[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:50

Och jeetje Miranda, het zit allemaal niet mee. Sterkte :(:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:02

He dorie, zit je echt zo niet mee zeg... ;(
Heel veel sterkte lief ❤️

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:21

Ach jeetje toch Miranda -O- Wat een periode voor jou zeg, wel echt ineens alles tegelijk. Ik ga duimen voor je, voor beterschap voor al je lieve dieren. Volgens mij kunnen ze het wel gebruiken :(

Nicky, wat leuk dat je al zulke afstanden met Dayem rijdt :) Ga je voor de endurance echt serieus? Balen van die val, heb je er nog erg last van gehad? Stout paard :+
Je selfies waren goed gelukt zie ik :P

Gelske, wat een prachtige platen post je weer van je knappe paarden, gaaf hoor! Wat is dat toch een prachtig dier <3 En die foto met je drietal met die kleine Qaseem, wat een knap veulen was dat zeg.
Zo lekker om zo op het strand te kunnen rijden, jaloersmakend :D En ze lopen zo relaxt langs de golven heen, knap hoor!

Arme Shym dat ie het zo koud had! Het is ook wel heel wisselvallig met het weer. Denk dat vandaag meer een dag was die de gemiddelde arabier beter kan waarderen. Mish vindt kou echt verschrikkelijk, en regen al helemaal. Dan kun je d'r bijna niet eens longeren omdat ze dan alleen d'r kont maar naar de regen wil draaien _O-

Wat een leuke foto's van Doroata, wat wordt Doortje toch al weer een grote meid! Gaat het nog steeds goed daar bij jullie? Wat leuk dat je af en toe foto'tjes blijft plaatsen hier, leuk om haar te kunnen volgen.

Kesje, wat snel, 53 km/h! :D Wat een leuk verhaal van de bushalte, mooi toch als mensen er van onder de indruk zijn! Snap wel dat je doorreed hoor.

Hier echt een topdag gehad met de paarden :D De oude eigenaren van Olina kwamen kijken, echt heel erg leuk. En met Mish voor de tweede keer los gereden *\%/* Ze was zoooo braaf en gaat echt al stukjes heel fijn lopen! Voor het eerst ook echt een beetje gestuurd en zelf wat van hand veranderd, wat een keigaaf gevoel om dat nou helemaal zelf te doen zeg!! Moest nog wel heel overdreven sturen natuurlijk voordat ze wat deed, de eerste keer snapte ze er geen hout van, en aan het eind stuurde ik toch al heel wijs met haar weg :D Wat heb ik toch een toppaard :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:34

Jee wat ziet dat er al top uit met Mish wat loopt ze al lekker door en zo rustig en ontspannen echt leuk om naar te kijken +:)+ .

Weer een lekker ritje gemaakt 53 km dat is best snel. Leuk dat iemand een foto wilden maken ze vallen dan toch wel op he onze knappe arabiertjes. We gaan uiteraard voor uitgelicht moet lukken toch met je knappe dame en je zelf gemaakte halster.

Nog even wat leuke plaatjes ik hoop dat ze je een beetje opvrolijken Miranda. Qaseem zo als hij nu is van knap veulentje naar heerlijke Twenter <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:08

Hihi blije aap! :D Hoop idd dat het je een beetje opvrolijkt Miranda. Ik heb daarom maar niks gepost zondag en doe dalijk mn verslag.

Oh Eline, wat heerlijk! Ik zag je video op FB, echt zalig dat ze het zo goed doet (al had ik niet anders verwacht gezien jullie gedegen voorbereiding). En uiteraard moet je daar wel gruwelijk trots op zijn hihi! {:}

Wow Kesje 53 km! :oo Das echt heeeeeul hard!!! Oh dammit was jij het? Sorry sorry sorry! :oo Nee, was niet ongelegen hoor maar moest ff alles laten bezinken hihi. Waren zo veel mensen, indrukken en heb echt met volle teugen genoten, ook super relaxed de ridden in gegaan maar dan zo open gesteld voor Tie en mn omgeving dat direct erna ik even dichtsla. Dus echt excuses, was best heftig weekend.
Heb echt vandaag en gisteren moeten bijkomen en bijslapen. Voor de horsies dus nu ook ff uitblazen, maar wel fijn de meiden weer op het gras te hebben en Nour terug thuis samen met zijn vriendje.
Ik heb een paard nog nooit zo blij gezien weer terug thuis te zijn. Hij was maandag bij buiten zetten toen hij zn maat zag echt wel heel heftig, heel erg hengst en tien keer groter hihi maar was gewoon blijheid heerlijk ze samen te zien, Ze staan weer lekker 24/7 buiten.

Tja, t weekend... Ik weet eigenlijk niet waar te beginnen... Meeste weten denken wel dat het gewoon echt heel goed is gegaan. Ik heb vooral heel erg genoten van alle mensen, de entourage, de sfeer en de gezelligheid. Vorig jaar met Nour in de Ridden classic met Valerie als amazone ging ik bijna dood van de zenuwen en nu als ruiter ging ik er echt super chill in. En Tie anticipeerde daar natuurlijk op. Ik denk niet dat ik ooit lekkerder met haar heb geshowed.
Nour was erg snel en te druk, maar had mooie momenten in de walk & jog dus een terechte 5e plaats.
Volgende dag ook echt een heel fijne race gereden. Hilarisch met Stijn in maatpak als handler op de voorkeuring en de locomotie. _O- Jaaa, in stijl hey! Nour was na twee dagen op box behoorlijk enthousiast dus samen met Ron een erg vliegende whiieeeeeeh start! Maar na km menneke weer mooi terug op mij en zit terug gereden. Was erg fijne rit. We zijn natuurlijk gebonden aan die max 13 km/u dus moesten echt stapsessies inlassen om niet te hard te gaan. Nour is echt super fijn, dendert zo door plassen, modder, echt een locomotief. Juan op de achtergrond die mijn vetkaart inspecteerde en ook na de race me met tips etc voorzag. Blij mee. Motto: rustig aan, dit jaar K1, einde seizoen K2 kort pakken. Luisteren naar mijn paard want hij geeft aan of hij er aan toe is. Yup, kan ik wat mee! +:)+ Samen gefinished met Ron, volgens afspraak (grrrr) hem laten voorgaan, hij eerste en Nour en ik tweede. Mooi resultaat weer.

Tie & Me:

Afbeelding

Yanour & Irene, check out the saddle <3

Afbeelding

Nour & Stijn :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:05

Het lijkt me heel spannend om zelf je paard helemaal vanaf het begin te beleren, maar het ziet er goed uit :j Lijkt me wel leuk om dat ook een keer te doen. Wie weet, als er ooit een veulentje komt O:)

Die Qaseem zweeft gewoon op de eerste foto :D

Geen excuses nodig hoor Yildiz, je hebt me toch gewoon gedag gezegd enzo ;) Ik weet van mezelf ook dat als ik met Rayna bezig ben dat anderen even niets van me hoeven te verwachten, laat staan een wildvreemde :o Ik heb wel genoten van alle mooie paarden, sommigen kwamen nog van best ver weg. Yanour legt ook echt nooit die staart even neer, lijkt me erg vermoeiend om steeds die plumeau omhoog te houden :wow:

Ik vind het leuk om de topsnelheid bij te houden :D Er is een heel mooi, lang en breed zandpad langs de A12 waar het vrij normaal is om je paard te laten rennen. Dus dat doen we regelmatig. Dat vinden we allebei heel leuk, zodra ik haar richting dat pad zet begint ze al half te steigeren tot ik zeg dat ze mag. Als een pijl uit een boog gaat ze dan :evaw:

Ik heb vanmiddag mijn halstertje even gepast, en zoals jullie kunnen zien is ze erg onder de indruk :')

Afbeelding

Ik heb hierna nog de bakstukken wat ingekort, nu bezig met het onderleggen met vilt zodat het wat lekkerder zit. En dan is ie klaar :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:33

Yildiz, wat een leuke foto's toch allemaal, volgens mij geniet jij echt zó van en met jouw paarden :D Heerlijk om te zien.

Kesje, het is retespannend om haar zelf te beleren := Heb nog nooit zoiets gedaan, dus het is wel een soort van "kan ik dit wel zelf??" - gevoel :+ Maar aan de andere kant, ik ken haar zo door en door, dat als ik gewoon goed op haar let, ik eigenlijk bijna altijd wel kan inschatten of iets wel of niet kan, en dat is uiteindelijk het belangrijkste. Plus een topmens op de grond om fijn mee samen te werken, en ik heb het geluk dat ik die ook heb :D En als de basis goed zit, dan kom je al een heel eind. Dat merk ik nu ook wel, zo goed als dat ze het allemaal doet. Maar niks geeft zooo'n gaaf gevoel als na al die jaren je veulen op hebben zien groeien, er dan eindelijk bovenop klimmen en ineens samen door de bak rijden :D

Kesje, wat een mooi halster heb je gemaakt. Is het niet mooier als de neusband ook een stukje korter is? Die lijkt ook wat aan de lange kant.
Leuk dat je zo lekker kan racen met Rayna. :)

Qaseem is nu net zo knap als toen ie nog een veulentje was hoor, Gelske! En wat wordt ie al snel wit!!

Morgen met Mish een lesje weer met onze NH-instructrice. Ga met haar buiten wandelen! :)) Mish vindt het vaak buiten nog een stukkie moeilijker dan in de bak en vindt dingetjes daar sneller spannend, dus we gaan kijken hoe we het beste haar spanning af kunnen laten vloeien en haar beter op haar gemak kunnen houden. Stuiterende arabiertjes zien er dan misschien stoer uit, maar ik wil gewoon een relaxte bravebier _O-

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:43

Ik twijfelde al over de neusriem ja, maar ik gok dat als de bakstukken korter zijn en de neusriem wat hoger ligt, het al een heel stuk mooier zit. :j Ik was wat voorzichtig met de maten, want inkorten kan altijd nog, erbij knippen is lastiger :+

Het is zulk lekker weer! Vandaag (en gisteren) waren mijn ouders op bezoek, dus wilde mijn moeder weleens zien waar Rayna nu 'gestald' is en een rondje rijden. Nouja, rijden... := Ze heeft wat rondjes door de bak gestapt. En die lieverd bleef gewoon als een lammetje achter me aan lopen in de bak <3 Als ik er zelf op rij is ze soms de stereotype wilde woeste arabier, maar een paar rondjes stappen met een onervaren persoon doet ze zo braaf als het maar kan! Ik ben zo blij met haar :D Later ben ik toch de bak maar even uit gelopen zodat moeders zelf wat kon sturen, maar elke keer dat ze langs liep keek Rayna even mijn kant op van: "Doe ik het zo goed? Moet ik nog even doorlopen?"

<3

Buiten wandelen deed ik gisteren ook :j Is altijd wel een goede oefening. Dan kunnen ze zich achter je verstoppen als het spannend wordt :') Heb je vaak les van je NH instructrice of is het meer af en toe? Ik heb namelijk ook af en toe een lesje rechtrichten gevolgd, maar dat is niet iets wat ik wekelijks of maandelijks doe.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:51

Ja zou gewoon even kijken hoe ie valt, kan altijd nog :)

Wat leuk dat je moeder ook op Rayna gestapt is! En wat dapper van haar! Zou mijn moeder echt voor geen goud doen denk ik :P En supertof dat Rayna zo betrouwbaar is daarbij! Dat voelen ze toch aan he!

Ik heb een keer in de zoveel tijd een lesje. De "zoveel tijd" verschilt afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en hoeveel het nodig is :D Met Mish ligt vooral de focus op "hoe zorg ik dat Mish een ontspannen paard is en blijft" :) Dit omdat Mish vrij makkelijk spanning opbouwt, en vrij moeilijk deze weer afvloeit. Relatief gezien valt dat ongetwijfeld nog steeds wel mee, maar ik wil gewoon een relaxte ontspannen poownie.
Met de les gisteren uiteindelijk maar 100 meter van stal geweest ofzo _O- voordat we überhaupt van het terrein af waren waren we al een kwartier verder. Ze heeft heel fijn geholpen met "hoe laat ik Mish kennismaken met enge voorwerpen" en met "als Mish spanning opbouwt, hoe kan ik haar dan weer helpen die af te bouwen" en ik kwam weer met een sjokkende Mish aan een lang touwtje terug het terrein op. Mission accomplished :D

En als we dit beheersen en makkelijk kunnen, dan kunnen we bij wijze van de hele wereld rondwandelen, denk ik zomaar :D Ze heeft idd heel erg de neiging om zich maar achter me te verstoppen, maar ik wil nu juist dat ze in haar eentje leert dat soort dingen aan te kunnen :') en dan wil ik haar daar best mee helpen, maar dat verstoppertje spelen is wel een beetje makkelijk van d'r _O-

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:36

Mijn moeder heeft vroeger weleens paardgereden, en ze vertrouwt er wel op dat het goed gaat ;)

Klinkt goed, met Mish op pad, heel herkenbaar ook :P

Ik heb een minder bericht |( Gisteravond, toen het niet meer zo warm was, deed ik nog even een bosritje. Lekker gereden, nieuw stuk bos bezocht. Maar toen wilde ik nog even een galopje doen op een bekend zandpad. Daar lagen echter wat grote kiezels op een bepaald stuk, en Rayna besloot er iets omheen te gaan ipv door het midden. Toen stapte ze te ver naar rechts, in diep zand van de akker langs het pad. Ze is gevallen en ik ben gaan vliegen.
Ik stond meteen op (bekend mankement bij ruiters geloof ik :') ) en zag al aan mijn schouder dat er iets niet aan klopte. Afijn, Rayna hield haar voorbeen in de lucht, dus ik meteen even een paar stappen met haar lopen om te zien of ze in orde was.

Vervolgens werd ik op de grond wakker, ik was flauwgevallen van de pijn. Ik probeerde te bellen, maar viel steeds weg. Wonder boven wonder: elke keer dat ik bijkwam stond Rayna braaf naast me, dus dat was een opluchting.

Voorbijgangers hebben de ambu gebeld, en ik vertelde ze wie ze konden bellen om het paard te halen. Rayna is veilig op stal :j Ik kon me best sterk houden wat betreft de pijn, maar barstte wel steeds in tranen uit als niemand me kon vertellen of ze al thuis was en of ze oké is. Stalbaas heeft haar zien galopperen en ze houdt zich goed in de kudde, dus ze zal hooguit stijf zijn, maar ze wordt in de gaten gehouden.

Ik zit ondertussen bij mijn ouders, want mijn sleutelbeen ligt in 3 stukken en kan pas op z'n vroegst woensdag gezet worden met een plaat. Dus nu slik ik een berg pijnstillers zodat ik niet steeds de brokstukken voel bewegen. Althans....de scherpe randjes zijn er af.

Dus, voorlopig even geen nieuwe avonturen van mijn kant :o

Sadira

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:06

Oh wat heftig zeg! Supernaar, en dat kun je ook echt niet voorspellen, zo'n val. Heel veel sterkte, volgens mij doet zo'n breuk echt flinke pijn, of niet? Heeft m'n vader ook gehad en die was er ook goed van onder de indruk. Wat supergoed van Rayna dat ze bij je is blijven waken :)
Heel veel sterkte en ik hoop dat je spoedig zal herstellen. Wat dat betreft blijft het een linke sport hoor, ongeluk zit in zo'n klein hoekje. En toch zijn die diertjes het meer dan waard.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:04

Hoi Allemaal,

Ik zal ook eens een update posten.  Maar eerst even op iedereen reageren.

No_No: Wat vervelend van Shym zijn hoeven.. =( Hij is toch nog jong? Wel fijn dat hij bij de roep kan staan.

Yildiz: Nog gefeliciteerd met de dracht! Ook fijn dat ze relatief vroeg is! Mja, hormonen kunnen wel veel veroorzaken hèhè. En wat een mooie zadels toch. Ze zouden dressuurzadels ook zo mooi moeten maken. (Naja oké die zijn er al wel, maar het prijskaartje wat er aan hangt is meer iets van een verre droom..)

Kesje: Wat knap van Rayna dat ze zo haar best doet. Hoe train je een paardje voor de polo wedstrijden? Gewoon door wedstrijdjes te spelen, of doe je nog andere speciale trainingen? De foto’s zien er erg leuk uit!

Joyce: Hij wordt inderdaad wit! En breed :D

Gelske: Wat een ontzettend mooi merrietje! Jeetje zeg. Sowieso erg veel mooie foto's!

Miranda: Wat een naar nieuws allemaal. Hopen dat er snel weer positieve dingen op je pad komen. Dat mag ondertussen wel weer! :\

Nicky: Aaah als je hem op die manier wil ontharen is het wel een beetje zielig hoor :P

Eline: Wat is ze toch knap Mish. Zo braaf door de bak heen. Het ziet er goed uit! Met Nailah is het inderdaad niet door gegaan nu, die krijgt misschien een veulentje en dan zien we over twee jaartjes weer verder.

Ik heb mijn paardje ondertussen alweer een maandje! Hij staat nu gestald bij Christa Sterrenburg, waar hij rustig aan ingereden wordt. Ik ben zelf wel blij dat ik hem daarheen gebracht heb, het is wel een paardje waar je niet teveel fouten moet maken. Want hij onthoudt alles. Daarnaast ken ik hem ook nog niet zo goed en zijn we nog een beetje aan het zoeken naar welke grens we wel en niet trekken. Ondertussen herkent hij me wel. Als ik de stal inloop, krijg ik een duidelijk *Waarom is zij er weer?* hoofd. En daarna een duidelijk, *Blijf met die manenkam uit mijn buurt.* Maar klitlozer zijn zijn manen nooit geweest. En tja, ik kan er immers niets aan doen dat hij net een barbie paardje is. Daarna doen we de nodige kroelpartijen en stiekem vindt hij dat niet heel vervelend. Daarna krijg ik zelfs nog kusjes van hem! Laatst voor het eerst met hem en Christa een lesje gehad. Wat kan je toch trots zijn dat je paardje braaf rondjes om je heen huppelt. En mijn dressuurhart werd er ook erg blij van dat hij keurig ondertredend met zijn neus over de grond kan lopen. :D Ik moet zeer beschamend toegeven dat ik geloof ik al meer foto’s van hem op Facebook heb gepost in een maand dan van mijn vriend en ik samen in twee jaar. Oei.. Maar had iets gelezen over hoe stabieler de relatie was hoe minder er op facebook stond.. Tenminste zo leg ik het mijn vriend uit. :')

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:58

Ik post bijna uitsluitend paardenfoto's :')

De tijd vliegt he! Leuk dat je er zo blij mee bent. Ik zou ook wel een trainer willen inschakelen, aangezien ik zelf geen ster in de dressuur ben, maar het wel goed voor je paard is. Maarja, centjes he, en ik zou haar niet willen missen.

Wat wij doen op de training is grotendeels tactisch rijden en samenwerken, bal-en-stick oefeningen en voor de nieuwe paarden veel tussen de ervaren paarden door rijden, zo strak mogelijk. Ze moeten leren dat het veilig is en dat ze niet mogen bijten of trappen naar de andere paarden.En na de pauze wedstrijdjes.
Wat je thuis zelf aan training kan doen (althans, wat ik doe) is behendigheid en gehoorzaamheid. Dus snel op been reageren, van stilstand aanspringen in galop, halthouden en op de achterhand keren. Conditietraining. Dat soort dingen :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:24

Jeetje Miranda, wat een pech de laatste tijd. Dikke virtuele knuffel voor jullie en Zossepos Y;(

Eline, goed man zo lekker hobbelen! Ze ziet er lekker ontspannen uit +:)+ Super fijn zulke begeleiding, helpt je er soms net ff doorheen. We zien wel waar we stranden in de endurance, ik maak geen plannen en verwachtingen meer :+

Quaseem wordt al net zo knap als zn gezuster!

Super gedaan Yildiz, leuk je even gesproken te hebben. En ja, hij is leuk, een handler op de locomotie _O-

Halstertje ziet er al netjes uit Kesje :) Wat een verhaal zeg van jullie avontuur, klinkt behoorlijk pijnlijk. Wel dikke mazzel dat je beestje zo braaf bij je blijft, daar zou ik toch wel erg bang voor zijn dat je die straks nog een keer kan gaan zoeken in het bos. Beterschap!

Hi Ditta! Je verwijfd Nadeem, pas op hoor }>

Wij hebben zo'n leuke week achter de rug! Donderdag ons debuut in de dressuur gemaakt. We zouden eigenlijk meedoen aan de D-show, maar die ging vanwege te weinig inschrijvingen helaas niet door. En om nu alleen voor een onderling BB proefje helemaal naar Houten te rijden..... Dus stoute schoenen aangetrokken en een dagstartpas aangevraagd zodat we B officieel konden starten. We hebben amper kunnen oefenen doordat de bak een tijdje slecht was, maar ach, was voor de fun. En leuk was het zeker! Zo trots op m'n ukkie die zich keuuuurig zonder bit liet sturen tussen de drukke hengsten en paarden en merries met veulens in de wei naast de bak zonder hekjes <3 Hier en daar een storing maar ach, het was zo leuk! Bleken we nog 173 en 175 te hebben gereden en een mooie 3e en 2e plaats van de 4 deelnemers te hebben behaald met maar 1 puntje verschil van de nummer 1 :D Mijn dag kon niet meer stuk, zo trots!

Vandaag was onze vaste huisfotograaf Susan weer op bezoek geweest. Dayem was wederom super zoet en wist precies wat de bedoeling was. Resultaat volgt nog :):)

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:55

Wat ziet dat er zalig uit Nicky! Goed gedaan! +:)+
Jaaa was gezellig ff samen op de tribune zondag hihi.

Hier ook basis op NH, al jaren en bevalt goed. Duidelijke manier van communiceren met je dier.

Ditta, goed adres heb je daar! Krista is geweldig. :j
Begrijp ik nou tussen de regels door dat de merrie niet is doorgegaan?

Kesje halster is mooi! Jee zelf gemaakt? Ben ik altijd zo jaloers op, zou ik ook graag kunnen hihi.
Neusriem hoort voor t mooie iets hoger te zitten, ongeveer twee vingers onder jukbeen zeg maar.

Hier genoten van het zalige weer. Wat hebben we daar lang op moeten wachten zeg, dus dubbel genieten. Was natuurlijk schoolvakantie dus vooral veel op uit getrokken.
Verder nog ritje met Nour gemaakt, Yul en Tie geoefend alsook Lisanne en Tie wat geholpen ter voorbereiding op de wedstrijd in Heteren aankomend weekend. Ga met Yul leadline doen pleasure en horsemanship hihi.
En natuurlijk Zahra weer es op de kiek gezet. Ze wordt echt zó gaaf! Vorige week ook eerste keer hengstig. Die dekking met Fadi brandt gewoon op de plank. Nog jaartje geduld of eigenlijk twee jaar :x

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:34

Heerlijk Yildiz, is het ook mooi weer voor. Mooi halsje heeft ze op die foto!

<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 10:41

Wat zijn die paarden allemaal weer mooi <3 Dayem ziet er heel rustig en braaf uit op die rijfoto's :j

@Nicky: Mijn grootste angst was allereerst dat ze gewond was, toen ik opstond stond ze namelijk bij me, maar wel op 3 benen. Ik weet ondertussen dat er niets aan de hand is. De vriendin die haar ophaalde stuurde de volgende dag dat ze niet kreupel loopt en verder ook gewoon in orde is. Het schaafwondje op haar knie heeft ze ook verzorgd. Ze is geweldig *\o/* Ik kreeg ook deze;

Veilig thuis!
Afbeelding

De stalbaas had haar ook zien draven, galopperen en de andere paarden wegsturen, dus ze is gewoon zichzelf :j

Even mijn Endomondo gecheckt...we gingen 32 km/h :') Ik krijg pas donderdag een plaat in mijn schouder, het verbaast me (en iedereen die ik spreek) wel dat ze me zo lang met losse brokstukken laten zitten. Ik heb ook geen idee of dit normaal is. Ik heb overigens wel morfinepillen, dus de pijn valt mee als ik me rustig hou.

Ik wil zo graag naar Rayna toe, maar ik mag niks :( Het showhalster moet nu ook even wachten :') Is ook niet heel lastig te maken hoor Yildiz, als je eenmaal de goede spulletjes bij elkaar hebt is het een kwestie van de volgorde van werk te bepalen en dan gewoon knutselen. Ik heb verder ook geen ervaring met het maken van dat soort dingen, van dichtbij is ie niet erg professioneel om te zien ;) Alleen de maat is wat lastig bepalen. Als ik weer naar stal mag zal ik weer even passen of de maat nu beter klopt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:27

Mooie foto's Nicky!

Oh god Kesje, ik had er met m'n Phone overheen gelezen! Djiez wat heb jij geluk gehad! :oo Heel heftig! Voor t zelfde geld was t klaar geweest. En wat top paard heb jij zeg om zo braaf bij je te blijven!!! Die plaat is voor altijd?
Beterschap meis :(:)

Miran, hoe gaat t met jou?

Joyce, hoe gaat de rode bende? (Ok en 1 grijze :P )

Roma.... Belofte maakt schuld hey <<)

Kat? Alive?

Tiene? Zag mooie platen van je mannen. Hoe gaat t met jou? Jij gaat toch bijna trouwen toch?

Mies, Marlijn, Bren, Eline, Gelske, Bauk, Ditta.... waar ziiiiiiiiiijn jullie?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:55

Yildiz
Je nieuwe Bob Marshall is echt gaaf zeg :oo Ooit, als ik geld over heb, wil ik ook nog een BM! Maar mijn Barefoots zijn ook heel fijn, dus ik klaag niet. Gave foto's van Yazahra, ze zit mooi glad in het haar! Zijn je beide zoontjes zo gek met paarden? Of alleen Yul?

Nicky
Is al even geleden, maar die die opstap-valpartij klinkt niet prettig. Hoe gaat het inmiddels met je hoofd?
Die foto's van Dayem zijn echt prachtig gelukt. Dat blauwe halster is echt zijn kleur, heel mooi! :) Zitten weer genoeg foto's bij die het uitvergroten waard zijn.

Gelske
Jeumig, wat wordt het 'kleine' meisje al een dame zeg! Hele gave foto's! Ze heeft dezelfde rode puntjes in haar staart/manen als Azi :D
Die foto van Sierou, Sil en Qaseem is echt prachtig <3 Hij heeft nog steeds zo'n pretbekkie.

Kesje
Allereerst heel veel beterschap. Wat een geluk hebben jullie gehad zeg! :oo
Die Arabieren zijn ook echt van alle markten thuis hé :D Leuk om die uitleg te lezen, ben niet zo bekend in die sport. Je halster ziet er goed uit, kleurtje staat haar mooi!

mazzeltje (Sorry, ben je naam even kwijt :o)
Jeetje, die is ook al zo enorm gegroeid! Leuk om weer eens wat te zien :D

Eline
Toen ik dat filmpje zag op FB werd ik er zelf blij van, hihi! Ik kan me heel goed voorstellen hoe trots je op haar bent!!

Rosequartz
Dank je! Het witte hij'tje, is een zij'tje :D
Fijn dat je mannetje zo goed gaat. De merrie (halfzus toch?) is uiteindelijk niets geworden...?

De rood- en een beetje grijze bende gaat goed :D Allemaal weer verjaard inmiddels, dus de tussenstand is nu 21-21-2-1.

[KS-ITP] Tot de volgende keer, Kraamstal ITP!

Beide jonkies op hun verjaardagen, 30 april en 7 mei:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:55

YildizArabs schreef:
Roma.... Belofte maakt schuld hey <<)

:wave: Daar ben ik dan ook weer eens! :o

Ik heb de laatste tijd wel zoveel mogelijk proberen mee te lezen, maar de tijd om mee te posten ontbrak een beetje :o

Yildiz, gefeliciteerd met het prachtige resultaat van Nour zijn eerste endurance!
En ook gefeliciteerd met de dracht van Tie! *\o/* Ben zo benieuwd naar haar baby! Nog 10 lange maanden wachten..
En Zahra ziet er ook prachtig uit zeg! <3 En ook al hengstig, ik heb het idee dat Aleeyah er ook tegenaan hangt, ze hangt de laatste dagen meer dan normaal langs de draden bij de rest.

Joyce, nog gefeliciteerd met je jonkies! Ze zien er goed uit.
Azi wordt al mooi grijs!

Kesje, heel veel beterschap, wat een geluk heb je gehad! En wat een toppaard, dat ze zo braaf bij je bleef! Fijn dat Rayna nergens last van heeft.
Maar wat naar dat jij pas donderdag geopereerd kan worden, ik vind het ook wel heel apart dat ze je hiermee zo lang laten lopen.

Nicky, wat een prachtige foto's van Dayem!
En gefeliciteerd met de goede resultaten van jullie wedstrijddebuut!

Ditta, gefeliciteerd met Nadeem, ik vind hem een erg stoer paard!
Wat jammer dat het uiteindelijk toch niet doorgegaan is met Nailah, maar daar zal vast een goede reden voor zijn. En met Nadeem ga je zeker weten heel veel plezier hebben. Bij Krista staat hij in ieder geval goed op zijn plek, ik hoor altijd alleen maar goede verhalen over haar!

Gelske wat zien je twee jarigen er goed uit! Ze lijken ineens zo volwassen ook!

Eline, wat ziet het rijden met Mish er relaxt uit, dat doen jullie goed!

Miranda, wat een naar nieuws allemaal, Fu, Zosja en jullie konijntje Y;( Heel veel sterkte :(:)

Zo vanaf nu zal ik weer proberen een beetje bij te blijven lezen!

En dan hier even een update van mijn paardjes :)
Afgelopen donderdag heb ik van mijn vrije dag gebruik gemaakt om het hele spul weer eens op de foto te zetten, nu de meeste uit hun wintervacht vandaan zijn.

Aleeyah, bijna 2 jaar, ze ontwikkelt zich zo enorm gaaf, ben echt verliefd <3

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's:
[ITP] My most precious treasure, Aleeyah!

Amir, ruim 14 maanden oud.
Hij vind zich inmiddels een hele vent, en kan ook echt niet naast Aziza staan nu ze hengstig is. Maar hij blijft wel heel gaaf vind ik! Helaas heb ik Almaz en Amir moeten scheiden, omdat ik Almaz begin april met een flinke wond van de weide haalde. Sindsdien staan beide mannen helaas alleen, ik kan momenteel niet de juiste combi vinden om ze weer samen te zetten met andere.

Afbeelding

Afbeelding

Almaz, 8,5 maand oud.
Helaas gaat het met Almaz iets minder, vandaar dat ik hem ook even terug getrokken heb uit de verkoop. Maar gelukkig niks ernstigs, het heeft alleen even tijd nodig. En ach, hij is ook nog hartstikke lief en makkelijk, dus geen ramp als hij nog wat langer moet blijven.

Afbeelding

Malik 2,5 maand oud, en een enorme praatjesmaker :x

Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar dacht ik dat stouter dan Amir niet kon, maar Malik tilt het nog een level verder :roll:
Ik heb me afgelopen zaterdag rot gelachen.. :x
Men neme een hengstveulen van 2,5 maand oud, en zijn hengstige moeder..
Resultaat:

:x :x :x :x :x
Hij moet alleen nog de goede kant leren vinden _O-
Helaas duurde het even voordat mijn telefoon wilde filmen, want daarvoor liep ie nog veel meer te brullen, in Aziza's hals te bijten en tegen haar aan te rijden.

Mausi begint inmiddels ook aardig rond te worden, nog een goede 2 maanden wachten.

Afbeelding

Afbeelding

En ook met Aziza gaat het goed, ze heeft weer aardig wat reserves opgebouwd ( :o ) nadat ze zo ziek geweest is deze winter.

Afbeelding

Aziza is op dit moment hengstig, en wordt over ongeveer 3 weken nogmaals behandeld voor haar gebit. Dan kunnen we de hengstigheid daarna (dus over ongeveer 6 weken), weer gaan dekken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:49

Dames.... waar zijn jullie? >;)
Ben ik er weer eens, is iedereen verdwenen _O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:24

YildizArabs schreef:
Mies, Marlijn, Bren, Eline, Gelske, Bauk, Ditta.... waar ziiiiiiiiiijn jullie?

Sorry! Had een paar dagen daarvoor nog gepost :oo

Nicky, wat een mooie rijfoto's :) Fijne aanleuning volgens mij! Wat was het resultaat?

Kesje, hoe gaat het nu met je?

Joyce, leuke updates van je jonkies! Wat een witte buik heeft Munir, haha!

Roma, Mausi is echt prachtig!! En Aleeyah is duidelijk haar prachtige kind, wat een prachtig hoofdje heeft die! Pfff, je mannekes worden elk jaar brutaler dus? :+ Hij is er vroeg bij :P

Om even een updateje te geven, Mish gaat gooedd :) We hebben vorige week, omdat ik ook vakantie had en het stralend weer was, een paar keer met haar gereden, even een stukje bevestigen ook, zodat het voor haar wat normaler wordt. Ze pakt het echt fantastisch op :D Voor vorige week vond ze het een paar keer nog wel spannend, maar dat is nu helemaal weg. Vooral in stap en wat geoefend met sturen, en een paar keertjes kort wat draf. Zie ook onderstaande foto, ben d'r zelfs een keertje vijf minuutjes zonder zadel opgestapt :Y)

Afbeelding

Nu heeft ze weer eventjes lekker rust :)

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 17:13

Ik vind het altijd zo zonde als schimmeltjes hun kleurtje verliezen in het begin :o Maar er komen wel weer knappe (witte) paardjes voor terug :D

Wat balen van Almaz, gelukkig is het niets ernstigs :oo

Die Malik _O- En dat is dan nog een baby, ik wens je vast veel sterkte en geduld als hij ouder wordt :')

Wat doet Mish het allemaal weer braaf, knappe merrie <3

Met mij gaat het stukken beter :j Ik heb nu een mooie plaat met schroeven, dus ik mag mijn arm al redelijk gebruiken zonder al teveel pijn. Gisteren nog wel erg veel pijn, dus ben een nachtje gebleven met een morfineknopje. Vandaag weer met mijn ouders mee naar huis, maar ik moest en zou nog even langs Rayna :o Heel charmant met alle pleisters e.d., maar goed, nu zitten we er een uur vandaan en zit een bezoekje er niet in.

Ze heeft me niet gemist :') Ze ziet er perfect uit, haar schaafwondje is genezen en ze loopt geen pas kreupel. Volgende week mag ze zelfs met de kudde op een nieuw stuk wei met lekker veel gras *\o/* Daar zal ze veel blijer mee zijn dan een kreupel baasje dat een handje muesli komt brengen :+

Hopelijk heb ik over een paar dagen weer wat kracht en beweging terug in die arm en kan ik weer uit huis, al zal ik nog niet mogen autorijden.

_rosequartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:21

Hoi allemaal!

Ik heb het druk! Baantje erbij genomen en werk nu rustig 6 dagen per week, maar één blik op mijn paardje en ik weet weer waarvoor. Baantje erbij maak ik geen lange dagen, maar is bijna even vermoeiend als 8 uur bij de andere baan, aangezien ik de verzorging van een meneer op mij heb genomen en deze niet de makkelijkste is. Zitten wel flink wat hersenen in, heeft heel veel gezien en gedaan en daar de benodigde stapels papierwerk bij meegekregen. Jullie begrijpen daar mag niets van weg. :')

Maar goed, hoe pittiger het gewone leven, hoeveel heerlijker het is als je bij je paardje bent die je liefdevol (kuch, oké, lichtelijk spottend) aankijkt. Die is nu druk aan het wennen aan een singel om zijn buik. Daar vindt hij maar wat van. Het bit vindt hij niet zo'n issue, hij snapt niet helemaal waarom het erin moet, maar ach, mensen doen wel raardere dingen. (Zoals singels.) Of ik niet voor de rest van mijn leven als indiaan op hem kan zitten (??)

Hoe doen jullie dat nou? Niet álles voor de paardjes willen kopen? Het is maar goed dat ik geen creditcard heb, dan had ik nu alle benodigde sets al lang gehad, en een schuld.. Ik had nú een winkel gevonden! :O Allemaal Spaanse spullen voor een enigszins haalbare prijs. Ik ben helemaal dol van Spaanse spullen, mijn lespaardje is een andalusiër, en naja Nadeem is wel een hele kwart Spaanse arabier. Dus ik heb straks setjes. Een dressuurpaard setje, een spaans setje, een indianensetje... Tenminste als ik de loterij win. ;) Dromen kan altijd.

Nailah is inderdaad niet door gegaan. Jammer genoeg.. Misschien later? We gaan het nog wel zien, zover kan ik niet in de toekomst kijken. Voor nu vermaak ik me wel met haar halfbroertje. :) Ze hebben best wat gelijkenissen, ik heb blijkbaar echt iets met de Nassera lijn, maar zijn toch ook wel anders. Met Nadeem ga ik meer een uitdaging aan, hij is wat gevoeliger, en ook wel wat dominanter.

Joyce: Oeps! Mooie dame!

Roma wat is meneertje al brutaal! Wordt een lekker mannetje zo te zien :P Maar hij is en blijft prachtig. Ik wil ook zo graag foto's maken van mijn mannetje. Ik heb al een vriendinnetje gescharreld. Normaal moet ik achter haar aan met het foto toestel, nu kan ze een keer achter mij aan wandelen hèhè. Ach als Amir die zwarte manen nou hield. Ik vind het zo tof bij hem staan!

Eline jullie gaan lekker vooruit zeg. Ze ziet er op alle foto's heel ontspannen bij. Ze is naar mijn idee ook echt breder. Het is al een hele merrie!

Kesje, wat een verhaal zeg, je zult wel ontzettend geschrokken zijn! Wat zijn de plannen nu verder vanuit het ziekenhuis?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:00

Al_Zawraa schreef:
Dames.... waar zijn jullie? >;)
Ben ik er weer eens, is iedereen verdwenen _O-

*\o/* *\o/* *\o/*

Super leuk weer een update te lezen Roma! Wat een brutaaltje he die Malik. Maar hij is wel duidelijk hihi..later als ik groot ben word ik... :P :D Lekker kereltje, ik hou wel van wat pit!
Aleeyah droogt mooi op <3 , ik heb denk ik hetzelfde met Zahra als jij met haar. Volop genieten hoe ze zich ontwikkelen!

Aaah Eline, ja vind het ook wel erg leuk updates te krijgen wat betreft Mish :o . Nu even doorpakken is niks mis mee en dan gewoon weer periode weg zetten. Ik vind dat wel goed werken bij die jonkies. :j En zie die fotoooo, twee blije snuitjes hihi! <3

Jee Kesje, dat is toch echt wel heel heftig! Heb je nu geen gevoel meer in je arm? :oo Hopelijk herstel je snel. Wat hebben ze daar in het ziekenhuis over gezegd? Je zult natuurlijk moeten gaan revalideren? Hoe lang gaat dat allemaal duren. Blegh zeg, even dikke kruis door je leuke plannen of niet? Gelukkig gaat het goed met je dame.

Haha idd, ik kan ook maar weinig laten liggen... :roll: IK was echt vet tack addict maar dat gaat gelukkig wel wat beter (buiten dat exorbitante zadel dan... O:) ). Maar werk er hard voor en ik vind het nu eenmaal leuker om voor de paarden of voor de kinderen wat leuks te kopen dan bv kleding voor mezelf. Ik ben trouwens wel enorm verwend door hubby laatst met mn nieuwe jas. Uiteraard paardenjas hihi. Zal straks wel ff plaat doorsturen om te showen.
Heb je al wat setjes bij elkaar?

Joyce, mooie platen weer! Munir wordt echt mega mega extreme rabicano is het niet? Ik vind het echt gaaf!
Alleen Yul heeft wat met paarden. Khan niet, maar... nam m vandaag mee (onder lichte dwang :D ) en voor ik t weet ziet ie dan bijna op Nour hahaha. Ja hij heeft niks met de merries maar met Nour... ouwejongens krentebrood.

Gelske, hoe gaat het met jouw kudde? Nog wedstrijdjes gehad?

Hier goed en slecht nieuws. Gisteren tweede echo Tie gehad en mooi kloppend hartje gezien, de naam ligt alweer klaar... :):)
Helaas s avonds ook bericht van Lisanne dat ze niet goed liep. Vanochtend gekeken en idd, kreupelt enorm op rechtsvoor... ;( . Komende week komt de hoefsmid dus ik hoop op een hoefzweer oid wat het is best accuut en gelukkig niet haar blessurebeen van vorig jaar. Helaas daarom wel haar terug getrokken uit de Rassenshow voor morgen, echt klote voor Lisanne die zo hard met haar aan het trainen was en natuurlijk ook voor Yul die leadline zou starten. Yul kan nu door een heel lieve clubgenoot toch starten leadline met een ander paard, dus wel fijn voor hem, hij had zich er ook zo op verheugd.
Afgelopen donderdag heeft het veulen zich gedraaid dus ik verwacht dat Jazzy rond komend weekend gaat veulenen. Word weer spannend! :):)
En Zahra, ja, die is weer hengstig geworden toen haar lesbische relatie met buuf ook hengstig werd. raar paard, whahahaha! :')
Gisteren toen ik echt heul lang moest wachten op de DA onszelf vermaakt met foto's maken van Zahra. Ik krijg haar gewoon echt niet goed op de plaat... Heb Maris weer eens gevraagd en binnenkort zal Reindert ook wel komen hoop ik, want ze is echt prachtig aan het ontwikkelen. Ze is een beetje gek, maar wel lief, staat geen seconde stil maar ze zit al lange tijd zwaar onder mn huid... Voor het idee wat kiekjes van gisteren <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding