Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:37

*\o/* *\o/*
YildizArabs schreef:
Nja, misschien showmanship dan maar? ;)

Ga ik ook proberen :D _/-\o_ _/-\o_ :j :j

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 06:54

Bella: Ja, Elke, klopt volledig! In Woudenberg zouden we normaal aanwezig moeten zijn als ik tegen dan de infectie volledig heb uitgeroeid! En anders overweeg ik om zonder paard te komen om foto's te nemen.

Yildiz: Escharen is een dik anderhalf uur rijden maar ik ga het alvast noteren in mijn agenda. Staat Nour nu bij Krista S.? Ik had een lesdag met haar op 4 oktober maar wegens afmeldingen gaat deze niet door. Geeft zij ook les in de in-hand onderdelen? Die zijn hier erg slecht te vinden... Yazahra loopt zo elegant en fijn, net een ballerina, ze weet ook van zichzelf dat ze mooi is, hé! En Tie en Jess zijn een leuke combinatie, hoor! Komt helemaal goed met die twee! Go go, reining Arabs!

Wat houdt de snuffeldag eigenlijk in? Als iemand me deze wil uitleggen... :P

Jess: Kom die pleasure maar oefenen op de PRAB!

Canisia: Weet niet of je de keuze hebt, maar steeds welkom om je paardje naast Gladdys te zetten, ze is altijd heel koel en rustig. In principe toch ;-)

Moest iemand nog een trainer kennen voor de in hand, laat maar weten, dan kan ik mijn kleinste wat plagen!

Door de infectie heb ik inmiddels anderhalve week niet kunnen rijden. Erg jammer want kom graag voorbereid op wedstrijd. Ik hoop zo hard dat we erbij kunnen zijn...!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 08:01

Hopelijk krijg je die schimmel (op tijd) onder controle? Waarmee behandel je?
Voel je niet verplicht hoor Elke, tis best n eindje, zeker om foto's te maken! ;)
Nee, hij staat nog bij mij. Normaal zou hij 1 nov naar Christa gaan.
Ik weet dat Paulette in ieder geval ook les geeft in de in hand onderdelen. En natuurlijk Irene, die is echt steengoed daarin, doet ook extreme trail clinics, kei leuk!
Heb helaas de clinic rechtrichten deel 2 moeten cancellen... :(
Mijn jongste zoon krijgt dit weekend nieuwe medicatie erbij en dat kan bijwerkingen geven dus het voelde niet goed om dan hele dag weg te gaan.
Nja, we zijn nu wel aan t doorpakken met Jazzy dus hopelijk zit ik er dit weekend op, ook mooi toch. :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:50

PRAB, yil had jij het laatst ook niet over de PRAB?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:07

Ja das de Belgische WRAN zeg maar. Maar dan van hoger niveau :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:37

Ja maar dat dat ook wel dichtbij wedstrijden waren?
Volgens elke is het nogal gezellig daar! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 20:39

Ja voor ons brabos zijn sommige shows idd dichterbij dan WRAN.
En hoger niveau dus zeker moeite waard

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 15:18

Whoop whoop!!! *\o/*

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 20:52

En ik ben weer stout geweest... :o
Nieuw/oud (vintage) hoofdstel op eBay gescoord voor Nour, want ik had nog geen mooie light oil voor snafflebit... Goed excuus toch? :P

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:29

woow Yil, is dat Jazzeree?? knap zeg en er al op!! spannend zeker! die is echt volwassen geworden! dat komt super goed, a new western pleasure star is broken to be polished and tuned :-)

en ja goed excuus ik ken dat gevoel ook excuus voor hoofdstellen bij de te kopen, nu genoeg, maar dat voor snaffle, dat voor bosal en dat voor de stang enz haha!

hier ook super blij *\o/* *\o/* *\o/* shameless is vandaag terug , ze hebben hem komen brengen van de dalhoeve, hij was kei braaf tijdens de 2.5 uur durende rit, maar is altijd braaf op transport, hij ook super blij dat hij thuis, was shamilah kei onder de indruk door haar grote broer dacht dat haar ogen eruit gingen ploffen, dus eenmaal allemaal laten wennen op stal, dan ieder op zijn stuk buiten, shameless op de paddock omdat hij al tijd niet meer op de weide is geweest, om terug langzaam het gras te wennen, gaf leuke shots op, wel gsm kwaliteit en shamilah showde erop los en kwam regelmatig naar haar grote broer kijken, wel grappig!

dus nu krijgt shameless vakantie om terug mentaal en lichamelijk op orde te komen en dan terug aan het werk! dat verdient hij!

dus de kudde is weer compleet!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 23:41

Oooh, super Glenn, de kudde compleet! *\o/* Was echt zo benieuwd! Maar hij is dus steeds in de goede handen van de Dalhoeve geweest totdat hij volledig genezen was? En GSM shots? Zien! :j

Yup, dat is d'r! Ze is op t moment ontzettend aan t veranderen! Prachtig aan t uitzwaren maar ook mentaal stukken volwassener. Zal wel hormonen maar ook stuk training zijn. En ze is zo werkwillig.
Vorige week had ik nog niet bedacht dat ik er op zou zitten maar soms weet je gewoon dat t t juiste moment is. En dat was vandaag! Ging super relaxed en zo vanzelfsprekend. Maar hebben daar natuurlijk ook naartoe gewerkt. Best beetje trots op!
Ze is nog wel kriebelig op het zadel (fenders) dus daar gaan we nu eerst ff mee aan de gang en dan wel elke dag er even op om te bevestigen.

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:34

Goed bezig yil!!

Glenn, wat fijn dat shameless weer thuis is.
Heerlijk genieten. en ja ik wil toch ook wel die gsm foto's zien hoor! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:43

ik zal ze proberen er straks online te zetten, die foto's, en jij mss ook fototje van je aanstaande nieuw hoofdstel?
en die foto mocht ook groter hoor van jouw en jazzeree :-)

en ik zie nu pas de pics van Raff in het water echt prachtig, hij is toch echt mooi, en die kleur, kwijl, my dreamcolor, maar dan met bleke blonde lokken en staart!

mvg Glenn

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:36

Goedemiddag allemaal, kan iemand mij tips geven in welke richting qua merk enz ik t beste een zadel kan zoeken voor mijn paardje? Ik zoek een niet te breed zadel die wat diep is en ook nog voor een hoge schoft. Al erg veel gepast maar helaas nog niets...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:44

Barbaras, naar Eveline of Arrhur gaan met je paard. Elke rug is anders.

Gave pics van je chique kanjers! En war heeft je meidje een mooie kleur! Das dus mijn deoomkleurtje he? Ik hoop dat Zaartje ook die kleur wordt, die is nu helemaal zon gebleekt.. :x

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:33

Oeeeh yil wat gaaf!! Heel cool! Kan niet wachten tot dát moment met mijn vent, je bouwt er naar toe zodat dat moment niks voorstelt, maar toch.. waauw! hihi.

En Shameless weer lekker fijn thuis! Kom maar op met die foto's hoor!

En Glenn, je moet eens googlen op Aslaan al Shams, dat is Raff zijn volle 100% broer, zelfde vacht kleur, maar met blonde manen en staart! Echt waanzinnig! Hij staat in Noorwegen en ik heb sinds kort contact met de eigenaresse. Hij is geruind en wordt als rijpaard ingezet. Ze vond het erg gaaf om te horen dat Aslaan een volle broer heeft en om eens foto's van Raff te zien. Wat ik zo in een paar berichtjes hoor, verschillen ze wel van karakter, Raff is stukken relaxeder en minder mieperig dan Aslaan was op die leeftijd. Qua bouw zijn er wel zeker vergelijkingen en natuurlijk de kleur, Raff heeft een echt oranje gloed manen, Aslaan een zilveren gloed. Heel bijzonder :)

Helaas is Raff wel een derde van zijn manen en staart kwijt nu na de castratie, valt er gewoon uit. Schijnt vaker te gebeuren door de hormonen |( |( Echtt dikkkk balen, maar nu even hopen dat het weer goed aangroeit.

Robien en ik hebben dit weekend een heel clinic weekend gehad in Belgie met trainingen van Karel Bauer (zonder onze pony's voor de verandering :P ). Grondwerk, probleempaarden, stress situaties en schrik/obstakel werk. Heel leerzaam, erg confronterend en super leuk. Je wordt even flink met je neus op de feiten gedrukt wanneer je daar ineens met een mega irritant gestreste kwpner voor een groep moet gaan werken vanaf de grond. Leren om je ontspanning en consequentie te bewaren, wat een positie tov het paard voor verschil kan maken, hoe te werken met rust, succes en herhaling. Ben er zelf achter gekomen dat ik echt al een vooroordeel bij andere ras paarden heb, waardoor ik er al in ga van pff heb je weer zo'n irritant ding wat over je heen dendert.. hierdoor met veeel te veel frustatie en spanning erin ga, dus dit krijg je ook direct terug. Of bij een quarter waar we mee werkten, Moet ik ermee lopen? maar zijn hoofd staat op standje slapen.. daar is toch niks aan.. En idd ik was veel te passief, dus hij liep ook amper mee. Heel bijzonder om dit verschil bij andere mensen en situaties te zien.

Zeker ook weer handvatten gekregen om zelf mee aan de slag te gaan met Raff en ook stukken bevestiging dat we ook op de goede weg bezig zijn. Volgende keer neem ik Raff zelf zeker mee naar zo'n clinic, nu vond ik dit nog iets te veel.

Hebben er overigens nog meer mensen ervaring met Karel? Hij was ook heel bewust en open over het feit dat een arabier een ander slag paard is, meerdere keren zei die bij ons, van dit werkt dus niet of juist wel bij een arabier. Of jullie zijn bij je arabier zus of zo gewend, maar een ander soort paard zal daar heel anders op reageren.
Vonden hem iig onwijs fijn en leerzaam, ook vooral het stukje om van grondwerk naar uiteindelijk rijden te werken. Dit stukje ertussen wordt vaak overgeslagen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 22:51

Wat cool Canies!

Omdat ik gisteren deel 2 van de rechtrichtclinic heb moeten missen (ivm Yul) sluit ik bij jullie clinic aan als theoriecursist! Kan ik meteen Raff zien! ❤️

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:04

canisia schreef:
Oeeeh yil wat gaaf!! Heel cool! Kan niet wachten tot dát moment met mijn vent, je bouwt er naar toe zodat dat moment niks voorstelt, maar toch.. waauw! hihi.

En Shameless weer lekker fijn thuis! Kom maar op met die foto's hoor!

En Glenn, je moet eens googlen op Aslaan al Shams, dat is Raff zijn volle 100% broer, zelfde vacht kleur, maar met blonde manen en staart! Echt waanzinnig! Hij staat in Noorwegen en ik heb sinds kort contact met de eigenaresse. Hij is geruind en wordt als rijpaard ingezet. Ze vond het erg gaaf om te horen dat Aslaan een volle broer heeft en om eens foto's van Raff te zien. Wat ik zo in een paar berichtjes hoor, verschillen ze wel van karakter, Raff is stukken relaxeder en minder mieperig dan Aslaan was op die leeftijd. Qua bouw zijn er wel zeker vergelijkingen en natuurlijk de kleur, Raff heeft een echt oranje gloed manen, Aslaan een zilveren gloed. Heel bijzonder :)

Helaas is Raff wel een derde van zijn manen en staart kwijt nu na de castratie, valt er gewoon uit. Schijnt vaker te gebeuren door de hormonen |( |( Echtt dikkkk balen, maar nu even hopen dat het weer goed aangroeit.

Robien en ik hebben dit weekend een heel clinic weekend gehad in Belgie met trainingen van Karel Bauer (zonder onze pony's voor de verandering :P ). Grondwerk, probleempaarden, stress situaties en schrik/obstakel werk. Heel leerzaam, erg confronterend en super leuk. Je wordt even flink met je neus op de feiten gedrukt wanneer je daar ineens met een mega irritant gestreste kwpner voor een groep moet gaan werken vanaf de grond. Leren om je ontspanning en consequentie te bewaren, wat een positie tov het paard voor verschil kan maken, hoe te werken met rust, succes en herhaling. Ben er zelf achter gekomen dat ik echt al een vooroordeel bij andere ras paarden heb, waardoor ik er al in ga van pff heb je weer zo'n irritant ding wat over je heen dendert.. hierdoor met veeel te veel frustatie en spanning erin ga, dus dit krijg je ook direct terug. Of bij een quarter waar we mee werkten, Moet ik ermee lopen? maar zijn hoofd staat op standje slapen.. daar is toch niks aan.. En idd ik was veel te passief, dus hij liep ook amper mee. Heel bijzonder om dit verschil bij andere mensen en situaties te zien.

Zeker ook weer handvatten gekregen om zelf mee aan de slag te gaan met Raff en ook stukken bevestiging dat we ook op de goede weg bezig zijn. Volgende keer neem ik Raff zelf zeker mee naar zo'n clinic, nu vond ik dit nog iets te veel.

Hebben er overigens nog meer mensen ervaring met Karel? Hij was ook heel bewust en open over het feit dat een arabier een ander slag paard is, meerdere keren zei die bij ons, van dit werkt dus niet of juist wel bij een arabier. Of jullie zijn bij je arabier zus of zo gewend, maar een ander soort paard zal daar heel anders op reageren.
Vonden hem iig onwijs fijn en leerzaam, ook vooral het stukje om van grondwerk naar uiteindelijk rijden te werken. Dit stukje ertussen wordt vaak overgeslagen.

ja sympathieke mensen, heb ze al een paar keer gezien en snel even dag gezegd en gesproken, zijn klanten van Johanna, leasen el narcisse en jb prizcilla. Had hen al gespot!

ervaring met Karel zowel Nancy als ik, Shameless kwam bij hem terecht als hij bij Anne-Marie werkte op aanraden van Nancy! Hele goede trainer, jammer dat hij er weg is! Is altijd leuk zo een clinics mee te nemen! leer je altijd veel uit!

mvg Glenn, momenteel heeft shameless zijn elle lange manen nog, heb ze dit weekend niet losgemaakt, omdat hij net thuis is en hem gewoon effe wou laten wennen in de week maak ik ze los en zet ik ze terug in en dan zien of hij niks kwijt is!

daarentegen heeft shamilah en mama haar manen gesnoeid, ;( ;( ;( , grote stukken uit en die had ook lange manen, niet zo lang als shameless, maar toch

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 07:30

-O- Dacht dat alleen hengstenveulens snoeiden...Echt balen!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:08

merrieveulens doen het ook wel eens, maar je ziet het meer bij hengstveulens.
Ik ben er altijd op voorbereid geweest, elke dag spoot ik de staart en manen opnieuw in met antibijt en het heeft me gelukkig altijd geholpen. Mijn merrie bleef haar dikke lange bos manen en staart houden :D

Wel ontzettend balen glenn, maar ik zeg maar altijd zo, groeit gelukkig wel weer aan! ;)
Maar wat een poppetje is shamilah toch. Knap meisje hoor!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:29

Ik heb er bij Yazahra niet eens over nagedacht! Alles gelukkig goed gegaan!
Bij Nour wel, idd spuiten, staartzakken en toen, in onbewaakt ogenblik... Rats hele staart eraf.... Ik werd GEK!!! |o %) _-:(
En Glenn, weet zeker jouw worst nightmare, dus uhm... Herstellende? :oo
En hopelijk geen haarverlies voor Shameboy, hij heeft zulke mooie manen!!!

Yazahra heeft nu trouwens vriendinnetje, een 4 maanden oud heel mooi KWPN merrietje. En daar kan ze dan beetje over bazen, t juffie! _O-
En wat is ze aanhankelijk geworden echt heerlijk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:09

Ff Yazahra spam, ze groeit zo chique uit...

Afbeelding

(Slechte kwaliteit Phonepic maar soi)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:02

Ze ziet er goed uit Yil.

Glenn nee dat meen je niet balen van je manen. Bij Kerihm ben ik ooit door een hengst die er naast in de paddock stond 2 volledige vlechten kwijt geraakt die knabbelde meneer er f vanaf, man wat was ik daar ziek van

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:57

wat een attitude straalt ze toch uit yil!

Ik ben trots. Heeeeel trots!
Afbeelding

Vandaag weer voor de eerste het zadel erop.
Na de osteopaat heeft ze een week rust gehad. Daarna hebben we een week gelongeerd alleen met hoofdstel en heb ik vooral ook grondwerk gedaan met haar. Dit werkt enorm goed voor het vertrouwen.
Vandaag dus week 3 en begonnen met het zadel erop. Het begon erg boos (tijdens het zadelen) en erg kriebelig aan de longe, dus weer terug naar wat grondwerk en door buigen aan de hand. Dit werpte zijn vruchten af en ik had weer haar volledige vertrouwen. We hebben zelfs al meteen kunnen galopperen aan de longe. Alles ging super zelfs de rust en ontspanning. Ontspanning mag nog beter in de draf en galop, maar daar werken we aan. :j
Beloond en naar huis gestapt. Toen heb ik thuis nog wat geoefend met het opstappen. Het voelde goed, het ging goed. Heb gehangen en gesprongen met 1 voet in de beugel en haar overal betast aan beide kanten terwijl ik erop hing. Ging allemaal goed, soms even wat kriebelig, maar ging snel over na herhalingen. Dus ik ben zo enorm trots op me prinsesje!! *\o/* *\o/*
Hopelijk kunnen we deze stijgende lijn blijven volgen en voor ik het weet zit ik er alweer op.
Maar rustig aan, wil niets overhaasten. :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 19:10

Super Jes!!! Zo fijn te horen! *\o/*
Chris is vrijdag bij ons geweest voor Nour (of had ik dat al verteld? :o ), was ook weer zo fijn en snap nu waar dingetjes vandaan kwamen. Dus ook hier weekje rust.

Zal straks ff dat hoofdstel uploaden