Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla__

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:35

Ik ben benieuwd. :D Trouwens Bonjoy jij zit ook op HT toch. Volgens mij had ik jou daar laatst een berichtje gestuurd namelijk._O-

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:01

Melanie maak je dan ook halsters van band? Ik dacht alleen van draad? Heb je voorbeeldjes *D

Blauw of paars lijkt me ook mooi voor Nine, rood ook wel maar is dat niet te erg opvallend?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:58

Bonjoy schreef:
Heb vanmorgen op de markt even flink showhalster spullen ingeslagen. Kon helaas geen muntjes vinden.

Die tip van muntjes op de markt geldt in elk geval voor Groningen. :D

Heb jij geen kraampje met buikdans sjaaltjes/buikdans kostuums daar? Als ze die wel hebben moet je nl even vragen of ze die willen bestellen, dat kan meestal wel. Komt bij dezelfde groothandel vandaan als de sjaaltjes met rinkels.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:29

Nee zo'n kraampje staat er helaas niet, daar heb ik juist op gelet :)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:44

Manda schreef:
Melanie maak je dan ook halsters van band? Ik dacht alleen van draad? Heb je voorbeeldjes *D

Blauw of paars lijkt me ook mooi voor Nine, rood ook wel maar is dat niet te erg opvallend?

Ik maak idd voornamelijk kabelhalsters, maar heb me ook wel eens begeven aan halsters met band.
Dit is bijvoorbeeld 1 van mijn knutselwerkjes met band en breiwerk :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OUCLCARQ.jpg

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:40

Ik heb gisteren weer wat nieuwe dingetjes gekocht en ook weer begonnen. :D Zal straks wel een foto maken. Ik ben trouwens opzoek naar zo'n gouden (honden)ketting, weet iemand waar deze voor een redelijk prijs te verkrijgen is?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:53

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:58

Wauw erg mooi Kehdra!!! Waar heb je die squars (zo heet dat toch?) vandaan? Weet je of ze die ook in het heel klein hebben voor een minipaardje bijvoorbeeld?

Melanie ook erg mooi je bandshowhalster!

Het is echt leuk ermee bezig te zijn he :-). Ik krijg ook helemaal de smaak te pakken maar ik hou het bij de minishowhalstertjes, scheelt geloof ik ook zeker de helft aan materiaal met de grote paarden :P. Bovendien ga ik ook enkel met de mini´s naar shows en keuringen. Het lijkt me geweldig als mijn paardjes eigen gemaakte showhalstertjes dragen :-).

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:01

Bonjoy, kiera of ik verkopen die halstersquares, helaas is mijn nieuwe voorraad niet binnen gekomen.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:04

Maar heb je die dan ook in mini vorm te koop?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:07

Ja er zijn 3 formaten (althans die had ik den kdat de adneren 2 hebben klein of medium)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:15

Dank je! ik heb ze via Jalenka_Kiya hier op bokt.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:23

Priscilla__ schreef:
Ik heb gisteren weer wat nieuwe dingetjes gekocht en ook weer begonnen. :D Zal straks wel een foto maken. Ik ben trouwens opzoek naar zo'n gouden (honden)ketting, weet iemand waar deze voor een redelijk prijs te verkrijgen is?

Iemand?

Hier een foto van hoe ver ik tot nu toe ben met m'n nieuwe creatie. :)
http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... MG1284.jpg

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:24

oh die is ook gaaf Priscilla!

Ik heb mijn gouden ketting kado gekregen.. Zou het niet weten dus..

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:25

kehdra schreef:
oh die is ook gaaf Priscilla!

Ik heb mijn gouden ketting kado gekregen.. Zou het niet weten dus..

Dankje. :D Hmm dan hoop ik dat er iemand anders is die het weet. :P
Heb al wel wat gevonden in 't goud, alleen dat waren van die hele grote schakels..

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:38

VRAAGJE! :D

Ik wil zelf een sidepull neusriem maken (bitloze optoming).
Maar ik stuit op een probleem, ik weet niet hoe ik de uiteindes moet afwerken :?
Aan beide uiteindes moeten ringen komen en ik wil de afwerking mooi en vooral stevig hebben, je moet er immers mee kunnen rijden en niet gelijk los schieten bij enige druk die er eventueel op komt (word voor een shetlander dus moet niet losschieten als ze opeens een grasduik neemt en je haar hoofd omhoog moet trekken).
Ik heb overal lopen zoeken hoe die knoop/afwerkings techniek heet maar kwam nergens op uit, uiteindelijk vond ik via die showhalsters wat plaatjes waar ik mooie afwerkingen zie, HOE DOEN JULLIE DAT!

Ik weet dat dit topic eigenlijk voor die showhalsters is maar aangezien ik denk dat hier wat mensen zitten die dat weten plaats ik het hier, weet niet in welk topic het anders zou moeten vragen?

Als iemand mij dat wil uitleggen hoe je dus een super stevige afwerking kan krijgen hoor ik dat heel graag :D

Zoiets als deze neusriem:
Deze is rondgedraait aan het einde.
Afbeelding

Of terug gevlochten einde (ik bedoel dat stukje bij de ringen van het bit):
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:59

@ Priscilla_ : Ik heb een (hele) tijd terug bij de bouwmarkt een goudkleurige ketting gekocht, volgens mij heb ik een meter afgeknipt. Dit was ook niet zo duur en hij is heel mooi fijn met platte schakels. Ik maak morgen wel even een foto.
En je nieuwe creatie ziet er al mooi uit, volgens mij heb ik die sierband ook liggen, maar dat weet ik zo niet zeker :D

@ Kehdra : Het halster staat erg mooi zeg! Maat is ook precies goed.

@ Manda : Zoals Rheallover inderdaad zegt, wij verkopen ze ook nog weleens als we er meerdere hebben. Je hebt ze in verschillende maten, ik heb op het moment nog wat liggen met gleuven van 2,9mm, 2,5mm en 1,9mm. Ik denk dat 1,9mm mooi is voor een minipaarden- halster. Zelf gebruik ik die kleine squars voor een veulenhalster of voor een halster met een smalle sierband.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:01

Bonjoy, heb je toevallig nog een paar squares over van dat kleine maatje?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:03

Die ben ik eigenlijk zelf nodig voor een veulenhalster wat ik nog wil gaan maken en dat is net mijn laatste setje. Ik ga na mijn vakantie weer wat squares bestellen en dan wil ik wel een setje extra mee bestellen :)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:06

Als je dat wilt doen graag dan bestel maar gelijk 2 setjes extra voor mij. ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:10

Oke dan, wil je goudkleurige of zilver?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:12

doe maar 1 zilver en 1 goudkleurige kan ik eens kijken wat ik mooier vind.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:22

Bonjoy schreef:
@ Priscilla_ : Ik heb een (hele) tijd terug bij de bouwmarkt een goudkleurige ketting gekocht, volgens mij heb ik een meter afgeknipt. Dit was ook niet zo duur en hij is heel mooi fijn met platte schakels. Ik maak morgen wel even een foto.
En je nieuwe creatie ziet er al mooi uit, volgens mij heb ik die sierband ook liggen, maar dat weet ik zo niet zeker :D

@ Manda : Zoals Rheallover inderdaad zegt, wij verkopen ze ook nog weleens als we er meerdere hebben. Je hebt ze in verschillende maten, ik heb op het moment nog wat liggen met gleuven van 2,9mm, 2,5mm en 1,9mm. Ik denk dat 1,9mm mooi is voor een minipaarden- halster. Zelf gebruik ik die kleine squars voor een veulenhalster of voor een halster met een smalle sierband.

Bij de Fixet hebben ze helaas geen gouden, alleen zilveren maar ook hele kleine en niet heel stevig dus ik gebruik meestal van die honden slipkettingen. Weet je nog welke bouwmarkt dit was?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:25

Priscilla__ schreef:
Bonjoy schreef:

Bij de Fixet hebben ze helaas geen gouden, alleen zilveren maar ook hele kleine en niet heel stevig dus ik gebruik meestal van die honden slipkettingen. Weet je nog welke bouwmarkt dit was?

Pfoei daar vraag je me wat, het is inmiddels alweer een jaar geleden denk ik. Het was Fixet, Gamma of de Praxis.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:29

Oke ik ga wel eens bij de Praxis kijken zit hier toch in de buurt. :)