[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:46

Ah spannend yildiz! Succes :j

Wat een mooi paard is dat geworden!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:15

Ik zal Ylona even een berichtje doen :) maar ik verwacht dat ze het al wel gezien heeft.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:59

Fijn dat het zo goed met hun gaat!

Net terug van de meisjes. Spenen ging top!
Tie staat nu lekker samen met Jazzy. Ging meteen goed en uit elkaars emmer eten hihi!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:20

Wat goed van Dos!

Fijn dat het spenen goed is gegaan. In 1x gedaan of wel geleidelijk steeds langer uit elkaar?

Vandaag klein ritje in het bos gestapt. Hij was me een partij stout! Op de heenweg ontzettend jolig; bokkesprongen en pogingen doen tot steigeren (gelijk maar verteld dat dat echt niet de bedoeling is door hem aan z'n oren te trekken :+ ). Op de terugweg expres sloom lopen en proberen de weggetjes te nemen die NIET naar stal gaan want het bos is zooooow leuk!! Raar paard :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:49

Fijn dat het goed is gegaan!

Nicky haha dat ligt aan het weer denk ik, geisha was ook jolig.
Ik kwam er pas achter dat in zowat al het voer wat ik geef veel te veel suikers zitten :=

Per direct gestopt met de muesli dus maar en ze krijgt nu alleen luzerne en equi magic. Equi magic en dan de energy. is nog niet zo lang op de markt. Er zit luzerne in, spelt, lijnzaadolie en vitaminen en mineralen. Helemaal vrij van suikers en melasses. Ik bedacht me dat ze juist wat lomer kon zijn geworden van al die suiker :=

Ze glimt als een spiegel en gaat goed vooruit. Lekker dekentje op weer want mevrouw heeft het koud en het sloeg gelijk op haar spieren. Rijden gaat super goed! Ze is zo fijn om mee te werken zolang je haar wel de hemel in prijst natuurlijk! :D ze is goed voorwaarts en loopt al hele stukken nageeflijk, is ook fijn aan mijn been en galoppeert ook nog is aan op de fijnste Hulp. Heerlijke merrie!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:10

Alle paardig jolig dan, Nour was ook huppelig vandaag, hihi! Lekker uitgeraasd vanochtend in de bossen. Nja, het zonnetje was er dan ook weer sinds lange tijd! :D
Wat gaf je haar eerst voor voer Kelly?

Nicky nee gewoon eraf. Gaan wel vanaf eerste week uit elkaar en met training natuurlijk er wel vanaf en laatst met Tie op de trailer naar t bos (dus ook weer halve dag) maar niet s avonds apart ofzo.
Zaar is nu twee weken op ander adres en komt dan weer terug. Tie is meegeweest om haar te brengen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 00:38

Strucomix en aardig wat ook := .
En dan met luzerne en equilin en supplement voor de spieren. Nu de muesli weg gelaten en equilin is op en omdat dat zo duur is wil ik kijken hoe het gaat zonder. In de equi magic schijnt alles in te zitten.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:07

Hebben jullie Golden Daisy aan Forelocks verkocht dan, Brenda? Ze is wel knap zeg!

Lastig, Yildiz, afwegingen maken...

Haha Dayem stout! Hij voelt zich goed blijkbaar!

Voerde jij ook geen Fibra, Kelly? Dat voer klinkt ook goed, heb een proefverpakking aangevraagd.

Hoe heb je dat gedaan met afspenen, Yildiz? Heb je Zaar uit de trailer gehaald en dan met Tie doorgereden?

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:25

Ja dat voerde ik eerst maar vind de verzendkosten bizar hoog :=
Heb je van fibra een proefverpakking aangevraagd of van equi magic? Equi magic voer je mininaal 100 en maxinaal 200 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag. Geisha weegt 425 dus die geef ik 800 gram per dag.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:31

kellaxy schreef:
Ja dat voerde ik eerst maar vind de verzendkosten bizar hoog :=
Heb je van fibra een proefverpakking aangevraagd of van equi magic? Equi magic voer je mininaal 100 en maxinaal 200 gram per 100 kg lichaamsgewicht per dag. Geisha weegt 425 dus die geef ik 800 gram per dag.

Dat heb ik een beetje raar verwoord zie ik. Ik heb een proefverpakking van Fibra aangevraagd. Was je daar wel tevreden over? Anders kunnen we, als ik het ga voeren, wel samen bestellen, dan kunnen we de verzendkosten delen :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:33

Ik was er wel tevreden over! Hier op stal ook nog tig mensen die er blij mee zijn :j
Dat zou wel fijn zijn! Maar ik dacht dat je per baal 4 euro verzendkosten betaald! :=

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:10

kellaxy schreef:
Ik was er wel tevreden over! Hier op stal ook nog tig mensen die er blij mee zijn :j
Dat zou wel fijn zijn! Maar ik dacht dat je per baal 4 euro verzendkosten betaald! :=

Klopt dat de verzendkosten 4 euro per baal zijn. Op zich vind ik dat nog niet zo'n ramp. Laatst had ik een zak bietenpulp besteld, was ik ook 3.95 aan verzendkosten kwijt. Alsnog goedkoper dan zelf ergens naartoe rijden (tijd en benzine), parkeergeld betalen en zelf moeten sjouwen ;)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:18

Hai!

Ik ga helaas niet naar raalte, heb een verjaardag en en paard extra te doen, geen tijd helaas.

Katja, wat ziet Set er lekker uit, mooie buik :D
spannend zeg waar dat veulentje blijft :j

YildizArabs, fijn dat het goed ging!

Nicky, Stout paard! :')

Kelly, fijn dat het goed gaat :j

Nog nooit gehoord van fibra voer. Wat is dat precies? Gewoon hetzelfde als pavo etc alleen en ander merk weer?

Vanavond weer les met Ludo, ben benieuwd hoe het gaat

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:29

Raalte is dit weekend? Ik ga niet, zondag wel naar Zottegem :-)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:31

Ja dat is dit weekend :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:41

Ik ga ook niet naar Raalte! Iedereen die wel gaat: heel veel plezier en zet m op! *\o/*

Anika, nee gewoon beide uitgeladen en op stal gezet, koffie gaan drinken en daarna Yentl AKA Tie eruit gehaald en opgeladen. :D
Vanochtend bericht gehad dat Zaar rustig stond te eten.

Tie vanochtend lekker getraind door Jessica (goed voor die volle uier). Vind t zon gaaf team samen, die gaan echt knallen volgend jaar in de reining!
En ook mijn jongste spruit nog even op Tie. Übercute! :+:
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:46

Oja dat is ook een optie natuurlijk. Ik ben een beetje aan het nadenken hoe ik dat dalijk met Ely en Euforio wil doen...

Leuk hoor, je kleine man zo op Tie!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:22

Aaah wat schattig!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:28

@Kelly wat balen van het registreren wat Geisha en wat duur.....
@nicky wat dat rijden niet zo goed ging,ach volgende keer beter kan niet altijd top gaan, succes met je les
@lisa genieten van je zwarte parel uuhhmm wat dacht je van fotos plaatsen??? kunnen wij ook mee genieten
@Kat heerlijke fotos van je dames en die set laat mooi op dr wachten zeg
@Eline leuk bijrijpaardje heur
@Nicky mooie deken voor Dayem ideaal die regen dekens, die van mij kan zelfs tegen een stortbui, nu mn paard nog, Dayem is gewoon blij dat hij weer wat mag doen
@Annika knappe dos is ook zon dappertje
@Yildiz mijn hengst destijds is ook voor het nmprs geweest qua kosten weet ik eig niets is ook best lang geleden we moesten wel gewoon aan de hand keuren, stukje los en vrij springen en dan krijg je te horen of ze door gaan voor de 2e bezichtiging en als dat goed is gaan ze volgens mij zoveel dagen in training
en worden dan ook onder de man voorgesteld dit heb ik toen ook gedaan maar helaas wegens een ocdtje was de hengst niet goed( weet niet zo goed of dit al was met de 2e bezichtiging of na de 2e
bezichtiging)
Afbeelding
leuk quarabs :D is Asal ook, zou zo weer deze combi kopen, voor mij dressuurdoel een ook ideale combi

Denk dat ik zondag even ga kijken in raalte is maar 15 min rijden voor mij
Morgen weer cc met assie kijken hoe het gaat, de les ging gister niet heel top ze was met geen stok vooruit de krijgen whaha

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:34

Yildiz, gewoon te schattig!!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:36

cute Yildiz! echt superschattig. en fijn van het afspenen!

Raalte ga ik niet doen zo met Set

Set doet dus nog steeds niks

wel een Blue topicje:
[ITP] Blue in een half jaar

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:38

@kat set mag toch wel een keer ik heb gezegd de 25e toch? :P
@yildiz wat een uber braaf paardje zeg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:40

haha ja klopt Joyce :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:05

Wauw knappe hengst met top beweging!!! :wow:
Jammer van t OCDtje... Fijn ook je ervaringen te horen!
Inmiddels boel mensen gesproken en we willen het wel gaan proberen, alleen niet dit jaar.

Jaaa schattig he? Hij vind t rijden leuk maar t "aanjagen" (in de leer bij Stijn die n prachtige "aanjaagstok" voor m heeft gemaakt := ) toch wel allerleukste! Kind is er nog goed in ook!
En helemaal weg van Yazahra... |o Niet met Tie of Nour nee... Yazahra voor en na! :roll:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:05

Wauw knappe hengst met top beweging!!! :wow:
Jammer van t OCDtje... Echt n leuk dier zo van de foto.
Fijn ook je ervaringen te horen!
Inmiddels boel mensen gesproken en we willen het wel gaan proberen, alleen niet dit jaar.

Jaaa schattig he? Hij vindt t rijden leuk maar t "aanjagen" (in de leer bij Stijn die n prachtige "aanjaagstok" voor m heeft gemaakt := ) toch wel allerleukste! Kind is er nog goed in ook!
En helemaal weg van Yazahra... |o Niet met Tie of Nour nee... Yazahra voor en na! :roll: