[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:18

Nou gelske ik duim voor een rustig proefje voor je :D

Ik snap wel dat je in een gat valt Miran, jeetje zeg. Geen plannen meer kunnen maken qua rijden.

Yildiz wat een mooi kontje heeft Zahra :D en fijn dat tie zo steady gaat. Gefeliciteerd de ootoo!

Set gaat goed, kuurtje is weer klaar dus ik ben benieuwd of ik haar nog eens ga horen hoesten.
Ik lag laatst even in het hooi :+ toen blue verbaasd kwam kijken,ze is zo lachwekkend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn beide fit maar goor :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Net als ilya!

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:55

Lekker goor!! :))
Haha die gekke Blue, hebben we mensenhoofd in het hooi?? :o?

Gister nog, zaten we tv te kijken, hadden ze een filmpje bij ankie van grunsven thuis, zie ik van die die caveletti met kruisjes aan de zijkant, zeg ik tegen Nikita:"Die wil ik ook maken!"..Maar dat hoeft dus niet meer.
Mijn plannen zijn helemaal weg dus dat is echt rottig, ik had nog allemaal doelen gesteld zoals dit jaar weer wat meer kunnen met Fu, erop het meer in kunnen rijden en weer iets rustiger op buitenrit.
Maar ik ben wel blij dat hij niet gelijk weg gebracht hoeft, al voelt het wel een beetje zo.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:28

Het is ook niet leuk als je niet veel meer met je paardje kan ik vind het ook altijd wat minder acceptabel als ze nog zo jong zijn dan heb je nog niet het gevoel van we zijn klaar . Plus natuurlijk dat het ook nog eens je enige paardje is waar je op rijd voor mij is het niet zoon ramp als er eentje niet gereden kan worden. Dan mis je toch een heleboel het zou fijn zijn als je er eentje bij zou kunnen hebben Miranda.

Ja dat is wel heel raar baasje in het hooi beter vies en gelukkig dan schoon en geen paard kunnen zijn. Al ben ik zelf de bagger wel echt zat niet normaal onze Padock is gewoon niet droog geweest deze winter :x .

Leuk met mama en kind lekker in de weer Yildiz gaaf dat je mee doet aan de tulip cup vond dat voorheen altijd een van de leukere shows. En gefeliciteerd met de nieuwe auto *\o/* .

Ik ben echt trots op mijn bruine dame ze was best wel gespannen eerst al alleen met de trailer. En dan allemaal drukte paarden dat is ook niet echt haar ding. Was jammer genoeg toch in de binnebak en ook dat is Dibah haar favoriet niet maar ze deed het echt super. Kreeg ook leuk commentaar wel dat haar iets meer moest gaan rijden in plaats van haar te laten lopen maar verder vond ze onze proef goed. In ieder geval wat het goed genoeg voor een derde (187,5 punten) en een vierde( 190,5 punten) plaats van de acht. Het was ook erg leuk georganiseerd en een gezellige zweer. er was ook nog een fotograaf die black foto,s maakten het zou maar vijf minuutjes duren maar ik geloof dat hij Dibah wel erg leuk vond dus had ik zelf na een minuut of tien zoiets van ik moet nu toch echt gaan opzadelen en rijden :D . Smidags de rest van de paarden even gepoetst in het heerlijke zonnetje dus al om al een heerlijk dagje :D .

Jammer genoeg geen fotograaf in de ring dus even wat telefoon foto,s van het inrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:18

Proficiat Gelske! De aanhouder wint! Super goed gedaan en op naar de volgende zou ik zeggen. *\o/*
Volgende keer de camera mee hoor. :j

Hahaha, Kat heerlijk he zo gezellig bij je dames in t hooi! Blue kijkt gewoon van huh? Nieuw dieet? :P En zeg altijd dat schone kinderen zieke kinderen zijn! Uiteraard geldt dat ook voor onze paardenkinders! :D
Wat doen ze t goed zeg, top!

Miran, echt zo balen... Snap dat je je vriendje niet kwijt wilt dus wellicht mogelijkheid tot nieuwe bier erbij? Als dat natuurlijk ook zo past? Denk echt dat je energie krijgt, ook voor Fu, als je er een paard bij krijgt waar je weer verder mee je doelen en dingen kunt realiseren?

Haha, thx Kat. Lekker bips hey, maar wat denk je hiervan?

Afbeelding

Is it a bird? NOOO! Is it a plane? NOOOOO, it is ZUPER ZAHRA!!! {:} :D

Vandaag Nour opgehaald bij Irene om bij m'n endurancemaatje te gaan trainen. Ze waren er net de paarden aan t buiten zetten... Nour was behoorlijk hengst, kreeg m lastig mentaal bij me. Bloed mooi is ie dan maar ik zag zo z'n hartslag stijgen van 48 naar 158! :oo Werd er niet erg vrolijk van (zeker met de wedstrijd aankomend weekend op de agenda) Eenmaal onder de man, zalig paard. Top ritje op los teugeltje naast maat gereden op steeds wisselende tempi op mijn initiatief. Zaaaalig! Ook het koelen met waterfles vanaf mij was geen probleem. En wat n weertje was t ook he?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:46

Dat is een rotte situatie Miranda. Hij is er nog wel, maar het is gewoon niet wat je wil hebben. Hopelijk slijt dat gevoel nog wel, of kun je een ander paardje gaan rijden.

Dibah ziet er knap uit! Netjes gereden ook, met die plaatsen.

Yildiz, wat ziet die buitenrit er geweldig uit <3

Wat zijn jullie paarden trouwens allemaal strak in de vacht, ik heb echt nog een harig monster :')

Ik heb vanavond ein-de-lijk weer een training van de polocrosse meegedaan. Paardlief had dat wel nodig, want ik kan wel eindeloos oefenen op wendbaarheid, tempowisselingen en met bal en stick omgaan, ons grootste struikelblok is nog altijd dat ze niet tussen de paarden in durft te duiken wanneer dat nodig is. maar ze is niet achteruit gegaan wat dat betreft, dus dat is al een overwinning op zich *\o/* Zolang het spel rustig is kan ik haar overal aardig tussendoor loodsen, maar bij echte strijd gaat ze in de staak. Als in, niet voor- of achteruit willen gaan. We blijven oefenen, eind van de maand is het eerste toernooi er al weer :D Geïnteresseerden mogen altijd komen kijken, is leuk ;)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:16

Jeetje Miranda, wat een oliebol van Fuego... Ik had nog niet gereageerd maar had het al wel gelezen, ik leef echt enorm met je mee. Kan me nauwelijks voorstellen hoe dat moet voelen, al je plannen voor de toekomst samen ineens in duigen... sterkte ermee..

Nicky, wat heerlijk genieten van de week met Dayem zeg, lekker lol met je knol zonder hoofdstel, wat doet hij dat braaaafff!!! Gaaf hoor!

En Yildiz doet niet anders dan genieten met haar knolletjes, wat heb jij toch altijd een heerlijke geniet-foto's om te posten. Ik kijk altijd met zoveel plezier naar de foto's die jij post. Heerlijke omgeving, heerlijke paarden en altijd een blij hoofd van jou erbij :D Leuk toch!
Hoe gaat het nu met Tie? Knappe hengst hoor!

Marlijn, ook gauw mooie foto's van Shym maken hoor, dat verdient ie met zo'n knappe kop :D

Rosequartz, heb je nou twee paarden? :') Of is het toch niet Nailah geworden? Maar wat een mooi ding is dat, leuk hoor.

Kesje, wat leuk toch dat paarden zo fijn aan kunnen voelen wanneer je echt even een knuffel kunt gebruiken :) Lief hoor.
Heeft zij ook al zo'n hekel aan water ja? _O- Mish kan mij ook wel schieten als ik d'r op enigerwijze nat laat worden :')

Katja, wat staat Ilya er toch lekker bij. Hij is mooi aan het uitgroeien vind ik :) Wat een viespeuken heb je in de wei, haha. Blue is een schatje!

Gelske, wat is Dibah toch een prachtig paard om te zien! Goed gedaan joh op die wedstrijd, wat knap! Het ziet eruit alsof je echt genoten hebt.

Ik de afgelopen dagen ook echt weer genoten van de paardjes <3

Vandaag lekker met Olina gereden. Was wel als tweede aan de beurt en toen was ze al een beetje moe, maar sjouwen deed ze nog steeds wel! Fijn paard om te rijden, maar blijf het wel moeilijk vinden om haar goed aan te voelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was mijn lichtpuntje van de week! {:}
Afbeelding

Afbeelding

<3 <3 <3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:58

Oja die parel had je voor Tie uitgezocht! Hij is echt gaaf <3 Hoe staat het ervoor met Jazzy? Ben je eigenlijk nog verder gegaan met beleren van haar? Fijne foto's van jullie training. Nour mag debuteren in Leersum?

Leuke foto's Kat! Ik hoop voor Set dat het hoesten over is, altijd vervelend dat soort dingetjes...

Miran :(:) Snap het, dat is echt rot... Maar idd fijn dat ie nog lekker zo rond mag hupsen en dat jullie nog van hem kunnen genieten. Hoe oud was ie ookalweer?

Gaaf dat je dat met je beestje doet Kesje :)

Whaaa die laatste rijfoto van Olina :wow: +:)+ Die kan idd lekker sjouwen zeg! En Mish ook weer lekker wat gedaan, wat lijkt ze groot joh!

Zaterdag naar Equiday geweest en vooral opzoek gegaan naar standjes waar je je in kon schrijven om dingen te winnen en ja hoor, ik heb een soort paardencoaching ding gewonnen. Ze komt donderdag, ben benieuwd! Johanna ging helaas niet door, de laatste beeb wilde persee het licht zien :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:21

Fu is in januari 14 geworden.
Idd, dat hij nog zo jong is past ook niet bij de planning, ik dacht, ik koop een arab van 3, wordt toch wel minstens 30.
En we hebben nog zo weinig gedaan!
Wordt ie misschien evengoed nog wel oud, hopelijk blijft hij een beetje goed.

Leuk Nicky, zomaar wat gewonnen, ben benieuwd!

Kesje, wat tof dat polocrosse!
Ze zal wel steeds zekerder worden denk ik. :j

Yil, zier er heerlijk uit!
En als Nour het maar goed doet onder het zadel, mag ie zich best even uitsloven. :))
Zahra haha lekker ding, ze lijkt al zo groot!

Eline, wel lekker hoor dat je op Olina kan rijden, anders raak je er zo uit met je jonge ding.
Ziet er goed uit, Olina kan wel lekker ontspannen.
En weer op Mish, hoe doet ze het?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:42

Dat is de grote gok met elk dier, je weet maar nooit wanneer ze ziek worden of gewond raken, of dat ze wonder boven wonder gezond oud worden.

Oh, ik had vandaag tijdens mijn buitenrit echt twee uitersten wat betreft reacties van mensen op straat _O-

Ik reed op/langs de weg, toen er een paar meisjes van een jaar of 10 achter me kwamen fietsen. Hoor ik ineens: "Mevrouw, mogen wij u inhalen?" - Ja natuurlijk :+ Vond ik heel lief en attent van ze. De lieve Penny-variant.

Paar honderd meter verder, jochie van zo'n 13 misschien, komt me tegemoet fietsen, kijkt me aan. Krijg ik een iets minder poëtische versie van de zin "Donder jij eens op met dat rotbeest"

Ik was heel even flabbergasted, want ik liep niemand in de weg, en ik stapte gewoon. Maar ik riep toen maar even na "Je bent gewoon JALOERS!!!!

Ik had wel lol om die laatste :') Waar slaat dat op.

Ik heb meteen mijn volgende come-back al klaar, mocht ik weer zoiets te horen krijgen. "Je hoeft er niet bang voor te zijn hoor :(:) "

Zal ze leren, brutale aap }>

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:06

Naaa, echt belachelijk zon reactie! :x En idd pas achteraf bedenk je wat je best had kunnen zeggen!
Nu werk ik met moeilijk opvoedbare kids en beste is toch met flinke dosis humor terug kaatsen. :D
Kind was waarschijnlijk gewoon bang of wilde indruk maken op vriendjes?

Vandaag na m'n werk even naar pleasure pony to be wezen kijken. Hij is niet thuis en hij reageert behoorlijk op de merries. Arme knul... :(:)

Afbeelding

Echt enorm bewondering voor hoe Irene m dan toch zover krijgt dat ie als n schaap weer bij de les is.
Echt gaaf te zien. En dan is ie in ene weer puppy paard <3

Afbeelding
En ook heerlijk steady met ritme en cadans in de jog.

Afbeelding

Knappe vent @ work❤️

Afbeelding

Mis m....

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:12

Aaahh :(:) Natuurlijk mis je hem, maar wel fijn om te horen dat hij goed zijn best doet, ondanks het wennen.

Dat jochie hoorde me wel hoor, volgens mij reageerde hij nog (ik hoorde het alleen niet) :D Hij fietste langs me heen, dus ik moest achterom roepen, maar hij hoorde me wel!
Hij fietste trouwens alleen, dus voor wie hij nou stoer probeerde te doen, geen idee :?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:52

Nicky, wat leuk dat je die coaching gewonnen hebt joh! Wat gaat ze met je doen, weet je dat al een beetje? Of ga je er helemaal blanco in?

Miranda, ik had helemaal niet door dat Fu al zo 'oud' was, maar voor zoiets als dit is het inderdaad nog steeds ontzettend jong... Bah! Maar inderdaad, lekker samen oud proberen te worden, per dag weer kijken hoe het gaat, en dan zie je vanzelf waar het schip strandt!

Kesje, wat een verhaal zeg! Bizar! Nou ja, die meisjes waren inderdaad ontzettend schattig en attent, dus dat compenseert weer een beetje zullen we maar denken. Stom dat die comebacks altijd te laat komen he :P

Yildiz, als zo'n paard dan niet in z'n vertrouwde omgeving is kunnen ze toch nog best wel heftig zijn in vergelijking met thuis he. Arm ding, wanneer komt ie weer terug? Wel gaaf om hem zo te zien sjouwen, met z'n knappe kop ziet het er ook allemaal erg lekker uit :)

Nicky en Miranda, thanks voor de lieve berichtjes op de foto's :) Ben zo trots op hoe Olina verbeterd is het afgelopen jaar. Is grotendeels niet mijn verdienste hoor maar die van Desiree die het echt fantastisch met haar doet! En is inderdaad erg fijn dat ik nu met Olina nog lekker aan het rijden kan blijven, hou ik alles weer een beetje mee op peil.

Over een hele poos (eind mei) krijg ik weer eens les van Paulette :D Zin in! Zowel met Olina als een heel klein stukje met Mish rijden :D Kan nog net mooi voor de verhuizing een keertje... want ik mis haar fijne tips met rijden wel nadat ik met mijn bijrijdpaard hiervoor zo fijn les van haar heb gehad.

Wat was het lekker weer zeg, gisteren! Lekker met de paardjes bezig geweest! Zo fijn. Mish d'r staart gewassen, voor het eerst in d'r leven. Wat komt daar een laag vanaf zeg, meteen issie weer een hele dikke vette tint lichter :') En volgens mij komt de helft er nog niet eens fatsoenlijk meer uit, whoopsie.

Daarnaast Mish eerst even losgegooid in de bak en daarna nog even aan de longe geknupt. Wat gaat die lekker sjouwen zeg in vergelijking met eerst. Mag allemaal uiteindelijk nog veel beter hoor (mag bijvoorbeeld d'r hals meer laten vallen en ontspannen), maar dat kost d'r meer kracht dan ze nu heeft, dus ben hier heel tevreden mee :D Ze doet het zo braaf <3

Blij ei :D :

Afbeelding

Aan de longe:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:03

Fu heeft natuurlijk altijd al een luizenleventje gehad dus dat hij op zijn 14e al zo slecht is..ik ben heel voorzichtig met hem geweest altijd, heb hem ook pas met vijf jaar ingereden.
Is maar goed dat hij geen sportpaard hoefde te zijn, dan was hij allang afgeschreven. :(:)

Donder eens op vind ik nog netjes, ik liep een keer met de hond en kleine dochter, begon een wielrenner dat ik op moest rotten met die poedersuiker.. zo'n volwassen man terwijl ik met een kindje loop, dan wou ik dat ik een baksteen in mijn tasje had. :P

Knappe Nour!
Fijn dat hij ondanks alle opwinding hij toch bewerkbaar blijft. +:)+

Jeutje Mish ziet er helemaal al zo volwassenen uit zo, mooi!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:38

Ja Fu had het altijd goed voor elkaar bij je... echt iets in z'n eigen gestel dus wat niet goed zit, zal niet aan de belasting liggen.

Tsja een baksteen terwijl je met een kindje loopt is ook geen goed voorbeeld natuurlijk :=

Ja ze groeit hard hoor :oo Ligt het trouwens aan mij of wordt ze steeds minder Mini-Djuun? :')

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:56

Hij zei ook niet donder op, hij was heel wat minder netjes :o Tja, ach...ik amuseerde me wel, zo'n jochie die denkt dat ie heel wat is omdat hij zulke taal uitkraamt. In gedachte had ik een pijl en boog om mee te schieten, ipv baksteen. Altijd al willen proberen, boogschieten te paard O:)

Artrose is echt heel vervelend, maar ik geloof dat het meer met aanleg te maken heeft dan met belasting. Kijk naar alle honden (en mensen) die het ontwikkelen, zelfs als ze nooit van het woord inspanning gehoord hebben. Het schijnt dat heel veel katten het ook hebben, maar die zijn zo soepel van zichzelf dat je daar echt niets aan ziet tenzij je foto's maakt. Niets om je schuldig over te voelen dus, maar het geeft je wel kopzorgen omdat het zo'n 'onzichtbare' kwaal is. Lastig.

Eline, dat hoofdstel heb ik ook :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:22

Ja echt? Die Contour Physio? Supergrappig, dat hoor je niet veel :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:50

:j Ik vond de gespen van haar oude hoofdstel zo dicht bij haar ogen liggen, deze ligt veel stabieler en is zo gevormd dat ie niet in de buurt van haar ogen kan komen. Ik heb wel een andere neusriem en frontriem. Ik heb eigenlijk haar oude en nieuwe hoofdstellen gecombineerd :+ Neusriemen gewisseld. Haar cavesson voor longeren en grondwerk past beter met haar oude (Marylot) hoofdstel, en haar oude neusriem is een zachte sidepull waar ze altijd al op gereden is, dus die gebruik ik nu nog, maar dan met de Barefoot :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:56

Wel mooi dat dat kan! :) Ik heb wel de bijpassende neusriem en kaptoom/neusriem. De kaptoom is Mish eigenlijk alleen te groot -O- past net niet lekker. Maar de andere neusriem gaat wel goed.
Verkleurt ie bij jou alleen ook zo snel? Ik vind 'm heel snel 'lelijk' worden, hij wordt vaal enzo. Verder goede kwaliteit leer hoor maar het oogt niet zo mooi.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:06

Ik heb deze neusriem erbij gekocht toen. Hij is inderdaad net te groot om goed aan te sluiten met het bijbehorende hoofdstel, maar ik heb toen dus die neusriem aan haar Marylot hoofdstel vastgemaakt, toen lag ie wat hoger op haar neus en kon hij wel strak genoeg. Ziet er wat gek uit misschien, maar de neusriem hangt zo wel stabiel.

Afbeelding

Het leer was al redelijk mat van kleur, dus is me niet echt opgevallen. Maar met al mijn mix & match win ik sowieso al geen schoonheidsprijzen :+ Ik bedoel....dit hoofdstel is donkerblauw biothane met koperkleurige ringen en gespen. De neusriem is zwart leer met zilverkleurige ringen :o Het leer is verder inderdaad wel gewoon soepel en sterk.

Edit: ik zie net dat er 3 maten zijn, ik kan me even niet herinneren of die er toen al waren. Want dan had ik maat 0 kunnen bestellen voor haar mooie, fijne bierenneusje.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:53

De maat 0 was er echt nét toen ik de mijne besteld heb... ik was zegmaar de eerste in Nederland die er eentje had :+
Dat was in december ofzoiets?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:01

Ja, de mijne heb ik in juli gekocht. Maar als de 0 ook al net te groot is schiet het nog niet op :P Ik vind het altijd maar lastig shoppen, met sommige dingen kom ik weg met een cob-maat, maar met andere dingen is ze echt pony. Dekens vind ik ook al zo lastig, volgens stokmaat heeft ze een bepaalde maat nodig, die sluit dan goed aan bij haar nek, maar de dekens zijn bijna altijd te lang.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:01

Fu heeft echt standaard maten, past cob helemaal goed en 185 deken zit als gegoten.
Terwijl hij een hele korte rug heeft, maar een brede boeg dus daar heeft hij die ruimte nodig, maar het zit dan juist goed en niet strak bij zijn schouders.

Hadden jullie ook zo'n onweer vannacht?
Hier stond het huis te trillen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:03

Mish zweeft altijd tussen cob en pony. Cob hoofd, pony neus, zegmaar.... 175 dekenmaat. D'r huidige halster is maat "volbloed" :') is maar goed ook geloof ik.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:18

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:36

Klinkt alsof Mish en Rayna ongeveer dezelfde bouw hebben :j

Leuk Miranda! :D