Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:53

Gaaaf die filmpjes!!! en June <3 <3 <3 <3 ze is zo mooi

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:23

:o :9 _/-\o_

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:38

update...

Gister naar de appaloosa wedstrijd geweest in Zeist met franse jury. Diverse klasse waren voor allbreeds (cq alle rassen).
Op bokt las ik dat er veel kids mee deden aan de leadline horsemanship en leadline pleasure. Door het aantal leek het Cyann toch wel leuk nog een keertje te leadlinen....dus wij erheen met Nirvana in de trailer.
Inderdaad 6 deelnemers, zoooooo gaaf, zo'n grote groep!!!

Cyann werd 2x 1e en zelfs uitgeroepen tot Grand Champion Leadline! *\o/* . Apetrots was ze!!
Ik had dan wel het lijntje in handen, maar geloof me ...Cyann had werkelijk alle touwtjes in handen en de volledige regie.
Bij de horsemanship tijdens de opstelling "mam je staat in de weg, ik moet zijwaarts!!" En wederom "mam, let nou eens op, je staat in de weg." Lekkere kattekop hoor, tijdens stress van de wedstrijd :j _-:(

Daarna heb ik nog Jackpot reining gereden. 2e vd 4.

hmmmmm....wederom had Cyann dus van mij gewonnen....zij had de blauwe linten en ik slechts rood :D :(:)

Hahaha dat is altijd wel een leuk spelletje. Tijdens de DRHA wedstrijden is het haar paard tegen de mijne....ook al breng ik beide zelf dan uit, het blijft grappig. :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 20:29

Las het al op Hyves! Nogmaals gefeliciteerd met jullie super prestaties! *\o/*
Ja moeders, je wordt langzaam maar zeker ingehaald door dochterlief, hihi! :P Super hoe jullie samen met de paarden en de sport bezig zijn. Afgelopen week gaf mijn oudste van 6 aan dat hij ook op paardrijden wilde, hopelijk denkt hij daar volgende week niet anders over!(vrees het ergste)

Hier blij gespannen in afwachting van ons nieuwe babywesternarabje! Het is nu dagen aftellen en nagels afbijten....!! :o

corine1981

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:19

Zag het ook al op Hyves, echt super weer :D
Mooi dat dochterlief zo lekker fanatiek is... Ennuh, die is vast ook heel trots op moeders ;)

Yildiz ik hoop dat je niet al te lang in spanning hoeft te zitten :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:41

thanx allemaal.

Ze was ook zo heerlijk geconcentreerd aan het losrijden...zo geinig.

En idd Yildiz, laat die babbie nu maar komen....hoeveel dagen is ze nu?? :P .

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 06:12

Uitgaande van datum laatste dekking 330 dagen (en uitgaande van eerste dekking 335). Grappig feitje: dr vriendin die altijd met dr op de wei staat (een oude Fries) en haar tegen iedereen en alles beschermt lijkt schijndrachtig te zijn en heeft net zo veel uier als Tie. We zijn benieuwd of ze ook melk gaat geven, lol!:)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:32

haha altijd handig zo'n reserve mama!! Het veulen heeft alvast een oppas mama. Tja en als ze straks dan ook nog melk geeft....melk zat op voorraad.

Maar okay ....spannende dagen!! Succes met de nachtrust...ahum.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:52

Afbeelding

Mijn eerste onderlinge wedstrijd op 1 hand. En wat was ik trots op mijn wichie. Ze lief super.
Hadden een 2e prijs.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 20:56

Ziet er gooeeed uit! Jullie zijn echt n mooie combi! Gefeliciteerd met jullie prestatie! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:00

Wauw gefeliciteerd en dat op 1 hand, ziet er goed uit!

maaruh....niet zo karig met die foto's hoor, wij willen meer foto's!! :P :j

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:03

Hier dan eindelijk mijn western arabiertje onder het zadel :j _/-\o_
Afbeelding
En ik er voor het eerst op vandaag. Op arabischevolbloeden.com staan nog veel meer foto's met Krista er op want alle credit is voor haar :j *\o/* (en ook op Arab Horse Picture Gallery) onder CZA Arba Gilra'en, ben zo onwijs trots op mijn kleine meissie *-:) :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:02

SUPER Carmen, zo voor het eerst op je eigen spruit!
Ze doet het goed hè hoorden we. Jammer dat we je net gemist hebben...

Geniet nog lekker nls ;)

Xons

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 11:45

Gave foto Carmen; jullie stralen! *D

Was hier al even niet geweest maar mag nu dan toch aankondigen dat na lang wachten en smachten ons nieuwe (western)arabje is geboren: Yanour Hayati! <3
Hij heeft zn eerste rollback er al op zitten en ook met het changeren zit het wel snor, hihi! :+

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:06

Vandaag even niet stralen. Arba heeft vannacht waarschijnlijk vast gelegen op stal en heeft een dik achterbeen. Dus helaas niet gereden maar wel lekker met haar gewandeld over de dijk. Volgende week nieuwe kansen als haar been weer dun is. Morgen wel zadel passen maar ja, dan hoef ik er niet op, alleen kijken of het goed ligt....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:03

Oh ohw, niet handig. ben benieuwd of je een mooi zadel kunt vinden. wie komt er langs? René?

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:20

Nee, heb een BM hier via bokt die we morgen gaan passen bij Arba'tje

Yildiz, jij nog van harte met je veulen, lekker ding is het. En nu wachten tot hij oud genoeg is :D

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:58

Hallo iedereen! Ik ben hier eventjes niet meer geweest, het is ontzettend druk geweest maar heb wel eens vluchtig alles doorgelezen.

Gladdys is ondertussen bevallen van een prachtveulentje (8 mei), en na het spenen hoop ik het begin te leggen van het inrijden (na wat spieropbouw en longeerwerk). Ik zit erover na te denken om haar uit handen te geven (Krista?) maar zit in dubio. Ze heeft erg veel problemen om ergens te 'settlen', en is erg afhankelijk van mijn ruintje.

Afbeelding

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:59

yildiz schreef:
Was hier al even niet geweest maar mag nu dan toch aankondigen dat na lang wachten en smachten ons nieuwe (western)arabje is geboren: Yanour Hayati! <3
Hij heeft zn eerste rollback er al op zitten en ook met het changeren zit het wel snor, hihi! :+

Eindelijk! Ik zat met smart te wachten op een berichtje van geboorte! Gefeliciteerd!

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 05:53

Arba heeft een eigen zadel, de BM die ik gehaald had paste dus ze kan volgende week (als haar been weer dun is) aan het werk met allemaal eigen spulletjes. De DA was gister op stal en Krista wilde voor de zekerheid evenlaten kijken naar Arba d'r achterbeen. De DA vond het been redelijk goed en we moeten gewoon doorgaan met afspuiten, klei, op de schaafplekken MSM en op het wondje honingzalf. Het vocht kon vandaag en morgen nog wel meer zijn maar daarna moet het weer minder worden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:19

Heerlijk zo'n BM. Zitten zo lekker ;) en kan Arba goed onder groeien :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:48

Wij zijn weer net begonnen met trainen en het gaat ons goed af!

mijn mooie dame, wat wordt ze groot :P

Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:30

hey wat een heerlijke babbies allemaal!! :P

Gefeliciteerd!!

Inderdaad Carmen BM is in mijn ogen een heel verstandige keus. Tig boomzadels, aangemeten en wel, hebben hier de revue gepasseerd. Maar mijn paardjes vinden de BM's heerlijk en ik en mijn dochter ook. :D. Eens een BM altijd een BM. ;) En zowel paarden als ruiter geen rugklachten meer. :j _/-\o_

Wij gaan ons komend weekend weer opmaken voor de DRHA/NRHA wedstrijd. Ik heb beide paarden opgegeven voor de NRHA Rookie Level 1 (zaterdag) en DHRA Green as Grass (zondag). Heb me qua trainen en lessen vooral ff op June gestort dus ben benieuwd of het resultaat er zal zijn deze wedstrijd. Woensdag eerst nog ff onze wekelijkse les en dan....gaan we ervoor *\o/*

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:40

Nancy, heel veel succes van het weekend we horen wel hoe het gegaan is.
Arba heeft in ieder geval totaal geen probleem met de BM, zaterdag ga ik er voor het eerst mee rijden op haar... Ik had geen zin om nu een zadel aan te laten meten en vervolgens over 2 jaar weer een nieuwe aan te moeten schaffen omdat ze nog de breedte in gaat groeien (zeker niet omdat ze dan waarschijnlijk in Frankrijk staat en het dan helemaal een probleem gaat worden een goed zadel te vinden)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:22

Zowieso Carmen, ze zitten zo lekker. Heb er altijd veel plezier van gehad.