[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:21

@siel ik werk zelf in de zorg en lag me kapot hoe dat sommigen het zo vies vinden, zie het zelf al niet eens meer

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:23

Toch kan ik het me goed voorstellen hoor :) Heb daar persoonlijk ook minder moeite mee, maar niet iedereen is voor het vak in de wieg gelegd :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:26

Nachtblind zou zeker kunnen. Je zou het kunnen testen door over wat bakjes te lopen (liefst 1 of 2 een paar centimeter boven de grond zodat ze echt d'r benen op moet tillen) als het donker is.

Dayem is vandaag voor de laatste keer behandelt door Margriet. Echt bizar om te zien hoe hij steeds anders reageert tijdens de behandeling. Vandaag was ie druk in de weer met z'n deken die in z'n voerbak lag vast te pakken en obsessief aan z'n liksteen likken := Na afloop 5 hopen gelegd in 10 min, darmen hebben weer een goede opkikker gehad :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:35

@siel nee maar hoe sommigen kunnen reageren vind ik echt erg ego
@nicky fijn dat het het beter gaat met Dayem

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:49

Afbeelding

De paarden hier krijgen ook een beetje kerstsfeer haha. Al is het een leuk gezicht vanuit huis.
(grote licht is dan natuurlijk uit en de versiering op tijdschakelaar :P )

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:49

__Nicky schreef:
Nachtblind zou zeker kunnen. Je zou het kunnen testen door over wat bakjes te lopen (liefst 1 of 2 een paar centimeter boven de grond zodat ze echt d'r benen op moet tillen) als het donker is.

Ik neem aan dat je balkjes bedoeld? Toevallig lagen die in de bak vandaag (voorin) en daar loopt ze ook zonder moeite overheen. En ze heeft ook vandaag nog op het blok gestaan, wel eerst heel hard snurken, want ze zag hem eerst vanaf een afstandje en zag niet wat voor rare zwarte vlek daar lag, maar toen ze dichtbij zat, stond ze binnen twee seconde erop. Want zo is ze dan wel weer, van "Ow, ik herken het, dan is het goed!".
Maar het is echt de voorbijkomende lichtjes en de bijkomende schaduwen volgens die ze spannend vind.

Joyce, ik vind het vooral een teken van niet zulke intelligentie bij sommige mensen :P

Typisch zeg Nicky, dat Dayem elke keer anders reageert.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:50

Gezellig Adawi :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:55

@adawi deze hebben wij ook aan de stal hangen, idd erg leuk vu uit
@siel ja idd dat is ook zo

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:58

Sieltjuh schreef:
joysjuh1987 schreef:
@siel kan het niet gewoon dat ze nachtblind is? noem ook maar wat hebben sommige mensen ook als ze in het donker lopen, dat ze het daarom eng vind omdat ze het allemaal niet zo goed kan zien?

Geen idee of dat bij paarden ook zo kan werken? Maar daar heb ik idd ook wel eens aan gedacht.

mijn no nonsense is getest en is idd nachtblind . kan zeker ook bij paarden .
is soms wat extra opletten maar hij kan er prima mee leven .
moet hem alleen altijd optijd binnen halen,

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:59

In wat uit het zicht allemaal, Kathinka? Zelfde soort dingen als omschrijf bij Djuun?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:04

Lees zo eens wat over nachtblindheid bij paarden, maar dat lijkt allemaal wel veel heftiger als bij Djuun.

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:58

nonny heeft het volgende hij moet altijd optijd na binnen als net donker wordt . wordt hij al wat onrustiger en als echt donker is gaat hij dwars door alles heen in paniek , stroomdraden en houten hekken maakt hem niet uit . als ik van lichte na donkere ruimte ga of anders om , moet ik altijd ff 10 sec wachten eerder loopt mr niet . in buitenbak met licht gaat redelijk als er maar weinig afleidingen zijn , komt er vanuit donker bv iemand aangelopen zonder eerst wat te zeggen . naja dan lig ik er of weer onder of wij zijn aan de andere kant van de bak . als ik met hem door donkere ruimte of gewoon stukje donker moet pakt mr altijd met ze lippen me jas of wat vast net alsof ik hem kan beschermen haha , mocht er dan als we aan lopen zijn wat gebeuren een geluid of wat dan ook verstijft hij compleet en duwt hij mij tegen ze borst aan . dan na 30 sec als alles weer rustig is loopt hij wel weer mee . maar hij gaat gelukkig als ik hem.aan de hand heb niet rennen maar springt bijna in me nek , terwijl hij onderzadel mega onzeker is in donker en er echt de sokken in zet . hoop dat je hier wat vergelijk materiaal aan heb . nou zegt ik wel dat ik blij ben dat hij aan de hand niet rent maar paard van bijna 1,70 in je nek is het ook niet .maar ondanks dit is hij echt mijn maatje zo veel lees plezier allemaal

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:18

Herken dit toch niet hoor, betwijfel ook dat Djuun nachtblind is eigenlijk.
Maar wel sneu dat ie zo onzeker is in het donker :(:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:13

Noah heeft ook moeite met schaduwen :j durft ie niet goed langs, en als we springles buiten hebben in de herfst/winter stopt ie geheid een x op de hindernissen met de schaduw aan de voorkant. Als ie iets hoort langs de bak en niet kan zien wat het is schrikt ie ook altijd. Van donker naar licht en vice versa hebben zo goed als alle paarden moeite mee, hun ogen wennen niet zo snel aan de verandering als die van ons.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:36

Djunnah is wel een beetje bodemschuw, weet niet of dat misschien het probleem veroorzaakt?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:38

Vervelend Kelly, dat het zo misgaat :(
Veel buiten staan met andere paarden is zo belangrijk voor die jonkies, daar leren ze van!

Wat een lieverd, die 30-jarige ruin, Katja!

Leuk, die kerstverlichting bij de paarden, Adawi!

Wij hebben ook een paardje op stal die nachtblind is, die laat zich niet meer pakken in het donker en als zijn eigenaresse in het donker met hem loopt, gaat het goed zolang ze blijft lopen (dan hoort hij haar lopen), maar als ze stilstaat, is hij haar compleet kwijt, dan moet ie echt zoeken.

Gisteren een eerste poging gedaan tot het kort scheiden van Dos en Door. Mijn verzorgster liep met Door naar de paddock en ik heb met Dos een andere weg genomen. Die kleine vond het helemaal goed, maar Dos was het er toch niet mee eens haha.
Daarna de meisjes maar even laten lopen, Dos beweegt zo makkelijk en zo ruim <3 altijd staartje erop. En Door erachteraan racen natuurlijk.

Ely voelt zich de laatste dagen opeens erg hengst :? met de hals erop uitdagen en gisteravond was het ook echt bijna vechten met de kudde-ruin, rare merrie. Zou het dan toch een merrieveulen worden? :P

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:35

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:49

Goede morgen dames!
@kelly wij gingen met de jonge paarden meestal de eerste weken alleen maar naar buiten (zitten hier wel dicht bij bos) en dan niks anders dan rechte stukken draven of galloperen zodat de vooruit er goed op kwam en dat ze recht en sterk konden worden.
@annkika een merriehengst? ach sommige vrouwen hebben ook een mannelijke kant dus waarom ook niet ;-), Dos heeft nu al een eigen willetje? Dat wordt nog wat
@Ylona ik ga ook eens even lezen

Heb trouwens vandaag voor het eerst me nieuwe trailer bij daglicht gezien en bij zo blij :D
Afbeelding
We zouden eerst voor een nieuwe gaan maar deze is van 2007 en maar 2 of 3 keer gebruikt nja dat sheeld natuurlijk in de prijs en de trailer ziet er zo top uit

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:01

Mooie trailer Joyce!!

Mijn mannetje is vandaag jarig :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:03

@joyce dankje en natuurlijk gefeliciteerd met je mannetje, fijne dag samen

YMJArabians

Dank je! :)

Annikab

Gefeliciteerd Joyce met de mooie trailer en gefeliciteerd Joyce met je vriend :D

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:14

Gefeliciteerd!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:15

@annika dankje, we moesten ook nodig een nieuwe en wouden slag kleiner, ben er echt zo blij mee

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:55

Jep als ik eenmaal verhuisd ben laat ik dr gewoon een paar maanden paard zijn.. ik ga vanmiddag bij een hit actief stal kijken. Iemand ervaring daar mee? Lijkt me heerlijk voor geisha!