YildizArabs schreef:Nja, misschien showmanship dan maar?
Ga ik ook proberen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
canisia schreef:Oeeeh yil wat gaaf!! Heel cool! Kan niet wachten tot dát moment met mijn vent, je bouwt er naar toe zodat dat moment niks voorstelt, maar toch.. waauw! hihi.
En Shameless weer lekker fijn thuis! Kom maar op met die foto's hoor!
En Glenn, je moet eens googlen op Aslaan al Shams, dat is Raff zijn volle 100% broer, zelfde vacht kleur, maar met blonde manen en staart! Echt waanzinnig! Hij staat in Noorwegen en ik heb sinds kort contact met de eigenaresse. Hij is geruind en wordt als rijpaard ingezet. Ze vond het erg gaaf om te horen dat Aslaan een volle broer heeft en om eens foto's van Raff te zien. Wat ik zo in een paar berichtjes hoor, verschillen ze wel van karakter, Raff is stukken relaxeder en minder mieperig dan Aslaan was op die leeftijd. Qua bouw zijn er wel zeker vergelijkingen en natuurlijk de kleur, Raff heeft een echt oranje gloed manen, Aslaan een zilveren gloed. Heel bijzonder
Helaas is Raff wel een derde van zijn manen en staart kwijt nu na de castratie, valt er gewoon uit. Schijnt vaker te gebeuren door de hormonen![]()
Echtt dikkkk balen, maar nu even hopen dat het weer goed aangroeit.
Robien en ik hebben dit weekend een heel clinic weekend gehad in Belgie met trainingen van Karel Bauer (zonder onze pony's voor de verandering). Grondwerk, probleempaarden, stress situaties en schrik/obstakel werk. Heel leerzaam, erg confronterend en super leuk. Je wordt even flink met je neus op de feiten gedrukt wanneer je daar ineens met een mega irritant gestreste kwpner voor een groep moet gaan werken vanaf de grond. Leren om je ontspanning en consequentie te bewaren, wat een positie tov het paard voor verschil kan maken, hoe te werken met rust, succes en herhaling. Ben er zelf achter gekomen dat ik echt al een vooroordeel bij andere ras paarden heb, waardoor ik er al in ga van pff heb je weer zo'n irritant ding wat over je heen dendert.. hierdoor met veeel te veel frustatie en spanning erin ga, dus dit krijg je ook direct terug. Of bij een quarter waar we mee werkten, Moet ik ermee lopen? maar zijn hoofd staat op standje slapen.. daar is toch niks aan.. En idd ik was veel te passief, dus hij liep ook amper mee. Heel bijzonder om dit verschil bij andere mensen en situaties te zien.
Zeker ook weer handvatten gekregen om zelf mee aan de slag te gaan met Raff en ook stukken bevestiging dat we ook op de goede weg bezig zijn. Volgende keer neem ik Raff zelf zeker mee naar zo'n clinic, nu vond ik dit nog iets te veel.
Hebben er overigens nog meer mensen ervaring met Karel? Hij was ook heel bewust en open over het feit dat een arabier een ander slag paard is, meerdere keren zei die bij ons, van dit werkt dus niet of juist wel bij een arabier. Of jullie zijn bij je arabier zus of zo gewend, maar een ander soort paard zal daar heel anders op reageren.
Vonden hem iig onwijs fijn en leerzaam, ook vooral het stukje om van grondwerk naar uiteindelijk rijden te werken. Dit stukje ertussen wordt vaak overgeslagen.