Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:41

Met Nour is t helemaal erg. Ik schaam me dood als mensen komen kijken net n ruin haha! Scheelt gewoon veel dat hij nu hele dagen buiten staat met ruinen (waarvan veel jonge paarden). Tis echt n schaap.
Vandaag na ons wekelijkse ritje heude hij niet eens naar z'n favo merrie.
Scheelt veel ja.

Maar begin van de rit was ie toch wat enthousiast en baalde hij dat ie ff achterop moest. Halfslachtige poging tot iets wilds en stoers, hahaha! :')

Afbeelding

Gewoon rondvragen idd Nance. Ballen kunnen er altijd nog af toch? En niet elk sperma is geschikt voor diepvries.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 14:44

Tegelijk gepost!

Joehoe wat gaaf! Proficiat! *\o/* Die krijgt nog een hele buckleverzameling, hoe cool is dat?

Yup. Zou leuk zijn he, gave kleurtjes? Maar joh we zien wel, altijd boel interesse en enthousiasme maar moet het eerst allemaal nog zien. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:41

gave pic, van "woeste" Nour , mooie achtergrond ook!
Is wel gaaf dat ze met kleurtjes verder willen, catalyst geeft ook knappe part-breds dus!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 16:44

Ik ben benieuwd, zou tof zijn ja.

Speciaal voor jou op youtube gezet Glenn, mn knappe meidje en wilde je natuurlijk niet Jes dr optreden onthouden! :D

Yazahra Hayati 6 months old: http://youtu.be/rkfu5uIvSgc

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:12

*\o/* *\o/* DANK U Yildiz, en wow wat een actie van Zaartje en Jessica die gaat er ook echt voor 20 for movements for both :o :D *\o/* *\o/*

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:16

hahahaha muts! :P
whaha ja thnx glenn! :')

Nancy, ik had het idd al gezien van cyann, had jullie meteen even erop gewezen. Zo gaaf!!
Echt super voor je kleine meid, die nu langzaam toch wel groot aan het worden is. ;)

En ik heb vandaag weer een stapje verder kunnen gaan!
Na een week met mijn voet te hebben gezeten. vorige week niks hebben kunnen doen met nada.
Van de week een keertje aan de longe zonder zadel, vandaag met zadel en het ging zo super goed, dat ik de beslissing nam om weer te gaan proberen om erop te gaan zitten. Alleen maar proberen, thuis in de paddock.
Dus naar huis gestapt, teugeltje eraan en naar de paddock. Paar keer geprobeerd opstappen , maar ze zette geen stap verkeerd. Dus weer en erop. Bleef ze netjes staan. Lekker rond gestapt. Voelde zo ontzettend goed en vertrouwd, dat ik ook een drafje heb geprobeerd. Ook dat ging super en heel relax!
Ik ben zo enorm trots en blij. Kan wel janken haha.
Hier een stap filmpje
https://www.facebook.com/video.php?v=66 ... 2994010403

en daarna een drafje gedaan.
Later poging tot afstappen en bleef netjes staan, dus nog een keer en afgestapt.
Bleef super netjes staan. dus dubbele extra beloning!
Ze bracht haar hals omlaag en bleef zo staan. Prachtige afsluiting. Relax en voldaan van beide kanten. <3
Afbeelding

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:31

super Jessica en Nada *\o/ *\o/* , dat komt super goed, en ze is echt knap met haar nieuwe set!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 17:38

Super Jes, wat een enorm emotioneel moment, echt prachtig! En dan als kers op de taart hrt omlaag brengen van haar hoofd.... zegt meer dan woorden.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:14

precies yil! Dat was zo machtig mooi moment!
Ze bleef zo ook een hele tijd staan. Zo blij mee!

Thnx Glenn!

And i did it all by my self!
Did it my way! :o

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:43

Owja en die pad is wel zo geweldig fijn!
Die wil ik nog eentje. :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:24

Super Jess!!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:36

*\o/* JEEJ *\o/*
Vandaag weer een stapje verder kunnen doen!
Na het longe werk er weer op. Ging super. (wel in de paddock nog hoor)
Daar veel stap en draf werk gedaan met inbuigen en die dingen. Voelde zo goed allemaal, dus besloten een klein galopje te doen. Ook dat ging top! Echt ik heb weer fantastisch genoten!

Binnenkort maar een een ritje escharen doen. Gebruik maken van de binnenbak.
Eens kijken of dat net zo goed gaat. 8-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:41

Top Jes! Heerlijk zon overwinning! Komt helemaal goed met jullie! :)

Deze week (vandaag dus na m'n werk) gestart met doorpakken Jazzy. Dus elke dag er ff op. Begonnen weer met grondwerken en daarna er op, alsof t gisteren was ipv weken terug!
Had ik serieus niet verwacht! Mooi hoofd omlaag en ontspannen. Stukje gestapt ging top! Morgen verder....

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:21

Super yil!!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:12

Je weet ook wat te rijden binnenkort, Nour jazzy, en Jes Tie, de hele bende almost onder het zadel, en binnenkort ook nog werk met zaartje en baby nour, jouw fokkerij groeit echt op korte tijd :-)

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 07:38

Nou idd Glenn, net echt he hahaha! Gaat ook wel heel hard nu allemaal dus volgend jaar ff wat rustiger aan en meer richten op de sport. ;)

Gisteren was best druk, maar wel weer genoten! Eerst Nour gereden. Ging top! Hele mooie tempowisselingen en begint nu ook mooi buiging op beide kanten aan te nemen. Galop ging nu ook mooi gedragen en beheerst alleen aanspringen gaat nog niet zoals het moet. Maakt niet uit, was heerlijk en tot dusver het fijnste paard ever dat ik ooit onder m'n gat heb gehad! Hoezo verliefd?! <3
Verder Tie nog ff snel gereden en nu de back Up voor elkaar zonder verzet. Tot slot jazzy weer gedaan: er op en nu aan langere lijn stappen en halthouden op mijn hulp ipv de longeur. Ging ook redelijk goed. Wel valt ze steeds naar binnen en snapt niet zo goed wat ze moet doen. vandaag maar weer verder.

En Zaartje heb ik nu ook zelf dagelijks in de hand, beetje spelenderwijs leren halthouden en voetjes goed zetten. Ze is echt zo veranderd, echt heel aanhankelijk en knuffelig. Geniet hard van haar!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 17:55

Hoe is t met jullie allen? Ik vind t wel tof om zo nu en dan eens te horen waar jullie mee bezig zijn hoor? Hoor zo weinig? Winterslaap is nog niet aan de orde hoor! >;)
Canies, ben benieuwd, heb je nog wat met die clinic adh gedaan? Hoe doet ie t?
Nena, zag mooie pics op FB! Hoe gaat het met rijden/trainen?
Elke, hoe vorderen jullie en hoe is t met je kleine meid? Volgend jaar iht?
Glenn, hoe is jouw kudde we willen fotoooooos!!!!
Marije, hoe gaat t met Daan?
Bella, hoe is t bij jullie?
Nance had al wat gepost maar hoor graag of ze nog spierpijn heeft?
Clau, hoe is het met je wulpse dame en grote reus?
En nou ben ik vast nog boel vergeten? Sorry, maar ook erg benieuwd naar jullie verhalen! ;)

Vanochtend weer gestart met Nour recht aan de hand. Schouder binnenwaarts en travers gaan op alle kanten super!
Daarna nog pionnen neergezet en Showmanship geoefend.... -O- Wat n drama. Ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is om dit met n hengst te doen? Wat n geklooi zeg, steeds de ketting proberen te pakken, scheef staan, ketting proberen te pakken, hard draven, de ketting proberen te pakken... -:(- )
Na een mooie turn gestopt, dit is t m voorlopig nog niet hoor, zie ons al gaan, pfff...
En toen naar Tie want Jes kwam trainen. Was super leuk hoe we de koppen bij elkaar hebben gestoken, achter dingen zijn gekomen en ermee aan de slag zijn gegaan! Ondanks de natte bak gingen Jes en Tie super lekker!
Hopelijk volgende week wat droger... :x

Afbeelding

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:32

Haha, leuk dat je informeert Yil! Jij hebt een hoop paarden te rijden, en met een hengst de In hand onderdelen doen, lijkt me ook een uitdaging. :D

Bimmetje, wat heeeeeeeeerlijk dat je het vertrouwen weer terugkrijgt. Superfijn *\o/*

Hier staan we even stil. Dierenarts bij Alter gehad. Klachten (waarvoor ik 28 sept) heb afgezegd, blijken uit zijn rug te komen. Dus rug behandelen en exit zadel. Ik ga nu over op een BM want iets te veel gedoe met zadels gehad!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 20:40

He wat vervelend! Wat is er met z'n rug en hoe gaan ze t behandelen?
Zadelproblemen? BM tweedehands (lastig want bijna niet te koop) of nieuw aan laten meten?

Ik heb zo ene mooie op t oog... <3 De DC van Paulette! Duimen jullie dat ie past en dat niemand m voor m'n neus wegkaapt?

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 20:53

Ik duim! Zag foto's tijdje geleden op Facebook en dat is echt een prachtig zadel <3

Ik ga voor een nieuwe BM omdat het model dat ik wil, zelden tweedehands wordt aangeboden. Ik wil perse de beugelophanging verder naar achter dus wordt het een (simpele) Deluxe endurance.

Huidige zadel was waarschijnlijk toch te lang. Hij wordt komende week door een chiropractor behandeld. Daarna met een goed zadel weer gymnastiseren. Gelukkig niks ergs.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:33

Gaat hier weer goed hoor. Wel spierpijn nadien gehad mijn nek spieren. Kwam op door schuine dijk op mijn kop terecht. Dus ja was blij dat ik me cap op had. Maar voor de rest valt het mee hoor.
Zaterdag gaan we ff in wanroij kijken. Gezellig en Cyann wil de jeugd aan moedigen. Jess kom jij ook Nog? En zondag gaan we weer vroeg uit bed. Cyann doet mee met June aan de politie schrik training hier op de manege om de hoek. Ik Daarna met Peppy en smiddags met Scarlett. Lekker druk dus maar Leuk weekend.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 16-10-14 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:41

Tja in hand met een hengst....pffff. Bakero de broer van nirvana die wij destijds ook opgevoed hadden, die was superbraaf...maar die macho die we nu hebben.....die maakt overal een lolletje van. Grapjas.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:54

Foto Bella!!!!! Welke kleur etc etc? Ben benieuwd!

misschien de leeftijd? Ook 2011 toch die Pep van jullie?
Ik kan er ook bijna niet boos om worden. Tis echt een braaf en willing dier, maar net steeds die veulenpositie hij MOET gewoon ff kwallen! _-:(

Fijn dat t beter gaat! Je kunt ook ongelukkig vallen he, ben er met Jazzy steeds van bewust gek genoeg nooit met Nour dat gevoel.
Maar hey, wanneer maakt ie z'n debuut binnen de Spaanse rijschool? :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:59

Leuk Nancy de politie training! Benieuwd hoe het zal gaan met die draak van je haha

Ik ga morgen niet naar wanroij. Had graag de freestyle gezien, maar ik ga morgen al naar het nsps NK in Lunteren en tja ik kan niet overal bij zijn wah haha :P
Maar have fun! Word vast een super gave wedstrijd met onwijs veel inschrijvingen ook!

Bella, wat jammer van je zadelprobleem.
Ik ken het. Mijn paard heeft er ook veel vooral psychische schade aan opgelopen. Maar komt goed. Maar jeetje een nieuwe BM buhhh daar gaan je spaarcenten ;)
Maar ach. Als je dan alle problemen kan achterlaten......

Tie ging echt super lekker vandaag. Ondanks de gruwelijke modderige bak haha
Was een beetje modderworstelen maar ze deed het top. Blij mee!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:05

Het is exact deze: http://sportsaddle.com/endurance.html

De Deluxe dus de onderste bij deze link. Natuurlijk met fenders maar verder exact deze.

Oh Nancy, had niet meegekregen dat er een val was geweest. Sterkte! :(:)