[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:24

Miranda
Hoe gaat het met het konijntje, en in wat voor zin is 'ie gehandicapt? (Oh lees op de volgende pagina over éénoor :D)
Prachtige detailfoto! Je ziet mooi zijn spikkels tussen de langere haren door.

Nicky
Ik heb voor Yusraa ook een Barefoot en ben daar qua ligging en pasvorm heel tevreden over!
Haha, dan is die tape ook nog handig met het oog op winterhaar eraf halen, multifunctioneel _O- Leuk dat jullie en rijmaatje hebben. Is toch net zo gezellig!

Gelske
Het lentezonnetje zorgt inderdaad voor mooi fotolicht, camera gaat nu ook weer veel vaker mee :)
Munir heeft nu inderdaad pas in de gaten dat er ooit iets heeft gehangen _O- Hij wordt volgende maand alweer twee jaar, gaat hard!
Hadden jij en Dibah alweer een nieuwe wedstrijd op de planning? Ik meende er wel iets over te hebben gelezen, maar ben het even kwijt.

Marlijn
Fijn dat Shym het beter doet in de groep. Wel vreselijk balen van zijn hoeven zeg, dat is wel heel zuur -O-

Mixje
Zoals al genoemd zijn er weinig (geen) maneges/stallen/organisaties die commercieel Arabieren aanbieden voor een buitenritje. Dan zou je een Arabierenbaasje lief moeten aankijken denk ik! :D

Yildiz
Yeah, gefeliciteerd met de aankomende baby!! *\o/* Dat wordt weer een spannende tijd volgend jaar, leuk! Je hebt het er straks maar druk mee, de kudde groeit gestaag verder, hihi!
Nour heeft ook even 'meivakantie', lekker hoor. Is ook wel een drukke periode geweest.

Kesje
Wat stoer dat jullie zijn genomineerd voor o.a. de beste combinatie! Dat is toch wel een heel groot compliment :D Zitten er nog meer Arabieren in jou team/vereniging? Mooie actiefoto's heb je geplaatst!

Katja
Ik zag in een ander topic (of Facebook?) wat filmpjes van Ilya langskomen. Zag er goed uit, stoere boef! :D

Ik wil mooi weer... vanmorgen met een muts op, winterjas aan en handschoenen staan te longeren :brr:

Mijn 50 tinten grijsbruin begint best wit te worden :D
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:46

En nog een kiekje van vandaag :D

Afbeelding
Facebook doet vreemde dingen met de kwaliteit |o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:48

Oh nou zeg Joyce! Dat belooft wat zo mooi licht al! Nyhla wordt nu ook wat lichter. Met de nadruk op wát... :')

Mooie plaat van Laas! Ja irritant he dat FB kwaliteit zo achteruit gaat...

Net blegh hagelbui op mijn en Ties kop gehad. Nie fijn trainen zo...
Yul had t vanochtend wat beter toen hij Nour nog even mocht uitstappen (en check out mijn onwijs ubercoole nieuwe BM <3 ). Voor de eerste keer ook zelf op gezeten, jeeeee wat zit dat zadel geweldig! Helemaal blij mee! {:}

Afbeelding

Gaat ook mooi bij m'n blauwe setje staan dat ik afgelopen zondag aan had:

Afbeelding

En nog even Yul spam hoor:

Afbeelding

En samen met z'n "kleine" meisje :=

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:51

Ziet eruit als een leuke dag Kesje :)

Fijn dat jullie een lekker bosritje hebben gemaakt Gelske. Strand is nu wel koud met die wind!

De kleine wordt inderdaad snel wit Joyce. Ze heeft nog een lekker wollievachtje, helemaal niet verkeerd met die herfstweer :P

Vandaag fijne 19 km getraind. Voorafgaand klein opstartprobleempje. Ik wilde opstappen via het hek, wat altijd goed gaat, maar Dayem vond het vandaag nodig zomaar te gaan lopen, waardoor ik mijn evenwicht verloor en met m'n voet z'n kont aantikte. Daar schrok die natuurlijk van dus zette heb op een rennen terwijl ik nog met één voet in de stijgbeugel half over het zadel hing :+ Dwars door het tijdelijke lintje en smakt mij met volle vaart tegen het houten hekwerk, keihard met m'n kop tegen de paal. Ik had godzijdank m'n cap op dus niets aan overgehouden, alleen wat verkeerd gevallen op m'n slechte knie... Zal morgen wel stijf zijn #) En meneer keihard feestje vieren bij de merries en op de mesthoop spelen, tuig _-:(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:52

Ooooh mooi zadel Yildiz! Staat hij nu eigenlijk nog in training dat je regelmatig met hem op pad bent? :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:14

Zo dan! :oo Best link Nicky! Gelukkig redelijk goed afgelopen... Hier ook met Zahra al flink aan de desensibilisatie zodat geen enkele plotselinge beweging tot schrikreacties kan leiden.

Ja hij staat al de hele maand bij Irene (vanochtend met uitstappen Yul die foto was ook daar en na z'n training) en ja soms ontvoer ik m even bv naar dekstation of die Endurance wedstrijd in Leersum. :D Zaterdagochtend vertrekken we met de karavaan naar Ermelo voor de Tulip en daags erna nog K1 en dan neem ik m s avonds weer lekker mee naar huis en begint de korte vakantie voor meneer.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:12

Hee iedereen koningsdag overleefd *\o/* .

Wat een weer toch al viel het vandaag alles mee het was veel beter dan ze voorspeld hadden. Hebben ondanks het weer mee viel geen koningsdag gevierd. Ik vind het erg gezellig met mooi weer maar met die kou nee laat maar. wel heerlijk met de honden gewandeld op het strand en de paarden even laten lopen in de bak had eigenlijk wel verwacht dat ze na een paar dagen niks doen uit hun dak zouden gaan maar ze hadden alle zes weinig tot geen zin dus was ik weer de enige die beweging heeft gehad :D ;) .

Ja van het weekend de tulip zat nog te twijfelen om te gaan maar jammer genoeg is het twee dagen en is de zondag alleen de volwassen paarden en kampioen schappen dat vind ik nooit zo leuk. Maar ga iedereen die mee doet heel veel succes wensen en ieder die gaat veel plezier.

Super dat je mooie dame drachtig is Yildiz en dat ze het zo goed heeft gedaan op de wedstrijd. Nour straks weer lekker naar huis en vakantie dat zal ie wel even fijn vinden. Echt een mooi zadel en als het dan ook nog lekker zit is het helemaal top.

Dat minder Nicky nu Dayem niet in de lappenmand maar jij ik hoop dat het morgen voor je mee valt. Wel super dat je weer lekker hebt getraind.

Wat een heerlijke smoel heeft Lazio toch. En wat is je kleine meid nog lekker wollig vergis je niet in het wit worden ik dacht dat die van ons ook lekker aan het verkleuren waren maar nu de winterjas weer uit is zijn ze gewoon weer donker.

Ik ben het voor de rest weer kwijt maar wil nog wel even ons Juweeltje schowen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:28

Ze is werkelijk prachtig Gelske! <3 En ook al zo compleet! ❤️

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:31

Ja echt blij dat ik altijd die dop op m'n kop heb. Heb hem nog nooit echt nodig gehad tot vandaag :P

Ik zag de foto's op de Facebook Gelske en ik dacht; wow, wat is ze ineens volwassen geworden zo zonder winterhaar. Ze is echt prachtig!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:33

Het is in mijn ogen nog steeds een guppie (sprietje) maar het is op de een of anderen manier wel een groot verschil met dat haar eraf ze lijken in ene veel meer volwassen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:12

Nicky hoe gaat het nu met je? Klinkt als een nare val!
Kesje
Gelske, ze ontwikkelt zich mooi hoor! Hoe oud is ze nu?

Yildiz, leuke plaatjes! Topic is ook leuk! En wat is je zadel gaaf!
Even dacht ik dat het prijskaartje nog aan je pad zat maar dat was je startnummer 8)7

Kesje, mooi verslag!
Ik zou gewoon een topic maken! Super leuk!

Shym stond de laatste weken zonder deken. Kleine buitjes kon hij wel aan. Nou had het maandag de hele dag geregend wen was het koud. Dinsdag kon ik pas weer naar hem toe, stond hij helemaal verkrampt :oo rug bol, gevoelig op zijn rug en kei harde spieren. Ik vermoedde door de kou. Dus wilde ik zijn deken weer op doen. Bleek de deken nat te zijn door al het vocht in de zadelkamer ^) deken mee naar huis en in de wasmachine gegooid. Begon het vlak voor ik moest werken weer te hozen! Stalbaas gebeld, ja Shym staat buiten.. Dus ik naar stal.. Staat Shym gewoon te schudden van de kou!! Arm dier.. Dus ik heb hem maar op stal gezet met extra hooi. Ik had nog een deken liggen die te groot was dus die maar op gegooid, bleek die gelukkig te passen.
Straks maar even lekker masseren om zijn spieren weer los te krijgen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:48

Arme Shym :(:) Dat had ik 2 zomers geleden ook, omdat het zomer was maakte ik me geen zorgen over de regen, maar toch liet een stalgenootje weten dat ze stond te rillen van de kou. Buitjes kan ze wel hebben, maar niet dagenlang regen, hoe warm het ook is. Dus nu heb ik een stuk of 5 dekens in de kast liggen, voor elk weertype :') Mag ook wel, ze heeft geen stal, maar ze moet droog blijven. Ik merk ook dat ze heel snel gewicht verliest als ze stress heeft of het koud heeft. Als het droog is mag ze naaktlopen, anders niet :D

Bonjoy: Er zijn nog een aantal arabjes ja, in de A-poule lopen er 2, in de C-poule is er nog 1 naast de mijne :j Verder een groot aantal Engels volbloeden en (koudbloed)kruisingen. Al kan elk ras gewoon meedoen. Ik hoor van anderen dat de arabieren niet zo houden van de contactsport, dus het duurt even voordat ze echt fanatiek mee gaan doen, maar als ik Spirit zie spelen in de A-poule vind ik dat toch wel erg gaaf. Die doet echt niet onder voor enig ander paard. Maar bij hem heeft het ook even geduurd voordat de knop om ging en hij niet meer bang was om tegen een ander paard aan te duwen. Dus er is nog hoop voor ons :')

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:16

Gaaf zeg Kesje, ik begreep van mensen uit de polowereld dat ze te heet zijn ervoor, paardje wat ik gehad heb kwam vanuit de polo en was een Argentijns Mixje.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:04

Afbeelding

Afbeelding

Voor de mensen die het leuk vinden om Door weer eens te zien!
En anders maar gauw doorscrollen!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:15

Altijd leuk om mooie paardjes te zien :D

Mixje: Het liefst gebruiken ze inderdaad criollo's, maar die zijn lastig te krijgen tegenwoordig. De Henson is ook populair. Maar van de 4 arabieren die ik ken bij de polox is Rayna nu de enige die er nog moeite mee heeft, maar ze draait nog niet zo lang mee. Te heet zijn ze zeker niet hoor ;) Maarja, dat is een veel voorkomend vooroordeel bij Arabieren in het algemeen he.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:30

Haha, ja ik ben een arabier, vertel mij wat :p
Maar is polocrosse net zo "heftig" als gewone polo?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:20

Hoe hoger het niveau, hoe heftiger het is ja. De vereniging probeert dat wel te beperken door zoveel mogelijk eisen te stellen aan het harnachement en spelregels om het veilig en paardvriendelijk te houden. Dat staat allemaal hier, als je het interessant vindt ;)

Ik ben vandaag eindelijk begonnen aan het maken van een showhalster :D Eind mei ga ik voor het eerst naar een fotomeeting, dus dat leek me een goede deadline om het toch eens af te maken. Ik had de meeste materialen al bij elkaar gesprokkeld. Ik kan alleen geen mooie kralen, bedels e.d. vinden die passen bij de kleur van de sierband, dus wordt het een beetje een vreemde mix van kleuren. Ach ja, het is maar een probeersel, wie weet wordt het wel mooi :')

Mazzeltje: is die schuur hun inloopstal? Lekker ruim! Zou ik ook wel willen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:05

Ja precies Gelske, ze wordt echt gaaf.

Ai wel mee oppassen hoor met Shym. Door zo'n geintje heeft Dayem spierbevingen gestaan...

Leuk showhalster knutselen!

Ik heb spierpijn op plekken waarvan ik niet eens wist dat dat kon; m'n keel >;) Helaas m'n knie wel slecht, dus die heb ik maar even getapet. Dayem heeft vandaag rode racestrepen gekregen voor extra snelheid }> En verpestte weer eens de foto zoals altijd.....

Afbeelding

Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:33

Ja klopt, is een grote inloopstal. De kudde bestaat uit 8 tot 10 paarden.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:42

Haha ja Nicky dan pas besef je in ene dat spieren overal zitten maar je keel is wel heel vreemd. Balen van je knie ik hoop dat het mee valt. Dayem vind ze strepen niet zo mooi zo te zien werkt het nu echt??

Gaaf zelf een halster maken kun je ook echt eentje maken die bij je paard past ben erg benieuwt naar het resultaat. Zag ook nog hele toffe actie foto,s van jouw en Rayna voorbij komen leuk weer eens heel wat anders.

Arme Shym balen dat hij het zo koud heeft hier nooit last van eigenlijk terwijl ze altijd zonder dek staan maar ik zie ze zelden tot nooit rillen. Wel fijn dat je toch nog een passend dek hebt gevonden het weer is ook niet fijn de laatste tijd. Jhadorah is twee geworden in Maart.

Het weer was weer om te huilen vandaag vanacht een zieke hond ik denk van te veel zee water gedronken plus dat er veel schuim was en op de een of anderen manier dat plaksel word in combie met zand. Dus mijn huis leek wel een oorlogs veld vanmorgen. Gelukkig had ik gisteren al wat met ze gedaan gaan we van het weekend er weer op het schijnt iets beter te worden laten we het maar hopen ;) .

Even mijn Sieroutje in het zonnetje met onze Sil en haar kleinzoon Qaseem blijft een pracht foto.

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:44

Oh jakkie dat is niet chill kotsende doggies.... Fijn zomers plaatje met dit koude weer :D Voorspellingen over twee weken zien er prima uit, zonnetje en 22 graden!

Ik doe nog geen uitspraken of het werkt, we zitten nog in testfase :D Merk wel dat zeker de tape onder de buik langs zeker wat doet qua aanspanning van de buikspieren.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:15

Het is hier weer stil nou ja lekker makkelijk posten voor mij :P . Ik ben benieuwt dan Nicky hoe de test uiteindelijk werkt :D .

Ja het lijkt erop beter weer te worden vandaag was het al een heel stuk aangenamer. En aangezien het de laatste dag was dat we overdag het strand op mogen hup Sjaak en Dibah geladen en naar het strand. Er lag veel schuim op het Strand wat Sjaak een beetje spanend vond dus Erwin had even zijn handen vol maar hij zetten toch dapper door en uiteindelijk was Sjaak er over uit dat hij niet zou worden opgegeten door het schuim. Dibah was ook weer super braaf die word echt steeds rustiger vooral met de buiten ritten. Helaas voorlopig even geen wedstrijden met haar die van mei is afgelast en Juli valt in onze vakantie dus word het pas Augustus dat we weer in de ring verschijnen. Volgende week zaterdag gaat de kudde weer naar het land aan de ene kant natuurlijk heerlijk voor hun maar wel altijd ongezellig hier zo zonder de paarden.

Afbeelding

Afbeelding

Ohh ja Dibah staat in uitgelicht met eigen gemaakte foto volgens mij staat er elke week bijna dag wel een paardje van ons uit dit topic in uitgelicht *\o/*

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:18

Ik zag haar al staan bij uitgelicht ja :D Nou, hopelijk is mijn meissie dan ook een keer aan de beurt, als we deze trend voortzetten :+ Ik ben al best ver met haar showhalster, dus we kunnen mooie plaatjes gaan schieten :j

Gisteren ben ik nog even gaan kijken bij de Tulip cup, daar heb ik o.a. Yanour en Tie zien schitteren :D (waren er nog meer aanwezig van hier?) Ik wilde nog even langs de stallen om ze van dichtbij te zien, maar kwam halverwege Yildiz al tegen, en dat was volgens mij net even ongelegen, sorry Yildiz :o

Ik ben tijdens de pauze maar weer naar huis gegaan om toch nog even buiten te gaan rijden, aangezien het weer een tijdje geleden is en ik vandaag en morgen moet werken. Zo'n lekker ritje! Ze was heerlijk relaxt, al werd ze op de terugweg wat ongeduldig waar we de weg moeten oversteken. Er was best wat verkeer, dus stonden we even te wachten naast de bushalte. Ze zat zich op te winden en rond te draaien, ineens hoor ik uit de bushalte "Oh jeetje, ik schrik me rot! Wat een mooi hoofdje! Ik ga even een foto van dichtbij maken"
Helaas voor busmevrouw zag ik toen net kans om over te steken en moest ik even voor mezelf kiezen, dus of ze nog een foto heeft kunnen schieten weet ik niet. Ik was even te druk met paardlief om het gesprek aan te gaan :o

We hebben ook ons snelheidsrecord weer verbroken, de teller staat nu op 53 km/h *D

We hebben ook bijzonder bezoek hier op de gang. De allereerste bewoners van de flat houden hier hun reunie. Ze zijn echt heel luidruchtig, het zijn net een stel pubers :') . Gelukkig zijn ze niet de hele nacht hier blijven feesten, ze logeren alleen in een aantal kamers.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 11:54

Meiden, even een egopost, hier gaat het allemaal helemaal niet lekker.
Zosja staat hoefbevangen, hij is natuurlijk veel te vet en na een klein beetje op de wei is hij toch bevangen geraakt.
Het gaat inmiddels wel wat beter.
En ons lieve konijntje is vrijdagnacht doodgegaan, nadat ze vrijdagavond haar inenting heeft gehad.
Dus ik zit er nu echt een beetje doorheen, het lijkt hier niet op te houden met de ellende. -O-

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:04

Jeetje Miranda het houd echt niet op bij jouw echt niet leuk allemaal :(:) . Hoefbevangen is echt zo balen als ze het eenmaal hebben blijf je er mee sukkelen. En je nijntje dood komt dat door de inting? echt sneu.