[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:57

was dat groen of rood?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:01

Michelle_S schreef:
Heb je ook nr. 303? :)

Volgens mij niet..

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:03

Jammer, hihi! :) Leuke dag gehad? Wat was het koudddd.. maar later toen het zonnetje door kwam was het heerlijk. Ik groomde een vriendin van mij, zij heeft een halfbroer van Jet. Helaas werden ze na de eerste 30 km afgekeurd :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:39

No_No schreef:
[ [url=m/OvbNHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

219 it was!!! Bedankt voor de gave platen Marlijn! Jammer je niet te hebben gesproken nou herinner ik me alleen een gezicht met camera ervoor hihi (weet nu wel precies waar je stond!).
Vandaag echt zalige race gereden. Tie heeft echt 1000% gegeven. We hebben sinds massastart steeds koppositie/kopgroep gelopen. Smurf liep echt boven tempo maar heb haar maar laten gaan omdat ze echt pissig werd als ik haar afremde. Bij ronde 2 van de 46 km, kreeg ik gelukkig telefoon van m'n groom dat we veel te hard gingen dus ben toen maar gaan stappen, en verkeerd gereden, dus uiteindelijk 50 km gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig mooie tijd en goed door de eindkeuring (al wist de strenge DA niet echt raad met het spatzuivere jogje van Tie :roll: ) Maar goed, we zijn goedgekeurd en een winstpunt rijker! Ready to start Nourekind! *\%/*

Bij thuiskomst verrast door ontvangst boek Friese paard. Vind t serieus n heel mooi, goed in elkaar stekend boek, aanrader voor de liefhebber van t ras.
En ja pagina 75 he.... :P

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:12

Super Yildiz gefeliciteerd *\o/* kun je lekker starten met Nour. Super leuk dat hij in zoon mooi boek mag staan echt tof!

Heb ik gedaan Miranda heb jij ook genoten vandaag Miranda?? :D

Wat een leuke kus foto van Mish jammer dat de tijd er een beetje bij in schiet om wat met haar te doen. en ook al verhuizen weer terug wel jammer dat je inderdaad de paarden ook weer naar een anderen stal moeten zeker als ze het daar zo naar hun zin hebben.

Jee Nicky jij kunt ook al ze heerlijk rijden daar echt genieten.

Hee Mischele wat tof dat je Yet gaat dekken met Nour spanend.

Verder ben ik het een beetje kwijt geloof ik dat krijg je als je een paar dagen niks post :o .

Vandaag eindelijk dan weer eens een strandrtitje gemaakt was heerlijk Sjaak en Dibah waren heel braaf echt genoten. Ook mijn nieuwe zweetdekens uit geprobeerd die van Sjaak ligt super maar Dibah moet toch echt een maatje kleiner maakt niet uit kan deze voor Sil of Noor das wel weer handig als je meerderen paarden hebt ;) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:01

Heerlijk Gelske! Ja daar was het echt weer voor zo een mooie dag gisteren.
Anders dan vandaag, blegh... Had eigenlijk vroeg ritje gepland met Nour maar zo vies weer dat ik m zelfs nog maar even op stal laat staan. Strakjes wat droger en dan zet ik m wel buiten. Zo paasbrunch en vanmiddag nog n feestje.
Nog wel even met Tie aan de hand stappen voor d'r spiertjes maar verder even paardloos dagje.
Wat n waanzinnig gave dekens trouwens! :wow: Waar heb je die vandaan?!!!
Iedereen een heel vrolijk Pasen gewenst! ^)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:52

Owjaah, was ik helemaal vergeten, Nour en Jet gaan een baby maken!!
Helemaal leuk! :))

Mooie foto's Marlijn!

Tof Yil, goed gedaan! :)F
Het weer is hier nu een beetje aan het opknappen maar morgen werd het ook niet veel soeps dacht ik. >;)
Tof boek, super!

Gelske, wat fijn zeg op het strand met dat mooie weer!
En hele deftige dekentjes!

Zelf heb ik wel fftjes gelongeerd en gespeeld met Fu maar ik was niet helemaal fit dus lekker rustig aan gedaan, we hebben gebbqt! :9
Straks even met doggie naar het bos. :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:24

Hallo, wij leven ook nog :wave:
Ik lees braaf mee, maar het ontbreekt me 9 vd 10 keer aan tijd en het geen zin hebben om de PC op te starten _O-

Gelske, herkenbaar is dat. Even voor één dingetje naar de winkel en met een tas vol thuis komen _O- Nog gefeliciteerd met Jhadorah! Gave dekens, staat meneer en mevrouw goed :D

Kesje, wat banketstaaf dat die zweep zomaar gejat is! Hoe halen mensen het toch in hun hoofd! En jullie hebben heide dichtbij om buiten te rijden? Heerlijk!

Yildiz, ik ben benieuwd naar je jas! Ik heb ook ooit eens een opdracht geplaatst voor een logo, tot tweemaal toe bij dezelfde persoon, maar hoor er dan plotseling niets meer van, heel vervelend. Stoer dat Nour in een boek staat!

Nicky, wat fijn dat Dayem niet meer zo knarst! Hopelijk zet het op deze manier door :). Wat een prachtig, oneindig zandpad op die foto :oo

Roma, ik las het een en ander op FB. Hopelijk verloopt het een beetje voorspoedig. Altijd vervelend, lastige exen..

Michelle, wat zuur van Jet haar blessure! Leuk dat je nu voor jezelf gaat fokken :D Fokken en veulentjes blijft zo ontzettend leuk!

Eline, ook druk zo te lezen en gefeliciteerd met je baan! Jullie vinden vast wel een nieuw, fijn stekkie voor Mish. Lieve foto's samen <3

Ik heb nog een topicje gemaakt van mijn 'bejaarde' rooien :)
[ITP] Rooien en valen zijn donderstralen!

Verder gaat het zoals eigenlijk altijd zijn gangetje. Paarden zijn allemaal flink aan het verharen, dus niet op hun mooist. Wel allemaal het voorjaar in hun hoofd, dus bij vlagen zijn ze een beetje koekoek 8)7 Heb nog een gaaf filmpje van Yus, maar die moet ik nog even op de PC zetten. Houden jullie tegoed! Verder heel benieuwd wat voor kleurtje er bij Azi onderweg komt. Haar hals is bijna verhaard en nu grijzig. De rest is nog wollig en viesbruinig van kleur _O-
Oh, en voor de verandering... ik heb mijn haar weer geverfd :D

Afbeelding

Afbeelding
Met de meisjes

Afbeelding
Aan de wandel met het blije ei. Gedroeg zich ook weer netjes naar haar leeftijd. Staart op de rug, snurken, dansen etc. :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:47

Nou dames, ik ga toch weer inhaken hier :D Nu even geen tijd om verder bij te lezen, moet zo naar stal, maar vanaf nu zal ik weer braaf meelezen :+

Yil, gefeliciteerd met het uitrijden van de benodigde K2, en nu op naar een top endurance carrière met Nour!

Michelle, wat gaaf dat je Jet gaat dekken met Nour! Dat wordt een gaaf veulen! :9

Ik zag dat de meeste van jullie het al via FB mee gekregen hebben, maar het laatste wat ik verwacht had toen ik hier van de week postte is toch gebeurt, mijn ex heeft eindelijk de laatst benodigde handtekening gezet! Zo blij *\o/*
Het is al vanaf januari één groot gezeur om alles geregeld te krijgen, want regel maar eens de benodigde handtekeningen van iemand die aan de andere kant van het land woont, niet reageert op telefoon, mail, whatsapp, sms, enz, met niemand meer contact heeft, en leeft als een soort van kluizenaar. Ook de notaris en de makelaar kregen geen enkel contact met hem. Afgelopen week had ik het echt helemaal gehad, was echt helemaal op van al het gezeur, en het leek erop dat we met geen mogelijkheid de getekende volmacht voor de notaris gingen krijgen, wat zou betekenen dat de verkoop niet door zou gaan, ik een boete kreeg van 10%, ik geen huurder meer had en wel een huis wat nog niet verkocht zou zijn..
Uiteindelijk heb ik afgelopen week in een uiterste poging alles tot een goed einde te brengen, een notaris in de buurt van Breda gecontacteerd, of zij alsjeblieft bij zijn huis langs wilde gaan, om hem te laten tekenen. Dit zouden ze in principe pas na het weekend gaan proberen, maar een paar uur later belde ze al dat ze zijn handtekening hadden *\o/* Ik kon het bijna niet geloven, eindelijk van alle ellende af, en ook van die sukkel :wave: Nog 8 dagen, dan is de overdracht en dan is alles dus ook echt helemaal definitief.

Met dit goede nieuws heb ik eigenlijk ook de knoop doorgehakt om toch te gaan dekken dit jaar :D
Het zal nog wel even duren voordat we gaan beginnen, want ik zit nog met de behandeling van Aziza haar gebit. Over 2 maanden moet ze nog een keer behandeld worden, en daarna heb ik groen licht om haar weer te laten dekken. Dat zal dan pas begin juni worden waarschijnlijk.
Wel lastig hoor, om zo lang te moeten wachten als je normaal al zo vroeg in het jaar dekt. Maar ach, het is voor een goed doel, en het is wel leuk dat de dames dan volgend jaar (als alles goed gaat) wat dichterbij elkaar uitgerekend zullen zijn :)

En dan jullie nog even vervelen met wat foto-spam ;)

Inmiddels is Malik alweer ruim een maand oud, van de week weer eens wat nieuwe foto's gemaakt, en wat een gaaf ding is het toch <3

[KS-ITP] Knappe bink AZ Malik Laziz, alweer een maand oud!

Afbeelding

Afbeelding

En Amir heeft sinds gisteren bedacht dat hij een man geworden is :x
Aziza is inmiddels hengstig, en gisteren heb ik een extra draad moeten spannen, omdat ik bang was dat Amir over de drinkbak heen zou gaan.. Vet opwindend joh, je eigen moeder :')
Ze staan al weken dag en nacht buiten, maar gisteren had ik ze vanwege het voorspelde rotweer, toch maar allemaal op stal gehaald. Dus iedereen in zijn eigen stal, Amir naast Aleeyah, begon ie toch over de muur heen te hangen en echt op zo'n hengstenmanier te roepen naar Aleeyah. Het is dat het geen steigeraar is, maar anders had hij geprobeerd over de muur heen te gaan denk ik.. Aleeyah vond het doodeng, arm paard!
Dus toen snel Almaz en Amir omgeruild, en dat ging al een stuk beter, al bleef Amir zeuren naar Aleeyah. Lekker dan 13 maanden oud, en nu al zoveel hengst! Dat gaat nog wat worden.

Afbeelding

En een filmpje, hier was hij inmiddels al flink gekalmeerd.
https://www.youtube.com/watch?v=F95vrZNzp30

Inmiddels is Almaz ook afgespeend en staan Aleeyah en Mausi samen, wat eigenlijk verrassend goed is verlopen. Al missen Amir en Aleeyah beide hun speelmaatje wel, maar het is maar goed dat ik ze net op tijd uit elkaar gehaald heb :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 19:55

Gefeliciteerd! Wat een opluchting voor je!
Is niets waard als je ex zo moeilijk doet.
Malik is een knappie <3 net als Amir!
Ga je weer met de zelfde hengst dekken?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:14

@Yildiz: mooi hoor, dat blauw! Ik heb tot nu toe ook zoveel mogelijk kobaltblauw gekocht. Het begon omdat haar hoofdstel blauw was, maar het staat ook gewoon mooi :o

@Geshaquille: lekker zeg, op het strand! Dat wil ik ook nog een keertje doen :D

@Bonjoy: Wat staat dat leuk, je haar! Ik durf zoiets niet, ik vond het al heel wat dat ik mijn haar vlak voor kerst heb laten verven. Maar dat was 'gewoon' kastanjebruin :P
Ik heb inderdaad de hei bijna om de hoek liggen, echt heerlijk. Ik kan met een half uurtje rijden op de hei lopen :j Alleen jammer dat het weer nu ineens prut is.

@Al_Zawraa: Wat fijn dat dat achter de rug is! Kun je je nu richten op je puber := Wat gaat dat trouwens hard met Malik! Ik weet nog dat ik dagelijks even keek of hij al geboren was, dat dat al een maand geleden is joh :wow:

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:58

Yildiz, wat leuk om te zien die foto van endurance, en geweldig dat het zo goed ging! Grappig van die DA :D En gaaf dat je eeeindelijk met Nour mag starten straks! Ben zo benieuwd hoe jullie het gaan doen samen.

Gelske, inderdaad erg jammer dat we weg moeten op deze stal, had de stal zo op willen pakken en weer in Eindhoven willen neerzetten, maar zo werkt het helaas niet :))
Leuk, zweetdekens passen. Vind dat altijd een leuk gevoel, nieuwe spullies passen voor de paarden.

Joyce, leuk topic had je gemaakt van je knollies. Ben je nog steeds helemaal blij met Lazio? :D Wat doe je allemaal met hem qua training op het moment?
Hippe kleur haar heb je weer :Y) Vooral in vergelijking met die vale kleur van Azi, haha.

Roma, wat een opluchting zeg dat alles nu opgelost is met je huis! Heel erg fijn om te horen en leuk uiteraard om je hier weer terug te zien al zo snel.
Oh oh oh, die Amir toch, wat een stouterd haha. Daar krijg je nog flink wat mee te stellen, ik hoor het alweer :D

Hier weer helemaal :):) wat een gaaf gevoel is dit.

Afbeelding

Voor het allereerst een klein stukje los gestapt (aan longe, maar niet met iemand direct ernaast). Derde keer op haar rug.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:34

Kesje, ja idioot hè hoe snel dat gaat? Dat echte kleine is er ook alweer een beetje vanaf, hij vind zichzelf nu vooral heel stoer :D

Wat gaaf Eline! Kan me voorstellen dat dat een geweldig gevoel is, je eigen paardje eindelijk onder het zadel en dan ook nog zo netjes en braaf!

Marlijn, Aziza gaat inderdaad weer met GR Lahab, en dan heel hard duimen dat driemaal scheepsrecht is en ze me nu eindelijk dat langverwachte merrieveulen geeft! Als ik straks 3 volle broers heb staan ga ik gillen :+
Het zal wel op z'n vroegst eind mei/begin juni worden dat we gaan beginnen met insemineren, ze moet eerst nog een keer behandeld worden voor haar gebit.

Mausi ga ik aankomend jaar in co-eigenschap dekken, en hoogstwaarschijnlijk zal ze gedekt gaan worden door Maheeb (Classic Shadwan x Bint Bint Mahiba (Ansata Halim Shah)).
Het is niet helemaal mijn type hengst, maar hij past wel goed bij Mausi en hij is commercieel gezien zeer interessant. In mijn situatie nu is het dan ook een slimme keuze denk ik ;)

Zoals het er nu uit ziet, zijn dit dus mijn combi's voor dit jaar. En dan hopelijk van Aziza een merrieveulen net zo knap als haar volle broers.

Aziza (Ansata Sinan x Chantal's Samila (Milak AA)

Afbeelding

x

GR Lahab (Al Lahab x GR Nashidah (Classic Shadwan))

Afbeelding

En Mausi (Classic Shadwan x Shanaya Bint Najdi (Ansata Najdi))

Afbeelding

x

Maheeb (Classic Shadwan x Bint Bint Mahiba (Ansata Halim Shah))

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:33

Ik vind Maheeb wel een knapperd hoor <3

Vanmiddag maar even de kans gegrepen en van het weer genoten door middel van buitenrit :D Ik heb haar iets meer op tempo gereden, en met resultaat. Nu gemiddeld bijna 9 km/h, dus dat valt binnen de marge van een impulsklasse Endurance :) En weer een lekker stukje rengalop, dat was weer even heul lang geleden.

Afbeelding

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:54

Toffe foto's Yildiz, JALOERS :D Leuk stukje van Nour in het boek!

Fijn Gelske, eindelijk jullie langverwachte strandritje. Dekens zien er fijn uit. Ik heb ze altijd liever een maatje te groot dan te klein.

Hi Joyce! Heftig kleurtje :wow: maar staat je weer goed! Je paardenbende ziet er gelukkig uit.

Super fijn Roma dat die sleur is afgerond. Hoe gaat het met de verkoop van de hengstjes? Wil dat een beetje? Gave combi's heb je weer klaar staan :)

Whhaaa zo cool Eline!! Op dat gevoel kan je voorlopig weer even teren, of niet :D

Ziet eruit als een lekker rondje Kesje. Wat zijn je enduranceplannen?

Hier alles rustig. Dayem z'n weekje rust volgens schema dus die vermaakt zichzelf maar met z'n kameraden :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:15

Miran, voel je je al wat fitter? Tis ook zulk maf weer, maart roert zijn staart, nou dat kun je wel zeggen: het hagelde hier net knikkers :oo en nu schijnt t zonnetje weer? :?

Leuke platen Joyce! Ze hebben t allemaal goed bij jou zeg. Ben idd ook benieuwd naar je training en plannen met Laasje?
Awesome haircut! :wow:

Jeeeeej Roma ook weer van de partij! +:)+ Super fijn dat je van al dat gezeik nu af bent zeg. Bye bye loser, Hello bright future! {:}
Wow, I like Malik! <3 Zo een gaaf compact binkie!

Eline, ik vond het niet zo grappig van die DA, eerlijk gezegd. Stond me te vertellen dat Tie voor locomotie een B kreeg en dat t echt met de hakken over de sloot was. Stonden meerdere mensen bij en onafhankelijk van elkaar zagen ze niets (ikzelf zag ook een spatzuivere jog). Dat mijn paard, na al mijn opbouw en 50 km race met twee keer een A voor locomotie in diezelfde race dan bijna was afgekeurd.....ben maar wijs geweest en niets gezegd... :x

Jaaaaa kan me helemaal voorstellen Eline hoe gaaf dat voelt! :):) Wat n bravebier zeg! Pakken jullie haar nu verder door?

Oooh Roma ik vind het zo tof dat je toch verder kunt! Driemaal is scheepsrecht! +:)+ Vind Lahab echt zo onwijs gaaf!
En Maheeb trouwens ook super chique. Zou t zelf niet snel durven om zo dichtbij met elkaar te combineren, commercieel zowiezo slimme zet. Hopelijk snel drachtig en nu eens alleen merrieveulens hoor! :P

Gave plaat Kesje! Lekker bezig zo! +:)+

Voor jou dus ook lekker relaxed weekje Nicky? Of is het nu druk bij Ester met de veulenwacht?

Gisteren zaaaaaalig gereden met maestro Nour. Mooie 15 km gemaakt. We gaan zoetjes aan opbouwen en donderdag vertrekt hij voor z'n western bootcamp een maandje naar Irene.
Na m'n werk vandaag ook na d'r twee dagen weiderust Tie weer eens het westernzadeltje opgegooid. Mààààn wat liep ze weer lekkerrrrrrrrrr.......!!!! {:} Is toch wel echt zó haar ding he. <3
Als t allemaal meezit ga ik haar tijdens de Tulip cup western ridden weer showen. Tegen d'r zoon oa... :D Wordt weer n leuk feessie! :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:56

Huh Yildiz, wat een raar verhaal van die DA inderdaad! Fijn te horen dat ze hoe dan ook zuiver was, maar wat een idioot dat hij dat niet ziet.

Jaaa ik ben nog steeds in de wolken, paar dagen verder! :D Op dat gevoel kan ik zeker een poosje teren. Daar teer ik dan ook daadwerkelijk een poosje op, want we gaan haar niet verder 'doorpakken' ofzo, we willen gewoon eens in de zoveel tijd eens erop. Kijken of we voor de zomer en de verhuizing in elk geval het rijden tot zover bevestigd kunnen hebben dat ze stuur en gas en rem kent en een beetje rond te sturen is. Dan kan ze daarna weer lekker wennen en vakantie houden.

We hebben vandaag stallen bekeken voor na de verhuizing :D Leuk om zo rond te kijken.

Wat leuk dat Tie weer lekker haar westerndingetje mag doen :D Die zal d'r wel blij mee zijn haha.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:04

Wel een raar verhaal van die dierenarts Yildiz. Wie was dat als ik vragen mag (via pb)? Leuk man, waarschijnlijk kom ik ook kijken op de Tulip en gelijk even spieken bij de endurance. Hier nu rustig, zaterdag was er weer een beeb geboren. Eerstvolgende is over een paar weken uitgerekend.

Tof Eline, je zal wel een hoop keuze hebben daar in de paardenprovincie van Nederland :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:42

Haha valt tegen, in de directe omgeving zit niet zo heel erg veel... maar in een iets ruimere straal wel, hebben wel wat gaafs gezien :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:00

Nog geen goede stal gevonden ja als je al een mooie hebt is het veel lastiger zoeken. Wat tof Mish onder het zadel wat gaan jullie al hard .

Tie weer westeren dat zal ze wel fijn vinden kan haar zoon Nour het stokje mooi overnemen ik ben benieuwt hoe hij het in de endurance gaat doen. Hoe gaat het met de drachtige dame duurt niet zo heel lang meer Mei als ik me niet vergis?

wat super dat Dayem het zo naar zijn zin heeft en een weekje vrij wie wil dat nou niet :D .

Hee Roma wat een super nieuws. En wat word je kleine mannetje al groot echt een mooi stevig binki en weer leuke plannen voor 2017 baby.s ik vind het echt leuk voor je weer wat {:} in je leven.

Wat een leuke rit heb je gemaakt Kesje (sorry even naam kwijt :o ) super dat je de hei om de hoek hebt liggen.

Joyce weer een ander kleurtje jij was gewoon in je vorige leven een toverbal :D . Wat toch een snoepie is je kleine meid echt super leuke kudde heb je.

Waneer ga je er weer op Miranda echt al gebbqt :Y) jij bent er vroeg bij ik ben er zelf niet zo dol op .

Wat een pokke weer gisteren maar gelukkig was het vandaag beter ben met Sil en Qaseem naar de bak geweest en Jhadorah mocht met haar moeder noor. Dibah en Sjaak gereden in de bak met Dibah gaat het op dit moment niet zo ...................geweldig. Maar Sjaak gaat zo super het is zoon groot verschil die twee. Jammer genoeg ook niet echt goed nieuws het gaat helaas al weer een tijdje niet zo goed met Noor ze begon toch weer minder te lopen. Ik had zelf al een tijdje het idee dat ze gewoon niet goed bekapt werd en zijn op zoek gegaan naar een anderen smid. Dat viel nog niet mee want ja de een dit de ander dat en dat moet er ook nog eentje tijd voor je hebben. Uiteindelijk zijn we in contact gekomen met een natuurlijke bekappen en na wat info te hebben gewonnen waren Erwin en ik het eens dat dit best iets voor haar kan zijn. De man is nu twee keer geweest en denk wel dat hij haar goed gaat krijgen al zijn het wel heel lang duren en kan ik haar voorlopig ook zeker niet rijden maar daar was ik uiteraard al mee gestopt toen ze minder weer begon te lopen. Dus maar weer afwachten en hopen dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt.

Nog een plaatje van mijn paardje :D

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:10

Ben benieuwd Eline!

Prachtige foto van de grijze wijze, mooie kleuren! Wat balen van Noor zeg. Ik las je verhaal en wilde eigenlijk al iets schrijven over NB tot je er zelf mee kwam haha. Het heeft hier zoveel goeds gedaan! Ook ideaal met de hoefschoenen dat ik hem nu gewoon zelf kan onderhouden. Eens in de zoveel tijd laat ik mijn NB'er komen voor een grote beurt en controle van mijn werk. Wie komt er bij jou als ik vragen mag?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:30

@Nicky: ik heb geen concrete plannen, want ik heb niet de mogelijkheid om naar wedstrijden te gaan, maar ik vind het wel leuk om bij te houden en te verbeteren, want wie weet biedt zich een keer een kans aan om toch een keer te starten :D Aangezien dressuur/springen niet echt ons ding is, en buitenrijden/endurance wel, zijn dit de enige wedstrijden die me wel aanspreken. Vooral ook omdat er geen verliezer is zolang je maar de finish haalt, ik hou niet zo van de echt competitiegerichte sport. Daarom vind ik polocrosse ook zo leuk, of je de wedstrijd wint of verliest, het is altijd leuk om te doen en erg gezellig :D Ik heb alleen nog steeds geen training bij kunnen wonen dit jaar |(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:37

Hoi meisjes!
Hier slecht nieuws. -O-
Fu gaat met pensioen.
Hij ging steeds wat slechter lopen nu ik wat meer met hem deed.
Dat was niet heel veel hoor, hoogstens 3x per week naar het meertje naast de fiets en dan fftjes longeren.
Maar de dokter is net geweest, hij was echt heel slecht op de buigproef op allebei de kanten, verder was het het ook niet al te veel soeps op het harde, op het zachte ietsje beter maar ook niet 100 procent.
De dokter zag er verder niet veel heil in om hem op de foto te zetten, de kans was erg klein dat ik hem nog kan belasten.
Hij vond het iig zonde van 't geld en sneu voor het paard.
Zelf zie ik evt. inspuiting ook niet zitten, bovendien zit een rustig buitenritje er toch al niet in.
Hij heeft in de groei erg weinig beweging gehad dus daar ligt waarschijnlijk de oorzaak, ook een zus van hem heeft al vroeg artrose gekregen dus erfelijkheid kan ook een rol spelen.
Onbelast kan hij nog wel een tijdje mee dus onze carrière is al geëindigd voordat ie is begonnen, zeg maar.
Maar het is wel zo dat hij al zo lang mee gaat vanwege de manier waarop hij hier leeft, dat is dan wel weer fijn.
En nu gaan we gewoon lekker genieten van elkaar.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:28

Oooh wat verschrikkelijk Miran voor jullie! Arme Fu. ;( Wellicht dat dit ook wel z'n gedrag heeft bepaald de laatste jaren?
Goed te horen dat jouw thuis hem dan toch veel goeds heeft gebracht. Hij kan onbelast een pijnvrij bestaan leven?

Vandaag stress en hectiek en blij dat de dag ten einde loopt. Nour staat sinds net ook op z'n plekje naast z'n vriend van thuis die daar ook ff n tijdje is. Kunnen ze fijn samen op de paddock. Morgen start z'n training.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:54

Ja onbelast is wel de bedoeling dat hij zonder pijn is, ik ga hem niet naar de slager brengen omdat ik niet meer kan rijden maar blijf ook niet doorzetten mocht hij pijn hebben, ff cru gezegd.
Dat van zijn gedrag denk ik niet, (maar zeker weet je dat ook niet?) maar waarom zou hij thuis in de bak lekker ontspannen zijn rondje kunnen lopen en een bak vijftig meter verderop niet normaal kunnen doen, dat is qua belasting geen verschil...psychisch heeft de dokter hem niet nagekeken. :x
Op het harde ging hij wel steeds minder lopen, maar dat is eigenlijk pas sinds kort omdat ik wat meer had doorgezet met fietsen.
Hij was wel al langer wat stram met opstarten maar warm gelopen ging het wel nog goed altijd.
Eigenlijk had ik wel een beetje een vermoeden maar het is toch wel ff heftig als het dan echt allemaal duidelijk is.
Nu zal hij wel snel lekkerder gaan want 't weekend liep hij met fietsen heel klote maar nu alweer veel beter.

Stress en hectiek, niet leuk.. >;)
Maar Nour staat gelukkig goed, fijn dat hij zijn vriend erbij heeft!