[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:09

Wat verschrikkelijk kl*te nieuws Miran... Wat eigenlijk wel vreemd is dat hij slechter gaat lopen naar mate je meer met hem doet. Artrose is vaak rust roest en als je ze aan de gang houdt gaan ze vaak beter. Misschien wil glucosamine hem nog wat ondersteunen. Wel goed dat je voor je beestje kiest en dat hij lekker z'n oude dag mag slijten in de achtertuin met Zosja :j

Spannend Yildiz! Lekker dat ie daar met een vriendje is, toch wat minder stress als er wat bekends is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:13

Hij is slechter gaan lopen omdat hij op het harde draafde naast de fiets, dat is niet goed met artrose.
En korte bochten rijden en longeren, dus eigenlijk alles wat ik met hem kan doen, omdat hij niet normaal een buitenritje kan maken of in een grotere bak kan lopen vanwege zijn psychische klachten, zeg maar.
En qua rust bedoelen ze toch voornamelijk het helemaal stil staan in een stalletje, paarden met artose die altijd los lopen zijn waarschijnlijk beter af dan paarden die toch nog belast worden.
Maarja, het hangt er ook van af hoe erg het is natuurlijk.
Ja, ik ben me nog een beetje aan het oriënteren wat ik verder nog wil doen, wel of niet een speciaal ijzertje en wel of niet een supplement..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:15

Nu ga ik heel erg pro-natuurlijk bekappen klinken, maar ik zou er nooit een ijzer onder zetten.. :P Heb al heel wat paarden met artrose zienderogen zien opknappen nadat ze goed bekapt zijn. Contact anders A.nne S.chuite eens, zij is bijna-afgestudeerd dierenarts en bekapt natuurlijk met mega veel inzicht en kennis!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:33

Jeetje Miranda wat balen zeg dat zijn geen leuke berichten. Is het wel zeker atrose ik snap best dat je niet verder wilt kijken maar het blijft altijd lastig om te oordelen wat een paard heeft aan de buitenkant. Eesrt maar even laten bezinken misschien en dan kun je altijd verder kijken hoe je verder met hem kunt. En je ziet bij Dayem en Shah Quille zag het er ook niet rooskleurig uit en nu zitten Nicky en ik toch weer op ons paard. Ijzers heb ik geen goede ervaaring mee ik denk ook dat je meer hebt aan een goede bekapper en regelmatig met hem bewegen. Maar nogmaals eerst maar even alles op een rijtje dat is vaak de beste manier om op de goede beslissing te komen. En een :(:) van mij voor jullie misschien dat dat ook een beetje helpt.

Klinkt niet als een fijne dag Yildiz fijn dat Nour een vriendje daar heeft ik ben benieuwt hoe zijn training zal gaan daar.

Ja het is inderdaad balen van Noor ik hoop ook echt dat de Natuurlijke bekapper echt iets voor haar kan betekenen hij heet Marco achter naam ben ik even kwijt hij komt in ieder geval hier uit de buurt. Voor hoe ver ik het kan zien is hij echt wel goed bezig maar ja ik heb verder helemaal geen ervaaring hier mee dus kan ik over een tijdje pas zeggen of ik het wat vind.

Ohh ja Yildiz de dekens komen bij de eppeljeck vandaan.

Vandaag ook geen leuke dag megaa druk en helaas geen tijd voor de paardjes. Van het weekend word het mooi weer dus dan ga ik die schade wel even heel erg inhalen uiteraard ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:44

Ach ja ik zie nog allemaal wel hoe het gaat, ijzers hoeven van mij ook niet als het niet nodig is.
En ik denk dat Fuego het helemaal niet erg vindt als ik niet meer rij.
Hij heeft natuurlijk altijd al heel veel vrije tijd gehad en dat is hem zeer goed bevallen. ;)

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:45

Miran, wat een K*T bericht…. Wil je het zelf niet verder laten onderzoeken? Gewoon, voor de zekerheid? En inderdaad, je zou Anne Schuite eens kunnen vragen, zij is echt heel kundig.
Woon deels op de veluwe, 3 a 4 dagen daar en de rest nog in ons oude huis in verband met mijn baan.
Gelske, lekker vooruitzicht, een mooi zonnig weekend!
Moooooie dame!!
Yil, hoe krijg ik Reindert zover om Silver op de foto te zetten?
Jazzy is echt tof Yil.
Mooi dat Nour lekker bij Irene staat en een vriendje heeft. Benieuwd weer hoe hij het gaat doen..
Nour in een boek, het wordt nog een BNP (bekend Nederlands Paard)…
Congrats met klasse 2, nu lekker met Nour starten… Ook wel weer spannend denk ik; met een hengst tussen zoveel paarden.
Tieneke, vervelend dat het weer minder gaat. Gelukkig gaat het met beide mannen wel goed!
Nicky, klinkt goed! Zou lekker zijn als je zelf weer een wedstrijdje kunt rijden… :j Training gaat nu goed toch?
Hoe bevalt jouw s-hack eigenlijk?
Roma, die periode hebben we allemaal, maar wat irritant dat je ex zo vervelend heeft gedaan. Gelukkig wel weer opgelost…
Kesje, heerlijk toch, lekker genieten.
Michelle, naar zeg, maar wat een geweldige combi. Ben benieuwd wat daar voor mooi veulentje uit komt.
Eline, wat ontzettend tof zeg en wat ziet ze er goed uit!! Heerlijk om je eigen paardje op te leiden. Eindhoven, dat is wel weer een eind de andere kant op, maar soms moet je het gewoon doen.
Joyce, je bent inderdaad een echte toverbal en je durft.. Super leuk!

Ik lees nu ook steeds mee in een topic over endurance voor beginners, wil uiteindelijk toch ook wel wat kilometers gaan maken met meneer (en daar vanmiddag maar meteen mee beginnen haha)… Mocht er iemand nog een keer een groom zoeken, let me know.

Tijd om bij te lezen/typen is op… :P

Met Silver gaat het goed, lessen lekker verder en maken mooie ritjes.. Aan het opbouwen en hopen dat hij zo goed in zijn velletje blijft zitten…

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:00

Hi Baukje! Ik rij niet meer op m'n S-hack maar op een bloem. Hij past niet goed aan m'n sidepull hoofdstel. Maar hij beviel wel goed hoor! Super dat het goed gaat met Silver! Ik ga in juni iemand op de 100km in Renkum groomen. Als je het leuk vindt kan je wel mee :D Is echt super leerzaam, zeker de wat langere afstanden.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:11

__Nicky schreef:
Hi Baukje! Ik rij niet meer op m'n S-hack maar op een bloem. Hij past niet goed aan m'n sidepull hoofdstel. Maar hij beviel wel goed hoor! Super dat het goed gaat met Silver! Ik ga in juni iemand op de 100km in Renkum groomen. Als je het leuk vindt kan je wel mee :D Is echt super leerzaam, zeker de wat langere afstanden.

19 juni zie ik, nog niets staan, leuk!

Welke bloem heb je? Foto? Ben ook op zoek naar zoiets.. Ik heb nu een kingekruisd, maar vind de release niet geweldig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:11

Alles bij elkaar denk ik dat het weinig zin heeft om hem verder te laten onderzoeken, de dierenarts vond dat ook.
Weet je, ik kan al zo weinig met hem, qua zijn gedrag, dan zijn lichamelijke klachten er nu nog bij..als hij niks doet gaat het altijd al het beste.
Dan heb ik het nog niet eens over mezelf, want ik heb dezelfde klachten met mijn rug.. :')
Wandelen ernaast over de paadjes hier zou vast kunnen maar dat trek ik zelf niet.
Fu is gewoon geboren om vrij te zijn. *\o/*

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:19

Haha ja Miran, je hebt werkpaarden en je hebt luxe paarden :))

Deze Baukje zonder extra ringen Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:19

Baukje, das wel heen en weer gedoe zeg, toen wij net in Groningen gingen wonen had mijn man ook zijn werk nog In Amsterdam, hij wilde perse het jaar afmaken, maar na een tijdje 6u de deur uit en 20u thuis begon hij er toch anders over te denken. :D
Super dat Silver het zo goed doet! :))

Ja Nicky ik denk dat Fu het jolo type is. :))

Gelske, het wordt superlekker weer!
Ik zag Sjaak nog voorbij komen in een topic!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:29

Owjaah Yil, ik droomde vannacht dat jij mijn man een beetje intiem in zijn nek aan het kussen was! _O-
Laat ik het niet nog een keer dromen!!! }:)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:07

Is jouw man n beetje n lekkere cojboj?! :P :D Jouw fantasiewereld is echt zó funny! _O-
Lees straks ff bij, ik ben echt dood na deze week. Zo mega druk van hot naar her, vandaag tussen hot naar Nour geweest en eerste pittige training gezien. En na her ook nog ff de meidjes geknuffeld. Verder slecht nieuws over m'n geliefde landrovertje. Schakelbak vertoont nu ook kuren dus ik ga nu toch echt afscheid nemen. Richt m'n pijlen op een japannerd, benzine en niet ouder dan 6. Iemand goede ervaringen met een dergelijke SUV?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:09

Mijn man is wel een beetje een cowboy want hij heeft wel een tijdje westernles gehad, was hij best goed in! :))
Maar hij haat Arabische paarden, tenminste, de achterkant, de voorkant vindt ie wel leuk.
Van auto's heb ik echt geen verstand, we hebben nu een Peugeot 308 turbodiesel, alles met knopjes en mooi schermpje waar je op allerlei knopjes kan drukken, er zit een installatie in waar je lekker hard muziek mee kan luisteren en een glazen dak.
Als je gas geeft kun je flink hard optrekken.
Dus ik vind dat een hele leuke auto. :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:55

Ai dat klinkt niet goed Yildiz. Sorry, geen ervaring met die auto's. Ik een hybride Volvo voor de trailer staan, bevalt perfect maar niet bepaald goedkoop...

Ah vanavond prachtig licht dus gauw even de camera erbij gepakt. Ome Dayem was ineens showy :):) de jonkies stonden erbij en keken ernaar haha. Nog wat mooie platen kunnen schieten van spekkie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:24

Mooie Dayem! :))

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:09

Lekker aan het showen, mooi hoor :D

Ik ben uitgenodigd om mee te doen aan een Endomondo-challenge, meest km's te paard 2016. Ik zit al bijna op 100, de #1 al bijna op 1000 :wow: Nog meer reden om lekker kilometers te rijden :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:47

Prachtig zeg! Knappe Dayem! <3

Haha Miran, met je leuke knopjes! :D Ik ben ook zon niet automens, ik heb n zwarte zeg ik altijd als ze vragen wat voor auto t is.
Ik ga maandag kijken bij de dealer voor een Toyota RAV. Beetje ouwe mensen bak maar wel een degelijke, niet zo oud en met heel weinig kms op de teller. Kan m'n laro daar ook inruilen dus hopelijk gaan we er beetje uitkomen. Eerst maar es kijken.

Hihi lachen Kesje, zit ook in die challenge en nee die no 1 halen we nooooooit meer in. :P
Vandaag met Yul ff langs z'n pownie geweest. Zo lief! <3

Afbeelding

Morgen dagje strand, met Nour.... ik hoop dat we zonder ongelukken weer thuis komen. Ben nog nooit met n paard vsn mezelf naar t strand geweest. Best spannend

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:47

Ik kijk soms ook stiekum naar een trailerauto, al weet ik dat die er voorlopig nog niet in zit. Ik scheur voorlopig nog rond in mijn geweldige corsa'tje :):) De Toyota RAV4 (2004 of nieuwer) is nog steeds de auto die ik het liefste zou hebben :j Kan trailer trekken, is een goed, betrouwbaar merk, niet te duur in wegenbelasting, redelijk zuinig en nog best leuk om te zien.

Dus, als ik later groot ben.... :D Alhoewel...als ik de loterij win, doe dan meteen een Tesla X :+

@Yildiz: ik heb zo het vermoeden dat die #1 meerdere paarden achter elkaar in de bak rijdt, die zet elke 2 uur een nieuwe rit van zo'n 7 km erop.

Een strandrit wil ik ook ooit nog een keer doen, met eigen paard. Ik heb alleen in Egypte een keer een strandrit gedaan, maar man...wat zijn die stranden vervuild :n Deed wel een beetje af aan de ervaring. De paarden werden gelukkig wel goed verzorgd.

Lieve foto ook, is het een knuffelpaardje, of had Yul mazzel? :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 18:54

Ja hoorde er idd goede dingen over en mijn vriendin heeft er ook eentje. Ben zo klaar met de landrover, al was t zon gaaf ding, nja, hou ik hopelijk wat geld over een keer, pffff... Idd Gelske, geldrovers... ;(

Nee hoor, Zahra is echt n mega knuffelmerrie. En Yul en Zahra hebben ook echt wel n speciale band. Omdat ik haar eigenlijk voor de verkoop had gefokt heb ik zeker eerste half jaar me niet willen hechten terwijl Yul al vanaf begin af aan dol op haar was. Bij mij is dat pas later gekomen maar ze is echt super lieverd en dol op knuffelen. Yul wilde ook met Tie knuffelen maar die vindt dat niks en loopt weg terwijl Zahra er echt van geniet. :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:26

Tja auto,s je kunt niet zonder maar het kost echt veel geld. We hebben al heel wat auto,s gehad en zijn uiteindelijk toch het beste altijd af geweest met de Duitse wagens en maar het hangt dan ook wel weer van het soort auto af welk merk je dan het beste kunt hebben. Ik zou als ik een tip mag geven echt voor een Mercures of Audi en dan een station lekker veel ruimte nog redelijk als je een benzine rijd in de wegen en belasting plus deze kunnen over het al gemeen een een paard trailer goed trekken. Als je echt voor een tweepaards wat zoekt kan ik een volkswagen bus aan bevelen al zijn die wel weer flink duurder in de wegen belasting als je die prive rijd. Ik rij nu zelf een opel Astra maar die is echt voor de boodschappen zeg maar voor de twee paard trailer hebben we een Mercures S 320.

Wat tof met Nour op het strand dat is zo leuk en ze zijn zeker de eerste keer altijd super onder de indruk en braaf. Echt lief je kleine jochie met je jonge dame zo leuk dat ze zoon band hebben en knuffelkontten zijn gewoon de leukste :D .

Wauw nicky wat een super mooie foto,s van je knappe kerel <3 .

Miranda wat is dat nou voor een rare droom 8)7 hahaha het moet toch niet gekker worden hier. Ja Sjaak kont hier en daar nog wel voorbij dat heb je natuurlijk met die meetings wel leuk . Misschien is het inderdaad wel fijn voor jullie beide om niet meer te rijden kun je lekker met hem tutten wel super dat je hem houd ik vind dat altijd wel tof dat mensen een paardje houden ook al kunnen ze er niet meer op rijden _/-\o_ .

Fijn dat het met Silver zo toppie gaat en ja je ziet nu echt veel mensen endurance rijden. Ondanks ik zelf graag buiten rijd en best paarden heb die er geschikt voor zouden zijn trekt mij het totaal dan weer niet.

Heerlijk genoten vanmorgen van mijn super Duo Qaseem en Jhadorah vandaag voor het eerst echt op pad zonder volwassen paard en wat waren ze weer super braaf. De trailer strand door het water ze doen het allemaal maar en wat hadden we een lol vooral Jhadorah was helemaal in der element die was zo vrolijk. Qaseem vond het toch nog wel spanend en die was iets gereserveerder maar uiteindelijk zag hij er de lol ook wel van in en ging ook rollen op het strand en dat is toch wel eeen teken dat ze ontspannen zijn.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/12885856_549634748551918_2004521260755751517_o.jpg

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:00

Leuke foto Gelske, met de twee bravebieren! :))

Fu was vandaag ook heel blij, hij had een groen tapijtje onder zijn voeten. :))

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:21

Wat een gave foto heerlijk zeg weer op de wei blijft apart dat die vlek steeds groter word straks is hij weer helemaal donker.

Maar wat is het hier weer stil??

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:45

Dan deel ik wel even mijn weekend-verhalen :D

Gisteren een buitenrit gemaakt met een stalgenootje, altijd leuk. Ik had nog wel gruwelijke spierpijn van het hardlopen de dag daarvoor, aangezien ik al ruim een jaar niet meer heb hardgelopen := Stalgenootje is ook ineens haar leren halster en een touw kwijt. Dat touw zat aan haar touwhalster, en die hebben ze laten liggen nota bene. Waar slaat het op. Je kan hier echt je (mooie) spullen niet even ergens neerleggen, vind ik toch wel erg balen hoor :roll:

Vandaag, vanwege het heerlijke weer, wilde ik nog even wat met Rayna doen, maar niet te intensief. Wegens gebrek aan zweep ( >;) ) kan ik vrij weinig aan grondwerk doen, dus bedacht ik om de barebackpad weer eens tevoorschijn te halen en zo even met bal en stick te oefenen, hoefde ik ook mijn kuiten niet te belasten.
Ik kwam er achter dat bukken om de bal op te pakken erg lastig is zonder stijgbeugels 8)7 Maar ze was wel super relaxt, met touwhalstertje en bbp, liep lekker te briesen met haar hoofd omlaag, prima te sturen op zithulpen. Echt heerlijk <3

@Miranda: wat is die vlek eigenlijk? Een soort omgekeerde vitiligo?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:31

Gewoon viezigheid die vlek! :P
Het is een bloody shoulder, staat wel wat over hier op de wiki.
http://www.bokt.nl/wiki/Vliegenschimmel

Hahaha ja als je gaat hardlopen moet je wel een beetje rustig aan beginnen!
Rayna doet haar best! +:)+

Bedankt Gelske, ja lekker dat ze weer op de wei kunnen, hopelijk blijft het een beetje droog nog aankomende tijd!