een paar keertjes kort wat draf. Zie ook onderstaande foto, ben d'r zelfs een keertje vijf minuutjes zonder zadel opgestapt

Maar er komen wel weer knappe (witte) paardjes voor terug
En dat is dan nog een baby, ik wens je vast veel sterkte en geduld als hij ouder wordt
Ik heb nu een mooie plaat met schroeven, dus ik mag mijn arm al redelijk gebruiken zonder al teveel pijn. Gisteren nog wel erg veel pijn, dus ben een nachtje gebleven met een morfineknopje. Vandaag weer met mijn ouders mee naar huis, maar ik moest en zou nog even langs Rayna
Heel charmant met alle pleisters e.d., maar goed, nu zitten we er een uur vandaan en zit een bezoekje er niet in.
Ze ziet er perfect uit, haar schaafwondje is genezen en ze loopt geen pas kreupel. Volgende week mag ze zelfs met de kudde op een nieuw stuk wei met lekker veel gras
Daar zal ze veel blijer mee zijn dan een kreupel baasje dat een handje muesli komt brengen
Allemaal Spaanse spullen voor een enigszins haalbare prijs. Ik ben helemaal dol van Spaanse spullen, mijn lespaardje is een andalusiër, en naja Nadeem is wel een hele kwart Spaanse arabier. Dus ik heb straks setjes. Een dressuurpaard setje, een spaans setje, een indianensetje... Tenminste als ik de loterij win.
Dromen kan altijd.
Ze hebben best wat gelijkenissen, ik heb blijkbaar echt iets met de Nassera lijn, maar zijn toch ook wel anders. Met Nadeem ga ik meer een uitdaging aan, hij is wat gevoeliger, en ook wel wat dominanter.
Maar hij is en blijft prachtig. Ik wil ook zo graag foto's maken van mijn mannetje. Ik heb al een vriendinnetje gescharreld. Normaal moet ik achter haar aan met het foto toestel, nu kan ze een keer achter mij aan wandelen hèhè. Ach als Amir die zwarte manen nou hield. Ik vind het zo tof bij hem staan!Al_Zawraa schreef:Dames.... waar zijn jullie?![]()
Ben ik er weer eens, is iedereen verdwenen
Lekker kereltje, ik hou wel van wat pit!
, ik heb denk ik hetzelfde met Zahra als jij met haar. Volop genieten hoe ze zich ontwikkelen!
. Nu even doorpakken is niks mis mee en dan gewoon weer periode weg zetten. Ik vind dat wel goed werken bij die jonkies.
En zie die fotoooo, twee blije snuitjes hihi!
Hopelijk herstel je snel. Wat hebben ze daar in het ziekenhuis over gezegd? Je zult natuurlijk moeten gaan revalideren? Hoe lang gaat dat allemaal duren. Blegh zeg, even dikke kruis door je leuke plannen of niet? Gelukkig gaat het goed met je dame.
IK was echt vet tack addict maar dat gaat gelukkig wel wat beter (buiten dat exorbitante zadel dan...
). Maar werk er hard voor en ik vind het nu eenmaal leuker om voor de paarden of voor de kinderen wat leuks te kopen dan bv kleding voor mezelf. Ik ben trouwens wel enorm verwend door hubby laatst met mn nieuwe jas. Uiteraard paardenjas hihi. Zal straks wel ff plaat doorsturen om te showen.
) en voor ik t weet ziet ie dan bijna op Nour hahaha. Ja hij heeft niks met de merries maar met Nour... ouwejongens krentebrood.
. Komende week komt de hoefsmid dus ik hoop op een hoefzweer oid wat het is best accuut en gelukkig niet haar blessurebeen van vorig jaar. Helaas daarom wel haar terug getrokken uit de Rassenshow voor morgen, echt klote voor Lisanne die zo hard met haar aan het trainen was en natuurlijk ook voor Yul die leadline zou starten. Yul kan nu door een heel lieve clubgenoot toch starten leadline met een ander paard, dus wel fijn voor hem, hij had zich er ook zo op verheugd.
: