[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:52

Ik was flink uitgezet de laatste tijd, supermarkt ontdekt(eigenlijk vrede gesloten met de eikels die in supermarkten rondlopen) en vooral erachter gekomen dat snoep en koekjes vele malen goedkoper is dan gezond voedsel...met 62 kg op een beestje als Zaar gaan zitten vind ik niet kunnen. Sowieso pasten al m'n favo broeken niet meer en kreeg ik echt spek pootjes en een te dikke laag op m'n buik ;)

NRPS is flink duur om ze gekeurd te hebben en houden. Daarbij wordt er binnen het NRPS met de goedgekeurde arabs vrij weinig gefokt. Ik zeg mail het stamboek en ze vertellen je graag alles.

Ben benieuwd wat voor nieuws iedereen straks mee aan komt, al moet ik zeggen door de berichten als 'maar ik kan nog niks zeggen' heb ik het er al helemaal mee gehad haha. Ik hou niet van spannend makers en verassingen ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 00:05

Snoeperd! :')

Dat idee had ik ook al bedacht en heb ook netjes en snel reacties terug gekregen van het stamboek. Maar was benieuwd of er mensen wel eens naar n bezichtiging/keuring was geweest en hoe het daar aan toe ging?
Heb inmiddels wel filmpjes gevonden, leuk!

Ik hou wel van verrassingen hihi! :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:15

Als je op mij doelt Lisa, als je een pb stuurt, zeg ik het mss wel ;) Of ik hou het als verassing :P Gewoon, om het spannend te maken!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:32

Woogy schreef:
Ik was flink uitgezet de laatste tijd, supermarkt ontdekt(eigenlijk vrede gesloten met de eikels die in supermarkten rondlopen) en vooral erachter gekomen dat snoep en koekjes vele malen goedkoper is dan gezond voedsel...met 62 kg op een beestje als Zaar gaan zitten vind ik niet kunnen. Sowieso pasten al m'n favo broeken niet meer en kreeg ik echt spek pootjes en een te dikke laag op m'n buik ;)

NRPS is flink duur om ze gekeurd te hebben en houden. Daarbij wordt er binnen het NRPS met de goedgekeurde arabs vrij weinig gefokt. Ik zeg mail het stamboek en ze vertellen je graag alles.

Ben benieuwd wat voor nieuws iedereen straks mee aan komt, al moet ik zeggen door de berichten als 'maar ik kan nog niks zeggen' heb ik het er al helemaal mee gehad haha. Ik hou niet van spannend makers en verassingen ;)

Ja wel joh, beetje spanning en sensatie :))

Ik ben ook benieuwd zusjes!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:33

Nieuwsgierig wezen dat ik ben, ik ben ook heel erg benieuwd!! Nog een paard? Veulie misschien? :):)

De loodgieter is hier, al vanaf 7 uur!! :oo

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:51

Das op tijd Tam :P

Hengst is idd om te dekken, niet om te kopen :)
En nu opschieten, moet over 9 minuten op m'n werk wezen :oo

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:22

ik ben dus helemaal niet van de verrassingen, verkloot ze dan ook altijd als Jeroen weer iets leuks bedenkt ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:01

Vervelend dat het rijden zo rot ging, Nicky! Maar paarden zijn vergevingsgezind :)

Ik kom waarschijnlijk niet naar Raalte.

Fijn dat het zo goed gaat met je zwarte man, Lisa!

Knappe meiden heb je toch, Katja <3

Leuk nieuw bijrijdpaardje, Eline!

Goeie koop, Nicky!

Geen ervaring met NRPS, Yildiz, maar wel gaaf dat je het overweegt!

Ben ook wel heel benieuwd naar welke hengst jullie zijn gaan kijken, Letizia!

Gisteren met Doortje en Dos trailerladen geoefenend. Doortje vond de trailer vooral maar heel raar en niet eng. Trailerklep had een nogal hoge opstap, waardoor ze iedere keer als ze haar voet op de klep wilde zetten tegen de rand aantikte en daarvan schrok. Dus binnenkort nog maar even proberen met de eigen trailer van de nieuwe eigenaresse.
En Dos heeft er helemaal ingestaan *\o/* Nou ja, beetje gesmokkeld, want haar achterbenen wilde ze nog niet bijsluiten, maar het hele lijf stond in de trailer. En dat is 3 sessies van ongeveer 10 minuten, ben zo trots!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:19

https://www.youtube.com/watch?v=lV77p89dSKg

Dit was toch dat merrietje van SA wat laatst zo mager op marktplaats stond? Dan heeft iemand blijkbaar toch de moeite genomen om haar op te knappen. Ze staat nu bij Forelocks te koop drachtig van Bashir Al Shaqab.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:55

Ja dat is d'r... Wat gaaf om haar weer te zien, wat is ze prachtig geworden :) Super dat mensen haar hebben opgevangen en opgeknapt, dat doet me goed.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:41

Annikab schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=lV77p89dSKg

Dit was toch dat merrietje van SA wat laatst zo mager op marktplaats stond? Dan heeft iemand blijkbaar toch de moeite genomen om haar op te knappen. Ze staat nu bij Forelocks te koop drachtig van Bashir Al Shaqab.

He wat leuk kom ik Daisy ook tegen :D

Forelocks koopt vaker dit soort paarden en knapt ze weer op ;)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:20

YildizArabs schreef:
Snoeperd! :')

Dat idee had ik ook al bedacht en heb ook netjes en snel reacties terug gekregen van het stamboek. Maar was benieuwd of er mensen wel eens naar n bezichtiging/keuring was geweest en hoe het daar aan toe ging?
Heb inmiddels wel filmpjes gevonden, leuk!

Ik hou wel van verrassingen hihi! :+

NRPS hengstenkeuring is idd net even anders wij zijn ook uitgenodigd hiervoor echter hebben wij gekozen het niet te doen want bij het NRPS inschrijven doen ze wel omdat ze reeds goedgekeurd zijn bij het avs maar op zich om meer op sport te richten vind ik t wel een goed idee

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:22

Letizia schreef:
Das op tijd Tam :P

Hengst is idd om te dekken, niet om te kopen :)
En nu opschieten, moet over 9 minuten op m'n werk wezen :oo

Ikke is ook nieuwsgierig klinkt iig al spannend :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:44

Nou nee dus Bren. Een goedgekeurde hengst bij het AVS is geen goedgekeurde hengst bij het NRPS dus hij moet wel gewoon mee in de bezichtigingen etc.
Al bij al best een kostenplaatje. Ik denk nog steeds dat het wel de moeite is. Alleen zit ik nog beetje met aantal dingen: omdat ik m eerst en vooral in de westernsport wil hebben en hij in training gaat hiervoor weet ik niet of t zo handig is hem tegelijkertijd ook Engels te rijden. Best eerst western bevestigen. Verder wil ik een goed passend showzadel voor m das ook best prijzig. Dus ja, neig er dus naar t nog ff uit te stellen en misschien eerst maar eens te gaan kijken.

Nieuwsgierig Aagjes, lol! Ik heb gewoon meteen PB gestuurd hahaha! O:)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:00

Maar daarom worden de veulens nog wel nrps ingeschreven echter moeten ze dan als 3 jarige heen voor opname stamboek en diegenen die daar belang bij hebben zullen dat dan ook wel doen.
Wij hebben ditzelfde ook gehad bij t welsh doordat moeder voldoende welshbloed voerde kon nakomeling van beide als 3 jarige op keuring opgenomen worden in het stamboek en dit is toen ook gebeurd hierdoor hebben wij ervanaf gezien voor ons is het fokken ook hobby en hoeven er niet aan te verdienen en vonden het dan zonde geld

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:30

Zo die is mooi opgeknapt!

Bren, is t dan zo dat de veulens eerst in A register worden opgenomen (ipv direct veulenboek) en daarna dan op 3 jarige leeftijd op keuring moeten verschijnen?

De zon schijnt! Set? <<)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:41

Set doet nog niks :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:47

Tsss.... >;)
Op hoeveel dagen zitten we nu?

Edit: of je kijkt ff naar t onderschrift... :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:51

:P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:35

YildizArabs schreef:
Zo die is mooi opgeknapt!

Bren, is t dan zo dat de veulens eerst in A register worden opgenomen (ipv direct veulenboek) en daarna dan op 3 jarige leeftijd op keuring moeten verschijnen?

De zon schijnt! Set? <<)

Net even bij NRPSsite gelezen word dan een registerA veulen welke vervolgens als 3 jarige kan worden opgenomen in het stamboek, en diegene die dat willen zullen dat ook wel doen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:55

Yildiz, waarom niet met Yanour quarabs fokken als je hem western wilt hebben?? Wat zou voor jou meer waarde zijn om hem nrps gekeurd te hebben??

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:12

Heb je ff PB gestuurd ;) Maar ff in t kort: het is niet mijn fokdoel om Quarabs te fokken. En arabjes in de western, just love it! <3

En bij goedgekeurde hengst is het direct al veulenboek toch?

Vanavond is t zover: Zaartje wordt dan eindelijk gespeend. Gaat eerste keer alleen op trailer, best spannend...

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:48

Zo ik val ook weer ff binnen. Noufous staat idd bij Forelock's en daisy ook. Noufous is al lekker opgeknapt en loopt 24/7 lekker buiten in de koppel samen met daisy.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:52

Ja echt super dat het zo goed met Hadiyat gaat. Heb me nog veel zorgen gemaakt om haar, nog regelmatig aan haar gedacht.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:18

weet Ylona het ook? Die maakte zich ook zorgen.