[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roux

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:54

Nog een vraagje. las topic over de moeilijkheid van bijrijders vinden. als alleenstaand ouder zal ik wel iemand nodig hebben. hebben jullie hier ervaring mee?
leeftijd bijvoorbeeld: ik weet dat ik als 14 jarige zelf veel verantwoordelijkheidsgevoel had en een betere zit dan nu (na tien jaar niet rijden en stijve 40 plusser te zijn geworden vind ik mezelf erg tegenvallen :( . gister weer lesje op de manege, lekker fris paardje maakt klein sprongetje opzij en ik val naar voren ipv lekker achterover te leunen |o . baalde enorm en meteen twijfelen of ik nog wel geschikt ben om uberhaupt te rijden, alsof je daar wat mee opschiet :n ). maar goed, daar had ik het niet over: bijrijders?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:13

Hallo Roux, welkom!!
Ik heb geen ervaring met bijrijders, ben er wel zelf 1, hoewel dat momenteel een beetje op een laag pitje staat :=
En dat rijden: gewoon zo veel mogelijk doen! Hoe vaak rijd je nu? Ook een 40plusser kan het gewoon weer leren, misschien dat het allemaal niet meer zo soepel gaat als toen je nog een jonge meid was, maar met de tijd komt het wel! :)
Als je straks opzoek gaat naar een paardje, zoek dan naar een braaf en ervaren paard, waar jij gewoon nog een heleboel van kunt leren op een positieve manier :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:22

Welkom Roux,

Ik heb ook geen ervaring met bijrijders, heb er wel eens over gedacht maar ik heb mijn paard aan huis dus dan heb ik altijd mensen over de vloer, vaak komen ze ook niet alleen en asal is niet echt zo lief voor iedereen dus vandaar dat ik er vanaf gestapt ben

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:23

Thanx *D
ja, moet me maar niet te druk maken. vroeger tot de m gereden en nu ... zie eruit als een superbeginner :+
maar heb ook pas twee lesjes gehad op manegepaarden in twee weken, waarvan vorige les op een stereotype manegepaard. jeez, wat een slechte conditie had ik (terwijl ik t op de sportschool best ok doe :D )
mn toekomstige paardje moet sowieso koel zijn in de zin van kindvriendelijk (als dochter Elise tenminste besmet blijft met t paardenvirus)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:25

oh, heerlijk een paard aan huis *\o/*
is in mokum niet echt haalbaar vrees ik. zal al ver moeten reizen voor stalletje met veel buiten naar mn zin. vandaar misschien wel bijrijder nodig.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:29

@roux ja wij hebben een mini fokkerij/sportstal en daar woont asal ook en idd aan huis.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:34

ff je sites gezien, wat een heerlijkheid :j . ben sjaloers :):) . en die Asal, ... mjam :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:38

@roux dankje, het is heerlijk hoor paarden aanhuis maar je laat er ook veel voor. Nooit op vakantie en je hebt nooit het werk af. Als je een dagje vrij bent van werk of school heb je thuis bergen met werk liggen maar goed zo is er over altijd wel wat. Bedankt voor je compliment. Ik ben ook erg blij met asal ze is ook erg lief

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:49

Hoi Roux, ik heb een bijrijder voor mijn AV- aapje. eerst had ik een meisje van 23, nu een meisje van 18. Ze betaalt een kleine bijdrage en het gaat prima :) meisjespaardendroom he, een arabische volbloed rijden!! :))

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:56

hihi, nou mijn meisjesdroom was ut niet, ik ging voor iets heeeeel anders; de fjord. toen werd ik bijrijder van een rarebier en <3
hoe ben je aan je bijrijder gekomen?

ken het nooit klaar zijn wel ja. heb je ook met katten, kind, werk, huishouden. en dan ook nog paardje op flinke afstand straks (misschien, hopelijk :j )

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:53

Ik heb heel even een verzorgster gehad voor me merrie.
Vermoede al dat het wss niks voor mij was....had ook gelijk.. :')
Ik heb er gewoon het geduld niet voor :+

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:59

Mijn nichtje/beste vriendin is de verzorgster voor mijn paarden.
Lange tijd stalgenootjes geweest (haar paard is afgelopen zomer ingeslapen), dus ze weet hoe ik het graag wil en het voelt erg vertrouwd.
Ik heb ook wel andere verzorgsters gehad, maar dat was nooit zo'n denderend succes.
Maar stiekem doe ik het het allerliefste toch nog zelf!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:01

Ik zou denk ik moeilijk een verzorger kunnen hebben, Setel is zo speciaal voor mij. Ik heb een verzorger gehad voor mijn IJslander toen ik Setel kreeg en dat beviel heel goed, een jongen. Ik zou heel eventueel voor mijn shetlander wel eentje willen maar ik vind het ook lastig qua regels en verantwoordelijkheid. :) Misschien dat wanneer het veulen er is ik verder kijk.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:13

Knappe Shief op het strand!
Zijn er keuringen in Sint Oedenrode?
Ik heb geen internet meer thuis, dus ik ben een tijdje offline. Volgende week heb ik weer internet :j

Heb gister weer wedstrijd gehad met Day en hij deed het ZO ongelofelijk GOED!!!! Helaas hadden we een jury die alles behalve arabierenfan was... 171 en 173... Waardeloos. Ik heb de foto's en filmpjes terug gezien en ik kan echt niets vinden van hun commentaar.
We proberen het de volgende keer gewoon weer :)

Welkom Roux! Ik woon ook bij Amsterdam, maar dan in het dorp erbij: Purmerend. Hier wel lekker veel plaats waar de paarden veel buitenkomen. Mijn Arab staat 24/7 op inloop het hele jaar :j Heerlijk ;)
Verzorgers wel ervaringen mee, maar slechte.
Ten eerste wil Daya geen andere mensen op zijn rug.. Dan wordt ie pagisch en heb ik een week lang een mega gestressed paard. Na die stressperiode is hij boos.. Als ik daar eenmaal doorheen ben, dan gaat het wel weer en kijkt hij mij weer aan :')
Verder met mijn andere pony veel mensen gehad die niet op kwamen dagen als het regende, die alleen maar reden en niet ook daadwerkelijk dachten aan een degelijk trainingsschema en/of mensen die niks durfden.

MAAR misschien heb ik gewoon pech gehad :j Ik kan mezelf nog herinneren als bijrijdster en ik kwam in weer en wind, deed exact wat de eigenaren vroegen en was netjes met harnachement ed :j Er zijn dus wel leuke bijrijders. Bij ons op stal hebben ook een aantal mensen bijrijders en er zitten zeker leuke en verantwoordelijke meiden tussen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:27

Bijrijders zijn gewoon lastig. Je moet iemand vinden die bij jou past, maar ook bij je paard past (en da's met arabjes nog een kunst), maar die ook nog in de buurt woont en tijd heeft en wil. Lastige combi :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:50

Roux schreef:
oh, heerlijk een paard aan huis *\o/*
is in mokum niet echt haalbaar vrees ik. zal al ver moeten reizen voor stalletje met veel buiten naar mn zin. vandaar misschien wel bijrijder nodig.
Het hangt maar net van de verzorger af, ik heb vroeger iemand gehad voor mijn paard en die deed het super, was ook niet zo'n jonge meid en was serieus en verantwoordelijk.
Maar je hebt erbij das drama, dat is niet prettig om je paard daar aan over te laten.
Dus als je geheel afhankelijk bent lijkt het me lastig.
Gelukkig heb ik mijn peerdjes aan huis, ze lopen hier altijd vrij dus ben ik niet verplicht ze dagelijks beweging te geven, aandacht krijgen ze zat!
Eerder had ik mijn paard op pension en deed het meeste ook zelf, ik heb er nu minder werk aan en de kosten zijn nihil vergeleken...
Eigenlijk wel grappig, we hebben wel wat overeenkomsten, ik ben ook als oude vrouw nog een wilde arab gaan kopen en mijn dochtertje rijdt er ook op!
Heb je al een voorkeur voor een stal?

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:01

Hey, boel reacties, gezellig.
Zo fijn met mede av liefhebbers. Heb in m'n omgeving maar 1 volwassen paardengek *\o/*

En iemand in de buurt (Jolindaa). Jouw stal lijkt me perfect.
Een dergelijke stal zou m'n voorkeur hebben; veeeel buiten.

Nog een oude vrouw met wilde arab, *\o/* . En je leeft nog steeds 8-) . Hoe oud is je dochter?

Bijrijder lijkt me gedoe zeg. Ze moeten ook met mij door een deur kunnen, zit hier ook een kop op :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:34

Bijrijder zou ik niet willen....kan mn paarden gewoon niet goed uit handen geven, ben er van overtuigd dat ik de enige ben die weet wat goed voor ze is denk ik :') Alleen Mel laat ik nog wel eens met ze studderen, maar das anders :+

Nou heb ik nu dus toevallig kettingen binnen met een klein ringetje :') Had ze uit US nog niet binnen en aangezien ik er wel 2 in bestelling had in goud.....maar effe gauw in NL gehaald. Ring is niet afneembaar, maar past wel door die standaard halsterringen heen :)

Nas net geschoren, had ik ruzie met Umoyax vervolgens, die wilde eerst geloof ik := Dus hem ook geschoren, borsteltje eroverheen, maar hij was uitzonderlijk chagrijnig aan het doen. Dus effe naar achteren gestapt en geobserveerd......was ie gewoon hartstikke moe :(:)
En als je dan zo moe bent.......wordt je hoofd ook heel zwaar :j
Afbeelding
Gelukkig zijn er nog altijd stalwanden die je hoofd voor je kunnen dragen :')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:35

whahaha leuke foto

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:44

:z trusten!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:45

had afg zaterdag een fotoshoot met 1 vd mini kreeg net even wat foto's door....zien???

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:45

Wat is Umoyax toch ook een flapdrol he :=

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:08

Jaaaaa foto's :D

:') Echt he... Hij heeft vaak last van zwaar hoofd, maar kon het nu wel héél mooi op de foto zetten _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:11

oke daar komen ze dan, als ik alles heb maak ik een topicje
Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:45

Mooie foto's, en wat een schattige van Umoyax! Hij heeft van die mannenkaken en een klein neusje, daar herken ik hem altijd meteen aan!