Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:53

De sierband bedoel je? We hebben hier in de stad een naaiwinkeltje en daar vond ik deze :-). Die hebben heel veel soorten sierbanden, echt ideaal!
De diamantjes aan de zijkanten heb ik zelf geplakt met textiellijm. En de tweede sierband op de neusriem heeft mijn moeder ergens in Amsterdam op de markt gekocht bij een kraampje met allemaal buikdansstoffen enzo.

Priscilla__

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:10

Oke dat is dan een beetje uit de richting. _O- Ben heel benieuwd hoe die op je paardje staat trouwens. :)

Weet iemand trouwens waar je van die mooie sierknopen vandaan kunt halen waar je zo mooi die kwastjes achter kunt verwerken? :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:16

Priscilla ik koop mijn knopen altijd op de markt of bij naaiwinkels. Heb wel een aantal favoriete knopen die bij veel dingen passen.

Manda mooi halster! Heel subtiel en toch lekker bling. :D

Leuk ook dat halster met leer, daar ben ik de afgelopen tijd ook stiekem weer wat meer mee bezig ;)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:21

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:24

Die is inderdaad mooi Melanie! Zitten de kralen dan gewoon geregen aan staaldraad? Zelf ben ik niet zo van het roze maar ben wel benieuwd natuurlijk. :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:33

Priscilla dat soort sierbanden zullen ze toch wel gewoon in ieder naaiwinkeltje hebben of niet? Of hebben jullie geen grote naaiwinkel in de buurt?

En die buikdansstoffen zal ik mijn moeder nog eens vragen, daar kan je ook hele mooie sierbanden bij kopen. Misschien is er wel een internetwinkeltje :-).

Ik heb mijn showhalstertje inderdaad wel subtiel gehouden want volgens mij is het niet gebruikelijk dat je met van die arabischachtige showhalsters op de minipaarden shows en keuringen komt, ik wil niet te erg opvallen :P.

Melanie die vind ik ook echt heel erg mooi dat halstertje!

Priscilla__ schreef:
Weet iemand trouwens waar je van die mooie sierknopen vandaan kunt halen waar je zo mooi die kwastjes achter kunt verwerken? :)

Wat voor sierknopen zijn dat dan? Heb je een voorbeeld van hoe die eruitzien? Ik wil namelijk ook nog kwastjes op het halstertje maar had nog niet nagedacht over hoe ze mooi erop te bevestigen :-).

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:00

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:17

Ik heb nu iets gaafs gevonden in plaats van kwastjes!!! Bij de zeeman :P. Voor 2 euro kan je een ketting kopen die je uit elkaar kan halen en die echt heel mooi bij een arabisch showhalster past! Het lijkt op zilver met parels maar is echt harstikke nep en daardoor heel licht van gewicht en mi echt geschikt voor aan de zijkant van een halster. Ik heb het al geprobeerd en staat super!
Ik ga het nog wat steviger maken en dan plaats ik wel een foto.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:41

ben wel benieuwd welke je bedoelt ;) hier bij de zeeman kijk ik toch regelmatig bij de sierraden, niet voor me eigen das gewoon troep, soms zitten er leuke bedels of kralen aan om te gebruiken. Nadeel is wel dat als je het teveel gaat gebruiken op een showhalster dat het er echt 'goedkoop' uit gbaat zien en dat is iets wat je juist niet wil ;)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 01:00

Goede avond :)
Ik kom dit topic vaak tegen en dan denk ik elke keer.. dat wil ik ook eens maken.. Nu ga ik er eens echt aan beginnen..

Maar ik heb een vraag, waar kun je deze ( http://i446.photobucket.com/albums/qq19 ... Elema2.png ) "ringen" halen? Ik bedoel die dingen die gouden dingen die het allemaal verbinden zeg maar..

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 07:42

Die halter squares kun je via het internet bestellen en vaak bestellen er dan meerdere mensen van bokt. Ook kun je ze bij een paar mensen bestellen hier op bokt maar ben even de namen kwijt wie dat ook alweer precies zijn.

Ik zelf gebruik nog steeds gewone 'ringen', deze kun je bestellen bij rjtools.nl en ook halen bij de praxis, fixet etc.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:10

Dit is wat ik bedoel van de zeeman:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCZTSENT.jpg

Inderdaad gaat het er te goedkoop uitzien als je er teveel van gebruikt maar vind dit voor aan de zijkant in plaats van een kwastje wel leuk denk ik! Alleen is het voor mijn minipaardjes misschien wat te groot.

Ik heb weer nieuwe modellen showhalster klaar liggen om genaait te worden :-).

Deze wil ik voor mijn zwart panterbonte hengstje:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPYP6OSI.jpg

Deze voor het veulentje met het witte hoofdje en de felblauwe ogen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-M6JITMY6.jpg

En deze voor de vospanterbonte jaarling of mijn schimmelmerrie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6SHVLW33.jpg

De naalden zitten er nog in en niks is nog genaait he ;-). En de afwerking met kraaltjes en diamantjes komt uiteraard ook nog maar dit is alvast een indruk van de kleuren enzo.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:36

ik heb gistere dit hele topic doorgebladerd en gelezen! en ben ook begonnen aan mijn eerste show halster. er komt ook een borststuk bij maar eerst maar deze afmaken! de neusriem is geheel af met ringen eraan! het is gemaakt van wol 3 vlechten aan mekaar genaait en die weer rond genaait. ik heb kraaltjes gebruikt van de action en de schelpen horen daar ook bij!

erg leuk dit en verslavend moetik zeggen!
Afbeelding
Afbeelding

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:02

de halstersquares kan je bij bonjoy of kiera-jones, ik heb ze helaas niet meer en bestelling ook nog niet binnen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:20

Ik heb ook geen extra squares meer liggen, moet binnenkort ook weer bijbestellen. Zal eens kijken of ik wat meer in kan slaan!

Hieronder een link naar een foto van Yade (YA Destiny) van Ireen_ hier op bokt, vandaag op een keuring van een feestweek met een halster van mij. Mooie merrie!
http://i606.photobucket.com/albums/tt14 ... ge11-2.jpg

Denk er wel even om de foto's in link te doen! ;)

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:29

Dat halster ziet er goed uit Jalenka_Kiya!

@ idsie; ben benieuwd hoe die verder wordt.

Ik ben verder gegaan met het versieren van mijn goude halster, nu niet zoveel zin meer maar denk dat ik morgen verder ga. Nu alleen nog zo'n knoop vinden. :P Zal morgen ook even een foto plaatsen dan. :)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:58

Kun je die halter squares ook ergens in nederland zo kopen of bestellen? Kan alleen maar buitenlandse sites vinden..

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:23

Voor zover ik weet kan je ze nergens via een nederlandse site bestellen.. Misschien via ebay ofzo?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:29

Ik ga morgen denk ik even shoppen voor iets nieuws....

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:39

En dat is? :=

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:39

kitag1rl schreef:
Kun je die halter squares ook ergens in nederland zo kopen of bestellen? Kan alleen maar buitenlandse sites vinden..

Die die ik op de eerste foto heb (zie wat berichtjes terug), dat zijn toch halstersquares? Ik heb die gewoon in een ruitersportzaak gekocht en ze hadden meerdere maten ook nog hoor. Ze hadden heel wat ringen en halsterdingen los achter liggen. Misschien moet je gewoon eens rondbellen naar ruitersportzaken in de buurt.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:43

okee dankje, dan zal ik eens rond gaan kijken.
Wat ben jij trouwens nog laat op. Ik heb nachtdienst.. en jij? :)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:46

Ik had avonddienst :D (werk in de wijkverpleging). Ik kan dan niet gelijk gaan slapen dus ga altijd nog even op de pc daarna, maar het is nu wel erg laat geworden! Ik ga dus maar eens richting bed!
Nachtdiensten hoef ik niet meer te werken nu ik zwanger ben en moet zeggen dat ik het niet mis ook ;).

Werkse nog!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 01:50

ja ik begin pas net dus ga het indd eerst met ringen proberen.. morgen ff wa spullen halen dan kan ik in mn nachtdienst al wat doen

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:16

Manda schreef:
kitag1rl schreef:

Die die ik op de eerste foto heb (zie wat berichtjes terug), dat zijn toch halstersquares? Ik heb die gewoon in een ruitersportzaak gekocht en ze hadden meerdere maten ook nog hoor. Ze hadden heel wat ringen en halsterdingen los achter liggen. Misschien moet je gewoon eens rondbellen naar ruitersportzaken in de buurt.

Hmm bij de epplejeck heb ik dit nog niet gezien maar ik ga der is goed opletten dan. :P