Gefeliciteerd marije en daan!! Super gedaan en wat zien jullie er mooi uit. Dat groen staat je goed!
Wetsernfriek
Geplaatst: 28-09-14 22:43
Dikke Proficiat Marije en wat een mooie foto collage !!!
mvg Glenn
claudiaM33
Geplaatst: 29-09-14 17:26
Ja die Marije ging als een speer gisteren, inderdaad PRACHTIG dat groen!
Was een super dag gisteren, helemaal opgeladen weer! En wat een mooie foto's door Marlies Trap!
Wetsernfriek
Geplaatst: 29-09-14 18:17
Prachtige pics van Nadra, Claudia, die close-up foto's van details is altijd leuk en mooi!
mvg Glenn
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-14 18:57
Wauw, wauw, wauw! Prachtige pics weer! Maar uhm... Waar blijven die verslagen? Ben benieuwd hoe t is gegaan? Ik mis De DAWRA en iedereen echt wel! Volgend jaar van de partij! Start je dan Suum weer Clau? Want Nadra lonkt te veel naar Nour hahahaha!
Luominen
Geplaatst: 29-09-14 19:24
Hallo! Ik heb het topic wel wat bijgehouden van lezen, dus ben wat op de hoogte, maar wat een knappe foto's! Helaas heb ik me moeten afmelden ivm. de infectie, maar volgend jaar houdt niks ons nog tegen. Ik wil gewoon tussen de Arabs starten en gezellig wedstrijd rijden, dus daar gaan we gewoon voor. En heb weer wat van Jessica gekocht, dus, woohoo. Heb nu wel wat setjes dus ik stop ermee Nog wachten op de Yucca die wordt verscheept half oktober, en woohoo.
Ik wacht op foto's en verslagen, en niet enkel van de wedstrijd, maar van iedereen, want door jullie vooruitgang en plezier word ik zelf steeds zo gemotiveerd! Misschien een idee om eens een clinic te organiseren voor ons allen ofzoiets.
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-14 19:28
Leuk idee Elke! Zouden we wel even moeten inventariseren wat iedereen leuk vindt? En jaaaa, volgend jaar wordt leuk leuk!
Oh en de set id inmiddels al verkocht (binnen DAWRA), ging supersnel hihi!
Nour vertrekt 1 december naar Krista, ben benieuwd!
Jaaa ik ben ook wel in voor een clinic! We kunnen een Bokt meeting topic maken met een polletje erin.
Spannend Yil!
Verslag komt echt nog maar niet op de tablet met mijn rsi-pootje
bella24
Geplaatst: 29-09-14 19:39
We wachten gewoon af Marije! En ik ben ook voor een clinic. Duurt veels te lang voordat ik in de herkansing kan bij de DAWRA!
Bimmetje
Geplaatst: 29-09-14 20:00
Leuk clinic! Als het tenminste niet zo ver weg is....
Yil 1 december? Ik dacht dat ie november al weg ging. Mijn set is ook verkocht binnen de dawra haha, die gaat naar elke.
Claudia, mooie foto's hoor!
Ik ben idd ook wel benieuwd naar uitslagen van iedereen.
Ik heb ook nieuws. Ben enorm trots op naadje paard. Na het longeerwerk en grondwerk gister ben ik vanuit de bak naar huis gegaan. Toen teugels eraan en weer oefenen met opstappen. Dit voelde erg goed, dus we zijn een stapje verder gegaan.
Ik heb erop gezeten en heb gestapt!! Wat ben ik happy zeg! Toen afstappen en ook dat voelde meteen al goed, dus na de 1e poging de 2e poging echt afstappen. Ze bleef netjes braaf staan. Jullie moesten eens weten hoe ik me voelde toen ik erop zat. Zooo gelukkig. Ik roepen en roepen naar vriendlief die binnen zat, maar hij had me niet gehoord, anders had hij een foto kunnen maken. Maar helaas. Even tegoed houden voor de volgende keer dan maar. Nu rustig aan door gaan. Ik wil er alle tijd voor geven die er nodig is.
Lichamelijk is het nog steeds zwaar k*t!! Vandaag weer heel slecht. Het is eigenlijk nog steeds niet beter geweest en als ik me dan weer iets beter voel, ga ik natuurlijk weer wat doen en ik denk dat ik dat moet laten. Maar ja, we zijn nu net zo lekker aan het opbouwen met nada en ik wil haar nu niet weer een week laten staan bijvoorbeeld. *zucht* het valt allemaal niet mee af en toe.
claudiaM33
Geplaatst: 30-09-14 10:14
Oke hier een klein verslagje!
Ten eerste wat een fijne accommodatie bij golden way stables! Zo gemoedelijk en wat een rust heerst daar!
Ik startte samen met mijn bijrijdster/ paardenstiefdochter en gloednieuw DAWRA lid Megan op Nadra. Megan bij de walk and jog, ik bij de beginners. Grote klasse bij de walk and jog, 6 deelnemers. Megan goed geinstrueerd dat als de klasse begonnen is je niet te veel en te zichtbaar aan je paard mag "sleutelen". Nou dit vond Nadra wel prima dus die liep lekker tralalalalla met d'r hoofd in de wolken (denk toch dat ze aan Nour dacht..)
Snel starnummers omwisselen want er zat maar 1 klasse tussen mij en Megan. Helaas in mij klasse startte ik alleen met Priscilla, haar merrie had nog wat spanning maar ik had heerlijk gereden en jury Astrid Visser had ook als enig commentaar: goed geshowd! Voelde ook echt helemaal van mij maar ja ....in je eentje in de showring is net als trainen alhoewel...moest toch nog een klein spanningskriebeltje wegademen!
We kregen deze dag allemaal een zwart lintje om bij het verlies van ons DAWRA lid Angela van Ouwekerk stil te staan, iedereen had het zwarte lintje ergens aan paard of jasje of wat dan ook bevestigd. Paulette hield na de pauze nog een toespraak en zijn we 1 minuut stil geweest, wat ik heel erg indrukwekkend vond. Maar dat was Angela ook.
Al met al een top dag, goed weer, lieve DAWRA meiden, leuke doorwoman Elly en een té gek afsluiter van de DOG AND TRAIL met heel veel toeschouwers en wat is dat leuk, ga ook oefenen met Skylos! En als klap op de vuurpijl heeft Rene van westernspul de hele dag pal naast m'n trailer gestaan dus mijn dag kon helemaal niet meer stuk!!! (niet om Rene hoor maar om al die mooie spullen....hahahah)
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-14 12:08
Joehoe! Goed gedaan Jes! Ships dat t nog zo tegen zit, koppie wil maar t lijf niet... Ik heb dat vaak andersom, begin echt tegen grenzen (weer) aan te lopen. Helaas kan ik er nu niet veel aan veranderen als lekker m'n ontspanning zoeken en dat lukt redelijk goed bij de horsies.
Top verslag Clau! Klinkt als n geweldige dag. Angela kende ik niet persoonlijk maar was er behoorlijk van onder de indruk. Fijn dat er aandacht aan besteed is. Ennuh... Wat heb je nu dan weer geshopt?!
canisia
Geplaatst: 30-09-14 23:10
Jaa marije ging als een trein!! Onwijs gaaf om te zien hoever jullie alweer vooruit zijn gegaan! En je setje is zo gaaf!
Hihi ik zag inderdaad al een berichtje voorbij komen waar je paarse setje heen is gegaan Yil, ikke ben jaloers! Maarja heb niet zoveel centjes meer en nog langggg niet nodig. 'Moet' nu meer op zoek naar een mooie in hand outfit.
Clau ging ook weer heerlijk met Nadratje! En inderdaad volgende keer Skylos meedoen!!
Bij ons ging het ook wel prima eigenlijk! Robina en Deshje hadden nog wat spanning, maar bij de 2e pleasure kreeg ze weer het juiste gevoel en ontspanning erbij en dat was vooral hun doel. Daarnaast is ze ook nog eens 5x 1e geworden en 1x 2e
Ik heb als laatste nog met Nadesh de Horse & Dog gestart. Zaterdag voor het eerst sinds een paar maanden weer op desh geklommen en even snel geoefend. Maar blijkbaar niet echt goed genoeg whaha, want bij de start gingen we al aardig de mist in. Ik nam aan dat Desh wel stil bleef staan als ik zijn teugels los liet, meer daar dacht meneer anders over. Als gevolg een hoop gedraal en gedoe om Giolo op het 'blok' te krijgen, Desh stil te houden en Giolo tegen me been aan te laten staan en hem af te kunnen lijnen. Giolo heeft door ervaring inmiddels wel geleerd ver uit de buurt te blijven van de paarden beentjes, waardoor hij na 1 rare onverwachtse beweging van Desh weer erg op zijn hoede is en niet meer dicht bij durft te gaan zitten. Uiteindelijk toch gelukt en van start gegaan, door het pattern heen geworsteld om er vervolgens bij het hek sluiten (laatste onderdeel) achter te komen dat ik 1 onderdeel (L in rijden en achteruit weer uit) vollledig was vergeten Suuuper stom en dom natuurlijk, maar moest er heel hard om lachen toen ik er opeens achter kwam Dus helaas een D.Q. voor ons en een hoop leedvermaak voor het publiek
Verder is Raff de hele dag mee geweest en hij heeft zich super gedragen! Zodra Desh de trailer uit was, vond hij het wel iets minder leuk zo alleen en stond hij driftig te schrapen en te tapdansen, maar oke oefening baart kunst zeggen ze Nadat Robina en Desh van start zijn gegaan, heb ik met Raff een rondje over het terein gelopen. Hij keek zijn ogen uit met al die paarden om hem heen hihi. Erna op stal gezet, waar hij het eerste uur wel druk heeft staan doen, maar gedurende de dag werd hij steeds relaxeder. Af en toe nog een hinnik, maar voornamelijk bleeft het bij hooi eten en met grote ogen alles bekijken. Desh hebben we de eerste 2 uur van hem weggehouden, maar zelfs toen ze later weer even samen waren en erna weer gescheiden werden, gaf hij er niks om! Trots! Tijdens de pauze wat rondjes door de binnenbak gelopen, aan alle vlaggen en dingetjes gesnuffeld en zelfs voor het eerst zo dichtbij een merrie gestaan! Hij gaf helemaal niks om die knappe Nadra hihi. Aan het eind nog even de beentjes gestrekt in de longeerbak daar (had hij toch nog een soort van 'doel' in zijn ogen ) en weer op de trailer terug naar huus!
Al met al weer een super gezellige DAWRA dag met een beetje extra van de Allbreed deelnemers! De lintjes ter nagedachtenis aan Angela waren zeker erg mooi, deed je ook weer even doen stil staan en waarderen wat voor hecht clubje we zo hebben.
En ik ben ook vóór om een clinic te doen met zijn allen!
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-14 14:46
Leuk verslag Canisia! Jullie kunnen weer mega mega trots zijn! Ik denk dat Robina onderhand amateur kan starten of niet? Ik kom trouwens zondag even kijken bij de clinic, zie ik Rafje ook eens irl! En misschien eventjes tijd om bij te kletsen als daar tijd voor is?
Wat voor clinic zouden jullie leuk vinden? En aan wie gaan we vragen? Mijn voorkeur gaat uit naar JP als we iets met reining zouden doen of Paulette voor performance/zitles etc. Wat betreft trail en rechtrichten is Irene weer n kei! Met Collin Rietdijk zou ik pleasure willen uitdiepen. Te veel wensjes hihi
Gisterenmiddag onverwacht vrij en lekker stapdraf ritje met Nour gemaakt. Weer sinds heel lang alleen op pad. Ging super! (Behalve dan dat ik zo geconcentreerd was dat ik ff dik vet spinnenweb mét bewoner miste en vol in m'n gezicht kreeg! Kreeg rolberoerte maar Nour bleef, ondanks hysterische kungfubewegingen van de ruiter, braaf... ) Verder lekker bezig met volgend fokseizoen. Als het beetje meezit gaan er gave Nourbabies gemaakt worden! Zo spannend!
Bimmetje
Geplaatst: 01-10-14 15:31
klinkt erg goed yil die spannende fok plannen voor volgend jaar! En ieuwww een spin in je gezicvht yak!! Gelukkig heb je het overleefd haha
Mijn wensen qua clinic. Die heb ik niet zo heel veel. haha Maar Jurgen Pouls of Jan Pieter Koopman voor reining. Alice Zijlstra of Paulette voor de houding en zit. Irene voor de rechtricht en grondwerk dingen en Peggy de Kraa voor de pleasure en horsemanship.
Canisia, klinkt erg goed hoor! Leuk dat raff het zo goed deed en robina gaat als een speer!
owja en ik heb zojuist nog even wat tack in gekocht hihi. 2 trainings hoofdstelletjes, kan er eventueel ook eentje gebruiken voor show, maar ja dat word m toch niet. Ik ken mezelf en een trainings pad. Want tja ik had nog maar 1 pad. Dus er moest wel een nieuwe bij komen.
Hihi dankudanku! Maareee amateur is nog wel even ver weg hoor Ze wilde iig eerst dit hele seizoen W&J afmaken en dan hier en daar op een wran wedstrijd de galop erbij pakken. Galop geeft nog erg veel spanning, waar hij dan vooral ná de galop last van heeft.. Dus ze hebben nog even wat tijd nodig. Maar volgend jaar sowieso Beginners starten, kilometers maken met de galop, maar wel nog lekker op twee handjes.
Super gezellie Yil dat je er zondag ook bent! Ik ben heel benieuwd hoe Raff het gaat doen.. Hij kan nog niet echt iets Enne bijkletsen is een goed plan!
Ooh Jes hahaha bij jou stopt het ook echt nooit he met spulletjes kopen? Ik heb vannochtend showmanship jasjes zitten googlen, maar die dingen zijn echt onbetaalbaar
Wat betreft de clinic.. uhms iemand die ook iets kan geven waarbij ik me voetjes op de grond kan houden Alice voor in hand trail/showmanship Paulette voor grondwerken/spiegelen Karel Bauer voor werken met een jong paard (voor andere mensen, hij is ook mega in de reining)
Bimmetje
Geplaatst: 01-10-14 17:50
ow maar canisia, ik heb ook al bijna alles verkocht he. Dus was toe aan wat nieuws. Nu nog een nieuwe show set voor volgend jaar. Maar dat wil ik allemaal bewaren voor bij de sale bij arthur. En showhoofdstel wil ik straks toch weer laten maken door Kata Fay. Dus ff door sparen voor volgend jaar.
Ja die showmanship jasjes zijn echt duur. Gelukkig heb ik die niet nodig. Vind ze vaak ook nog niet eens mooi haha
YildizArabs
Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-14 18:17
Heb die van mij uit de Broken heart sale van HH gekocht, nog duur maar ben er ook echt heel blij mee.