[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 13:02

Oehhh Nicky, spannend, eerste wedstrijd! :D
Ik zag op fb ja dat je een rijmaatje had, gezellig! :))

Had nog wat foto's gemaakt van de week, ben er nu een beetje mee aan de gang, tis er weer voor. :=
Maak tegenwoordig maar oogfoto's, hopelijk vinden ze die niet te dik. :+

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:38

Mooi hoor Miranda vind je logo persoonlijk iets te vind dat altijd zo zonde van een foto. Het is heerlijk he fotograferen dat is ook echt iets wat ik super leuk vind om te doen bij de paarden. Zo kun je ook lekker genieten van je paardje zonder te rijden. Vooral deze tijd is het licht zo mooi.

Wat gezellig Nicky alleen is heerlijk maar samen is natuurlijk ook heel erg gezellig. En je in geschreven voor de schow en dressuur spanend maar dat moet goed komen met je kanjer.

Haha Munir voelt in ene iets daar natuurlijk ik weet eigenlijk niet meer welk hengstje het was bij ons maar wij hebben het ook wel eens gehad dat na een castratie het paard meer hengst was daarna dan daarvoor al duurden dat niet zo heel lang gelukkig viel het kwartje al snel :D . Hoe oud is hij nu hij heeft echt een lekker smoeltje he.

Balen zeg dat Shym apart moet is die bult niet een klap van een van de merrie die hij heeft gedekt dat lijkt mij eerder het geval dan een muggen beet. Ik hoop dat hij weer snel in de kudde kan want dat is ook niet leuk zo voor hem.

Echt toffe foto Yildiz het lijkt wel in het buitenland op het strand zo blauw dat water. Super dat hij het zo goed doet he kun je nu echt lekker verder met de endurance.

Wat een !@#%%$# weer vandaag ik heb ook echt niks kunnen doen met de paarden constant hagel buien en dan weer zon wind regen nou ja wel mijn huis weer helemaal schoon is ook belangrijk niet waar. Gisteren nog wel met Sjaak en Sil naar het bos geweest wilde eigenlijk naar het strand maar toch maar voor het bos gekozen en dat was een goede keuze met de koude wind. Beide paarden vonden het heerlijk en ik genoot ook weer op mijn kanjer niks ten nadelen van Farah Dibah maar hij is toch wel echt een veel fijner paard om te rijden ik hoop ook echt dat zijn kinderen dat van hem hebben geeerft :D .

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:05

Een gehandicapt konijntje, wat leuk dat je die een thuis bied! Of begrijp ik het nou verkeerd?

Fu staat mooi op de foto! Lekker dat ze op het land kunnen.

Hier goed en slecht bericht.. Shym staat weer in de kudde, nu bij de anderen. Hij gaat nog wel eens over het draad maar hij blijft er steeds langer bij staan :oo
Hij kan nu lekker gras eten! Hopelijk gedraagt hij zich in deze kudde!!
De bult is weer aardig weg getrokken. Ik heb Derfen dus daar kan ik hem ook mee insmeren. Vorig jaar kreeg hij mega bulten van insectensteken dus hij zal wel een deken nodig hebben tegen steekbeesten vrees ik. We hebben altijd veel dazen helaas.

Het slechte nieuws gaat over zijn hoeven.. Ik wil er op het moment op internet niet te veel over zeggen maar zijn hoeven zijn helaas niet meer te corrigeren.. |(

Koop van het nieuwe huis loopt vertraging op helaas.. Maar komt vast goed.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:07

Afbeelding
Afbeelding
Shympie in de nieuwe kudde

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:23

Gelske, is toch een heel mooi logo?! :D :P
Hier was het vanmiddag helemaal droog met zon, maar wel een koude wind!

Wat knut van zijn hoeven. :(
Wel lekker hoor dat hij ook gezellig op de wei staat met zijn nieuwe vrienden, hij ziet er happy uit.
Ik bedoelde ook met deken op, maar plekken die niet bedekt zijn insmeren. :j
Dazen zijn ook echt irri, daar hebben wij er gelukkig niet zoveel van.

Ja we hebben een konijntje bij de opvang uitgezocht met 1 oor, hij was net gecastreerd dus volgende week gaan ze daten.
Hopelijk vinden ze elkaar lief en wordt het geen vechtpartij. :x

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 21:51

Heel mooi maar net even te groot dan valt het oog meer op het logo dan de foto en dat vind ik altijd zo zonde. Spanend met het konijn misschien kun je ze eerst naast elkaar laten wennen en niet meteen bij elkaar. Want als ze elkaar niet leuk vinden zijn konijnen echt niet gezellig :x .

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:24

Spannend!
Dan heb je een mannetje en vrouwtje? Dat is makkelijker koppelen toch?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:30

Ja gecastreerd mannetje dan wel hihi maar ik denk dat het wel goed komt, meestal wil dat gewoon wel lukken.

Haha Gelske het oog valt op het logo ipv op het oog. :D
Maar ik snap het wel hoor, ik had 'm er wel wat kleiner op kunnen zetten. :j
Maar ik vind het zelf niet zo storend.

Woensdag op koningsdag willen we wel een beetje goed weer hoor, iedereen ff een zonnedansje doen! *\%/*

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:40

Hoi :)
Sorry dat ik t topic zomaar kom binnenvallen. Maar een nieuw topic aanmaken vind ik een beetje overdreven...
Weet iemand hier of er ook plekken zijn waar je een buitenrit kan maken met een Arabier? :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:40

Waar niet zou ik zeggen? :D

Moet deze week nog werken maar geloof dat t niet zo een best weer wordt? Vooruit zonne dansje voor Miran: *\%/* *\%/* *\%/*

Oei wat naar van Shym... Mag altijd via PB je hart luchten hoor. :(:)
Heerlijk dat ie weer in de klucht kan. Paard alleen is ook maar zo alleen hey. Lekkere grasjes ook! :9

Succes met de nijnen Miran. Toch wel echt goed "geholpen"? Anders dalijk een hele grote konijnenberg hihi! :D

Gisteren weer eerste DAWRA wedstrijd van het jaar gehad. Was niet zo goed voorbereid en Tie was, nja beetje stug te rijden. Iets met hormonen denk ik dan maar? Want ja ja jullie hadden t al wel op FB gelezen, madame is drachtig. Al een mooie foto van het kind, knap hey! :')

Afbeelding

Was nog niet ingenesteld (vroege echo op 14 dagen).

Maar goed, wedstrijd gisteren was super gezellig iedereen weer te zien en ook voor t eerst Yul mee die de linten mocht uitreiken. Echt leuk zo samen met m'n knul op wedstrijd. T was wel echt druk dus blij dat ik Tie mee had.

Verder voor degene die t nog niet gezien hadden: Nyhla spam:

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:46

Haha, misschien wel wat slecht geformuleerd. Maar bedoel een manege/stal oid :p als ik er zelf eentje had zou ik idd overal wel kunnen rijden haha.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:03

Ah zo! :)* Rondom de Drunense duinen zitten volop maneges waar je een begeleide Buitenrit kunt maken, oa D'n Dries in Giersbergen, Manege van loon in loon op zand, pullens, Duyksehoef.
Maar daar lopen veelal andere rassen dan specifiek Arabs. Weet dat Van Loon aantal jaren terug wel eens een verdwaald arabje had staan. Dus nee, ik denk niet dat ik een plek weet... :(

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:30

Nyhla <3 wat ziet ze er snoezig uit!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wordt vast een prachtig veulen!

Een Arabieren verhuur zal lastig worden denk ik. Een AV wordt niet snel gebruikt als rittenpaard :o
Maar ik ven een nieuwschierig aagje.. Wil je graag eens een AV proberen om te kijken hoe dat is om op te rijden?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:14

Aah ik ben echt zo achter met reageren hier -:(- jullie gaan snel! Ik wil alleen even melden dat ik dolgelukkig word van Ilya <3 hihihi

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:35

Bij Esther Groen kun je een endurance training doen, kan ook op één van haar paarden tegen een vergoeding: http://www.greendistance.nl/les-begeleidingclinics-en-boek/lessen. Anders zou ik het ook niet weten. Je moet wel een beetje kunnen rijden daarvoor, ze is erg zuinig op haar paarden (terecht natuurlijk).

Yanyhla heeft de plumeau van papa meegekregen :D

Wat fijn dat je zo blij wordt van Ilya, op je eigen fokproduct moet je trots kunnen wezen ;) Ik ben erg benieuwd hoe hij uit zijn jaarling/puppytijd gaat komen.

Ons openingstoernooi is ook weer achter de rug. Ik ben ook erg blij met Rayna :j Ze wordt met elke wedstrijd wat dapperder en werkt goed met me mee. Ik heb ook gehoord dat ik nominaties had voor beste speler en beste combinatie *\o/* Altijd leuk om bevestiging te krijgen voor wat ik zelf al voelde, dat we beiden echt gegroeid zijn sinds het vorige seizoen, ook al heeft zich dat helaas niet geuit in winst :o (1 gewonnen, 2 verloren wedstrijden). Maar echt, dat er meer dan 1 scheids mij als beste speler/combinatie had opgeschreven is al een overwinning op zich, dat win ik liever dan de wedstrijd, hihi :D

Tijdens het afbreken van de paddocks en dergelijke moest ik even wachten met Rayna en een ander paard aan de hand, omdat ik met de organisatie mee was in de vrachtwagen en nog niet weg kon. Omdat het weer begon te hagelen heb ik Rayna en dat andere paard even op stal gezet (die waren inmiddels leeg). Het was geen succes :') Een paddock in de buitenlucht met dezelfde afmeting vindt ze helemaal prima, maar zodra het een echte stal is (warm en droog) gaat dat gekke beest over de rooie.

Afbeelding

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:42

@no_no, wil een leuk buitenritje maken :)
Esther Groen ziet er wel cool uit, maar... Dan ben ik wel 75 of 85 euro kwijt voor 2uur... Denk iets te prijzig :p

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:12

Tja, het is ook een training + huur, niet een 'gewoon' buitenritje, dus ik snap de prijs wel, al is het inderdaad erg prijzig als je gewoon een rondje wil rijden. Het is alleen het enige adres die ik kon bedenken waar je op een arabier kunt (buiten)rijden, of je moet iemand lief aankijken of je een keer op hun eigen arabiertje naar buiten mag.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:32

Ja oké, je hebt wel een punt. Het is misschien niet duur, maar wel veel geld :p
Thnx in elk geval!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:09

Hey wat super Kesje! Heb je ook nog fotos van de wedstrijd? Echt heel leuk die sport! Ook vet dat jullie waren genomineerd zeg, snap ik goed dat je rete trots bent! {:}

Kat, ik ben wel benieuwd hoor naar je update wat betreft Il? Ik zag dat je weer op bezoek was geweest? :)

Denk idd wat Marlijn (No No) zegt denk ik idd niet dat een arab veel wordt gebruik als manege of ritjespaard. Al zal dat in Egypte bv wel weer anders zijn, maar dan ben je nog meer kwijt dan die 80€ :D .
Gaaf onderschrift/quote trouwens Mixje! _/-\o_

Mooi oog foto trouwens Miran. Voor mij mag het logo ook wat subtieler of kleiner, maar hey smaken verschillen natuurlijk. ;)

Ik vind t trouwens maar stom weer dus daarom maar een fijn strand en endurancefototopic aangemaakt. Ik heb nu bijna alle fotos binnen dus mocht wel vond ik weer. Kerel in de picture <3 :

[ITP] Yanour Hayati, the next chapter...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:12

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:28

Oh cool! *gaat gauw kijken*.

Aankomend weekend is Nour te zien op de Tulip cup western pleasure class en dag erna Endurance op zelfde terrein. ;)
En dan neem ik m weer lekker mee terug naar huis, ff weekje chill en bijkomen van alles.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:57

Er zijn wel wat foto's gemaakt ja, ik wilde even afwachten of ik er een fototopic van kon maken, maar helaas zijn daar niet echt genoeg foto's van ons voor gemaakt. Van de hogere klassen zijn wel honderden foto's :+ Maar dat is te begrijpen, er was weinig spectaculairs aan de C-poule.

Eén van de fotografen heeft een hele mooie foto impressie gemaakt van het hele toernooi.

Dit zijn wij:

Rayna in haar paddockje
Afbeelding

Op het speelveld
Afbeelding

Bal oppakken, waarschijnlijk een vrije worp, aangezien we bijna stil staan.
Afbeelding

Hier was ik net door mijn tegenstander het veld af gedwongen terwijl ik de bal in mijn netje had, dus mocht zij een vrije worp. Ik volg haar op de voet voor het geval ze de bal mist bij het oppakken, want dan kan ik die oppakken. Je ziet ook een scheidsrechter achter ons staan.
Afbeelding

Hier pak ik zelf de bal op tijdens het spel. Geen idee wat er met deze pose aan de hand is :+ Het veld was erg stukgelopen inmiddels, dus het kan daar aan liggen. Of misschien springt ze net aan, dat kan ook.

Afbeelding

Het was zoooo koud :brr: Iedereen heeft dikke truien e.d. onder hun speelshirt aan :')

Na die Tulip Cup, blijft hij dan weer thuis, of gaat hij daarna weer terug naar de trainingsstal?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:53

Gaaaaf Kesje! <3 Ziet er echt tof uit. En die paddocks worden gewoon verzorgd? Zien er zo fijn degelijk uit!
Je merrie is net Zahra, die vindt stallen ook niks vooral als mama weg gaat. Kind heeft zwaar last van verlatingsangst, echt sneu. ;(

Hij gaat zó weer mee naar huis! :D Te lang moeten missen. En dan zoetjes aan weer training oppakken. Zal ie fijn vinden, lekker in de bossen gaaaaaan! {:}

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:13

Voor zover ik weet zijn de paddocks van de vereniging, die worden elk toernooi gebracht en in elkaar gezet door vrijwilligers/organisatie. Er worden ook weleens paarden gehuurd voor de spelers die uit Frankrijk en Finland komen, al hadden die zelf ook een aantal eigen paarden mee (2 dagen onderweg!). Er wordt verwacht dat je zelf je paard verzorgt en de paddocks weer leeg haalt aan het eind :j

Ik heb wel weer helemaal de smaak te pakken om volop te gaan trainen :D Ik heb na een aantal echte wedstrijden weer wat dingetjes gevonden om aan te werken.
Ik zit er ook aan te denken om deze zomer een paar weken naar Australië te gaan, daar kan ik bij een gezin een tijdje helpen om hun (polox)paarden te rijden en op de ranch wat te helpen tegen kost en inwoning. Dat lijkt me echt supergaaf *\o/* Ik moet dan alleen wel mijn schatje een tijdje missen |(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:44

Dat klinkt heeel goed! Ik zeg doen als je zon kans krijgt! +:)+