Ff heeeul snel een reactie, want heb echt noo time, maare paulette haar zadel is zoo gaaf he! Ik heb eveline van eurohorse zelfs al aan de lijn gehad of het een optie zou zijn voor Raff, maar helaas gaat dat hem niet worden.. anders had paulet hem afgelopen zondag voor me meegenomen om te passen
De rest vd update en reacties komt het weekend, want nu in school chaos
Maar kan ze dat nu al zeggen dan of dat wat word met dat zadel?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-14 23:12
Dat zadel is gewoon voor Nour haha, Eveline weet dat gewoon!
Ik hoop t echt!
canisia
Geplaatst: 17-10-14 00:15
Yups, met wat fotos van Raff en de naam en fotos van Paulette haar zadel en de kennis van Fabanco zijn bouw, kon ze me 99% garanderen dat dit zadel te groot en lang zou zijn. Helaaas want vind hem waanzinnigg, mrjaaa.
Inmiddels de Wintecs van shamit en desh en sha haar Billy Cook op Raff gehad, passen allemaal voor geen meter. Zijn rug is ook nog erg hol, verder kort smalle schoft maar toch weer te brede schouders voor Sha haar zadels.. dus dat wordt nog wat. Voorlopig met een speciaal gemaakt zadeltje voor zadelmak maken van stalgenootje aan de slag, zien we wel verder tegen de tijd dat ik erop ga. Of anders maar zonder zadel
Gisteren bij de bestuursvergadering even staan kwijlen bij Paulet d'r zadel Wat een ding zeg!!
Goeie beslissing denk ik Karien, ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn BM (zelfde model dus). Ga je naar Alida?
Eigenlijk zou ik net als jullie Canies ook wel een goedkoop zadeltje erbij willen hebben voor buitenritten enzo, want ik ben van plan vanaf nu meer buiten te gaan rijden, ook voor de galoptraining. Wij hebben daar prachtige paden voor in het bos, dus niet zeiken en gewoon naar buiten. Daan is doodbraaf, maar soms nog een klein beetje wiebelig met (groter) verkeer of takjes die verkeerd liggen, maar dat is ook gewenning. We doen niet aan winterstop, dus gaan gewoon door zolang het gaat.
Hengsten, ppffff, nee niks voor mij Zelfs onze Bib, de allerbraafste die ik meegemaakt heb, is voor mij al teveel mans Voor mij mag het spul eraf als gebruikspaard.
Lekker watertraining Jes, fijn dat jullie zo lekker gaan, en ook wat een sprongen vooruit weer met Nada!! Super zeg!!
Cool politietraining! Als er deze winter nog ergens een schriktraining oid voor onder het zadel wordt gehouden in de buurt wil ik ook. Aan de hand zijn Daan en ik heel dapper, maar erop vergt nog wat oefening.
Oh btw wat de schrik training betreft.... Aan het eind van de dag zijn er ook trainingen aan de hand. Canisia Misschien iets voor jullie? Er is volgens mij nog plaats. En kost voor niet leden 20 euro.
Bimmetje
Geplaatst: 17-10-14 20:17
Lekkere buitenritjes marije, niks mis mee!!
Zo vandaag weer even een hele stap vooruit gegaan met nada. Na het longeerwerk, besloten om in de grote bak te gaan proberen erop te kunnen. En wallah het ging zonder blikken of blozen. Super braaf was ze! Ben zo trots op dr. En ook natuurlijk weer helemaal op de roze wolk hihi
Zie hier een foto van relaxte Nada toen ik net was afgestapt. Ze had zo goed haar best gedaan!
Dat zadel is gewoon voor Nour haha, Eveline weet dat gewoon!
Ik hoop t echt!
Ik had het ook gezien dat de dale chavez van paulette te koop stond en dacht ook nog aan Yil voor Nour wetend dat ze opzoek is naar bleker showzadel, hopelijk past hij voor je ik duim alvast!
@ Canies:
Ja passend zadel vinden voor die arabs is toch niet zo een simpele kwestie we hebben er allemaal een Arabier, maar toch wat specialere modellen onderling
je zal wel voor knappe raf ook een gepast zadel vinden, nog geduld, hij zal nog uitgroeien
@ Jes, wow nada doet het goed zeg enzo ontspannen dat komt super, het werpt zijn wruchten af!!
@ Nancy, super de hele bende op schriktraining succes alvast!!
Ja dat doet het echt Glenn. ben er zo verschrikkelijk blij mee!
Hoe is het met Shameless? En de kleine dame? en hoe gaat het met Sublimo?
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-14 20:31
Jes.... Heb t ook al gezegd op FB, maar je mag zo trots op jezelf zijn! Je hebt doorgezet waar anderen al tig keer hadden afgehaakt. Je bent echt blijven geloven (al zat dat niet altijd mee). Je bent zon harde werker en een goed luisteraar en ben ongelofelijk trots dat je mijn meidje ook rijdt en verbetert. Geniet hard van deze momenten, ze zijn je gegund!
Wow, das niet veel Nance! Wil volgend jaar ofzo ook wel keertje meedoen eigenlijk?
Ja Glenn laten we echt hopen dat ie past én niemand m wegkaapt (vrees van wel). Tis n droom dat zadel!
Vandaag op Nour ging wat minder maar heel tevreden over het aanspringen in galop! Maar jee, wat is mijn houding dramatisch... Zoveel spanning in m'n body en zit zo scheef! Gelukkig lesjes bij Paulette gepland staan, hard nodig blegh!
Wetsernfriek
Geplaatst: 17-10-14 20:35
Kan ik echt geloven, je mag samen razend trots zijn!
en de spin zit er nog goed op! Dat komt super! Go Yes en Nada!!
En Yil dat ziet er al super uit, Nour doet wel echt zijn best! En dat is steeds zo als je met iets bezig bent te werken, dan verliezen we snel de houding!
Shameless gezwollen stuk nog niet helemaal ontzwollen verder, is hij helemaal in zijn nopjes en geniet van zijn rust op de weide, en is elken dag een moddervarkentje! dus zodra het gezollen stuk helemaal ontzwollen is dan zal ik blij zijn dat ik terug wat kan grondwerk enzo doen!
Shamilah staat sinds enkele tijd met sublimo en malha om langzaam voor te bereiden op het spenen en staat meer en meer bij sublimo ipv bij malha!
Sublimo zet de dame wel snel op haar plaats als ze te gek doet, grappig om te zien, dan gaat sublimo in back up en duwt met zijn poep haar gewoon achteruit zonder te slagen of wat dan ook, deed dat bij shameless ook als hij zo jong was , zo lief maar goede opvoeder onze Nonkel Sublimo! !
Aaah wat goed he die sublimo! Fujn dat shameless wel wat meer rust heeft nu. Hopelijk sel van zijn zwelling af.
Yil, filmpje vind ik zo slecht nog niet hoor. Nour doet erg goed zijn best en dat kun je zien. Jij moet leren om iets meer op je poep te gaan zitten, bekken te kantelen.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-14 22:23
HA ja, aan Nour ligt het alvast niet. En ik heb gewoon weer heeeeel hard Paulette nodig! What's new?
Haha wel nee aan nour ligt t niet! Nee das onzin. Je moet hem ook nog leren uitzitten met zijn heerlijke gangen. Hihi Je droomt teveel!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-14 08:43
Dat snap ik niet?
Uitzitten is geen sprake van, hij gooit niet hoog op, integendeel! Wel schrok ik n beetje van mijn zit, had zo hard gewerkt om m goed te krijgen maar zie dat t buitenrijden mezelf weer in de recreantenmodus heeft gedonderd, blegh! Maar goed, hebben nog de hele winter om hieraan te werken en met de hulp van Paulette gaat ook dat vast weer goed komen!
Haha zo bedoelde ik het ook niet muts. Ik zei dat omdat je me verteld hebt dat hij zo fijn uit te zitten was en het gewoon je droompaard was. Je droomt teveel en vergeet dan alles om je heen.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-14 08:51
Haha, ooooh zoooo?!!! Ja dat is hij idd zeker!
Wordt lekker weer vandaag! Jullie nog plannen? Ga vanmiddag eerst weer Jazzy doen en daarna Tie opladen en ritje doen! Lijkt me top plan!
Bimmetje
Geplaatst: 19-10-14 16:54
Vandaag weer super gereden met nada. Was er een beetje huiverig voor aangezien er nogal een harde wind stond en dat maakt nogal erg veel ritsel herrie vanuit de mais aan de zijkant van de bak. Was ook aardig eng vond nada, maar ze bleef super braaf. Ow ben alweer zo trots hihi
En toen we thuis kwamen en het hoofdstel af deed, ging ze meteen lekker staan soezen. Heerlijk paard! I'm in Luv!
Wetsernfriek
Geplaatst: 19-10-14 18:46
Super Jes en wat is Nada te gek! doe zo maar verder het reiningteam volgend jaar Tie en Nada!!
Nee alleen Tie voorlopig. Ik wil nada in 2016 weer gaan uitbrengen als dat goed voelt. Misschien een enkel wedstrijdje met nada in 2015 maar dat is niet mijn doel. Wil niets meer overhaasten of verpesten voor mijn gevoel. Alleen maar puur genieten.
Wetsernfriek
Geplaatst: 19-10-14 20:06
Gelijk heb je that's the spirit keep up the good work!!
mvg Glenn
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-14 23:19
Weer lekker plaatje Jes!
Heb heeeeeerrlijk weekend gehad, war was t zalig weer! Jullie nog iets leuks gedaan?