Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
barbaras schreef:shamal, heb je ook gluurdagen bij jouw op stal? leuke peerdjes heb je staan hoor!
Barcelano schreef:Sieltjuh schreef:Per provincie?Wij zijn de enige in Zeeland (in dit topic), komen jullie met zn allen Djuun spotten
Ik zit niet heeel.ver van zeeland:p
set_elkol schreef:Even over de rassen-discussie, ik heb verschillende rassen gehad nu maar ben als een blok voor Setel als paard gevallen, ben er nu wel achter dat dat door het ras Arabier komt. Ik sluit niet uit dat er ooit nog een ander paardje komt (sowieso volgend jaar de kruising). Maar nu ik deze zomer voor de tweede keer als een blok ben gevallen voor een andere Arabische merrie denk ik dat de liefde voor deze paarden al heel diep zit. Als ik dat eerder had gemerkt (door eerder opnieuw te vallen voor een AV) had ik misschien een AV veulen gefokt ipv kruising.
Ik vind bijvoorbeeld Spaanse paarden, Akhal Tekes, Rocky's, IJslanders, allemaal heel gaaf maar heb zelf mijn hart verloren aan het karakter en eigenschappen van de Arab.
set_elkol schreef:Ik heb voor deze combi gekozen omdat ik een paardje wil fokken voor endurance/recreatie die cool in de kop is, groot uithoudingsvermogen en sterk gestel. Nuchter en aanhankelijk, harde werker. Dat kan met een Arabier ook maar zo probeer ik het beste uit beide rassen te halen. Daarnaast ben ik trouwens dol op goede kruisingen, ik heb dan ook allerlei hengsten overwogen. Ik wil ooit nog wel een volbloed met haar fokken